części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Swap hamulców na Brembo S8

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 04 cze 2014, 01:03

Tarcza ma 10mm różnicy w odsadzeniu, robisz to na seryjnym zacisku? Bo q5 chyba już miały ten malutki elektryczny ręczny.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 04 cze 2014, 08:45

A może ktoś ma zwymiarowany adapter na tył i umiał by się tym podzielić. Dziś powinienem mieć dystanse na przód pod tarczę 360mm, ale tył też bym powiększył chętnie.

olozwirski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:18
Lokalizacja: wkz

Post autor: olozwirski » 04 cze 2014, 10:06

U mnie będzie seryjny zacisk i adapter. Jak skończę i przetestuje to porobię zdjęcia i wrzucę tu wszystkie potrzebne informacje. Cierpliwości, w przyszły weekend się za to biorę.
Narazie czytam

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 04 cze 2014, 11:08

No to powodzenia.. Na seryjnym zacisku i tarczy 310 robi nie wygląda to pięknie a co dopiero przy 330mm. Zdjęcie pożyczone ale tak to wychodzi. Większych klocków nie ma tylko musi być odpowiednia tarcza ew zestaw zacisk tarcza.
Obrazek

olozwirski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:18
Lokalizacja: wkz

Post autor: olozwirski » 04 cze 2014, 14:42

Mi głownie zależy na poprawie hamowania. I na tym się skupiam.
Narazie czytam

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 04 cze 2014, 20:30

Spoko, nie dogryzam bo efektywnosc hebli wzrośne tylko ze strony wizualnej nie fajnie to wychodzi. Zapodaj fotki co i jak, ja swoje niebawem wstawię dla porównania.

olozwirski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:18
Lokalizacja: wkz

Post autor: olozwirski » 06 cze 2014, 23:38

Wygląd to tez ważna sprawa, zobaczymy.
Narazie czytam

mariuszjp100
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 164
Rejestracja: 07 lis 2012, 19:04
Lokalizacja: Nowy Sacz

Post autor: mariuszjp100 » 17 lip 2014, 23:13

Koledzy a ta tarcza 360 z d3 wchodzi bez problemu na piaste do d2, bo ta tarcza ma wysokosc wewnetrzna mniejsza niz tarcza 323 z d2. A i wystarcze zacisk z d3 i juz tarcze bez problemu mozna wlozyc 360 do d2 polifcie a przewody hamulcowe trzeba przerobic?

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 17 lip 2014, 23:24

Link do tematu: http://www.a8team.pl/d2-00-42pb-lpg-zac ... t12081.htm
Na własnym przykładzie: Zacisk z A8 D3 W12 i tarczy 385x36mm pasuje p&p* na ALU zwrotnicę z zaciskiem lucasa 2 tłoczki.

* nie do końca. :P

- blaszka mocująca wężyk hamulcowy musi być ciut odgięta bo przylega do zwrotnicy
- końcówka gumowego przewodu z D2 ma 2 symetryczne wypusty w blachę mocującą, natomiast w D3 blacha ma te 2 wypusty pod kątem 65° (należy kupić nowe przewody od D3 - groszowe sprawy i są one zbrojone :D )
- przeróbka kostki czujnika zużycia.. D2 ma okrągłe a D3 prostokątne.

Plusy:
- jakość hamowania b. dobra, aż głowa boli przy mocniejszym wdepnięciu;
- kilkukrotne hamowanie z większych prędkości no problemo, nic nie śmierdzi;
- wizualnie wygląda lepiej w 20" felgach;
- przyzwoite koszta klocków;
- łatwość wymiany klocków.

Minusy:
- pompa hamulcowa mało wydajna, pierwsze wdepnięcie to leci niemalże do spodu ale i tak hamuje żyleta, następne wdepnięcie wymaga już mniejszego skoku pedału;
- przy pełnym ognistym wdepnięciu potrafi przy 90km/h zapiszczeć kołami, zdarzyło się też terkotanie abs przy szybszym wciśnięciu pedału przy 70km i nie robię sobie tu jaj..; <jezu>
- jeśli na tyle pozostaje 269 albo 280mm tarcza to przód będzie nurkował;
- przy takich heblach każde mocniejsze hamowanie ukaże niedomaganie zawiechy;
- 1 zacisk waży 8kg;
- 1 tarcza waży 17,3kg.
Powyższy przykład tyczy się zestawu z s8/w12 i tarcz 385mm ale to jest bliźniaczo podobne do 360mm.

ernesto

Post autor: ernesto » 17 lip 2014, 23:48

mariuszjp100 pisze:Koledzy a ta tarcza 360 z d3 wchodzi bez problemu na piaste do d2, bo ta tarcza ma wysokosc wewnetrzna mniejsza niz tarcza 323 z d2. A i wystarcze zacisk z d3 i juz tarcze bez problemu mozna wlozyc 360 do d2 polifcie a przewody hamulcowe trzeba przerobic?
[center]Wszystko jest opisywane na forum wystarczy poszukać, dokładnie przeczytać cały temat od początku lub użyć wyszukiwarki. Jakie tarcze pasują, co trzeba przerobić lub nie trzeba. Temat maglowany nie raz[/center]

raptus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 30 gru 2014, 21:00
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: raptus » 30 gru 2014, 21:42

Poczytałem temat i zdecydowałem się kupić zaciski z D3,oczywiście przekonany ze zwrotnice są aluminiowe, produkcja auta grudzień 1998,niestety są żeliwne:( podpowiedzcie gdzie mam zapukać żeby dorobić dystanse,możne ktoś na Podkarpaciu to przerabiał?

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 31 gru 2014, 00:01

nie wiem co wy macie do hamulców z d2 nie jestem z tych co jeżdża autem a raczej naleze do tych co nimi zapier....ą :) i jak depne w hebel to plomby wypadają z zębów ...
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 31 gru 2014, 05:37

preston81 pisze:jak depne w hebel to plomby wypadają z zębów ...
A na tych z D3 przez pierwszy tydzień masz wrażenie, że mózg chce się wydostać z głowy.. I to wyciąganie z fotela :p

raptus, każdy tokarz Ci to dorobi :) Napisz do marekp750 ( http://www.a8team.pl/marekp750,u,2306.htm ) post: http://www.a8team.pl/d2-all-swap-hamulc ... htm#147571 Swego czasu do siebie dorabiał, to może ma rysunek z wymiarami.

raptus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 30 gru 2014, 21:00
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: raptus » 31 gru 2014, 06:24

Preston,ja nie wiem jak się maja sprawować hamulce w D2,dopiero kupiłem auto,przy hamowaniu tarcze bija,z doświadczenia wiem ze szkoda przetaczać bo i tak będzie to samo,a mam uczulenie na na hamulce,raz ze lubię depnąć a dwa ze na Podkarpaciu góreczki zakręty itd. wiem ze dziadostwo długo nie wytrzyma,parę lat wcześniej podczas zabawy w ściganego z moim śfagrem rozgrzałem tarcze tak że były czerwone i to jak byś z pieca od kowala wyjął:) następnego dnia pracowały bez najmniejszych zastrzeżeń,to są dobre tarcze,nie wiem ale materiał był pierwsza klasa,lubię mieć dobre hamulce,albo kupić ebc albo adopcja z D3,ja już pobawię się w swap.

MaciekW
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 25 lis 2014, 15:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MaciekW » 31 gru 2014, 08:40

Ja jestem po przekładce z D3 (tarcza 360 i zacisk 2 tłoczkowy) i jest mega różnica. teraz to zaczyna hamować. Oczywiście zregenerowane też zostały tyły bo bez tego to słabo to robiło. Po kilku ostrych hamowaniach nic nie bije po kierownicy - tarcze nadal proste. Zaciski kupiłek po 100zł (w stanie idealnym + metalowe osłony), tarcze ATE i klocki HAWK.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl