Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 FL ALL ] Bicie tarcz (przód)

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 13 lip 2014, 15:58

Korton pisze:Bicie tarcze spowodowane jest tez miejscowym przegrzaniem, ma to miejsce gdy z duzej predkosci hamujecie do 0km/h (np czerwone swiatlo) i po zatrzymaniu trzymamy hamulec (automat). Klocek jest mocno rozgrzany, tarcza tez i w miescu styku przez iles tam sekund klocek przypieka w jednym miejscu tarcze.
I tak właśnie jest z przygrzaniem tarcz.
Korton pisze:W skrzyni recznej jest latwiej, gdzies na forach widzialem rady, zeby po ostrym hamowaniu na postoju nie trzymac auta na hamulcu - tylko odpuscic. W automacie jest to dosc upierdliwe, bo trzeba reczny zaciagac za kazdym razem.
O ile jest to możliwe to lepiej wrzucić na neutral i puścić hamulec bo zaciągnięcie ręcznego siłą rzeczy przypieka tylne tarcze.
Ja staram się właśnie tak robić ale owszem jest to dosyć upierdliwe :/
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

brakeparts

Post autor: brakeparts » 14 lip 2014, 09:27

Nie na Neutral ale na Parking. Ale tak jak napisał Korton - najlepiej się podczołgiwać pod światłami :)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 14 lip 2014, 11:51

brakeparts pisze:Nie na Neutral ale na Parking.
Dlaczego?

Pytam bo moim zdaniem można zarówno na Parking jak i na Neutral.
Jak jezdnia jest równa tak że auto nie stacza się w przód czy w tył to mi wygodniej na Neutral ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

brakeparts

Post autor: brakeparts » 14 lip 2014, 11:59

Chodzi o smarowanie skrzyni - nie powinno się stawiać na "N"

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 14 lip 2014, 12:58

Lepiej postać 30s na N jak przełączać z D na P.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 14 lip 2014, 12:59

brakeparts pisze:Chodzi o smarowanie skrzyni - nie powinno się stawiać na "N"
Bzdury i bajki z internetu.

Jeżeli silnik pracuje to pracuje też pompa i nie ma żadnych kłopotów ze smarowaniem skrzyni.
Na pracującym silniku możesz sobie stawiać skrzynię na "N" do bólu i nic ze skrzynią stać się nie powinno.

A przełączanie z P na D, jak kolega powyżej zauważył, jest mniej zdrowe dla skrzyni jak stanie na N.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

brakeparts

Post autor: brakeparts » 14 lip 2014, 13:04

Nie będę się sprzeczał bo autorytetem w skrzyniach nie jestem - ja jednak zawsze na P wrzucam gdy zapowiada się trochę dłuższy postój na światłach :)

ernesto

Post autor: ernesto » 15 lip 2014, 09:03

Bardzo długi postój i na równej drodze to i owszem ale stawanie na światłach pod górkę czy z górki i wbicie P auto wspiera się na blokadzie w skrzyni. A nie życzę nikomu by blokada się ubiła.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 15 lip 2014, 09:11

ernesto pisze:Bardzo długi postój i na równej drodze to i owszem ale stawanie na światłach pod górkę czy z górki i wbicie P auto wspiera się na blokadzie w skrzyni. A nie życzę nikomu by blokada się ubiła.
Dlatego w instrukcjach wyraźnie jest napisane że pierwszy ręczny później P.

Gość

Post autor: Gość » 15 lip 2014, 13:15

Nigdy jeszcze w żadnym automacie nie miałem problemu z wyłączeniem pozycji P gdy autko stało na nierównej nawierzchni. W Bardzo dużym spadku to już zapinałem ręczny bo to dodatkowe zabezpieczenie a i za duże obciążenie na tę blokadę. W PL poza górami takich spadków nie widziałem :)

CO do zapinania neutrala na np światłach jak najbardziej się to robi,jest to wygodniejsze i po to jest by nie trzymać ciągle na heblu nogi bo czasami można się nawet zapomnieć :)

Pozycji N nie wrzucamy w czasie jazdy!

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 15 lip 2014, 18:49

Apophis pisze:Pozycji N nie wrzucamy w czasie jazdy!
Może wyprostuję jeszcze jeden mit.....
Wrzucenie N w trakcie jazdy kiedy silnik pracuje nie skutkuje niczym negatywnym dla skrzyni i zupełnie teoretycznie można autem rozpędzić się, wrzucić skrzynię na N i w tym trybie dotoczyć się do świateł.

Tu odwołuję się do mojej poprzedniej wypowiedzi - skoro silnik pracuje to pompa oleju również pracuje i skrzyni nic się nie stanie.

Należy jednak pamiętać, że owego wrzucenia na N a także powrócenia z N do D nie należy dokonywać przy wciśniętym pedale gazu - im wyższa prędkość obrotowa silnika tym bardziej szkodliwe to dla skrzyni.


Dla zastanowienia kolegom dodam.....
jeżeli wrzucenie N w trakcie jazdy powodowało by uszkodzenie skrzyni to każde auto ze skrzynią automatyczną hamowane na hamowni miało by skrzynię do remontu.
Odwracając tą logikę.... żadna hamownia nie podjęłaby się hamowania auta z automatem gdyby ryzykowali uszkodzeniem skrzyni w aucie klienta ;)


Noi na koniec, jako święte przykazanie użytkownika skrzyni automatycznej.....
po wrzuceniu z D na N w trakcie jazdy nigdy przenigdy nie należy przerzucać z N na R jeżeli auto wciąż toczy się do przodu.
I analogicznie ale w drugą stronę....
po wrzuceniu z R na N w trakcie jazdy nigdy przenigdy nie należy przerzucać z N na D jeżeli auto wciąż toczy się do tyłu.
Takie praktyki prowadzą do uszkodzenia skrzyni.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 15 lip 2014, 19:46

FOSS pisze:No i na koniec, jako święte przykazanie użytkownika skrzyni automatycznej.....
po wrzuceniu z D na N w trakcie jazdy nigdy przenigdy nie należy przerzucać z N na R jeżeli auto wciąż toczy się do przodu.
I analogicznie ale w drugą stronę....
po wrzuceniu z R na N w trakcie jazdy nigdy przenigdy nie należy przerzucać z N na D jeżeli auto wciąż toczy się do tyłu.
Takie praktyki prowadzą do uszkodzenia skrzyni.
Z tym się zgadzam, jednak pamiętam, kiedyś oglądałem film o testach auta (może Opel Omega lub Senator, może Mercedes, była to raczej duża limuzyna), a test był wykonywany w latach 80-tych. Na filmie kierowca testowy na mokrym placu wyłożonym kamienną kostką jeździł tam i z powrotem tym autem ze skrzynią automatyczną i przerzucał biegi właśnie między D i R. Pojazd nie nadążał się zatrzymać, tracił przyczepność tylnych kół i mieląc kołami zmieniał kierunek jazdy.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 15 lip 2014, 20:11

pebo pisze:kiedyś oglądałem film o testach auta (może Opel Omega lub Senator, może Mercedes, była to raczej duża limuzyna), a test był wykonywany w latach 80-tych. Na filmie kierowca testowy na mokrym placu wyłożonym kamienną kostką jeździł tam i z powrotem tym autem ze skrzynią automatyczną i przerzucał biegi właśnie między D i R. Pojazd nie nadążał się zatrzymać, tracił przyczepność tylnych kół i mieląc kołami zmieniał kierunek jazdy.
Niedawno był podobny filmik z a8 d4 w12 securit i tam dobrze widać jak auto nie turla się a zapierdyka na fulla na R a potem gwałtownie D i laga bez litości..

2 lata wstecz zdarzyło się mi w zimie podczas jazdy z 3-5x przypadkiem wrzucić N i bez zatrzymywania wrzucałem z powrotem D i do tej pory jeżdżę.. Ale na 100% podczas wrzucania D nie naciskałem gazu ze strachu :P

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 15 lip 2014, 20:19

Ojczyzną automatów są Stany Zjednoczone, a tam z inteligencją mieszkańców podobno różnie, to i automaty musiałby być zaprojektowane z odpowiednim systemem "i-odporności".
Bądź dobry jak chleb.

Gość

Post autor: Gość » 16 lip 2014, 21:54

Nie wiem czy to wrzucanie N w czasie jazdy to taki mit.

Skąd to wiem?
Literatura w necie i rozmowa z właścicielem znanego serwisu ASB w PL.

Oco chodzi dokładnie?
Podczas pracy silnika pracuje też pompa oleju ale
Gdy jedziemy na biegu ciśnienia są inne większe i prosto ujmując smarowanie jest bardziej efektywne natomiast pozycja N zmniejsza te do minimum co powoduje że nasza skrzynka jest mniej wydajnie smarowana a rozpędzone auto napędza skrzynie w sumie tak samo jak w czasie jazdy.

Nie uszkodzimy tym skrzyni odrazu a delikutaśnie po jakimś czasie,przebiegu coś się sypnie lub osłabnie.

FOSS masz tam znajomego w Midpartsie to jak bedziesz przy okazji zapytaj czy faktycznie jest jak kiedys mnie uswiadomiono?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl