części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 06 4.2TDI ] Wymiana płynu wspomagania kierownicy

Mariusz-zg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 23 mar 2014, 21:09
Lokalizacja: Kraków/Zielona Góra

[D3 06 4.2TDI ] Wymiana płynu wspomagania kierownicy

Post autor: Mariusz-zg » 16 sie 2014, 11:48

Witam.

Ostatnio zaczęła mi troszeczkę wyć pompa wspomagania zakupiłem więc płyn febi 6162 i po ciężkim boju odnalazłem zbiorniczek i dolałem płynu bo było już poniżej minimum i zapewne chwyciło troszeczkę powietrza. Po tej czynności cały układ się wyciszył ale nie w 100%.
Postanowiłem więc, że dokonam wymiany całego płynu w układzie i tutaj pojawia się pytanie:
Jak tego dokonać krok po kroku?
Przeszukałem całe forum, kopałem dwa dni i nie odnalazłem żadnej informacji na ten temat.
Oczywiście proszę o przedłożenie wiedzy jak żółtodzióbowi bo zdolności manualne są ale nie chcę o czymś zapomnieć a potem wymieniać pompy, magla, przewodów itp. itd.

Z góry dziękuję.
- Audi A8D4 4.2TDI quattro

ernesto

Post autor: ernesto » 16 sie 2014, 12:11

Mariusz nie sądzę by po wymianie na nowy płyn pompa ucichła skoro się już deczko przytarła. Nowy płyn jest rzadszy co może tylko sprawić że pompę będzie jeszcze bardziej słychać a i samo wspomaganie może być słabsze. Jeśli pompa się przytarła to niestety czeka Cie wymiana by całkowicie zniwelować hałas dobiegający od niej. Są magiki którzy w takich przypadkach dolewają do układu wspomagania hipol który zagęszcza płyn i pompa cichnie.

Co do wymiany to lepiej jest go odświeżyć. Wyciągasz maksymalnie ile się da ze zbiorniczka wyrównawczego za pomocą wężyka i strzykawki i uzupełniasz nowym. Po pewnym czasie powtarzasz zabieg. Jest to rozwiązanie bez ingerencji w układ wspomagania. Bo czasami bywa że jak coś ruszysz to potem może cieknąć.
Zrobienie 2, 3 takich wymian spokojnie starczy na długi czas.

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 16 sie 2014, 18:21

Na poczatek wymontuj zbiorniczek, porządnie go wyczysc w srodku, bo znajduje sie w nim sitko, najlepiej benzyna ekstrakcyjna i porzadnie wydmuchaj, pozniej odsysarka wyssaj caly stary plyn z ukladu z weza powrotnego idacego do zbiorniczka, pokrec kilka razy kiera na maxa od prawej do lewej.Zalej do weza zailajacego 2-3 setki nowego plynu by przeplukac uklad. Najwazniejsza uwaga nie stosuj tego plynu febiego tylko orginalny z ASO, ktory kosztuje niecale 50 pln za litr

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 sie 2014, 20:21

Arthur pisze:Najwazniejsza uwaga nie stosuj tego plynu febiego tylko orginalny z ASO, ktory kosztuje niecale 50 pln za litr
To należy podreślić - nie FEBI, tylko oryginał z ASO.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 18 sie 2014, 20:35

Też będę brał z ASO do D2 bo już spazm dostaję po febim :/

Gość

Post autor: Gość » 18 sie 2014, 20:58

Kiedyś czytałem że febi taki superancki a teraz że kupa straszna. Ktos jakieś szczegóły zna bo tak rozbieżnie o tym jest.. <niewiem>

Awatar użytkownika
orkaskawina
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 628
Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2008
Silnik: W12 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Skawina

Post autor: orkaskawina » 18 sie 2014, 21:15

Wow a ja właśnie wpakowałem febi <jezu> <jezu> <jezu>
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 sie 2014, 23:18

orkaskawina pisze:Wow a ja właśnie wpakowałem febi <jezu> <jezu> <jezu>
No to obserwuj czy wszystko działa jak należy.... czy po skręceniu i pokonaniu zakrętu kierownica sama wraca czy musisz ją prostować.... czy pompa nie zaczyna wydawać z siebie jakichś dodatkowych dźwięków.... itd. itp.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6027
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 19 sie 2014, 12:33

A co FEBIm nie tak ?
Black Cars Matters

opicasso
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 13 gru 2012, 22:27
Lokalizacja: ONY

Post autor: opicasso » 19 sie 2014, 22:23

rowniez zawsze stosowalem febi i nie bylo zadnych problemow O.o

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 19 sie 2014, 22:44

Czy tylko D3 ma uczulenie na Febi czy D2 też?

Awatar użytkownika
orkaskawina
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 628
Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2008
Silnik: W12 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Skawina

Post autor: orkaskawina » 11 paź 2014, 12:52

FOSS pisze:No to obserwuj czy wszystko działa jak należy.
Generalnie nie było nic gorzej ,ale krótkie buczenie nie ustało :/ po zmianie czuć i słychać zmianę aż nie do uwierzenia że tak od razu jest cisza :D jednak olej robi różnicę.
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 12 paź 2014, 16:25

Tylko jeszcze pytanie czy ten ori ASO nie produkuje febi, tak jak ma to miehjsce np w BMW i kosmetykami samochodowymi robione przez SONAX a ceny odpowiednio wieksze.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 12 paź 2014, 16:31

ASO 1L 46zł
FEBI 1L 30zł

Dokładając 15zł mamy ori z serwisu. Nie mam pojęcia czy to jest to samo pod inną naklejką ale zmiany są odczuwalne jak i słyszalne. Gdyby był to ten sam płyn to nie powinno być różnicy a jest. Nie jest to efekt przeświadczenia, że zapłaciłem więcej i musi chodzić lepiej bo ewidentnie inaczej pracuje układ wspomagania na tym z ASO. 3 lata wstecz febi był ok, coś po tym czasie musiało upaść na jakości bo cyrki się robią.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 12 paź 2014, 21:18

To jutro lecę do ASO :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl