Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 05 4.2MPI ] Zawieszenie

krypto35
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 87
Rejestracja: 18 sie 2013, 13:46
Lokalizacja: pomorskie/niemcy

[D3 05 4.2MPI ] Zawieszenie

Post autor: krypto35 » 23 kwie 2014, 21:31

Tak dla pewności.Czy trzeba za każdym razem gdy blokuję zawieszenie musi być w pozycji LIFT,czy można zablokować np.CONFORT.
Druga sprawa, jak auto jest na lawecie to też blokujemy <hmm>
Czekam na cenne uwagi i podpowiedzi.

tobi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 138
Rejestracja: 30 gru 2009, 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tobi » 23 kwie 2014, 21:45

Chodzi Ci o włączenie trybu podnośnika ? Jeśli tak to można go włączać z dowolnego trybu zawieszenia.
Jak auto na lawecie i jest całe tzn. stoi na 4 kołach to tryb podnośnika niepotrzebny. Do wciągnięcia chyba warto go postawić w tryb LIFT ale nic poza tym.
A jak w kawałkach to nie ma już po co włączać czegokolwiek...

krypto35
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 87
Rejestracja: 18 sie 2013, 13:46
Lokalizacja: pomorskie/niemcy

Post autor: krypto35 » 23 kwie 2014, 21:54

Oto mi chodziło <okioki>

Awatar użytkownika
olimpus104
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 297
Rejestracja: 04 wrz 2012, 01:29
Lokalizacja: Bognor Regis UK

Post autor: olimpus104 » 23 kwie 2014, 22:58

Powiedzcie, czy zawieszenie pneumatyczne zmieniając swoje położenie podczas jazdy w trybie automat, powinno sygnalizowac to kontrolką zawieszenia lub strzałką na wyświetlaczu 'mmi' Jadąc różną szybkością nic mi nie sygnalizuje i na dynamik samo nie przeskakuje <niewiem> tak ma byc/
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 23 kwie 2014, 23:16

są dwa typy zawieszena. Jedno nie zmienia poziomu w trybie dynamic i comfort a drugie zmienia wysokość pomiędzy tymi trybami. Może nie zmieniać wysokości i nie sygnalizować tego. Jedynie chyba jak jedzie się jakiś czas powyżej 120 chyba to obniża się o dodatkowe milimetry :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 26 kwie 2014, 23:28

olimpus104 pisze:Powiedzcie, czy zawieszenie pneumatyczne zmieniając swoje położenie podczas jazdy w trybie automat, powinno sygnalizowac to kontrolką zawieszenia lub strzałką na wyświetlaczu 'mmi' Jadąc różną szybkością nic mi nie sygnalizuje i na dynamik samo nie przeskakuje <niewiem> tak ma byc/
Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 25 mm (dynamic) i w momencie rozpoczęcia obniżania powinna pojawić się na tablicy wskaźników zielona kontrolka, która pozostaje włączona przez cały czas trybu obniżonego. Jeśli auto podniesie się do wysokości standardowej, kontrolka zgaśnie.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 27 kwie 2014, 00:14

pebo pisze:w momencie rozpoczęcia obniżania powinna pojawić się na tablicy wskaźników zielona kontrolka, która pozostaje włączona przez cały czas trybu obniżonego.
W polifcie jest to sygnalizowane zieloną kontrolką? <niewiem> wydaję mi się że nie.

Awatar użytkownika
orkaskawina
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 628
Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2008
Silnik: W12 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Skawina

Post autor: orkaskawina » 27 kwie 2014, 08:03

Hmmm ja też nie zauważyłem żeby mi się zielona <niewiem> kontrola paliła
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 27 kwie 2014, 08:19

Mi się ta zielona tylko przy przestawianiu trybów zapala. W trakcie jazdy nigdy nie widziałem.

Jeśli o obniżanie się chodzi to przy 120km/h nie podałem wartości bo są one różne:
-Tryb comfort - po 30sec jazdy powyżej 120km/h obniża o 25 mm
-Tryb dynamic - po 30 sec jazdy powyżej 120km/h obniża o 5mm

W obu przypadkach osiąga 95mm prześwitu, jesli nic nie kombinowaliśmy ;)

Wzięte z forum:
http://www.a8team.pl/d3-all-jak-dziala- ... vt1334.htm
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 27 kwie 2014, 09:26

pebo pisze:Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 25 mm (dynamic) i w momencie rozpoczęcia obniżania powinna pojawić się na tablicy wskaźników zielona kontrolka, która pozostaje włączona przez cały czas trybu obniżonego. Jeśli auto podniesie się do wysokości standardowej, kontrolka zgaśnie.
drago_o pisze:Jeśli o obniżanie się chodzi to przy 120km/h nie podałem wartości bo są one różne:
-Tryb comfort - po 30sec jazdy powyżej 120km/h obniża o 25 mm
-Tryb dynamic - po 30 sec jazdy powyżej 120km/h obniża o 5mm

W obu przypadkach osiąga 95mm prześwitu, jesli nic nie kombinowaliśmy ;)
Tyle na ten temat klepiemy a wy koledzy jakoś nie czytacie chyba ze zrozumieniem...... bo to co piszecie powyżej nie jest prawdą.

pebo, powyżej prędkości 120km/h nie obniża się o 25mm - to działa inaczej.

drago_o, w trybie comfort nic się nie obniża niezależnie od wersji zawieszenia, niezależnie od prędkości i niezależnie od czasu jazdy.



Aby wyprostować to co piszecie poniżej jeszcze raz kompletny opis działania zawieszenia pneumatycznego - może ktoś ma inne zdanie o sposobie jego działania więc dodam od razu, że to poniżej to cytat z serwisówki Audi.

"Następujące programy mogą być wybierane ręcznie lub automatycznie:

Podwozie standardowe:

Tryb &#8222;automatic&#8220;:
Jest to podstawowy poziom zawieszenia, mający na celu zapewnienie komfortu jazdy i dostosowanie odpowiedniej charakterystyki tłumienia.
Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 25 mm (&#8222;Obniżenie na autostradzie&#8220;).
To obniżone położenie nadwozia powoduje poprawienie aerodynamiki i zmniejszenie zużycie paliwa.

Tryb &#8222;comfort&#8220;:
Wysokość samochodu jest taka, jak w trybie &#8222;automatic&#8220;, słabsze jest jednak tłumienie niż w trybie &#8222;automatic&#8220; w dolnym zakresie prędkości, połączone z dalszym zwiększeniem komfortu jazdy w stosunku do trybu &#8222;automatic&#8220;.
Nie następuje automatyczne obniżenie w czasie jazdy na autostradzie.

Tryb &#8222;dynamic&#8220;:
Samochód jest obniżony w stosunku do trybu &#8222;automatic&#8220; o 20 mm. Automatycznie zostaje nastawiona charakterystyka tłumienia o sportowym charakterze.
Od prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach dalsze obniżenie o 5 mm (&#8222;Obniżenie na autostradzie&#8220;).

Tryb &#8222;lift&#8220;:
Samochód jest podniesiony o 25 mm w stosunku do trybu &#8222;automatic&#8220;, dopasowanie takie przeznaczone jest do warunków jazdy komfortowej jak w trybie &#8222;automatic&#8220;.



Podwozie sportowe:

Tryb &#8222;automatic&#8220;:
Podstawowy poziom zawieszenia samochodu odpowiada trybowi &#8222;dynamic&#8220; podwozia standardowego, a zorientowane na sportową jazdę dopasowanie posiada odpowiednio dostosowywaną charakterystyką tłumienia (dopasowanie bardziej komfortowe niż w trybie &#8222;dynamic&#8220;).
Od 120 km/h następuje po 30 sekundach dalsze obniżenie o 5 mm (&#8222;Obniżenie na autostradzie&#8220;).

Tryb &#8222;dynamic&#8220;:
Poziom zawieszenia samochodu jak tryb &#8222;automatic&#8220; podwozia sportowego, dopasowanie sportowe, twarde z odpowiednio dopasowaną charakterystyką amortyzatorów.
Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 5 mm (&#8222;Obniżenie na autostradzie&#8220;).

Tryb &#8222;comfort&#8220;:
Poziom samochodu jak w trybie &#8222;automatic&#8220;podwozia sportowego, jednak niższe jest tłumienie niż w trybie &#8222;automatic&#8220; w dolnym zakresie prędkości.
Nie następuje automatyczne obniżenie w czasie jazdy na autostradzie.

Tryb &#8222;lift&#8220;:
Samochód jest podniesiony o 25 mm w stosunku do trybu &#8222;automatic&#8220;, dopasowanie zorientowane jest na tryb sportowy."



Dodam jeszcze, że kwestia sygnalizowania kontrolkami zieloną i pomarańczową jest zależna od rodzaju zawieszenia (standard/sport) a prawdopodobnie również od rocznika bo jak widać jest sporo rozbieżności na ten temat.

Poniżej następny fragment serwisówki:

"Koncepcja obsługi / wskazań

Przełączanie z jednego na drugi tryb i wskazywanie / sprawdzanie stanu systemu stanowi element składowy koncepcji obsługi systemu MMI.
Naciśnięcie przycisku &#8222;CAR&#8220; powoduje bezpośrednie przywołanie menu funkcji "adaptive air suspension" (układu zawieszenia pneumatycznego) na wyświetlaczu MMI.
Gwarantuje się przy tym, że system "adaptive air suspension" (układ zawieszenia pneumatycznego) otrzymuje priorytet 1.
Oznacza to, że już istniejące inne funkcje zostają zamaskowane na korzyść wskaźnika obsługi / statusu systemu "adaptive air suspension".
Obrócenie przycisku sterowania na inny tryb, a następnie naciśnięcie tego przycisku prowadzi do uaktywnienia nowego trybu.
Naciskając przycisku SETUP można odczytywać informacje statusu w systemie i wprowadzać specjalne nastawienia.
(patrz aktualna instrukcja obsługi samochodu i &#8222;strategia regulacji&#8220; przy &#8222;szczególnych stanach systemu&#8220;.)"

W przypadku podwozia standardowego tryb &#8222;dynamiczny&#8220; (niski poziom) jest wskazywany dodatkowo jako informacja dla kierowcy za pomocą lampki kontrolnej w zestawie wskaźników tablicy przyrządów.
Krańcowe poziomy niskie i krańcowe poziomy wysokie wskazywane są za pomocą lampki kontrolnej i lampki ostrzegawczej w zestawie wskaźników tablicy przyrządów.
(patrz strategia regulacji przy szczególnych stanach systemu.)"


Tu dodam, że kontrolka zielona wg. serwisówki to "lampka kontrolna krańcowego niskiego poziomu" a kontrolka pomarańczowa to wbrew twierdzeniu niektórych osób "lampka ostrzegawcza" a nie "lampka sygnalizująca poziom Lift".

Jeżeli komuś działa inaczej to albo producent na przestrzeni lat zmienił koncepcję regulacji i w "serwisówkach" tego nie ma albo po prostu zawias jest niesprawny.

HOWGH!
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2014, 09:31 przez FOSS, łącznie zmieniany 2 razy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Tomcio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 13 lis 2013, 02:31
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomcio » 27 kwie 2014, 09:28


Powyżej prędkości 120 km/h następuje po 30 sekundach obniżenie o 25 mm (dynamic) i w momencie rozpoczęcia obniżania powinna pojawić się na tablicy wskaźników zielona kontrolka, która pozostaje włączona przez cały czas trybu obniżonego. Jeśli auto podniesie się do wysokości standardowej, kontrolka zgaśnie.
Zielona kontrolka będzie się świecić jeżeli jest zawieszenie zwykłe bo przy sportowym już nie.
&#128526;NIC NIE KLEI SIĘ JAK QUATTRO&#128077;

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 27 kwie 2014, 09:49

Ja ma sportowe zwiesenie i powyżej 120km/h i 30s auto sie obniża, a mozna to jedynie zobaczyć mająć właczone MMI w pozycji CAR i wtedy jak auto schodzi na dół to na wyświetlaczu MMI zapala sie biala strzałka w dół, tak jak przy podnoszeniu i opuszczaniu auta.
Natomiast powrót do standardowej wysokości nie jest już sygnalizowany w żaden sposób.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 27 kwie 2014, 09:52

tomi5 pisze:Ja ma sportowe zwiesenie i powyżej 120km/h i 30s auto sie obniża, a mozna to jedynie zobaczyć mająć właczone MMI w pozycji CAR i wtedy jak auto schodzi na dół to na wyświetlaczu MMI zapala sie biala strzałka w dół, tak jak przy podnoszeniu i opuszczaniu auta.
Natomiast powrót do standardowej wysokości nie jest już sygnalizowany w żaden sposób.
Tomku, obniża się a i owszem.... i u mnie też się obniża..... ale nie tak jak to opisywali koledzy powyżej.

U ciebie obniża się na "automatic" i na "dynamic" - na "comfort" na pewno nic się nie zmienia.
I powyżej prędkości 120km/h obniża się już tylko o 5mm a nie żadne 25mm bo masz zawias sportowy i masz fabrycznie na stałe 20mm niżej niż przy zawieszeniu standardowym w trybie "comfort" ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 27 kwie 2014, 09:57

Masz rację FOSS mój błąd nie comfort a automatic. No nie wziołem pod uwagę zawieszenia sportowego. Odruchowo bo takiego nie mam ;P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 27 kwie 2014, 10:35

FOSS pisze:
tomi5 pisze:Ja ma sportowe zwiesenie i powyżej 120km/h i 30s auto sie obniża, a mozna to jedynie zobaczyć mająć właczone MMI w pozycji CAR i wtedy jak auto schodzi na dół to na wyświetlaczu MMI zapala sie biala strzałka w dół, tak jak przy podnoszeniu i opuszczaniu auta.
Natomiast powrót do standardowej wysokości nie jest już sygnalizowany w żaden sposób.
Tomku, obniża się a i owszem.... i u mnie też się obniża..... ale nie tak jak to opisywali koledzy powyżej.

U ciebie obniża się na "automatic" i na "dynamic" - na "comfort" na pewno nic się nie zmienia.
I powyżej prędkości 120km/h obniża się już tylko o 5mm a nie żadne 25mm bo masz zawias sportowy i masz fabrycznie na stałe 20mm niżej niż przy zawieszeniu standardowym w trybie "comfort" ;)
Tak tak, dokładnie.
Nie czytalem całego tematu tylko watek o tym, czy sygnalizuje obniżenie powyżej 120km/h.

W zeszytach szkoleniowych bardzo fajnie jest to przedstawione.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl