Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


Brembo z S8 FL w A8 preFL

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 24 wrz 2013, 18:43

Mucholejkolator pisze:Do posiadaczy zacisków Brembo na przedniej osi - większa pompa hamulcowa z tłoczkiem 27mm pasuje plug&play od D3. Oczywiście jest potrzebna ze zbiorniczkiem w komplecie.
Kolego, czy mógłbyś podać nr tej pompy?

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 24 wrz 2013, 20:34

A czy wszystkie wersje silnikowe w D3 miały taką samą pompę?

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 25 wrz 2013, 07:41

krzychu22.p1i pisze:Kolego, czy mógłbyś podać nr tej pompy?
Simone331 pisze:A czy wszystkie wersje silnikowe w D3 miały taką samą pompę?
Wychodzi na to, że tak. Widziałem dwa rodzaje pomp od D3 na allegro z tym że jedna była bodajże od S8.

Dzisiaj dalsza część modów - po montażu pompy z D3 do zera kasuje się luz na pedale i po zagrzaniu hebli zaczynają same hamować :-/ Trzeba to ustawić na tym bolcu co wchodzi w pompę bo nie da się jeździć. Jak ogarnę temat to napisze co i jak.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 25 wrz 2013, 20:50

Mucholejkolator pisze:Jak ogarnę temat to napisze co i jak.
Dawaj, dawaj. :-D

Jeszcze trochę i dzięki Tobie co druga klubowa D2-ka będzie miała pompę z D3. :-P

U siebie pomimo Brembo w standardzie i tak nie jestem zadowolony z jakości tego cuda, więc jakiś mod mile widziany, a Twoja propozycja jeśli zda egzamin będzie jak najbardziej odpowiednia. ;)

Gość

Post autor: Gość » 25 wrz 2013, 22:02

Simone331, Ja nie widze problemu żebys sobie zapodał hebelki z RSy i te to dopiero będa skuteczne :) A jak jeszcze pompa z D3 wleci to bedzie trza właczać stopy przed hamowaniem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 25 wrz 2013, 22:48

Apophis pisze:Simone331, Ja nie widze problemu żebys sobie zapodał hebelki z RSy i te to dopiero będa skuteczne :)
Z miłą chęcią. Ale jeszcze nie teraz i nie do tego auta. :-P

eSy nie chce zbytnio modyfikować, ale tak jak wspomniałem wyżej hamulce bym poprawił, a podmiana pomp (jeśli zadziała) byłaby tu jak najbardziej na miejscu. Raz to nie rzuca się w oczy, a zabieg raczej budżetowy. ;)

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 26 wrz 2013, 00:12

Fizyka raczej mówi, że zwiększenie średnicy tłoczka pompy zmniejszy przełożenie siły działającej na klocki :-? Ale znawcy wspominają o większej wydajności większej pompy itd. Racja, ale mi chodzi o to żeby nie musieć deptać dwoma nogami o pedał żeby auto hamowało... Na pewno skrócił się skok pedału ale myślę, że do większej pompy jest potrzebne większe serwo.
Zobaczymy jak to poskładam do piątku. Muszę jeszcze posprawdzać czy aby na pewno mam szczelne całe podciśnienie :-/ Ja jednak po wczorajszej przejażdżce byłbym skłonny założyć na próbę nawet mniejsza pompę od fabrycznej. Przede wszystkim muszę teraz dobrze wyregulować pedał wzg. pompy a raczej serwo wzg. pompy i wtedy zobaczymy. Serwo też musi mieć zakres ruchu żeby się stopniowo uruchamiało.

Awatar użytkownika
Pszendza
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 171
Rejestracja: 04 lip 2010, 11:36
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Pszendza » 02 sty 2014, 21:59

Mucholejkolator co wyszło z tą pompą ??
A8- nie dla idiotów !!

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 18 sty 2014, 19:21

Lipa, pompa od d3 ma jednak dłuższy o ok 2mm trzpień i po zagrzaniu hamulców luz kasuje się i auto zaczyna samo zwalniać... Poza tym do większej pompy potrzebne jest większe serwo - na dużej pompie jeszcze więcej siły trzeba wkładać w hamowanie.
Ja dzisiaj założyłem "wzmacniacz siły hamowania" - dodatkowy baniak na przewodzie od podciśnienia zwiększający pojemność serwa. Efekt jest zaskakujący - zmniejszona została siła potrzebna do hamowania! Poza tym moje żółte klocki EBC kiepsko wgryzają się w tarcze jak są zimne. Dwa - mam wrażenie, że nie do końca moje serwo jest sprawne. Dzisiaj coś syczało z niego po zgaszeniu silnika z zamontowanym baniaczkiem <niewiem>

Może w przyszłym tygodniu wymienię serwo i zobaczymy :)

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 15 lut 2014, 19:52

Mucholejkolator pisze: Tylne hamulce

tarcze od 300mm od S4 B6 150
dorobienie adapterów 80
śruby plus klej 30
klocki 380

Razem 640 PLN
A czy powyższa lista spasi do po FL, kończą mi się z tyłu klocki i coś by się przydało z tym zrobić :/ <hmm>

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 16 lut 2014, 15:46

Gdzie dopadnie pewne nowe tarcze od S4 b6? na alle są ogłoszenia z gładkimi i wierconymi zimmermana.

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 16 lut 2014, 15:54

krzychu22.p1i pisze:Gdzie dopadnie pewne nowe tarcze od S4 b6? na alle są ogłoszenia z gładkimi i wierconymi zimmermana.
Pytaj
http://www.a8team.pl/sid,u,4113.htm

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 16 lut 2014, 16:05

Do Sid'a mam 50km :) Zobaczymy, bo już niedługo z tylu będą jęki a z przodu za jakieś 3-6tys km. Już teraz bym zrobił przód z tarczą 360mm ale szkoda wyrzucać klocki.. Tarcze z przodu i z tyłu są jeszcze ori CCCO zajechane jak sandały Jezusa :D

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 16 lut 2014, 16:15

krzychu22.p1i pisze:Do Sid'a mam 50km :) Zobaczymy, bo już niedługo z tylu będą jęki a z przodu za jakieś 3-6tys km. Już teraz bym zrobił przód z tarczą 360mm ale szkoda wyrzucać klocki.. Tarcze z przodu i z tyłu są jeszcze ori CCCO zajechane jak sandały Jezusa :D
W zwykłym po-liftowym A8 D2 4.2V8 zamiast dłubać eSkowe Brembo albo wrzucać jakieś wydumki z S4/RS4 z adapterami, podkładkami, dystansami to można praktycznie p&p wrzucić na przód fabryczny zestaw od D3 z tarczami 360mm ;)
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gość

Post autor: Gość » 16 lut 2014, 16:20

FOSS, A do przedlifta by trza zmieniac zwrotnice na poliftowe czy dobrze rozumiem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl