![]() |
![]() |
![]() |
[D3 06 4.2TDI ] Wymiana płynu wspomagania kierownicy
-
- Forum Audi A8
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 gru 2010, 20:59
- Lokalizacja: Śląsk
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Małe porównanie płynów z ASO i febiego:
ASO:
- brawie bez smaku
- barwę ma bardziej zielonkowatą
- jest gęstszy o jakieś 20-30% tak na oko
- jest tłuściejszy
- specyficzny zapach podobny do hipolu tylko mniej intensywny
Febi:
- po jakimś czasie jakiś dziwny
- jasny zielony
- jest żadszy
- jest tłusty
- normalny jak to febi
Mi np po tym z ASO ucichła pompa ale bzyczenie jest z węża bo nie była tam taka siatka dana specjalna. Teraz wiem co wymienić
Skoro w d2 jest poprawa to w D3 też bezie przy czym nie rujnuje się budżetu.
ASO:
- brawie bez smaku
- barwę ma bardziej zielonkowatą
- jest gęstszy o jakieś 20-30% tak na oko
- jest tłuściejszy
- specyficzny zapach podobny do hipolu tylko mniej intensywny
Febi:
- po jakimś czasie jakiś dziwny
- jasny zielony
- jest żadszy
- jest tłusty
- normalny jak to febi
Mi np po tym z ASO ucichła pompa ale bzyczenie jest z węża bo nie była tam taka siatka dana specjalna. Teraz wiem co wymienić

-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
wszystkie porównania trafne w 100%, ostatnio tez lałem ori ASO i rożnice widać gołym okiem.krzychu22.p1i pisze:Małe porównanie płynów z ASO i febiego:
ASO:
- brawie bez smaku
- barwę ma bardziej zielonkowatą
- jest gęstszy o jakieś 20-30% tak na oko
- jest tłuściejszy
- specyficzny zapach podobny do hipolu tylko mniej intensywny
Febi:
- po jakimś czasie jakiś dziwny
- jasny zielony
- jest żadszy
- jest tłusty
- normalny jak to febi
Mi np po tym z ASO ucichła pompa ale bzyczenie jest z węża bo nie była tam taka siatka dana specjalna. Teraz wiem co wymienićSkoro w d2 jest poprawa to w D3 też bezie przy czym nie rujnuje się budżetu.
Ja wczoraj zauwarzyłem ,gdy skręciłem kierownicą mocniej to że zawyło mi coś ,poruszałem w drugą stronę do oporu i to samo,gdy zgasiłem auto to również było słychać głośniejsze zawycie.
Sprawdziłem poziom płynu wspomagania i był ok,ale zaniedbałem wymianę(kupowałem autko w lipcu) ,zapomniałem o tym szczególe..... teraz może mnie to trochę kosztować.
Więc dzisiaj po pracy pojechałem do ASO w NL po płyn,nalali mi z dużej beczki.
Zrobiłem tylko w ten sposób w jaki napisał ernesto :
Co do wymiany to lepiej jest go odświeżyć. Wyciągasz maksymalnie ile się da ze zbiorniczka wyrównawczego za pomocą wężyka i strzykawki i uzupełniasz nowym. Po pewnym czasie powtarzasz zabieg. Jest to rozwiązanie bez ingerencji w układ wspomagania. Bo czasami bywa że jak coś ruszysz to potem może cieknąć.
Jutro zrobię kolejny taki zabieg ,zobaczymy czy coś pomoże.......
Z obserwacji płynu to w zbiorniczku był juz ciemny - wygladał jak spalony i bardziej wodnisty.
Sprawdziłem poziom płynu wspomagania i był ok,ale zaniedbałem wymianę(kupowałem autko w lipcu) ,zapomniałem o tym szczególe..... teraz może mnie to trochę kosztować.
Więc dzisiaj po pracy pojechałem do ASO w NL po płyn,nalali mi z dużej beczki.
Zrobiłem tylko w ten sposób w jaki napisał ernesto :
Co do wymiany to lepiej jest go odświeżyć. Wyciągasz maksymalnie ile się da ze zbiorniczka wyrównawczego za pomocą wężyka i strzykawki i uzupełniasz nowym. Po pewnym czasie powtarzasz zabieg. Jest to rozwiązanie bez ingerencji w układ wspomagania. Bo czasami bywa że jak coś ruszysz to potem może cieknąć.
Jutro zrobię kolejny taki zabieg ,zobaczymy czy coś pomoże.......
Z obserwacji płynu to w zbiorniczku był juz ciemny - wygladał jak spalony i bardziej wodnisty.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
G 004 000 M2 - taki z zieloną nakrętką <tjaa>123mielony pisze:Panowie ma może ktoś pod ręką numer org.płynu ?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
U mnie niestety wymiana oleju nie pomogła.....,pompa gdy się nagrzeje zaczyna wyć coraz mocniej,gdy zgaszam auto to głos w tonacji - Jakby zgasił się silnik "odrzutowy " hehhe ,tylko w dużo mniejszej tonacji 
Nowa pompa TRW już zamówiona,czy do wymiany pompy coś jeszcze warto wymienić?,koło pasowe itp?

Nowa pompa TRW już zamówiona,czy do wymiany pompy coś jeszcze warto wymienić?,koło pasowe itp?
Ja zawsze przy okazji zerkam na pas wieloklinowy i na rolki prowadzące/odwracające bo łożyska mają co robić i jak jest dobre dojście (np. zdjęty przedni pas) to od razu wymieniam łożyska na rolkach, ewentualnie całe rolki.jordan233 pisze:(...) Nowa pompa TRW już zamówiona,czy do wymiany pompy coś jeszcze warto wymienić?,koło pasowe itp?
Bądź dobry jak chleb.