Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 98 4.2PB/LPG ] Wał napędowy - gdzie są znaki?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 26 maja 2014, 15:18

marekp750 pisze:Wał kardana ma taką specyficzną właściwość, że zmienia (wraz z kątem pracy) prędkość obrotową wału po drugiej stronie. Dlatego należy centrować (ustawiać liniowość) wał
na podporze zachowując liniowość. Reguluje się to podkładkami.
marekp750, ale po to jest krzyżak oraz podpora, ktore niewluja wszelakie przekzywienia lub brak osiowości. Poza tym łatwo zauważyc że wał na przegubie przy skrzni biegów, po zamonotowaniu, w cale nie jest w osi (wał idzie w dół). A jesli chodzi o podkładki to mam oryginalne 1cm tak więc poziomowanie jest zachowane + wypośrodkowanie wału...
tutenhamon pisze:martin_rs4 A tak troszkę z innej beczki bo spotykałem się z rożnymi luzami na wale tzn.podpora, krzyżaki i nie było wibracji tylko wyczuwalne luzy i szarpnięcia ,przy okazji oglądało się tylne zawiasy , i właśnie jeden wóz miał wibracje a po naprawie tylnego zawieszenia te wibracje znikały . Może sprawdź stan swojego tylnego zawieszenia przy okazji.
jesli chpodzi o luzy, to u mnie z tyłu jest wymieniona cała zawiecha + nowa tylna podpora dyfa bo gumy były popękane. Potem cała geometria itp. I to wszystko przed wymianą podpory, więc wszystko było w porządku. Dopiero po "regeneracji" wału zaczęly sie dziać te rzeczy. ;(

Przeczytałem że flansza tylnego dyfra też ma bicie boczne dlatego zaznacza sie to miejsce i do tego dostosowuje wał. Dlatego też spróbuje poprzekręcać ten wał o każdą śrube na przegubie może sie uda. Jak nie to zostaje tylko prawidłowe wyważenie...

NAjciekawsze jest to że po odkręceniu półosiek z tyłu dyfer nie był obciążony a mimo to przy pewnym tylko zakresie obrotów wpadał w wibracjie. Powyżej lub poniżej (powiedzmy) 1300rpm jest spokój. <niewiem>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 26 maja 2014, 17:14

Martin, źle interpretujesz to co napisałem.

Przegub z przodu wału i tylny jest homokinetyczny, czyli nie zmienia
prędkości obrotowej wału za sobą...

Dlatego one nie muszą mieć tych samych kątów oraz ośowości względem skrzyni i
dyfra.

Natomiast krzyżak na środku nie jest homokinetyczny i wraz ze wzrostem
kąta pracy zmieniają się prędkości obrotowe wału za krzyżakiem (lub przed, zależy od punktu patrzenia).

Dlatego ważne jest zachowanie ośowości wału (przedniej i tylnej części).

Np. w autach terenowych gdzie często są krzyżaki z przodu wału i z tyłu to tam ważne
jest zgranie krzyżaków by działały w taki sposób by niwelować zmiany prędkości obrotowej wału (prościej 2x krzyżak = homokinetyk), ważne jest także utrzymanie w miarę tych samych kątów wału a ośą wałka ze skrzyni i ośą wałka w dyfrze.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 27 maja 2014, 07:32

marekp750, dzieki za wyjaśnienie <hihi> . Wychodzi na to że bez tego przyżądu nie ustawie wału prwidłowo i może on wibrować niezależnie od prawidłowego wyważenia... :/
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 27 maja 2014, 22:46

dzisiaj poobracalem wal zgledem znaczenia na flanszy tylnego dyfra i zadnej roznicy nie bylo, wiec sadze ze zostaje w tym przypadku tylko samo prawidlowe wywazenie.... <niewiem>
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 28 maja 2014, 09:11

A czy np. krzyżak KOYO który zamontowaliście nie był czasem mniejszy choćby o 1 - 2 mm , bo może tam tkwi błąd . Jakieś minimalne przesunięcie i bije .

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 28 maja 2014, 10:00

oni ten krzyzak po zamontowaniu przyspawali po 4 "bobki" z każdej strony... pojecia nie mam juz.
Ale znalazlem jeszcze jedną firme tu w Łodzi, dzis podjade i sie ich poradze bądz u nich zostawie ten wał żeby wyważyli.

Najśmieszniejsze jest to że w A4 wyjmowałem cały wał, zmieniałem podpore i przeguby i nidgy nic nie zaznaczałem ani nie wyważałem i było ok. W A8 wymieniłem wcześniej przegub z tyłu wału (od dyfra) też nic nie zaznaczając i też nie biło. Dopiero po tym jak dałem im do wyważenia sie zaczęło...może inny to ogarnie <niewiem>
to nie jest zwykły napęd...to

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 28 maja 2014, 11:32

Sprawdz może tą firme , http://www.crystan.pl/index2.php
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 28 maja 2014, 12:15

michalwruszak, dzieki za tą stronkę, niesetety jeszcze w łódzkim nie działaja ale napisane jest że wkrótce otwarcie, tak wiec zobaczymy. :)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 28 maja 2014, 12:21

najgorsze jest to....co będzie jak mi inna firma wyważy twierdząc że jest ok i dając gwarancje a drgania będą dalej występować? <jezu> katastrofa....
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 29 maja 2014, 08:23

tutenhamon pisze:A czy np. krzyżak KOYO który zamontowaliście nie był czasem mniejszy choćby o 1 - 2 mm , bo może tam tkwi błąd . Jakieś minimalne przesunięcie i bije .
tutenhamon, słuchaj Twoja teoria się chyba potiwerdziła, ponieważ byłem w
innej firmie i jak im powiedziałem że krzyżak był wymieniany, to Pan sie tylko spytał

> " czy był wspawany czy wciskany " ... ja mu na to że spawany - 4 bobki na strone...a on na to " to juz wiesz czemu Ci bije, bo krzyżaki sie wciska a spawanie jest o tyle skomplikowane że nie każdy potrafi i jak przsunie własnie o 1-2-3mm to będzie bicie.

więc sie pytam czy poprawi to a on że krzyżak do wyrzucenia i trzeba nowy... :/ + musi zobaczyc co z podporą bo mimo że nowa to też coś nie tak może być itp ;(
Nie wiem juz czy chciał mnie na koszta naciągnąć, w kążdym razie kupie chyba wał używke od zaufanego "dostawcy" części do A8 i jak będzie ok to lece do tych pierwszych o zwrot kasy... <fuck> i taki będzie fianł
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 29 maja 2014, 08:29

Oddaj im ten wał, szpeca co to "bobkami" go obkleił nabij go na niego i żądaj zwrotu poniesionych kosztów :/

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 29 maja 2014, 08:38

Ale krzyżak w oryginalnym wale wychodząc z fabryki audi też jest wspawywany by się
nie ruszał... jeżeli ktoś zrobił to właściwie to jest to odpowiednia metoda.

Może "bobki" są dobrze zrobione... ale skąd w takim razie problemy?

Druga sprawa, jakby krzyżak był przesunięty o powiedzmy 1 mm to przy
masie wału nie dałoby się go wyważyć. Za duża masa uciekła by z linii pracy wału.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 29 maja 2014, 08:44

ja to sie zastanawiam czy faktycznie wał musi być ustawiony wg znaczenia na tylnej flanszy, bo jeśli tak to skąd wiedzieć jak go odpowiednio odbrócić???

Obrazek

ja go we wtorek obróciłem z 3 razy wg tego znaczenia na flanszy ale różnicy nie było :/
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 29 maja 2014, 08:57

marekp750 pisze:Ale krzyżak w oryginalnym wale wychodząc z fabryki audi też jest wspawywany by się
nie ruszał... jeżeli ktoś zrobił to właściwie to jest to odpowiednia metoda.

Może "bobki" są dobrze zrobione... ale skąd w takim razie problemy?

Druga sprawa, jakby krzyżak był przesunięty o powiedzmy 1 mm to przy
masie wału nie dałoby się go wyważyć. Za duża masa uciekła by z linii pracy wału.
No właśnie dlatego twierdzą że wyważyli a w cale nie jest wyważony dokładnie bi się inaczej nie da.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 31 maja 2014, 22:50

no wiec tak to wyglada....przyszedl mi drugi wal uzywany i ku mojemu zdziwieniu i zadowoleniu sa na nim ori przeguby GKN Loboro ktore sa jak nowe, wiec pewnie byly wymienione i malo kilometrow zrobily, natomiast podpora w stanie dobrym. Guma ok, a lozysko lekko luzne, ale lepsze niz moja stara podpora :]

wiec ta uzywke zamontowalem....jazda probna, i ..... dzien do nocy

nic nie bije, nic nie telepie ani buczy!!!!! <hura> jest jak daniej i jest ok. Jeden wniosek tylko z tego.... nowy krzyzak zostal krzywo wspawany i nie bylo mozliwowsci wywazenia walu.

W poniedzialek lece po zwrot kasy....ale niestety nerwow i straconego czasu nikt mi nie zwroci :/
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl