![]() |
![]() |
![]() |
[D3 06 4.2TDI ] Wymiana płynu wspomagania kierownicy
-
- Forum Audi A8
- Posty: 74
- Rejestracja: 23 mar 2014, 21:09
- Lokalizacja: Kraków/Zielona Góra
[D3 06 4.2TDI ] Wymiana płynu wspomagania kierownicy
Witam.
Ostatnio zaczęła mi troszeczkę wyć pompa wspomagania zakupiłem więc płyn febi 6162 i po ciężkim boju odnalazłem zbiorniczek i dolałem płynu bo było już poniżej minimum i zapewne chwyciło troszeczkę powietrza. Po tej czynności cały układ się wyciszył ale nie w 100%.
Postanowiłem więc, że dokonam wymiany całego płynu w układzie i tutaj pojawia się pytanie:
Jak tego dokonać krok po kroku?
Przeszukałem całe forum, kopałem dwa dni i nie odnalazłem żadnej informacji na ten temat.
Oczywiście proszę o przedłożenie wiedzy jak żółtodzióbowi bo zdolności manualne są ale nie chcę o czymś zapomnieć a potem wymieniać pompy, magla, przewodów itp. itd.
Z góry dziękuję.
Ostatnio zaczęła mi troszeczkę wyć pompa wspomagania zakupiłem więc płyn febi 6162 i po ciężkim boju odnalazłem zbiorniczek i dolałem płynu bo było już poniżej minimum i zapewne chwyciło troszeczkę powietrza. Po tej czynności cały układ się wyciszył ale nie w 100%.
Postanowiłem więc, że dokonam wymiany całego płynu w układzie i tutaj pojawia się pytanie:
Jak tego dokonać krok po kroku?
Przeszukałem całe forum, kopałem dwa dni i nie odnalazłem żadnej informacji na ten temat.
Oczywiście proszę o przedłożenie wiedzy jak żółtodzióbowi bo zdolności manualne są ale nie chcę o czymś zapomnieć a potem wymieniać pompy, magla, przewodów itp. itd.
Z góry dziękuję.
- Audi A8D4 4.2TDI quattro
Mariusz nie sądzę by po wymianie na nowy płyn pompa ucichła skoro się już deczko przytarła. Nowy płyn jest rzadszy co może tylko sprawić że pompę będzie jeszcze bardziej słychać a i samo wspomaganie może być słabsze. Jeśli pompa się przytarła to niestety czeka Cie wymiana by całkowicie zniwelować hałas dobiegający od niej. Są magiki którzy w takich przypadkach dolewają do układu wspomagania hipol który zagęszcza płyn i pompa cichnie.
Co do wymiany to lepiej jest go odświeżyć. Wyciągasz maksymalnie ile się da ze zbiorniczka wyrównawczego za pomocą wężyka i strzykawki i uzupełniasz nowym. Po pewnym czasie powtarzasz zabieg. Jest to rozwiązanie bez ingerencji w układ wspomagania. Bo czasami bywa że jak coś ruszysz to potem może cieknąć.
Zrobienie 2, 3 takich wymian spokojnie starczy na długi czas.
Co do wymiany to lepiej jest go odświeżyć. Wyciągasz maksymalnie ile się da ze zbiorniczka wyrównawczego za pomocą wężyka i strzykawki i uzupełniasz nowym. Po pewnym czasie powtarzasz zabieg. Jest to rozwiązanie bez ingerencji w układ wspomagania. Bo czasami bywa że jak coś ruszysz to potem może cieknąć.
Zrobienie 2, 3 takich wymian spokojnie starczy na długi czas.
Na poczatek wymontuj zbiorniczek, porządnie go wyczysc w srodku, bo znajduje sie w nim sitko, najlepiej benzyna ekstrakcyjna i porzadnie wydmuchaj, pozniej odsysarka wyssaj caly stary plyn z ukladu z weza powrotnego idacego do zbiorniczka, pokrec kilka razy kiera na maxa od prawej do lewej.Zalej do weza zailajacego 2-3 setki nowego plynu by przeplukac uklad. Najwazniejsza uwaga nie stosuj tego plynu febiego tylko orginalny z ASO, ktory kosztuje niecale 50 pln za litr
To należy podreślić - nie FEBI, tylko oryginał z ASO.Arthur pisze:Najwazniejsza uwaga nie stosuj tego plynu febiego tylko orginalny z ASO, ktory kosztuje niecale 50 pln za litr
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- orkaskawina
- Super Klubowicz
- Posty: 628
- Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2008
- Silnik: W12 6.0
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Skawina
No to obserwuj czy wszystko działa jak należy.... czy po skręceniu i pokonaniu zakrętu kierownica sama wraca czy musisz ją prostować.... czy pompa nie zaczyna wydawać z siebie jakichś dodatkowych dźwięków.... itd. itp.orkaskawina pisze:Wow a ja właśnie wpakowałem febi <jezu> <jezu> <jezu>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
- orkaskawina
- Super Klubowicz
- Posty: 628
- Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2008
- Silnik: W12 6.0
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Skawina
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
ASO 1L 46zł
FEBI 1L 30zł
Dokładając 15zł mamy ori z serwisu. Nie mam pojęcia czy to jest to samo pod inną naklejką ale zmiany są odczuwalne jak i słyszalne. Gdyby był to ten sam płyn to nie powinno być różnicy a jest. Nie jest to efekt przeświadczenia, że zapłaciłem więcej i musi chodzić lepiej bo ewidentnie inaczej pracuje układ wspomagania na tym z ASO. 3 lata wstecz febi był ok, coś po tym czasie musiało upaść na jakości bo cyrki się robią.
FEBI 1L 30zł
Dokładając 15zł mamy ori z serwisu. Nie mam pojęcia czy to jest to samo pod inną naklejką ale zmiany są odczuwalne jak i słyszalne. Gdyby był to ten sam płyn to nie powinno być różnicy a jest. Nie jest to efekt przeświadczenia, że zapłaciłem więcej i musi chodzić lepiej bo ewidentnie inaczej pracuje układ wspomagania na tym z ASO. 3 lata wstecz febi był ok, coś po tym czasie musiało upaść na jakości bo cyrki się robią.