części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

A8 D2 swap 1.9 TDI PD AVF manual 6 gang QUATTRO

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 05 cze 2014, 15:13

To tak przyzwoicie jak na miejską jazdę.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 05 cze 2014, 15:14

ale sie rzuciliscie na gościa jak dla mnie to nawet na flinstona może ją zapychac jego sprawa
bądź sobą, wariatów też lubią

Gość

Post autor: Gość » 05 cze 2014, 17:11

A róbta se co chceta to wasze zabawki ja sobie poczytam i skrytykuje,pochwale albo się wstrzymam :)

Ja w swojej A8 nie widze klekocika poniżej 3 litrów bo lubie i czesto korzystam z autobahn a tam 1,9 juz mi sie nie sprawdza zabardzo. :)

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 05 cze 2014, 19:32

no juz nie ważne bardzo odwazny projekt i co lepsze udany napewno takie rozwiazanie znalazlo by swoich zwolennikow choc ja w tym nie widze zadnego sensu poniewaz ekonomicznosc 4,2 na lpg jest takie samo jak tego 1,9 a frajde daje wieksza
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 05 cze 2014, 22:31

...hmmm jak to czytam to w sumie najlepszym rozwiazaniem to jest tu silnik V6 2,8 Quattro + LPG.... :D exploatacja tansza niz 4.2 i pewnie niejednego diesla no i ekonomia....bez przerobek i kombinacji... ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
danielos8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: danielos8 » 05 cze 2014, 22:49

ja bym nie powiedział, że 2.8 jest takie bardzo ekonomiczne 0 <tjaa> :D
dare to be great

zbik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 06 cze 2014, 08:54
Lokalizacja: Głowno

Post autor: zbik » 06 cze 2014, 09:05

Pozwolę dołączyć się do tematu, mam podobny projekt A8 D2 3.3 /1.9 i cały garaż części do róznych modeli audi vw, projekt już w trakcie realizacji i zastanawia mnie jeszcze jak rozwiązać zawieszenie silnika, gdyż rozstaw łap na orginalne poduszki w silniku 1.9 tdi jest za duży, więc pytanie do kolegi gelix jak to ogarnoł ?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 06 cze 2014, 09:07

danielos8 pisze:ja bym nie powiedział, że 2.8 jest takie bardzo ekonomiczne 0
aaaa :D i tu Ci powiem że nawet 4.2 może być bardzo ekonomiczne jak sie chce <amasz> (przykładem jest pepi ;) )

a tak poważnie to jest prosty rachunek:
* ja swoim 4,2 na trasie trybem spokojnym przejchałem za 170zł ok. 630km (ok. 80L lpg) tym samym zszedłem poniżej 12L/100km <hura> - nie polecam takiej jazdy <lipa>

* silnik 1,9 ropol przy tej masie auta spali spokojnie 6/7 L na trasie co przy 80L baku daje nam ok. 1200km za ok. 430zł

* silnik 2,8 na lpg spali spokojnie 10/11L co przy tej samej pojemności baku daje nam ok. 760km za ok. 192zł. To wszystko X2 daje nam ok. 1520km za ok. 385zł.

czyli na lpg przejedziemy więcej za mniej niż dieslem ;)

po mieście można przeliczyćm to równie łatwo. <tjaa>
to nie jest zwykły napęd...to

gelix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 19 lip 2013, 22:48
Lokalizacja: Piła

Post autor: gelix » 06 cze 2014, 09:57

Kolego zbik
FL
Żeby w A8 postawić 1.9 na oryginalnych łapach i poduszkach od 1.9 wzdłużnego trzeba wspawać w odpowiednich miejscach i pod odpowiednim kątem podstawy na poduszki silnika.

Mam gdzieś fotki, jak znajdę to podeślę.

Ja to zrobiłem tak:
1 ) Zawiesiłem na wciągarce silnik 1.9 PD , przekręciłem łapy z poduszkami passat b5 FL.
2 ) Następnie pomiar rozstawu dolnych śrub od poduszek.
3 ) Wjechałem z silnikiem i skrzynią do auta, łapy skrzyni A8 manual, ciężkie do zdobycia, poduszki skrzyni 3.3 lub 2.5 TDI
4 ) Skrzynia oparta na ori łapach i poduszkach w fabrycznym miejscu sanek.
5 ) Uzyskałem w ten sposób ułożenie przód - tył
6 ) silnik uniosłem tak żeby był w poziomie i w osi wału, wszystko już było widać jak na dłoni gdzie muszą być wspawane nowe podstawy poduszek silnika
7 ) W miejscu podstaw wyciąłem w górnej części sanek kwardaty około 9x9 cm
8 ) Wspawałem podstawy z kształtownika stalowego grubości 4mm, kształt litery C z otworem na śrubę poduszki, zespawane migomatem dookoła połączyło się z blachą sanek i oparło na szwie w połowie przekroju sanek.

Podeślę fotki jak odtworzę kopię zapasową poprzedniego telefonu którym robiłem fotki
Ostatnio zmieniony 10 cze 2014, 02:29 przez gelix, łącznie zmieniany 1 raz.
Amelinium - Tego nie pomalujesz....

gelix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 19 lip 2013, 22:48
Lokalizacja: Piła

Post autor: gelix » 06 cze 2014, 10:13

Przy spokojnej jeździe na trasie do 100km/h to ja robię 5.3 do 5.5L więc przelicz jeszcze raz.

Nie mylę się ponieważ adoptowałem wskazania FIS-a jeżdżąc z plastikowym 5L pojemnikiem po oleju pod maską, wyskalowanym co 0.5L i dokładnie wiem ile pali.

Auto robi 50/50 trasa miasto i spalanie w granicach 7L średnie.

Minimalnie udało mi się spalić 4.6L/100km pokonując 50km trasy z prędkością 85km/h.....
Amelinium - Tego nie pomalujesz....

zbik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 06 cze 2014, 08:54
Lokalizacja: Głowno

Post autor: zbik » 06 cze 2014, 10:23

Dzięki kolego. własnie i taki pomysł przeszedł mi przez myśl lecz chciałem się poradzić kogoś kto już przerabiał takie manewry chociaż za fotki był bym bardzo wdzięczny. Mam też kolejne pytanie od jakiego modelu zastosowałeś skrzynie biegów i dyfer? gdyż na razie chciałem zrobić ośkę bo mam skrzynie i pieścień od A6 2.5 tdi V6 lub 6 od A4 lifta 1.9 115 km Quattro z dyfrem chociaż moim zdaniem najlepsza była by skrzynia 6 i dyfer od A8 D2 Quattro 2.5 tdi V6 ale takiego zestawu nie ma gdzie znaleźć.

gelix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 19 lip 2013, 22:48
Lokalizacja: Piła

Post autor: gelix » 06 cze 2014, 10:29

Skrzynia passat B5FL FTS, dyfer od tego samego auta (chyba EUS ma gdzieś zapisane) , w dyfrze trzeba przełożyć flansze do półosi ze starego dyfra 3.3, reszta dyfra plug & play

Jeżeli chcesz quattro to czeka ciebie jeszcze spasowanie wału ze skrzynią.
Ja toczełem łącznik wału ze skrzynią, długość około 13cm, średnica wiadomo 100mm
Amelinium - Tego nie pomalujesz....

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 06 cze 2014, 10:40

gelix pisze:Przy spokojnej jeździe na trasie do 100km/h to ja robię 5.3 do 5.5L więc przelicz jeszcze raz.
przeliczyłem :D

i jeśli faktycznie spali Ci w granicach 5,5L / 100km to na 80L zrobisz ok. 1460km. Czyli i tak mniej niż z 2,8 PB/LPG gdzie nie nic nie trzeba przerabiać ;)

a wiem z doświadczenia że jadąc tym silnikiem V6 max do 100km/h to zejdziesz spokojnie poniżej 10L/ 100km lpg...
to nie jest zwykły napęd...to

gelix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 19 lip 2013, 22:48
Lokalizacja: Piła

Post autor: gelix » 06 cze 2014, 10:45

przed chwilą porównywałeś do 4.2 LPG , teraz do 2.8 LPG.......

2.8 nie chcę na oczy widzieć, moim zdaniem na gazie nie jedzie....

Ten post jest o 1.9 TDI w A8 , i prosiłbym o rozmowę w temacie przeróbki, a nie porównywania do LPG.

Macie swoje LPG....ok... nie mam nic przeciwko bo jeżdzę 4.4 V8 LPG.
Amelinium - Tego nie pomalujesz....

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 06 cze 2014, 11:00

gelix pisze:Ten post jest o 1.9 TDI w A8 , i prosiłbym o rozmowę w temacie przeróbki, a nie porównywania do LPG.
nie ma problemu, gelix, nie odbieraj tego jako atak lub czepianie sie...wręcz przeciwnie jestem pod wrażeniem udanego swapa i tego że juz jakiś czas bezproblemowo to auto użytkujesz... po prostu zastanawiam sie nad wcześniej wspomnianymi kosztami, m.in. eksploatacji... <hihi>
to nie jest zwykły napęd...to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl