A8 D2 swap 1.9 TDI PD AVF manual 6 gang QUATTRO
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Pozwolę dołączyć się do tematu, mam podobny projekt A8 D2 3.3 /1.9 i cały garaż części do róznych modeli audi vw, projekt już w trakcie realizacji i zastanawia mnie jeszcze jak rozwiązać zawieszenie silnika, gdyż rozstaw łap na orginalne poduszki w silniku 1.9 tdi jest za duży, więc pytanie do kolegi gelix jak to ogarnoł ?
aaaa i tu Ci powiem że nawet 4.2 może być bardzo ekonomiczne jak sie chce (przykładem jest pepi )danielos8 pisze:ja bym nie powiedział, że 2.8 jest takie bardzo ekonomiczne 0
a tak poważnie to jest prosty rachunek:
* ja swoim 4,2 na trasie trybem spokojnym przejchałem za 170zł ok. 630km (ok. 80L lpg) tym samym zszedłem poniżej 12L/100km <hura> - nie polecam takiej jazdy <lipa>
* silnik 1,9 ropol przy tej masie auta spali spokojnie 6/7 L na trasie co przy 80L baku daje nam ok. 1200km za ok. 430zł
* silnik 2,8 na lpg spali spokojnie 10/11L co przy tej samej pojemności baku daje nam ok. 760km za ok. 192zł. To wszystko X2 daje nam ok. 1520km za ok. 385zł.
czyli na lpg przejedziemy więcej za mniej niż dieslem
po mieście można przeliczyćm to równie łatwo. <tjaa>
to nie jest zwykły napęd...to
Kolego zbik
FL
Żeby w A8 postawić 1.9 na oryginalnych łapach i poduszkach od 1.9 wzdłużnego trzeba wspawać w odpowiednich miejscach i pod odpowiednim kątem podstawy na poduszki silnika.
Mam gdzieś fotki, jak znajdę to podeślę.
Ja to zrobiłem tak:
1 ) Zawiesiłem na wciągarce silnik 1.9 PD , przekręciłem łapy z poduszkami passat b5 FL.
2 ) Następnie pomiar rozstawu dolnych śrub od poduszek.
3 ) Wjechałem z silnikiem i skrzynią do auta, łapy skrzyni A8 manual, ciężkie do zdobycia, poduszki skrzyni 3.3 lub 2.5 TDI
4 ) Skrzynia oparta na ori łapach i poduszkach w fabrycznym miejscu sanek.
5 ) Uzyskałem w ten sposób ułożenie przód - tył
6 ) silnik uniosłem tak żeby był w poziomie i w osi wału, wszystko już było widać jak na dłoni gdzie muszą być wspawane nowe podstawy poduszek silnika
7 ) W miejscu podstaw wyciąłem w górnej części sanek kwardaty około 9x9 cm
8 ) Wspawałem podstawy z kształtownika stalowego grubości 4mm, kształt litery C z otworem na śrubę poduszki, zespawane migomatem dookoła połączyło się z blachą sanek i oparło na szwie w połowie przekroju sanek.
Podeślę fotki jak odtworzę kopię zapasową poprzedniego telefonu którym robiłem fotki
FL
Żeby w A8 postawić 1.9 na oryginalnych łapach i poduszkach od 1.9 wzdłużnego trzeba wspawać w odpowiednich miejscach i pod odpowiednim kątem podstawy na poduszki silnika.
Mam gdzieś fotki, jak znajdę to podeślę.
Ja to zrobiłem tak:
1 ) Zawiesiłem na wciągarce silnik 1.9 PD , przekręciłem łapy z poduszkami passat b5 FL.
2 ) Następnie pomiar rozstawu dolnych śrub od poduszek.
3 ) Wjechałem z silnikiem i skrzynią do auta, łapy skrzyni A8 manual, ciężkie do zdobycia, poduszki skrzyni 3.3 lub 2.5 TDI
4 ) Skrzynia oparta na ori łapach i poduszkach w fabrycznym miejscu sanek.
5 ) Uzyskałem w ten sposób ułożenie przód - tył
6 ) silnik uniosłem tak żeby był w poziomie i w osi wału, wszystko już było widać jak na dłoni gdzie muszą być wspawane nowe podstawy poduszek silnika
7 ) W miejscu podstaw wyciąłem w górnej części sanek kwardaty około 9x9 cm
8 ) Wspawałem podstawy z kształtownika stalowego grubości 4mm, kształt litery C z otworem na śrubę poduszki, zespawane migomatem dookoła połączyło się z blachą sanek i oparło na szwie w połowie przekroju sanek.
Podeślę fotki jak odtworzę kopię zapasową poprzedniego telefonu którym robiłem fotki
Ostatnio zmieniony 10 cze 2014, 02:29 przez gelix, łącznie zmieniany 1 raz.
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
Przy spokojnej jeździe na trasie do 100km/h to ja robię 5.3 do 5.5L więc przelicz jeszcze raz.
Nie mylę się ponieważ adoptowałem wskazania FIS-a jeżdżąc z plastikowym 5L pojemnikiem po oleju pod maską, wyskalowanym co 0.5L i dokładnie wiem ile pali.
Auto robi 50/50 trasa miasto i spalanie w granicach 7L średnie.
Minimalnie udało mi się spalić 4.6L/100km pokonując 50km trasy z prędkością 85km/h.....
Nie mylę się ponieważ adoptowałem wskazania FIS-a jeżdżąc z plastikowym 5L pojemnikiem po oleju pod maską, wyskalowanym co 0.5L i dokładnie wiem ile pali.
Auto robi 50/50 trasa miasto i spalanie w granicach 7L średnie.
Minimalnie udało mi się spalić 4.6L/100km pokonując 50km trasy z prędkością 85km/h.....
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
Dzięki kolego. własnie i taki pomysł przeszedł mi przez myśl lecz chciałem się poradzić kogoś kto już przerabiał takie manewry chociaż za fotki był bym bardzo wdzięczny. Mam też kolejne pytanie od jakiego modelu zastosowałeś skrzynie biegów i dyfer? gdyż na razie chciałem zrobić ośkę bo mam skrzynie i pieścień od A6 2.5 tdi V6 lub 6 od A4 lifta 1.9 115 km Quattro z dyfrem chociaż moim zdaniem najlepsza była by skrzynia 6 i dyfer od A8 D2 Quattro 2.5 tdi V6 ale takiego zestawu nie ma gdzie znaleźć.
Skrzynia passat B5FL FTS, dyfer od tego samego auta (chyba EUS ma gdzieś zapisane) , w dyfrze trzeba przełożyć flansze do półosi ze starego dyfra 3.3, reszta dyfra plug & play
Jeżeli chcesz quattro to czeka ciebie jeszcze spasowanie wału ze skrzynią.
Ja toczełem łącznik wału ze skrzynią, długość około 13cm, średnica wiadomo 100mm
Jeżeli chcesz quattro to czeka ciebie jeszcze spasowanie wału ze skrzynią.
Ja toczełem łącznik wału ze skrzynią, długość około 13cm, średnica wiadomo 100mm
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
przeliczyłemgelix pisze:Przy spokojnej jeździe na trasie do 100km/h to ja robię 5.3 do 5.5L więc przelicz jeszcze raz.
i jeśli faktycznie spali Ci w granicach 5,5L / 100km to na 80L zrobisz ok. 1460km. Czyli i tak mniej niż z 2,8 PB/LPG gdzie nie nic nie trzeba przerabiać
a wiem z doświadczenia że jadąc tym silnikiem V6 max do 100km/h to zejdziesz spokojnie poniżej 10L/ 100km lpg...
to nie jest zwykły napęd...to
przed chwilą porównywałeś do 4.2 LPG , teraz do 2.8 LPG.......
2.8 nie chcę na oczy widzieć, moim zdaniem na gazie nie jedzie....
Ten post jest o 1.9 TDI w A8 , i prosiłbym o rozmowę w temacie przeróbki, a nie porównywania do LPG.
Macie swoje LPG....ok... nie mam nic przeciwko bo jeżdzę 4.4 V8 LPG.
2.8 nie chcę na oczy widzieć, moim zdaniem na gazie nie jedzie....
Ten post jest o 1.9 TDI w A8 , i prosiłbym o rozmowę w temacie przeróbki, a nie porównywania do LPG.
Macie swoje LPG....ok... nie mam nic przeciwko bo jeżdzę 4.4 V8 LPG.
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
nie ma problemu, gelix, nie odbieraj tego jako atak lub czepianie sie...wręcz przeciwnie jestem pod wrażeniem udanego swapa i tego że juz jakiś czas bezproblemowo to auto użytkujesz... po prostu zastanawiam sie nad wcześniej wspomnianymi kosztami, m.in. eksploatacji...gelix pisze:Ten post jest o 1.9 TDI w A8 , i prosiłbym o rozmowę w temacie przeróbki, a nie porównywania do LPG.
to nie jest zwykły napęd...to