![]() |
![]() |
![]() |
[D3 03 3.7MPI ] Uszkodzony napinacz,nastawnik?
-
aro51
- Super Klubowicz

- Posty: 692
- Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
- Lokalizacja: Mazowieckie
No i dochodzimy do meritum sprawy wyzszosci ogrzewania webasto nad uruchamianiem silnika. Jedno i drugie zapewnia cieple rozgrzane auto, ale tylko webasto zapewnia ochrone silnika. To jak dobra kurtka zima, wychodzisz z domu jestes cieplo ubrany nic Ci nie jest jest ok. Jak wyskoczysz na waleta (nago) zeby sie ogrzac musisz zaczac biegac, spocisz sie zmeczysz podwyzszasz ryzyko choroby.

-
pepi
- Super Klubowicz

- Posty: 4984
- Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
- Lokalizacja: krzczonów
-
aro51
- Super Klubowicz

- Posty: 692
- Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
- Lokalizacja: Mazowieckie
-
Paweł Szczecin
- Forum Audi A8

- Posty: 19
- Rejestracja: 09 sie 2014, 16:53
- Lokalizacja: szczecin
Witam serdecznie kolegów.
W związku z tematem chciałbym podpytać czy muszę już się martwić napinaczami i przestawionym rozrządem czy może na razie jeździć i obserwować wartości w blokach 90 i 93.
Kilka słów o mojej Audi D3 3.7 : samochód przyprowadziłem sobie z Niemiec w sierpniu (auto było po kolizji z sarną ). Wymieniłem pas przedni, dwie chłodnice i obudowę wentylatora i kilka innych drobiazgów (niestety wszystko serwis). Auto od początku po odpaleniu przez 0,5 sek. chrobotało (pierwsza pewnie zła diagnoza to głośna praca popychaczy związana z instalacją gazową). Teraz po paru miesiącach studiowania forum a8team wiem już że to prawdopodobnie temat napinaczy lub luźnego łańcucha albo braku oleju na czas:) W dniu dzisiejszym zrobiłem pomiary w lokach 90 - 93 i jak już się domyślam nie jest dobrze:( Pytanie do was drodzy forumowicze czy na gwałt rozbierać rozrząd i zmieniać napinacze czy może powoli skompletować to co jest potrzebne i wymienić wszystko kompleksowo??
Dodam że samochodem zrobiłem 10tkm i objaw chrobotania jest cały czas taki sam, samochód nie bierze oleju (po kupnie zrobiłem płukankę LM i zalałem LM 5w40 + wymiana wszystkich filtrów KNECHT),
przebieg na liczniku to 140tkm a w rzeczywistości (sprawdzone) 240tkm. Rozrząd wymieniony w tamtym roku w DE.
Proszę podpowiedzcie czy rozbierać czy jeździć i sprawdzać co parę tysiecy km???
Załączam pomiary w blokach 90 i 93 (błędów w silniku i skrzyni biegów brak).
http://vaglog.pl/log_194033.html
W związku z tematem chciałbym podpytać czy muszę już się martwić napinaczami i przestawionym rozrządem czy może na razie jeździć i obserwować wartości w blokach 90 i 93.
Kilka słów o mojej Audi D3 3.7 : samochód przyprowadziłem sobie z Niemiec w sierpniu (auto było po kolizji z sarną ). Wymieniłem pas przedni, dwie chłodnice i obudowę wentylatora i kilka innych drobiazgów (niestety wszystko serwis). Auto od początku po odpaleniu przez 0,5 sek. chrobotało (pierwsza pewnie zła diagnoza to głośna praca popychaczy związana z instalacją gazową). Teraz po paru miesiącach studiowania forum a8team wiem już że to prawdopodobnie temat napinaczy lub luźnego łańcucha albo braku oleju na czas:) W dniu dzisiejszym zrobiłem pomiary w lokach 90 - 93 i jak już się domyślam nie jest dobrze:( Pytanie do was drodzy forumowicze czy na gwałt rozbierać rozrząd i zmieniać napinacze czy może powoli skompletować to co jest potrzebne i wymienić wszystko kompleksowo??
Dodam że samochodem zrobiłem 10tkm i objaw chrobotania jest cały czas taki sam, samochód nie bierze oleju (po kupnie zrobiłem płukankę LM i zalałem LM 5w40 + wymiana wszystkich filtrów KNECHT),
przebieg na liczniku to 140tkm a w rzeczywistości (sprawdzone) 240tkm. Rozrząd wymieniony w tamtym roku w DE.
Proszę podpowiedzcie czy rozbierać czy jeździć i sprawdzać co parę tysiecy km???
Załączam pomiary w blokach 90 i 93 (błędów w silniku i skrzyni biegów brak).
http://vaglog.pl/log_194033.html
-
beyer28
- Super Klubowicz

- Posty: 1035
- Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
- Lokalizacja: Warszawa
Ten 93 blok to trochę niepokojący, dużo
Ja mam połowę tego i to też jest już sporo. Napinacze na pewno warto by było wymienić, ale wiadomo jakimi kwotami to pachnie. U mnie z tym 1s chrobotaniem jest podobnie, jeżdżę z tym już też 1,5roku i szczerze nic się nie pogarsza. Najlepiej gdybyś zwalił dekle i zobaczył naciąg łańcucha oraz czy ślizgi są całe. Ja tak właśnie robiłem. Wszystko wyglądało dobrze to złożyłem z powrotem i jeżdżę. Ogólnie jak tylko na zimnym stuka to jeździć i słuchać, jak na ciepłym stuka to trzeba robić. A przy takim rozjeździe żadnych błędów nie miałeś?
-
Paweł Szczecin
- Forum Audi A8

- Posty: 19
- Rejestracja: 09 sie 2014, 16:53
- Lokalizacja: szczecin
Żadnych błędów nie ma, przyśpiesza normalnie (choć przy okazji zauważyłem że przepływka daje mizerne wartości, więc jutro czyszczenie a jak nic nie pomoże to wymiana). Ostatnio nawet udało się w trasie osiągnać magniczne 250km/h.
Jedyny niepokojący objaw to poranne chrobotanie. Jednak po zapaleniu staram się poczekać w garażu aż samochód nabierze temperatury i dopiero powolutku jazda.
Jako że zrobiłem już prawie 10tkm szykuję się do płukanki i wymiany oleju (teraz Motul X-Cess 5w40 z polecanego Pro-Choice który mam pod nosem), ale oczywiście nie spodziewam się cudów bo oleju nie ubywa i jest czyściutki jak chwilę po wymianie.
Zrobię tak jak kolega Beyer28 radzi poproszę mojego mechanika o zrzucenie pokrywy zaworów i zobaczymy co tam się dzieje
Muszę chyba przy okazji tego zaglądnięcia wymienić uszczelkę pod pokrywą? Podpytam też w serwisie o te zaworki olejowe pod dolotem.
Jedyny niepokojący objaw to poranne chrobotanie. Jednak po zapaleniu staram się poczekać w garażu aż samochód nabierze temperatury i dopiero powolutku jazda.
Jako że zrobiłem już prawie 10tkm szykuję się do płukanki i wymiany oleju (teraz Motul X-Cess 5w40 z polecanego Pro-Choice który mam pod nosem), ale oczywiście nie spodziewam się cudów bo oleju nie ubywa i jest czyściutki jak chwilę po wymianie.
Zrobię tak jak kolega Beyer28 radzi poproszę mojego mechanika o zrzucenie pokrywy zaworów i zobaczymy co tam się dzieje
-
beyer28
- Super Klubowicz

- Posty: 1035
- Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
- Lokalizacja: Warszawa
Leję też Motula X-Cessa i to dobry wybór jeśli chodzi o delikatność napinaczy. Grunt to nie przeciągać wymian. Ja nawet przyspieszamPaweł Szczecin pisze:Jako że zrobiłem już prawie 10tkm szykuję się do płukanki i wymiany oleju (teraz Motul X-Cess 5w40 z polecanego Pro-Choice który mam pod nosem), ale oczywiście nie spodziewam się cudów bo oleju nie ubywa i jest czyściutki jak chwilę po wymianie.
Zrobię tak jak kolega Beyer28 radzi poproszę mojego mechanika o zrzucenie pokrywy zaworów i zobaczymy co tam się dziejeMuszę chyba przy okazji tego zaglądnięcia wymienić uszczelkę pod pokrywą? Podpytam też w serwisie o te zaworki olejowe pod dolotem.
Wiadomo, że jak już stuka to dobrym olejem go nie uratujesz, ale chodzi o to, aby pozostawić go w takim stanie i nie pogarszać jakimś mobilem, czy castrolem <lipa>
Uszczelki pokryw lepiej wymienić. Ja przy tej operacji połasiłem się na stare i z lewego dekla zaczęło lecieć i musiałem jeszcze raz rozkręcać i zakładać nowe uszczelki.
Zaworki zwrotne pod kolektorem też warto wymienić-ja to będę teraz u siebie robił. Pisałem z jednym kolegą, który to robił i po wymianie jak ręką odjął, także warte uwagi
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz

- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
-
Paweł Szczecin
- Forum Audi A8

- Posty: 19
- Rejestracja: 09 sie 2014, 16:53
- Lokalizacja: szczecin
Koledzy nie straszcie mnie bo już wątroba mnie boli na samą myśl o kolejnych wymianach:(
Ostatnio wymiany na parę tysięcy i teraz znów parę się szykuje
Napiszcie proszę czy do wymiany tych nastawników trzeba rozbierać cały pas przedni czy można je jakoś z góry zaatakować (może są jakieś patenty)? Niestety mechanika mam speca od mercedesa i muszę mu przekazywać wiadomości z forum żeby czegoś nie zepsuł
Ostatnio wymiany na parę tysięcy i teraz znów parę się szykuje
Napiszcie proszę czy do wymiany tych nastawników trzeba rozbierać cały pas przedni czy można je jakoś z góry zaatakować (może są jakieś patenty)? Niestety mechanika mam speca od mercedesa i muszę mu przekazywać wiadomości z forum żeby czegoś nie zepsuł
-
Paweł Szczecin
- Forum Audi A8

- Posty: 19
- Rejestracja: 09 sie 2014, 16:53
- Lokalizacja: szczecin
Cały czas jeszcze naiwnie liczę że może rozrząd jest po prostu źle złożony (tak samo naiwnie liczyłem że wszystko jest ok póki nie zaglądnąłem w bloki 90 i 93). Cóż taka natura człowieka:)
O chińskie nastawniki już nie pytam bo temat na forum jest wyczerpany:(
Pytanie czy pogorszenie tematu napinaczy/nastawników będzie postępowało i będzie widoczne w blokach 90,93 czy może "nagle" zaskoczyć remontem kapitalnym silnika?
O chińskie nastawniki już nie pytam bo temat na forum jest wyczerpany:(
Pytanie czy pogorszenie tematu napinaczy/nastawników będzie postępowało i będzie widoczne w blokach 90,93 czy może "nagle" zaskoczyć remontem kapitalnym silnika?
-
beyer28
- Super Klubowicz

- Posty: 1035
- Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
- Lokalizacja: Warszawa
Taki rozjazd wskazuje jak najbardziej na przestawiony rozrząd, ale nawet dobrym ustawieniem nie zniwelujesz już tego stukania, raczej nie ma opcjiPaweł Szczecin pisze:Cały czas jeszcze naiwnie liczę że może rozrząd jest po prostu źle złożony (tak samo naiwnie liczyłem że wszystko jest ok póki nie zaglądnąłem w bloki 90 i 93). Cóż taka natura człowieka:)
A tego to już nawet najstarsi górale nie wiedząPaweł Szczecin pisze: Pytanie czy pogorszenie tematu napinaczy/nastawników będzie postępowało i będzie widoczne w blokach 90,93 czy może "nagle" zaskoczyć remontem kapitalnym silnika?
-
Paweł Szczecin
- Forum Audi A8

- Posty: 19
- Rejestracja: 09 sie 2014, 16:53
- Lokalizacja: szczecin
- CINEK
- Super Klubowicz

- Posty: 5237
- Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
no na moje oko to czyszczenie tu nie wiele chyba da.. w pelnym zakresie obrotow masz tylko ok 165 g/s a powinno byc 224g/s...przeplywka sie kwalifikuje raczej do wymiany....nowa BOSCHa ok. 340pln...Paweł Szczecin pisze:przyśpiesza normalnie (choć przy okazji zauważyłem że przepływka daje mizerne wartości,
to nie jest zwykły napęd...to
-
Paweł Szczecin
- Forum Audi A8

- Posty: 19
- Rejestracja: 09 sie 2014, 16:53
- Lokalizacja: szczecin
Martin_rs4 - masz rację w przyszłym tygodniu wkładam nową przepływkę Bosch-a:)
DODANO:
Panowie przepływka przeczyszczona jakimś specyfikiem do czyszczenia LM i przy 6240 obr/min daje 194g/s
więc chyba jeszcze ją zostawię i ew. jeszcze raz wypsikam czyścidełkiem.
DODANO:
Panowie przepływka przeczyszczona jakimś specyfikiem do czyszczenia LM i przy 6240 obr/min daje 194g/s
więc chyba jeszcze ją zostawię i ew. jeszcze raz wypsikam czyścidełkiem.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2014, 17:41 przez Paweł Szczecin, łącznie zmieniany 1 raz.





