części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[VW TOUAREG 4.2V8 AXQ ] Wypadanie zapłonu, wymiana silnika?

zeus81

Post autor: zeus81 » 08 wrz 2014, 22:07

Głupio się spytam a kolektor był zdejmowany do wiercenia ?? ?????????
bo może to jest przyczyna ?
Z tego co udało mi się ustalić to temat wygląda następująco:
1. poprzedni - poprzedni właściciel założył LPG i nikt nie wie gdzie i jak.
2. kolejny właściciel kupił samochód i jeździł nim przez ok rok. Później zaczęły się problemy. Jego mechanik zdiagnozował, że nierówna praca silnika spowodowana jest słabym ciśnieniem na 5 cylindrze. No i przystąpił do naprawy. Zdemontował obie głowice i dał do regeneracji. wymienił oba napinacze łańcuchów oraz kompletny rozrząd. na nowo wstawił gwintowane krućce do kolektora ssącego (podobno poprzedni montażysta LPG wkleił je na jakiś klej). wymienił świece. wtrysk paliwa od 5 cyl i cewkę od 5 cyl. No i właściciel mu za to wszystko nie zapłacił bo prawdopodobnie nie było efektu (ja mam faktury na 5000 pln brutto tylko za robotę, mechanik powiedział mi że koleś wydał jeszcze 4 tys. na części) . Właściciel udał sie AG centrum i wymienił całą instalacje LPG (poza zbiornikiem). Wymienili wtryski, reduktor, sterownik LPG (zenith) - faktura n 3000 PLN i.....
cały czas ten sam problem.

nie ma już siły do tego auta. :-(

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 08 wrz 2014, 22:24

trafił się wymieniacz :)
ja bym wywalił lpg
i zobaczył czy będzie dobrze
pewne auto się opiłków najadło głowice nie potrzebnie były robione
gość nie zrobił próby olejowej !!!!

zeus81

Post autor: zeus81 » 08 wrz 2014, 22:30

gość nie zrobił próby olejowej !!!!
pewnie nie zrobił skoro zrobił góre i nic nie dało.

poszukam nowej wiązki silnika i zacznę od poczatku.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 wrz 2014, 07:30

gładzi nie naprawisz :)
co nie
jak górę zrobili to dół be
chyba że góry nie zrobili ?

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 09 wrz 2014, 07:50

Są zakłady co naprawiają gładź. Powłoka u nas to chyba nicasil. W motorze miałem kiedyś cylinder nicasil

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 09 wrz 2014, 08:44

Nie naprawią powłoki nikasilowej. Tuleje wrzucają. Brak danych o wytrzymałości tego rozwiązania. Na pewno nie jest to trwałe rozwiązanie z powodu grubości tulei około 1 mm.

Gdzieś czytałem, że studenci na pracę inżynieryjną próbowali naprawić powłokę nikasilową
w 4.2 z Audi V8. Szukali zakładów i się poddali, wstawiali tuleje.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 09 wrz 2014, 10:19

marekp750 pisze:Nie naprawią powłoki nikasilowej. Tuleje wrzucają. Brak danych o wytrzymałości tego rozwiązania. Na pewno nie jest to trwałe rozwiązanie z powodu grubości tulei około 1 mm.

Gdzieś czytałem, że studenci na pracę inżynieryjną próbowali naprawić powłokę nikasilową
w 4.2 z Audi V8. Szukali zakładów i się poddali, wstawiali tuleje.
Dokładnie to powłoka alusil.
Niby są warsztaty co to wykonują
http://krasnobrodzka-racing.com/pl/alusil

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 09 wrz 2014, 11:22

Widzę, że ktoś się za to w końcu wziął.

Oni tez wstawiają tuleje tylko że z alusilu. Tak bynajmniej zrozumiałem z opisu i zdjęć, których
nie mogę w powiększeniu obejrzeć.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 09 wrz 2014, 17:23

Moim zdaniem nie ma co wypierniczać całej instalacji LPG tylko doprowadzić do stanu oryginalnego fabryczną wiązkę i pojeździć autem na benzynie aby wytropić winowajcę tej maskarady. Jeśli na benzynie będzie git to trzeba szukać problemu w instalacji LPG.

Warto również zrobić próbę olejową, co już było pisane ale raczej nie zrobione.
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2014, 08:35 przez krzychu22.p1i, łącznie zmieniany 1 raz.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 09 wrz 2014, 18:33

Ano demontaż LPG, walka z wtryskami Pb itd. nie spowoduje, że wróci kompresja na cylindrze.

Pierwsze co bym zrobił to obejrzenie endoskopem co tam na ściankach cylindra się dzieje.
Jak będzie podrapany to znana będzie przyczyna małego ciśnienia.

Jak nie to pomiar z olejem. Będziemy wiedzieć czy góra czy pierścienie.

Dopiero na podstawie wyników tych pomiarów podejmowanie dalszych decyzji.

Tak jak Stefan napisał, za duża różnica w ciśnieniach między cylindrami powoduje
telepanie i nic tu nie da grzebanie w osprzęcie Pb i LPG.

Tutaj przykład zdjęcia z endoskopu na tłok (wejście przez otwór świecy).
Widać opiłki powbijane w tłok.

Obrazek

zeus81

Post autor: zeus81 » 09 wrz 2014, 21:38

Ano demontaż LPG, walka z wtryskami Pb itd. nie spowoduje, że wróci kompresja na cylindrze.

Pierwsze co bym zrobił to obejrzenie endoskopem co tam na ściankach cylindra się dzieje.
Jak będzie podrapany to znana będzie przyczyna małego ciśnienia.

Jak nie to pomiar z olejem. Będziemy wiedzieć czy góra czy pierścienie.

Dopiero na podstawie wyników tych pomiarów podejmowanie dalszych decyzji.

Tak jak Stefan napisał, za duża różnica w ciśnieniach między cylindrami powoduje
telepanie i nic tu nie da grzebanie w osprzęcie Pb i LPG.

Tutaj przykład zdjęcia z endoskopu na tłok (wejście przez otwór świecy).
Widać opiłki powbijane w tłok.
I tak też zrobię.

W piątek zacznę pomiary ciśnień na zimnym, na ciepłym i próba olejowa.
nastepnie obejrzę tuleje cylindrów endoskopem - mam nadzieje, że moja sonda się zmieści przez giazdo świecy.

Jak tylkopozna wyniki napisze - bedzie zdecydowaniełatwiej zdecydować: czy podejmowac się ew. naprwy czy szukac innego silnika.

Jeszcze raz dziekue wszytkim za merytoryczna dyskusję - człowiek uczy się całe życie wieć każda uwaga i pomoc innych pozwalają budwać swoja wiedze.
Pozdrawiam i niedługo opiszę efekty pomiarów.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 wrz 2014, 21:45

producent dał wielkie widełki
i to auto się w nich mieści ;)
jakby co
wytłumaczcie mi dlaczego babol wywala tylko na lpg

motory pracują poprawnie ze sprężaniem 0,6 nawet to nie traktor ;)
chyba że głowica jest nie szczelna wtedy taka praca jest wytłumaczalna
ale podobno była robiona

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 10 wrz 2014, 08:18

Producent podaje tez kosmiczne zuzycie oleju by nikt o strzykawke 100ml nie robil podan gwarancyjnych .
LPG ma wyzsze wymagania by poprawnie przeprowadzic proces spalania.Dlatego tez niewskazane jest posiadanie przerw na swiecy wiecej jak 1 mm z optimum w okolicy 0.7-0.8 mm
Dobry zwyczaj mowi ze roznica cisnien miedzy ukladami nie powinna byc wieksza jak 10% co w tym przypadku z najwyzszych 11bar(co i tak jest niska wartoscia) daje minimum 10 bar dla najslabszego a tutaj jest 8.
Nalezy wykonac dokladny pomiar sprezania (nie zawsze ma to znaczenie ale pamietac o ma otwarciu przepustnicy) wraz z proba olejowa Wtedy dopiero wiadomo bedzie jakie kolejne kroki poczyniac.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 10 wrz 2014, 11:47

mniejsza z tym
niech wam będzie to że ten motor jest byle jaki to prawda
ale jego praca jest nie z tej przyczyny
prawdopodobnie jeszcze jest coś co się nakłada .
Co do oleju i jego pobierania
jak to mówią przy audi człowiek nauczy się patrzeć na miarkę :D
czego w poprzednich nie robił <niewiem>

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 10 wrz 2014, 12:30

Max różnica ciśnie powinna wynosić 10% tak jak pisze SenatorS8,
Na lpg niestety silnik jest bardziej wrażliwy na spalanie stukowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl