[VW TOUAREG 4.2V8 AXQ ] Wypadanie zapłonu, wymiana silnika?
[VW TOUAREG 4.2V8 AXQ ] Wypadanie zapłonu, wymiana silnika?
Witam szanownych kolegów.
Niestety nie jestem posiadaczem A8 ale polecono mi opisać mój problem na tym forum.
Moje autko to VW Touareg 4.2 V8 [AXQ]. Niedawno go kupiłem i nie mogę sobie poradzić z awaria.
Teraz do rzeczy:
Silnik nie równo pracuje (odczuwalne są minimalne drgania). Po podłączeniu się do kompa pokazuje wypadanie zapłonu na cylindrze 5. Wymieniłem świece i przełożyłem cewki po jednym dniu jazdy ponownie ten sam błąd tylko tym razem zapaliła się ikona silnika na kokpicie.
Aha – takie same objawy na LPG oraz Pb.
pomierzyłem ciśnienia i wygląda to następująco:
1. ok 8
2. ok 9
3. ok 9
4. ok 10,5
5. ok 8
6. 11
7. 11
8. 11
Rozrzut dość spory ale w normie. informacje jaką posiadam z serwisu VW to minimalne ciśnienie to 7.
Problem pojawia się tylko na 5 garze.
Dodam, że poprzedni właściciel regenerował obie głowice. Rozmawiałem z mechanikiem, który to robił i powiedział, że dół był w "idealnym stanie" - choć nie wiem czy mogę mu wierzyć.
Co dalej sprawdzać aby nie pogrążać się w kosztach?
W najgorszym przypadku będę szukał nowego słupka, ale z AXQ jest mały problem z dostępnością oraz z gigantyczną ceną.
Teraz kolejne pytanie - jaki silnik Audi jest odpowiednikiem AXQ? czy AOW lub AQF są podobne?
Bardzo proszę o pomoc - delikatnie mówiąc jestem załamany :-(
Niestety nie jestem posiadaczem A8 ale polecono mi opisać mój problem na tym forum.
Moje autko to VW Touareg 4.2 V8 [AXQ]. Niedawno go kupiłem i nie mogę sobie poradzić z awaria.
Teraz do rzeczy:
Silnik nie równo pracuje (odczuwalne są minimalne drgania). Po podłączeniu się do kompa pokazuje wypadanie zapłonu na cylindrze 5. Wymieniłem świece i przełożyłem cewki po jednym dniu jazdy ponownie ten sam błąd tylko tym razem zapaliła się ikona silnika na kokpicie.
Aha – takie same objawy na LPG oraz Pb.
pomierzyłem ciśnienia i wygląda to następująco:
1. ok 8
2. ok 9
3. ok 9
4. ok 10,5
5. ok 8
6. 11
7. 11
8. 11
Rozrzut dość spory ale w normie. informacje jaką posiadam z serwisu VW to minimalne ciśnienie to 7.
Problem pojawia się tylko na 5 garze.
Dodam, że poprzedni właściciel regenerował obie głowice. Rozmawiałem z mechanikiem, który to robił i powiedział, że dół był w "idealnym stanie" - choć nie wiem czy mogę mu wierzyć.
Co dalej sprawdzać aby nie pogrążać się w kosztach?
W najgorszym przypadku będę szukał nowego słupka, ale z AXQ jest mały problem z dostępnością oraz z gigantyczną ceną.
Teraz kolejne pytanie - jaki silnik Audi jest odpowiednikiem AXQ? czy AOW lub AQF są podobne?
Bardzo proszę o pomoc - delikatnie mówiąc jestem załamany :-(
Ostatnio zmieniony 24 sie 2014, 23:16 przez zeus81, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: [VW 4.2 V8 AXQ] Wypadanie zapłonu - wymiana silnika;
Szczerze to wygląda to słabo. Szczerze posiadam o wiele starszy motor i na pomiarach wychodzi 12 - 13zeus81 pisze:.
pomierzyłem ciśnienia i wygląda to następująco:
1. ok 8
2. ok 9
3. ok 9
4. ok 10,5
5. ok 8
6. 11
7. 11
8. 11
Rozrzut dość spory ale w normie. informacje jaką posiadam z serwisu VW to minimalne ciśnienie to 7.
Problem pojawia się tylko na 5 garze.
Dodam, że poprzedni właściciel regenerował obie głowice. Rozmawiałem z mechanikiem, który to robił i powiedział, że dół był w "idealnym stanie" - choć nie wiem czy mogę mu wierzyć.
Co dalej sprawdzać aby nie pogrążać się w kosztach?
Jeśli masz dostęp jeszcze raz do pomiaru to zrób próbę olejową. Znaczy się mierzysz ciśnienie i notujesz na kartce. Następnie wstrzykujesz troszkę oleju przez strzykawkę do komory spalania i robisz pomiar na nowo. Jeśli będzie podobny do wcześniejszego to znaczy że pierścienie stoją dobrze. Natomiast jeśli skoczy do góry to może wnioskować że jest problem ze szczelnością na tłokach.
Jeśli nie wierzysz temu mechanikowi to zrób pomiar dla swojego spokoju.
Co do delikatnych drgań to może być przyczyna elektroniczna układu zapłonowego lub problem w instalacji gazowej. Czasami sama instalacja potrafi namieszać i przez to szaleje również ECU silnika. Spróbuj podskoczyć do gazownika który zna się na rzeczy i dobrze posprawdza jej prawidłowość działania.
Jeśli wyeliminujesz lpg to trzeba będzie szukać dalej. Może być również przerwa na przewodzie idącym do cewki. Skoro po jej zruszeniu nagle się pogorszyło.
Jutro zawiozę ponownie auto do mechanika żeby pomierzył ciśnienia i zrobił próbę olejową.
Masz rację ciśnienia wyglądają nie najlepiej, ale 1 cylinder ma takie same ciśnienie i pracuje prawidłowo.
Po wymianie świec przez jeden dzień było ok ale poźniej znów błąd wypadania zapłonu na 5 cylindrze.
Co do LPG - na PB jest ten sam problem, więc najpierw trzeba by było doprowadzić do stanu prawidłowego na Pb.
Zastanawiam się czy nie siedzi wtryk ale na LPG praca silnika byłaby prawidłowa, chyba że bła na Pb spowoduje błedną pracę na LPG - sam nie wiem co dalej robić.
Masz rację ciśnienia wyglądają nie najlepiej, ale 1 cylinder ma takie same ciśnienie i pracuje prawidłowo.
Po wymianie świec przez jeden dzień było ok ale poźniej znów błąd wypadania zapłonu na 5 cylindrze.
Co do LPG - na PB jest ten sam problem, więc najpierw trzeba by było doprowadzić do stanu prawidłowego na Pb.
Zastanawiam się czy nie siedzi wtryk ale na LPG praca silnika byłaby prawidłowa, chyba że bła na Pb spowoduje błedną pracę na LPG - sam nie wiem co dalej robić.
Też ale i może się to zrobić na odwrót. Jeśli auto będzie kulało na benzynie to podczas kopiowania mapy będzie robiło to samo na gazie.zeus81 pisze: Zastanawiam się czy nie siedzi wtryk ale na LPG praca silnika byłaby prawidłowa, chyba że bła na Pb spowoduje błedną pracę na LPG - sam nie wiem co dalej robić.
zatem należy sprwdziź wtrysk?
czy może to być również probelm z wiązką wtryskiwacza?
problem dość obrazowo jest opisany w tym poście:
http://www.a8team.pl/s8-d2-98-lpg-brak- ... t13179.htm
czy nie pracujący prawidłowo wtrysk może generować błąd wypadania zapłonu?
czy może to być również probelm z wiązką wtryskiwacza?
problem dość obrazowo jest opisany w tym poście:
http://www.a8team.pl/s8-d2-98-lpg-brak- ... t13179.htm
czy nie pracujący prawidłowo wtrysk może generować błąd wypadania zapłonu?
Oczywiście, w moim przypadku przy uszkodzonym wtryskiwaczy gazowym było identycznie. Kasowałem, błędy, odłączałem aku i odpalałem na bp i było wszystko ok. Po przełączeniu na gaz zaczynały się cyrki po czym identyczne działy się na benzynie. W moim przypadku do wymiany będą listwy wtryskowe bo nie będę się bawił w poszczególne wtryskiwacze lpg.zeus81 pisze: czy nie pracujący prawidłowo wtrysk może generować błąd wypadania zapłonu?
Tak więc trzeba troszkę powęszyć i pomału zawężać krąg podejrzanych.
Takrozumiem, ale czy uszkodzony wtrysk Pb może generować wypadani zapłonu oraz "mieszać" w sterowaniu LPG?
Powinno dać radę zamianę zrobić. I jeśli okaże się że wtrysk jest trzaśnięty to owszem pokaże Ci błąd na innym cylindrze.czy można zamienić wtrysk miejscami np. z 5 na 8 zeby zdiagnozować usterkę?
po przełożeniu wtrysku błąd wypadania zapłonu powinien się przenieść na cylinder 8?
jeszcze jedno pytanie - w jaki sposób są numerowane cylindry w VW?
Numery idą kolejno najpierw prawa strona póżniej lewa cza na krzyż od prawej do lewej?
no i kolejna sprawa która głowica w aucie z US jest prawa, a która lewa?
może szukam nie po tej stronie? Wyczytałem gdzieś w sieci, że auta US mają numerowane gary odwrotnie tzn. prawa strona jerst po stronie kierowcy stojąc przodem do silnika.
Może piszę głupoty, ale musze mieć pewność szczególnie w tej sprawie.
Numery idą kolejno najpierw prawa strona póżniej lewa cza na krzyż od prawej do lewej?
no i kolejna sprawa która głowica w aucie z US jest prawa, a która lewa?
może szukam nie po tej stronie? Wyczytałem gdzieś w sieci, że auta US mają numerowane gary odwrotnie tzn. prawa strona jerst po stronie kierowcy stojąc przodem do silnika.
Może piszę głupoty, ale musze mieć pewność szczególnie w tej sprawie.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Teraz już nie sprawdzisz, a zostało by dowiedzenie się od osoby która montowała instalację. A pewnie i tak powie że był zdejmowany.zeus81 pisze:szczerze to nie mam pojęcia - jak to sprawdzić?Do montażu LPG darty był kolektor ssący?
Częsty błąd instalatorów jest wiercenie otworów na samochodzie. Drobne opiłki dostają się do komory spalania i mogą narobić roboty. Ale są też i tacy co twierdzą że jest to nie możliwe, bo co może taki opiłek zrobić, a bo są sposoby by je wyciągnąć itd.
Drobne opiłki mogły porysować gładź cylindra co mogło spowodować obniżenie kompresji jednostki napędowej.