Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8 ??
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Generalnie olej wraz z filtrem kupiłem w zestawie tutaj. U mnie w oryginale był dłuższy i taki też po namyśle zastosowałem, kupując go oddzielnie ale już nie w MIDPARTS'ie. Nawiasem pisząc, generalnie sprzedają filtry bez oringa i w dodatku z losową długością komina na filtrze a i uszczelka pod miskę ASB pozostawia dość dużo do życzenia. Wymieniłem jeszcze śruby od miski olejowej ASB jak na poniższym zdjęciu. Oryginalne niestety w większości nie nadawały się do ponownego montażu z uwagi na łeb śrub na torxy. Generalnie po wymianie większych zmian w pracy ASB nie zauważyłem.SenatorS8 pisze:Twoj oryginalny filtr ma dluzszy czy krotszy komin?
wszystko zależy od przebiegu w jakim dokona się wymiany oleum i czy wcześniej były sukcesywnie co 50-60 tyś. km takie wymiany robione, oraz stylu jazdy ASB. Ja osobiście jednak stawiam na to drugie, bo jak ktoś jeździ, np jak ten sprzedawca to raczej bardzo ciężko będzie znaleźć klienta, ale są wyjątki, bo to przecież MSB, budzik "zamknięty" no i drift jestpebo pisze:Popatrz popatrz, a powiadają, co by oleju w ASB nie wymieniać
Ogólnie moje A8 ma ten plus, że w 1998 r. zostało zakupione w salonie Audi w PL i do 2012 było w rękach prezesa koncernu. Dlatego tez nie mam karty pojazdu do mojej A8 Ale jak na swój wiek i przebieg (101% oryginał jak na zdjęciu), trzyma się wzorowo (warunek konieczny tego stanu rzeczy: trzeba dbać i jeszcze raz dbać i w porę wymieniać zużyte elementy i płyny eksploatacyjne)
a popatrz, u mnie bardzo podobny wynik, a niektórzy jak widzą to kręcą nochem, widać dla polaka lepie jak na blacie magiczne 180 tys :pkriss77 pisze:Generalnie olej wraz z filtrem kupiłem w zestawie tutaj. U mnie w oryginale był dłuższy i taki też po namyśle zastosowałem, kupując go oddzielnie ale już nie w MIDPARTS'ie. Nawiasem pisząc, generalnie sprzedają filtry bez oringa i w dodatku z losową długością komina na filtrze a i uszczelka pod miskę ASB pozostawia dość dużo do życzenia. Wymieniłem jeszcze śruby od miski olejowej ASB jak na poniższym zdjęciu. Oryginalne niestety w większości nie nadawały się do ponownego montażu z uwagi na łeb śrub na torxy. Generalnie po wymianie większych zmian w pracy ASB nie zauważyłem.SenatorS8 pisze:Twoj oryginalny filtr ma dluzszy czy krotszy komin?
pebo pisze:Popatrz popatrz, a powiadają, co by oleju w ASB nie wymieniać
wszystko zależy od przebiegu w jakim dokona się wymiany oleum i czy wcześniej były sukcesywnie co 50-60 tyś. km takie wymiany robione, oraz stylu jazdy ASB. Ja osobiście jednak stawiam na to drugie, bo jak ktoś jeździ, np jak ten sprzedawca to raczej bardzo ciężko będzie znaleźć klienta, ale są wyjątki, bo to przecież MSB, budzik "zamknięty" no i drift jest
Ogólnie moje A8 ma ten plus, że w 1998 r. zostało zakupione w salonie Audi w PL i do 2012 było w rękach prezesa koncernu. Dlatego tez nie mam karty pojazdu do mojej A8 Ale jak na swój wiek i przebieg (101% oryginał jak na zdjęciu), trzyma się wzorowo (warunek konieczny tego stanu rzeczy: trzeba dbać i jeszcze raz dbać i w porę wymieniać zużyte elementy i płyny eksploatacyjne)
- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz
Ja od zeszłego tygodnia mam silnik na ziemi i jak już tam jest to postanowiłem wszytko wymienić czego nie da się zrobić gdy silnik jest na swoim miejscu.
Powodem wyjęcia silnika był zaolejony spód miski olejowej, który zauważyłem w zeszłym roku. Na początku myślałem, że to gdzie miska przecieka więc przy wymianie oleju postanowiłem zdjąć miskę wyczyścić i nałożyć nowe uszczelnienie. To uszczelnienie nic nie dało więc postanowiłem szukać dalej
Drugim powodem było, okopcenie grodzi silnika od strony kierowcy i wyczuwalny zapach spalin przy odpaleniu silnika, za tym szło delikatne cykanie.
Gdy silnik był już na ziemi, wszystko zaczęło się wyjaśniać. Zaolejony prawy bok silnika co na skutek wycieku spod podstawy filtra oleju (znany problem a8 d2)
Zauważyłem również lekkie pocenie na uszczelniaczach walków rozrządy więc i one poszły do wymiany.
Jak już rozrząd został zdjęty postanowiłem wymienić uszczelnienie wału i oczywiście znalazł się główny winowajca wycieków, metalowo-gumowa uszczelka osłaniająca łańcuszek pompy oleju.
Dodatkowo wymieniony termostat (lepiej chuchać na zimne)
Dodatkowo zdjęte pokrywy zaworów do wymiany podkładem pod wtryskami jak i oceny wałków rozrządu.
Po wyjęciu silnika, wyjaśnił się także problem okopconej grodzi. Pękła rura metalowa prowadząca spaliny do EGR'a. Jak się okazało później (podczas poszukiwań nowej) jest to częsta usterka 3.3 tdi.
I na koniec zostawiłem najlepsze, Oddałem dwie suszarki do regeneracji i już nie mogę się doczekać jak będzie śmigała z nowymi płucami.
Dodatkowo wymieniłem płytę.
Jeżeli ktoś miałby jakieś pytania odnośnie trudno dostępnych miejsc to mogę zrobić dodatkowe zdjęcia.
Powodem wyjęcia silnika był zaolejony spód miski olejowej, który zauważyłem w zeszłym roku. Na początku myślałem, że to gdzie miska przecieka więc przy wymianie oleju postanowiłem zdjąć miskę wyczyścić i nałożyć nowe uszczelnienie. To uszczelnienie nic nie dało więc postanowiłem szukać dalej
Drugim powodem było, okopcenie grodzi silnika od strony kierowcy i wyczuwalny zapach spalin przy odpaleniu silnika, za tym szło delikatne cykanie.
Gdy silnik był już na ziemi, wszystko zaczęło się wyjaśniać. Zaolejony prawy bok silnika co na skutek wycieku spod podstawy filtra oleju (znany problem a8 d2)
Zauważyłem również lekkie pocenie na uszczelniaczach walków rozrządy więc i one poszły do wymiany.
Jak już rozrząd został zdjęty postanowiłem wymienić uszczelnienie wału i oczywiście znalazł się główny winowajca wycieków, metalowo-gumowa uszczelka osłaniająca łańcuszek pompy oleju.
Dodatkowo wymieniony termostat (lepiej chuchać na zimne)
Dodatkowo zdjęte pokrywy zaworów do wymiany podkładem pod wtryskami jak i oceny wałków rozrządu.
Po wyjęciu silnika, wyjaśnił się także problem okopconej grodzi. Pękła rura metalowa prowadząca spaliny do EGR'a. Jak się okazało później (podczas poszukiwań nowej) jest to częsta usterka 3.3 tdi.
I na koniec zostawiłem najlepsze, Oddałem dwie suszarki do regeneracji i już nie mogę się doczekać jak będzie śmigała z nowymi płucami.
Dodatkowo wymieniłem płytę.
Jeżeli ktoś miałby jakieś pytania odnośnie trudno dostępnych miejsc to mogę zrobić dodatkowe zdjęcia.
Kudłaty
Dziś wizyta w serwisie audi iii zakupy:)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5b ... 4fece.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c36 ... b4a20.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5b ... 4fece.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c36 ... b4a20.html
- rollo_tomasi
- Forum Audi A8
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
- Lokalizacja: Łódź
Uff!
W prezencie gwiazdkowym moja Sabina otrzymała roletki w drzwiach. Roletki wycięte z boczków bez skór i złączone z moimi boczkami skórzanymi.
Metoda podobna do prezentowanej przez robertasa, ale ja boczki złączyłem z roletkami tackerem (zszywaczem tapicerskim) i dodatkowo pokleiłem. Przy okazji podoklejałem wszystkie gąbki i wygłuszenia oraz pianki i gumy, wymieniłem zapinki drzwiowe, a połączenie boczków z blachami drzwi uszczelniłem neutralnym silikonem. Naprawiłem tez połączenia elektryczne głośników i syczków (dwa z nich nie działały) oraz wymieniłem żarówki oświetlające glebę po otwarciu drzwi.
Po drugie- wymieniłem wszystkie niedziałające żarówki w kabinie, tj. żarówki nawiewu środkowego, bocznych na desce, tylnego w tunelu, kratki nawiewnej w słupku drzwiowym.
Po trzecie, nowa przetwornica xenonu (z BMW E38- jest idento).
Służę radami jak rozbierać kratki- umiem już demontować wszystkie bez uszkodzeń.
W prezencie gwiazdkowym moja Sabina otrzymała roletki w drzwiach. Roletki wycięte z boczków bez skór i złączone z moimi boczkami skórzanymi.
Metoda podobna do prezentowanej przez robertasa, ale ja boczki złączyłem z roletkami tackerem (zszywaczem tapicerskim) i dodatkowo pokleiłem. Przy okazji podoklejałem wszystkie gąbki i wygłuszenia oraz pianki i gumy, wymieniłem zapinki drzwiowe, a połączenie boczków z blachami drzwi uszczelniłem neutralnym silikonem. Naprawiłem tez połączenia elektryczne głośników i syczków (dwa z nich nie działały) oraz wymieniłem żarówki oświetlające glebę po otwarciu drzwi.
Po drugie- wymieniłem wszystkie niedziałające żarówki w kabinie, tj. żarówki nawiewu środkowego, bocznych na desce, tylnego w tunelu, kratki nawiewnej w słupku drzwiowym.
Po trzecie, nowa przetwornica xenonu (z BMW E38- jest idento).
Służę radami jak rozbierać kratki- umiem już demontować wszystkie bez uszkodzeń.
Tomek
- rollo_tomasi
- Forum Audi A8
- Posty: 196
- Rejestracja: 24 sie 2011, 22:53
- Lokalizacja: Łódź
Arku, trzeba było pytać, bo te audikowskie kosmetyki niekoniecznie są dobre, raczej takie średnie. W tej samej cenie albo i taniej znajdziesz i wydajniejsze i łatwiejsze w użyciu. Ot, tylko znaczek. Sam na początku stosowałem te oryginalne audikowskie, ale po lekturze forum przeszedłem na inne firmy.Pretorian pisze:Dziś wizyta w serwisie audi iii zakupy:)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d5b ... 4fece.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c36 ... b4a20.html
Bądź dobry jak chleb.
Powiem szczerze ze moje Audi jeszcze nigdy sie tak nie swiecilo po zastosowaniu tego oryginalnego wosku. I nie to zebym nie uzywal wczesniej nic wiecej tylko kosmetki ze stacji benzynowej. Naprawde jestem pod ogromnym wrazeniem. Nie zaplacilem duzo. Pelna saszetka ta granatowa kosmetykow kosztowala raptem 70 euro. Jestem z niej naprawde zadowolony. Choc nie powiem jestem otwarty na rożne propozycje. Masz jakieś produkty ktore mozesz polecic?Arku, trzeba było pytać, bo te audikowskie kosmetyki niekoniecznie są dobre, raczej takie średnie. W tej samej cenie albo i taniej znajdziesz i wydajniejsze i łatwiejsze w użyciu. Ot, tylko znaczek. Sam na początku stosowałem te oryginalne audikowskie, ale po lekturze forum przeszedłem na inne firmy.
Ostatnio zmieniony 24 gru 2014, 10:11 przez Pretorian, łącznie zmieniany 1 raz.