części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Mega dzwon !!!

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
ernesto

Post autor: ernesto » 13 lis 2014, 16:23

Podejrzewam że chodzi o to że kiedyś auta były pancerne, stworzone z tony blachy natomiast dziś projektuje się auto pod punktem zarobku. Owszem bezpieczeństwa również. Ale auto podczas kolizji ma pochłonąć tak ogromną energię na siebie by pasażerowie byli cali i bezpieczni. Jak i piesi. To pochłanianie energii musi się gdzieś rozejść. Dlatego projektanci dobierają tak materiały by w większości przypadków auto nadawało się na złom natomiast przestrzeń kabiny była jak najmniej naruszona.
D2 jeszcze szło starą klasą budownictwa. Pancern Auto.
Ale tu jest też inny cel tego założenia.
Auto wypadkowe z lat x dało się wyprowadzić do stanu ( bez wypadkowy )
Natomiast nowsze konstrukcje mają na celu tak chłonąć energię i ją rozdzielać by było maximum uszkodzeń kosztem pochłaniania siły zderzenia.
To proste i logiczne.
To człowiek ma przeżyć nie maszyna.
Maszyna ma iść na złom, a człowiek ma sobie kupić nowe auto.
Człowiek bezpieczny, rynek się kręci.

gryzzli
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 215
Rejestracja: 30 lip 2013, 18:51
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: gryzzli » 13 lis 2014, 16:36

Pod ekologie i bezpieczenstwo dzis podciaga sie wiele rozwiazan .Mysle ze z tym bezpieczenstwem i zniszczeniami to nie do konca tak jest .Owszem pasazerowie maja przezyc i odnies jak najmniej obrazen ale tez samochod ma ulec jak najwiekszym zniszczeniom po to aby serwis zarobil jak najwiecej lub diler sprzedal nowe auto.Stosowanie coraz wymyslniejszych zabezbieczen przed tzw "dzicza techniczna "czemu ma sluzyzyc .Produkcja elementow nie rozbieralnych takich jak tarcze z piasta i czujnikiem abs czemu ma sluzyc .Zespolenie glownego ecu silnika z przepustnica czemu ma sluzyc i takich przykladow mozna mnozyc dzis bez liku .Dzisiejsze czasy z trwaloscia maja nie wiele wspolnego i tyle .

Gość

Post autor: Gość » 13 lis 2014, 18:42

No i tak to sie kończy zwykle. Napisze coś z doświadczenia to nie bo Apophis miał sen,wizje...A każdy inny już super znawca. Zapraszam do Niemiec popracujcie troche poróbcie z 20-30tyś km po tym kraju to się obudzicie.

Erni bezpieczeństwo jak i zuzycie paliwa podawane przez producentów to mocno naciągane dane. Nowe auto w latach 90tych jeszcze po takim samym wypadku jak dzisiejsze super cudo nie tylko nadawało sie do reparacji co powodowało mniejsze straty w zdrowiu podrozujących.
Przeciętnego auta nawet nowego Scoupe nie buduje sie jak bolidu F1 i przy poważniejszej kolizj,wypadku zbiera się to z kilometra kwadratowego a ludzi zdrapuje z ulicy czy słupa...

Byłem,widziałem moja kobieta i paru znajomych buduje te auta,ja robiłem w felgach które tez są shitem w porownaniu do np starych monoblocków z mojej A8 więc jak rapik napisałes nie ma co czytac moich wypoicin-ty wiesz z tych samych gazet więcej :)

W Boga tez wierzysz? to powiem ci AMEN :D

Korton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 515
Rejestracja: 20 sie 2013, 14:50
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Korton » 13 lis 2014, 21:02

gryzzli pisze:Ok bezpieczenstwo idzie do przodu to fakt niezaprzeczalny .Reszta juz nie jest taka oczywista :-).
Ale my tu o bezpieczenstwu rozprawiamy, ze auta delikatniejsze i bardziej waryjne teraz sa - z tym nie polemizuje.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 14 lis 2014, 19:55

Zrobiłem około 15tys w tym roku D4 i uważam że to jest mocne auto i to bardzo .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 14 lis 2014, 21:39

a po czym to wnioskujesz ? miales dzwona ?
bądź sobą, wariatów też lubią

Marjan94
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 01 lis 2014, 15:10
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marjan94 » 14 lis 2014, 23:44

Temat bardzo sporny. Tu chyba nie chodzi o twardość auta, tylko o skale bezpieczeństwa. Nowsze auta korzystają z innej strefy zgniotu, która ma je wyamortyzować, więc są mniej twarde niż poprzednicy. A to że gorzej wykonane i na mniejsze przebiegie to inna sprawa - Ekonomiczna.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 15 lis 2014, 12:52

Testy zderzeniowe są robione przy niespełna 50km/h. Powyżej tej prędkości nikt nie zagwarantuje bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów w żadnym aucie. A uderzając w cokolwiek, auto ma się maksymalnie zgnieść w kontrolowanej strefie do tego służącej. Im na dłuższym odcinku wytraca prędkość, tym mniejsze przeciążenia działają na ludzi wewnątrz.
Kiedyś auta były twarde i nie spełniły by dzisiejszych norm bezpieczeństwa. Bo mimo że by nie uległy takim zniszczeniom to pasażerowie przy zderzeniu mogli by sobie "języki odgryzć i połknąć".

My oceniamy je na zasadzie że jak "dupłem " to przeżyłem a na liczniku było 100km/h i auto jeszcze naprawili.
Ale gwiazdki producenci zdobywają przy 46km/h, chyba i liczy się pasażer a nie co z autem się stanie.

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 15 lis 2014, 14:43

panowie nie ma co sie kłócić najwięcej zależy poprostu od czynnika na który nie ma wpływu ani audi ani zaden z nas = wszystko zależy od szczęścia
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 15 lis 2014, 15:04

Panowie jeśli komuś nie odpowiada wytrzymałość Audi D3 lub D4 to proponuję klasę kompaktów np.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 15 lis 2014, 20:21

Tak tylko że, Ford Focus 120mph Crash Test. Przy takiej prędkości nie wiem czy A8 by lepiej wyglądała, bez względu na model. No może ironizując powiem że więcej, bo bagażnik ma większy przecież :P

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 15 lis 2014, 20:31

o masakra <jezu> dobrze ze juz mam za zosba czaasy kiedy noga z gazu zejsc nie mogla :D
to nie jest zwykły napęd...to

ernesto

Post autor: ernesto » 15 lis 2014, 21:29

martin_rs4 pisze:o masakra <jezu> dobrze ze juz mam za zosba czaasy kiedy noga z gazu zejsc nie mogla :D
Cieszy mnie to.


Szczerze niech to będzie przestroga dla Nas Wszystkich.
Nie chciał bym by na tym forum zawitały świeczki dla kogoś.
Parę razy musiałem, lecz na innym forum. Jest to ogromna strata i ból.
Wiem że mamy czym jechać, ale mamy też dla kogo żyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl