części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Swap hamulców na Brembo S8

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 04 cze 2014, 01:03

Tarcza ma 10mm różnicy w odsadzeniu, robisz to na seryjnym zacisku? Bo q5 chyba już miały ten malutki elektryczny ręczny.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 04 cze 2014, 08:45

A może ktoś ma zwymiarowany adapter na tył i umiał by się tym podzielić. Dziś powinienem mieć dystanse na przód pod tarczę 360mm, ale tył też bym powiększył chętnie.

olozwirski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:18
Lokalizacja: wkz

Post autor: olozwirski » 04 cze 2014, 10:06

U mnie będzie seryjny zacisk i adapter. Jak skończę i przetestuje to porobię zdjęcia i wrzucę tu wszystkie potrzebne informacje. Cierpliwości, w przyszły weekend się za to biorę.
Narazie czytam

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 04 cze 2014, 11:08

No to powodzenia.. Na seryjnym zacisku i tarczy 310 robi nie wygląda to pięknie a co dopiero przy 330mm. Zdjęcie pożyczone ale tak to wychodzi. Większych klocków nie ma tylko musi być odpowiednia tarcza ew zestaw zacisk tarcza.
Obrazek
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

olozwirski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:18
Lokalizacja: wkz

Post autor: olozwirski » 04 cze 2014, 14:42

Mi głownie zależy na poprawie hamowania. I na tym się skupiam.
Narazie czytam

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 04 cze 2014, 20:30

Spoko, nie dogryzam bo efektywnosc hebli wzrośne tylko ze strony wizualnej nie fajnie to wychodzi. Zapodaj fotki co i jak, ja swoje niebawem wstawię dla porównania.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

olozwirski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:18
Lokalizacja: wkz

Post autor: olozwirski » 06 cze 2014, 23:38

Wygląd to tez ważna sprawa, zobaczymy.
Narazie czytam

mariuszjp100
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 164
Rejestracja: 07 lis 2012, 19:04
Lokalizacja: Nowy Sacz

Post autor: mariuszjp100 » 17 lip 2014, 23:13

Koledzy a ta tarcza 360 z d3 wchodzi bez problemu na piaste do d2, bo ta tarcza ma wysokosc wewnetrzna mniejsza niz tarcza 323 z d2. A i wystarcze zacisk z d3 i juz tarcze bez problemu mozna wlozyc 360 do d2 polifcie a przewody hamulcowe trzeba przerobic?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 17 lip 2014, 23:24

Link do tematu: http://www.a8team.pl/d2-00-42pb-lpg-zac ... t12081.htm
Na własnym przykładzie: Zacisk z A8 D3 W12 i tarczy 385x36mm pasuje p&p* na ALU zwrotnicę z zaciskiem lucasa 2 tłoczki.

* nie do końca. :P

- blaszka mocująca wężyk hamulcowy musi być ciut odgięta bo przylega do zwrotnicy
- końcówka gumowego przewodu z D2 ma 2 symetryczne wypusty w blachę mocującą, natomiast w D3 blacha ma te 2 wypusty pod kątem 65° (należy kupić nowe przewody od D3 - groszowe sprawy i są one zbrojone :D )
- przeróbka kostki czujnika zużycia.. D2 ma okrągłe a D3 prostokątne.

Plusy:
- jakość hamowania b. dobra, aż głowa boli przy mocniejszym wdepnięciu;
- kilkukrotne hamowanie z większych prędkości no problemo, nic nie śmierdzi;
- wizualnie wygląda lepiej w 20" felgach;
- przyzwoite koszta klocków;
- łatwość wymiany klocków.

Minusy:
- pompa hamulcowa mało wydajna, pierwsze wdepnięcie to leci niemalże do spodu ale i tak hamuje żyleta, następne wdepnięcie wymaga już mniejszego skoku pedału;
- przy pełnym ognistym wdepnięciu potrafi przy 90km/h zapiszczeć kołami, zdarzyło się też terkotanie abs przy szybszym wciśnięciu pedału przy 70km i nie robię sobie tu jaj..; <jezu>
- jeśli na tyle pozostaje 269 albo 280mm tarcza to przód będzie nurkował;
- przy takich heblach każde mocniejsze hamowanie ukaże niedomaganie zawiechy;
- 1 zacisk waży 8kg;
- 1 tarcza waży 17,3kg.
Powyższy przykład tyczy się zestawu z s8/w12 i tarcz 385mm ale to jest bliźniaczo podobne do 360mm.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

ernesto

Post autor: ernesto » 17 lip 2014, 23:48

mariuszjp100 pisze:Koledzy a ta tarcza 360 z d3 wchodzi bez problemu na piaste do d2, bo ta tarcza ma wysokosc wewnetrzna mniejsza niz tarcza 323 z d2. A i wystarcze zacisk z d3 i juz tarcze bez problemu mozna wlozyc 360 do d2 polifcie a przewody hamulcowe trzeba przerobic?
[center]Wszystko jest opisywane na forum wystarczy poszukać, dokładnie przeczytać cały temat od początku lub użyć wyszukiwarki. Jakie tarcze pasują, co trzeba przerobić lub nie trzeba. Temat maglowany nie raz[/center]

raptus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 30 gru 2014, 21:00
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: raptus » 30 gru 2014, 21:42

Poczytałem temat i zdecydowałem się kupić zaciski z D3,oczywiście przekonany ze zwrotnice są aluminiowe, produkcja auta grudzień 1998,niestety są żeliwne:( podpowiedzcie gdzie mam zapukać żeby dorobić dystanse,możne ktoś na Podkarpaciu to przerabiał?

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 31 gru 2014, 00:01

nie wiem co wy macie do hamulców z d2 nie jestem z tych co jeżdża autem a raczej naleze do tych co nimi zapier....ą :) i jak depne w hebel to plomby wypadają z zębów ...
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 31 gru 2014, 05:37

preston81 pisze:jak depne w hebel to plomby wypadają z zębów ...
A na tych z D3 przez pierwszy tydzień masz wrażenie, że mózg chce się wydostać z głowy.. I to wyciąganie z fotela :p

raptus, każdy tokarz Ci to dorobi :) Napisz do marekp750 ( http://www.a8team.pl/marekp750,u,2306.htm ) post: http://www.a8team.pl/d2-all-swap-hamulc ... htm#147571 Swego czasu do siebie dorabiał, to może ma rysunek z wymiarami.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

raptus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 30 gru 2014, 21:00
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: raptus » 31 gru 2014, 06:24

Preston,ja nie wiem jak się maja sprawować hamulce w D2,dopiero kupiłem auto,przy hamowaniu tarcze bija,z doświadczenia wiem ze szkoda przetaczać bo i tak będzie to samo,a mam uczulenie na na hamulce,raz ze lubię depnąć a dwa ze na Podkarpaciu góreczki zakręty itd. wiem ze dziadostwo długo nie wytrzyma,parę lat wcześniej podczas zabawy w ściganego z moim śfagrem rozgrzałem tarcze tak że były czerwone i to jak byś z pieca od kowala wyjął:) następnego dnia pracowały bez najmniejszych zastrzeżeń,to są dobre tarcze,nie wiem ale materiał był pierwsza klasa,lubię mieć dobre hamulce,albo kupić ebc albo adopcja z D3,ja już pobawię się w swap.

MaciekW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 25 lis 2014, 15:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MaciekW » 31 gru 2014, 08:40

Ja jestem po przekładce z D3 (tarcza 360 i zacisk 2 tłoczkowy) i jest mega różnica. teraz to zaczyna hamować. Oczywiście zregenerowane też zostały tyły bo bez tego to słabo to robiło. Po kilku ostrych hamowaniach nic nie bije po kierownicy - tarcze nadal proste. Zaciski kupiłek po 100zł (w stanie idealnym + metalowe osłony), tarcze ATE i klocki HAWK.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl