części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 06 4.2TDI ] Wymiana płynu wspomagania kierownicy

bastek 4,2
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 53
Rejestracja: 20 gru 2010, 20:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bastek 4,2 » 12 paź 2014, 21:31

Jak będziesz odpowietrzał układ wspomagania to taki drobny szkopół koła przednie muszą być w powietrzu zanim się układ odpowietrzy. A cena jest tak niewielka że nie warto ryzykować, kup w ASO.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 16 paź 2014, 17:13

Małe porównanie płynów z ASO i febiego:
ASO:
- brawie bez smaku
- barwę ma bardziej zielonkowatą
- jest gęstszy o jakieś 20-30% tak na oko
- jest tłuściejszy
- specyficzny zapach podobny do hipolu tylko mniej intensywny

Febi:
- po jakimś czasie jakiś dziwny
- jasny zielony
- jest żadszy
- jest tłusty
- normalny jak to febi

Mi np po tym z ASO ucichła pompa ale bzyczenie jest z węża bo nie była tam taka siatka dana specjalna. Teraz wiem co wymienić :) Skoro w d2 jest poprawa to w D3 też bezie przy czym nie rujnuje się budżetu.

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 16 paź 2014, 17:44

bastek 4,2 pisze:Jak będziesz odpowietrzał układ wspomagania to taki drobny szkopół koła przednie muszą być w powietrzu zanim się układ odpowietrzy.
A na co to ma wpływ?

Ktoś potwierdzi taką metodę?

Gość

Post autor: Gość » 16 paź 2014, 18:31

Ja zalewałem febiego ze 3 lata temu jak mi wykupkał sie servotronic. Przysłucham się dokładnie co w serwie piszczy jak coś usłysze to może wymienie jednak na OE.

Fakt że w piwnicy jeszcze mi się wala cała flaszka febiego.

Jeśli kiedyś był ok to może mam jeszcze ten lepszy? <niewiem>

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 17 paź 2014, 08:27

krzychu22.p1i pisze:Małe porównanie płynów z ASO i febiego:
ASO:
- brawie bez smaku
- barwę ma bardziej zielonkowatą
- jest gęstszy o jakieś 20-30% tak na oko
- jest tłuściejszy
- specyficzny zapach podobny do hipolu tylko mniej intensywny

Febi:
- po jakimś czasie jakiś dziwny
- jasny zielony
- jest żadszy
- jest tłusty
- normalny jak to febi

Mi np po tym z ASO ucichła pompa ale bzyczenie jest z węża bo nie była tam taka siatka dana specjalna. Teraz wiem co wymienić :) Skoro w d2 jest poprawa to w D3 też bezie przy czym nie rujnuje się budżetu.
wszystkie porównania trafne w 100%, ostatnio tez lałem ori ASO i rożnice widać gołym okiem.

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 06 sty 2015, 18:51

Ja wczoraj zauwarzyłem ,gdy skręciłem kierownicą mocniej to że zawyło mi coś ,poruszałem w drugą stronę do oporu i to samo,gdy zgasiłem auto to również było słychać głośniejsze zawycie.

Sprawdziłem poziom płynu wspomagania i był ok,ale zaniedbałem wymianę(kupowałem autko w lipcu) ,zapomniałem o tym szczególe..... teraz może mnie to trochę kosztować.

Więc dzisiaj po pracy pojechałem do ASO w NL po płyn,nalali mi z dużej beczki.

Zrobiłem tylko w ten sposób w jaki napisał ernesto :
Co do wymiany to lepiej jest go odświeżyć. Wyciągasz maksymalnie ile się da ze zbiorniczka wyrównawczego za pomocą wężyka i strzykawki i uzupełniasz nowym. Po pewnym czasie powtarzasz zabieg. Jest to rozwiązanie bez ingerencji w układ wspomagania. Bo czasami bywa że jak coś ruszysz to potem może cieknąć.


Jutro zrobię kolejny taki zabieg ,zobaczymy czy coś pomoże.......

Z obserwacji płynu to w zbiorniczku był juz ciemny - wygladał jak spalony i bardziej wodnisty.

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 19 sty 2015, 23:02

Panowie ma może ktoś pod ręką numer org.płynu ?

ernesto

Post autor: ernesto » 19 sty 2015, 23:15

o ile się nie mylę to chodzi G 002000 ale nie dam sobie ręki uciąć na pewno taki idzie do D2 i Q7 mozliwe że do D3 również

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 20 sty 2015, 02:16

123mielony pisze:Panowie ma może ktoś pod ręką numer org.płynu ?
G 004 000 M2 - taki z zieloną nakrętką <tjaa>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 20 sty 2015, 14:35

FOSS pisze:
123mielony pisze:Panowie ma może ktoś pod ręką numer org.płynu ?
G 004 000 M2 - taki z zieloną nakrętką <tjaa>
Dzięki Damian,płyn już zakupiony :)

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 24 sty 2015, 14:42

U mnie niestety wymiana oleju nie pomogła.....,pompa gdy się nagrzeje zaczyna wyć coraz mocniej,gdy zgaszam auto to głos w tonacji - Jakby zgasił się silnik "odrzutowy " hehhe ,tylko w dużo mniejszej tonacji :)

Nowa pompa TRW już zamówiona,czy do wymiany pompy coś jeszcze warto wymienić?,koło pasowe itp?

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 24 sty 2015, 21:08

jordan233 pisze:(...) Nowa pompa TRW już zamówiona,czy do wymiany pompy coś jeszcze warto wymienić?,koło pasowe itp?
Ja zawsze przy okazji zerkam na pas wieloklinowy i na rolki prowadzące/odwracające bo łożyska mają co robić i jak jest dobre dojście (np. zdjęty przedni pas) to od razu wymieniam łożyska na rolkach, ewentualnie całe rolki.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
chrisvtr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 191
Rejestracja: 10 gru 2010, 19:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: chrisvtr » 08 mar 2015, 23:01

jordan233 pisze:Nowa pompa TRW już zamówiona
jaki koszt tej pompy TRW ?
Live Fast Die Hard - Bad Boys for LIVE

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 09 mar 2015, 07:57

chrisvtr pisze:
jordan233 pisze:Nowa pompa TRW już zamówiona
jaki koszt tej pompy TRW ?
Mi sie udało za 600zł + zwrot starej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl