części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[VW TOUAREG 4.2V8 AXQ ] Wypadanie zapłonu, wymiana silnika?

zeus81

[VW TOUAREG 4.2V8 AXQ ] Wypadanie zapłonu, wymiana silnika?

Post autor: zeus81 » 24 sie 2014, 18:34

Witam szanownych kolegów.
Niestety nie jestem posiadaczem A8 ale polecono mi opisać mój problem na tym forum.
Moje autko to VW Touareg 4.2 V8 [AXQ]. Niedawno go kupiłem i nie mogę sobie poradzić z awaria.
Teraz do rzeczy:
Silnik nie równo pracuje (odczuwalne są minimalne drgania). Po podłączeniu się do kompa pokazuje wypadanie zapłonu na cylindrze 5. Wymieniłem świece i przełożyłem cewki po jednym dniu jazdy ponownie ten sam błąd tylko tym razem zapaliła się ikona silnika na kokpicie.
Aha – takie same objawy na LPG oraz Pb.
pomierzyłem ciśnienia i wygląda to następująco:
1. ok 8
2. ok 9
3. ok 9
4. ok 10,5
5. ok 8
6. 11
7. 11
8. 11
Rozrzut dość spory ale w normie. informacje jaką posiadam z serwisu VW to minimalne ciśnienie to 7.
Problem pojawia się tylko na 5 garze.
Dodam, że poprzedni właściciel regenerował obie głowice. Rozmawiałem z mechanikiem, który to robił i powiedział, że dół był w "idealnym stanie" - choć nie wiem czy mogę mu wierzyć.
Co dalej sprawdzać aby nie pogrążać się w kosztach?
W najgorszym przypadku będę szukał nowego słupka, ale z AXQ jest mały problem z dostępnością oraz z gigantyczną ceną.
Teraz kolejne pytanie - jaki silnik Audi jest odpowiednikiem AXQ? czy AOW lub AQF są podobne?
Bardzo proszę o pomoc - delikatnie mówiąc jestem załamany :-(
Ostatnio zmieniony 24 sie 2014, 23:16 przez zeus81, łącznie zmieniany 2 razy.

ernesto

Re: [VW 4.2 V8 AXQ] Wypadanie zapłonu - wymiana silnika;

Post autor: ernesto » 24 sie 2014, 18:46

zeus81 pisze:.
pomierzyłem ciśnienia i wygląda to następująco:
1. ok 8
2. ok 9
3. ok 9
4. ok 10,5
5. ok 8
6. 11
7. 11
8. 11
Rozrzut dość spory ale w normie. informacje jaką posiadam z serwisu VW to minimalne ciśnienie to 7.
Problem pojawia się tylko na 5 garze.
Dodam, że poprzedni właściciel regenerował obie głowice. Rozmawiałem z mechanikiem, który to robił i powiedział, że dół był w "idealnym stanie" - choć nie wiem czy mogę mu wierzyć.
Co dalej sprawdzać aby nie pogrążać się w kosztach?
Szczerze to wygląda to słabo. Szczerze posiadam o wiele starszy motor i na pomiarach wychodzi 12 - 13
Jeśli masz dostęp jeszcze raz do pomiaru to zrób próbę olejową. Znaczy się mierzysz ciśnienie i notujesz na kartce. Następnie wstrzykujesz troszkę oleju przez strzykawkę do komory spalania i robisz pomiar na nowo. Jeśli będzie podobny do wcześniejszego to znaczy że pierścienie stoją dobrze. Natomiast jeśli skoczy do góry to może wnioskować że jest problem ze szczelnością na tłokach.
Jeśli nie wierzysz temu mechanikowi to zrób pomiar dla swojego spokoju.

Co do delikatnych drgań to może być przyczyna elektroniczna układu zapłonowego lub problem w instalacji gazowej. Czasami sama instalacja potrafi namieszać i przez to szaleje również ECU silnika. Spróbuj podskoczyć do gazownika który zna się na rzeczy i dobrze posprawdza jej prawidłowość działania.
Jeśli wyeliminujesz lpg to trzeba będzie szukać dalej. Może być również przerwa na przewodzie idącym do cewki. Skoro po jej zruszeniu nagle się pogorszyło.

zeus81

Post autor: zeus81 » 24 sie 2014, 19:03

Jutro zawiozę ponownie auto do mechanika żeby pomierzył ciśnienia i zrobił próbę olejową.
Masz rację ciśnienia wyglądają nie najlepiej, ale 1 cylinder ma takie same ciśnienie i pracuje prawidłowo.
Po wymianie świec przez jeden dzień było ok ale poźniej znów błąd wypadania zapłonu na 5 cylindrze.
Co do LPG - na PB jest ten sam problem, więc najpierw trzeba by było doprowadzić do stanu prawidłowego na Pb.
Zastanawiam się czy nie siedzi wtryk ale na LPG praca silnika byłaby prawidłowa, chyba że bła na Pb spowoduje błedną pracę na LPG - sam nie wiem co dalej robić.

ernesto

Post autor: ernesto » 24 sie 2014, 19:28

zeus81 pisze: Zastanawiam się czy nie siedzi wtryk ale na LPG praca silnika byłaby prawidłowa, chyba że bła na Pb spowoduje błedną pracę na LPG - sam nie wiem co dalej robić.
Też ale i może się to zrobić na odwrót. Jeśli auto będzie kulało na benzynie to podczas kopiowania mapy będzie robiło to samo na gazie.

zeus81

Post autor: zeus81 » 24 sie 2014, 19:36

zatem należy sprwdziź wtrysk?
czy może to być również probelm z wiązką wtryskiwacza?
problem dość obrazowo jest opisany w tym poście:
http://www.a8team.pl/s8-d2-98-lpg-brak- ... t13179.htm
czy nie pracujący prawidłowo wtrysk może generować błąd wypadania zapłonu?

ernesto

Post autor: ernesto » 24 sie 2014, 19:48

zeus81 pisze: czy nie pracujący prawidłowo wtrysk może generować błąd wypadania zapłonu?
Oczywiście, w moim przypadku przy uszkodzonym wtryskiwaczy gazowym było identycznie. Kasowałem, błędy, odłączałem aku i odpalałem na bp i było wszystko ok. Po przełączeniu na gaz zaczynały się cyrki po czym identyczne działy się na benzynie. W moim przypadku do wymiany będą listwy wtryskowe bo nie będę się bawił w poszczególne wtryskiwacze lpg.
Tak więc trzeba troszkę powęszyć i pomału zawężać krąg podejrzanych.

zeus81

Post autor: zeus81 » 24 sie 2014, 19:54

rozumiem, ale czy uszkodzony wtrysk Pb może generować wypadani zapłonu oraz "mieszać" w sterowaniu LPG?
czy można zamienić wtrysk miejscami np. z 5 na 8 zeby zdiagnozować usterkę?
po przełożeniu wtrysku błąd wypadania zapłonu powinien się przenieść na cylinder 8?

ernesto

Post autor: ernesto » 24 sie 2014, 19:58

rozumiem, ale czy uszkodzony wtrysk Pb może generować wypadani zapłonu oraz "mieszać" w sterowaniu LPG?
Tak
czy można zamienić wtrysk miejscami np. z 5 na 8 zeby zdiagnozować usterkę?
po przełożeniu wtrysku błąd wypadania zapłonu powinien się przenieść na cylinder 8?
Powinno dać radę zamianę zrobić. I jeśli okaże się że wtrysk jest trzaśnięty to owszem pokaże Ci błąd na innym cylindrze.

zeus81

Post autor: zeus81 » 24 sie 2014, 21:17

jeszcze jedno pytanie - w jaki sposób są numerowane cylindry w VW?
Numery idą kolejno najpierw prawa strona póżniej lewa cza na krzyż od prawej do lewej?
no i kolejna sprawa która głowica w aucie z US jest prawa, a która lewa?
może szukam nie po tej stronie? Wyczytałem gdzieś w sieci, że auta US mają numerowane gary odwrotnie tzn. prawa strona jerst po stronie kierowcy stojąc przodem do silnika.
Może piszę głupoty, ale musze mieć pewność szczególnie w tej sprawie.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 24 sie 2014, 21:19

zeus81 pisze:pomierzyłem ciśnienia i wygląda to następująco
Do montażu LPG darty był kolektor ssący?
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

zeus81

Post autor: zeus81 » 24 sie 2014, 21:28

Do montażu LPG darty był kolektor ssący?
szczerze to nie mam pojęcia - jak to sprawdzić?

ernesto

Post autor: ernesto » 24 sie 2014, 21:34

zeus81 pisze:
Do montażu LPG darty był kolektor ssący?
szczerze to nie mam pojęcia - jak to sprawdzić?
Teraz już nie sprawdzisz, a zostało by dowiedzenie się od osoby która montowała instalację. A pewnie i tak powie że był zdejmowany.
Częsty błąd instalatorów jest wiercenie otworów na samochodzie. Drobne opiłki dostają się do komory spalania i mogą narobić roboty. Ale są też i tacy co twierdzą że jest to nie możliwe, bo co może taki opiłek zrobić, a bo są sposoby by je wyciągnąć itd.
Drobne opiłki mogły porysować gładź cylindra co mogło spowodować obniżenie kompresji jednostki napędowej.

zeus81

Post autor: zeus81 » 24 sie 2014, 21:40

ok, jasne i jak najbardziej ligiczne, ale dlaczego nie mam tego problemu na cylinrze 1, który ma dokładnie takie samo ciśnienie jak 5?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 sie 2014, 21:43

jeszcze może być lewizna na tym cylindrze co wypada
czy ktoś z was miał przyjemność oglądać kolektor od środka ;)
jak tak to odsysanie opiłków to .... :D
potem mamy to co wyżej
popsikaj wd-40 po wtryskiwaczu paliwa wężyku lpg

zeus81

Post autor: zeus81 » 24 sie 2014, 21:48

popsikaj wd-40 po wtryskiwaczu paliwa wężyku lpg
nie "kumam" co i jak mam zrobić z WD-40

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl