[D2 ALL ] Swap hamulców na Brembo S8
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Forum Audi A8
- Posty: 73
- Rejestracja: 14 paź 2012, 20:18
- Lokalizacja: wkz
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Forum Audi A8
- Posty: 73
- Rejestracja: 14 paź 2012, 20:18
- Lokalizacja: wkz
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
- Forum Audi A8
- Posty: 73
- Rejestracja: 14 paź 2012, 20:18
- Lokalizacja: wkz
-
- Forum Audi A8
- Posty: 164
- Rejestracja: 07 lis 2012, 19:04
- Lokalizacja: Nowy Sacz
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Link do tematu: http://www.a8team.pl/d2-00-42pb-lpg-zac ... t12081.htm
Powyższy przykład tyczy się zestawu z s8/w12 i tarcz 385mm ale to jest bliźniaczo podobne do 360mm.Na własnym przykładzie: Zacisk z A8 D3 W12 i tarczy 385x36mm pasuje p&p* na ALU zwrotnicę z zaciskiem lucasa 2 tłoczki.
* nie do końca.
- blaszka mocująca wężyk hamulcowy musi być ciut odgięta bo przylega do zwrotnicy
- końcówka gumowego przewodu z D2 ma 2 symetryczne wypusty w blachę mocującą, natomiast w D3 blacha ma te 2 wypusty pod kątem 65° (należy kupić nowe przewody od D3 - groszowe sprawy i są one zbrojone )
- przeróbka kostki czujnika zużycia.. D2 ma okrągłe a D3 prostokątne.
Plusy:
- jakość hamowania b. dobra, aż głowa boli przy mocniejszym wdepnięciu;
- kilkukrotne hamowanie z większych prędkości no problemo, nic nie śmierdzi;
- wizualnie wygląda lepiej w 20" felgach;
- przyzwoite koszta klocków;
- łatwość wymiany klocków.
Minusy:
- pompa hamulcowa mało wydajna, pierwsze wdepnięcie to leci niemalże do spodu ale i tak hamuje żyleta, następne wdepnięcie wymaga już mniejszego skoku pedału;
- przy pełnym ognistym wdepnięciu potrafi przy 90km/h zapiszczeć kołami, zdarzyło się też terkotanie abs przy szybszym wciśnięciu pedału przy 70km i nie robię sobie tu jaj..; <jezu>
- jeśli na tyle pozostaje 269 albo 280mm tarcza to przód będzie nurkował;
- przy takich heblach każde mocniejsze hamowanie ukaże niedomaganie zawiechy;
- 1 zacisk waży 8kg;
- 1 tarcza waży 17,3kg.
[center]Wszystko jest opisywane na forum wystarczy poszukać, dokładnie przeczytać cały temat od początku lub użyć wyszukiwarki. Jakie tarcze pasują, co trzeba przerobić lub nie trzeba. Temat maglowany nie raz[/center]mariuszjp100 pisze:Koledzy a ta tarcza 360 z d3 wchodzi bez problemu na piaste do d2, bo ta tarcza ma wysokosc wewnetrzna mniejsza niz tarcza 323 z d2. A i wystarcze zacisk z d3 i juz tarcze bez problemu mozna wlozyc 360 do d2 polifcie a przewody hamulcowe trzeba przerobic?
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
A na tych z D3 przez pierwszy tydzień masz wrażenie, że mózg chce się wydostać z głowy.. I to wyciąganie z fotela :ppreston81 pisze:jak depne w hebel to plomby wypadają z zębów ...
raptus, każdy tokarz Ci to dorobi Napisz do marekp750 ( http://www.a8team.pl/marekp750,u,2306.htm ) post: http://www.a8team.pl/d2-all-swap-hamulc ... htm#147571 Swego czasu do siebie dorabiał, to może ma rysunek z wymiarami.
Preston,ja nie wiem jak się maja sprawować hamulce w D2,dopiero kupiłem auto,przy hamowaniu tarcze bija,z doświadczenia wiem ze szkoda przetaczać bo i tak będzie to samo,a mam uczulenie na na hamulce,raz ze lubię depnąć a dwa ze na Podkarpaciu góreczki zakręty itd. wiem ze dziadostwo długo nie wytrzyma,parę lat wcześniej podczas zabawy w ściganego z moim śfagrem rozgrzałem tarcze tak że były czerwone i to jak byś z pieca od kowala wyjął:) następnego dnia pracowały bez najmniejszych zastrzeżeń,to są dobre tarcze,nie wiem ale materiał był pierwsza klasa,lubię mieć dobre hamulce,albo kupić ebc albo adopcja z D3,ja już pobawię się w swap.
Ja jestem po przekładce z D3 (tarcza 360 i zacisk 2 tłoczkowy) i jest mega różnica. teraz to zaczyna hamować. Oczywiście zregenerowane też zostały tyły bo bez tego to słabo to robiło. Po kilku ostrych hamowaniach nic nie bije po kierownicy - tarcze nadal proste. Zaciski kupiłek po 100zł (w stanie idealnym + metalowe osłony), tarcze ATE i klocki HAWK.