Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 ALL ] FIS kontra LPG

Konradviper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 90
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:13
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Konradviper » 19 lis 2014, 00:59

super dzięki za pomoc
Sprawdzę czy napewno to nie scenic, czy zegary są na miejscu, jaki mam rozmiar opon i zajrzę też do szafy.

A teraz jeszcze raz. Postaram się w miarę prosto opisać swój problem.
Auto pali 16-25 litrow LPG a komputer pokazuje średnie zużycie 3-5ltr

Dlaczego?
Jak temu zaradzic?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 19 lis 2014, 06:35

Sprawdź kodowanie licznika.

Licznik pokazuje prawidłowo obroty silnika?

Jedna z liczb określa ilość cylindrów. Używane do podawania zużycia paliwa.
Liczony jest jeden cylinder i mnożony przez ich ilość.

Kodowanie w postaci liczby: AABCD

C to liczba cylindrów.

Zakładając, że korekty długoterminowe masz OK (czyli od -10 do 10%)
to jest jedyna możliwość by pokazywało tak mało.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 19 lis 2014, 10:51

fizycznie raczej nie ma możliwości takiej aby pokazało tyle :)
bez uszkodzenia jeszcze czegoś

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 19 lis 2014, 12:42

co do prawidlowego ustawienia gazu proponuje wam wyjechac aukiem na jakas fajna droge i od podłogi cisnąć osemke do zamkniecia licznika lub do odciecia max 240-250 wiecej nie trzeba , wtedy wyjdzie dopiero czy gaz jest dobrze ustawiony :) ja mialem problemy przy 210 220 ,juz ustawione w calym zakresie idealnie koleszka S8 d3 do 300 ponoc jechal poznan - gnizno na S5 bo cos mu lpg nie domagal przy 250... :) . Bo ktoregos pieknego dnia bedziecie musieli tyle depnac i auto odmowi posluszenstwa ... a co jak by zgaslo przy tych 220 .... pozdrawiam

a i jeszcze nasuwa mi sie taka złota myśl przed taką akcja sprawdzcie sobie wczesniej indeks predkosci opon na waszym aucie by nie bylo jakiejs niespodzianki
bądź sobą, wariatów też lubią

Gość

Post autor: Gość » 19 lis 2014, 13:15

Powyżej 200 na LPG już hasałem ale takie prędkości tylko w ramach relaxu na luźnej szerokiej autobahnie :)

Konradviper
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 90
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:13
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Konradviper » 19 lis 2014, 17:29

marekp750 pisze:Sprawdź kodowanie licznika.

Licznik pokazuje prawidłowo obroty silnika?

.
t

Prawidłowo

Nie podlączałem jeszcze auta pod vag. Mam je od niedawna.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 19 lis 2014, 18:59

preston81, -a miałem cię za normalnego człowieka :P

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 19 lis 2014, 20:59

no pepi mi tak sie zdazylo ze auto mi odmowilo wspolpracy na lpg i dzialosie to tylko na wiekszych predkosciach ja chcialem liczyc na auto w kazdej chwili i trzebabylo tak to poustawiac, zreszta pisalem o tym w odpowiednim temaci i sami pisaliscie ze mialem zle cisnienie ustawione i to bylo powodem ale gdybym nie szarzowal to bym sie nie dowiedzial
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 19 lis 2014, 21:07

Bo ktoregos pieknego dnia bedziecie musieli tyle depnac i auto odmowi posluszenstwa ... a co jak by zgaslo przy tych 220
o matko ja jak wiem ze bede cisnal autem do konca to przelaczam na benzyne...cos mi sie ubzduralo ze zdrowiej dla silnika :D
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 19 lis 2014, 21:58

eee tam
bądź sobą, wariatów też lubią

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 20 lis 2014, 07:55

przy jednym reduktorze zdecydowanie lepiej i zwłaszcza przy BRC
:D

Gość

Post autor: Gość » 20 lis 2014, 12:12

pepi pisze:przy jednym reduktorze zdecydowanie lepiej i zwłaszcza przy BRC
:D
Wynurz sie w końcu z ciemnogrodu i przyjedź tu gdzie są jeszcze ogarnięci gazownicy :D

Jednak nie ufam ŻADNEJ instalacji na tyle by gazować powyżej 200 i tez z natury sobie na PB przerzucę. :)
Samopoczucie mam lepsze :)

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 20 lis 2014, 13:40

Apophis pisze:Jednak nie ufam ŻADNEJ instalacji na tyle by gazować powyżej 200 i tez z natury sobie na PB przerzucę.
Samopoczucie mam lepsze
a myślałem że tylko ja tak do tego podchodzę :D :D :D
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 20 lis 2014, 16:12

a ja testowalem i ufam :) jakie sa zastrzezenmia by nie jezdzic powyzej 200 na lpg??
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 20 lis 2014, 16:50

preston81 pisze:jakie sa zastrzezenmia by nie jezdzic powyzej 200 na lpg??
Jeżeli masz kiepską instalację LPG to może to być szkodliwe dla silnika..... jeżeli taką masz ;)


Ja właśnie przeleciałem trasę Polska - Niemcy, 1200km na LPG, gdzie się dało z prędkościami 180-190km/h ale było też oczywiście parę odcinków na 200+ i nic szczególnego mi się nie wydarzyło.
Spalanie LPG przy tych prędkościach to 16-17 litrów na 100km sprawdzane od tankowania do tankowania - spalanie na FIS ca. 13l/100km.
Jazda tylko na LPG, bez żadnej zabawy w przełączanie na PB, mojej świadomej czy też wymuszonej przez komputery sterujące.

Już to kiedyś pisałem - żeby oszczędzać trzeba najpierw zainwestować.
Jak ktoś zakłada LPG po taniości to potem doopa z oszczędzania i doopa z przyjemności - a to trzeba poprawiać instalację, a to coś się popsuło, a to mapy się rozjeżdżają, a to wtryski leją, a to nie przełącza się na LPG bo za zimno, a to przełącza się na PB jak się szybciej jedzie, a to obroty falują, a to wypadają zapłony, a to rozjechała się mapa PB.....
ja nie twierdzę, że tam gdzie drogo to zawsze dobrze ale tanio i dobrze to naprawdę bardzo rzadko idą ze sobą w parze ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl