![]() |
![]() |
![]() |
[D3 03 ] Wymiana górnych wahaczy
-
kaseba
- Forum Audi A8

- Posty: 19
- Rejestracja: 29 wrz 2013, 12:48
- Lokalizacja: Warszawa
[D3 03 ] Wymiana górnych wahaczy
Witam
Mam do wymiany górne wahacze w moim D3 i nie do końca wiem jak się do tego zabrać. Wydaje mi się że nie ma miejsca na wyjęcie śrub. Czy trzeba zdejmować cały amortyzator? a jeśli tak to jak to zrobić w bezpieczny dla niego sposób?
Mam do wymiany górne wahacze w moim D3 i nie do końca wiem jak się do tego zabrać. Wydaje mi się że nie ma miejsca na wyjęcie śrub. Czy trzeba zdejmować cały amortyzator? a jeśli tak to jak to zrobić w bezpieczny dla niego sposób?
Ostatnio zmieniony 19 lis 2013, 23:41 przez kaseba, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz

- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- pioter
- Moderator

- Posty: 2307
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Jak wymieniałem górne to bez wyciągania amortyzatora , nadkole zdejmujesz i jest dostęp do śrub . Trochę trzeba się pobawić , ja to zrobiłem pod domem i chyba ze 2 godziny mi to zajęło + pilnowanie 3letniego syna który zabierał mi klucze :mrgreen: . Jedno co mogę doradzić i mi na razie zawsze pomaga to dobry penetrator którym wcześniej potraktuj wszystkie śruby , szczególnie tą od sworzni nawet lekko poluzuj wieczorem i na to penetrator . Tylko nie zapomnij jej dokręcić przed jazdą .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
-
krzysztof 1959
- Forum Audi A8

- Posty: 21
- Rejestracja: 29 paź 2013, 17:48
- Lokalizacja: wyspa
W pelni potwierdzam, mialem do wymiany lozysko, czyli piaste w lewym przodzie, wszystko byloby fajnie, gdyby tylko sruba trzymajaca gorne wahacze do lagi, nie ukrecila sie, ale sie ukrecila...ponad 4 godziny rozwiercania, dalismy z kolega mechanikiem rade, przy okazji WIELKIE PODZIEKOWANIA dla kolegi Jimm-a za pomoc i podeslanie materialow pomocniczych dotyczacych zawieszenia, <okioki> nie mniej amor pozostal nieruszonypioter pisze:Jak wymieniałem górne to bez wyciągania amortyzatora , nadkole zdejmujesz i jest dostęp do śrub . Trochę trzeba się pobawić , ja to zrobiłem pod domem i chyba ze 2 godziny mi to zajęło + pilnowanie 3letniego syna który zabierał mi klucze :mrgreen: . Jedno co mogę doradzić i mi na razie zawsze pomaga to dobry penetrator którym wcześniej potraktuj wszystkie śruby , szczególnie tą od sworzni nawet lekko poluzuj wieczorem i na to penetrator . Tylko nie zapomnij jej dokręcić przed jazdą .
narka
- pioter
- Moderator

- Posty: 2307
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
-
krzysztof 1959
- Forum Audi A8

- Posty: 21
- Rejestracja: 29 paź 2013, 17:48
- Lokalizacja: wyspa
dobre pytanie, brak doświadczenia pewnie, i tak prędzej czy później musiałbym tam luknąć, choć przy przebiegu 155tys km to pewnie jeszcze trochę, stało się...pioter pisze:Wczoraj wymieniałem łożyska z przodu i odkręciłem piastę na samochodzie , tylko na prasie samo łożysko wyciskałem - nie wiem czemu wahacze odkręcałeś ?
Narka
-
kaseba
- Forum Audi A8

- Posty: 19
- Rejestracja: 29 wrz 2013, 12:48
- Lokalizacja: Warszawa
Dziś było pierwsze podejście.
Zdjęte zakole i całą reszta, pojawił się jednak maleńki problemik - śruba sworzni - nie chce nawet drgnąć. Kolega chciał ją potraktować palnikiem ale to oznacza wymianę 2 wahaczy bo sworznie raczej nie wytrzymają próby ognia. Na razie poszło w ruch WD40, poluzowałem nakrętkę i poczekam, jak nie pójdzie to pewnie ukręcę łeb i spróbuję wyciągnąć z drugiej strony tak jak jest opisane na forum. Czytałem też że można wiercić. Przeraża mnie ta operacja.
Zdjęte zakole i całą reszta, pojawił się jednak maleńki problemik - śruba sworzni - nie chce nawet drgnąć. Kolega chciał ją potraktować palnikiem ale to oznacza wymianę 2 wahaczy bo sworznie raczej nie wytrzymają próby ognia. Na razie poszło w ruch WD40, poluzowałem nakrętkę i poczekam, jak nie pójdzie to pewnie ukręcę łeb i spróbuję wyciągnąć z drugiej strony tak jak jest opisane na forum. Czytałem też że można wiercić. Przeraża mnie ta operacja.
-
krzysztof 1959
- Forum Audi A8

- Posty: 21
- Rejestracja: 29 paź 2013, 17:48
- Lokalizacja: wyspa
I wcale Ci sie nie dziwie, przerabialem to ostatniej soboty, jedyna 4 godziny wiercenia, przygotuj "kilka"dobrej jakosci wiertel, zapewniam Cie, przydadza sie i nie badz zaskoczony, jesli nikt przed toba nie tykal tej sruby, to masz jak w banku wiercenie...i zadne wd40 nie pomozekaseba pisze:Dziś było pierwsze podejście.
Zdjęte zakole i całą reszta, pojawił się jednak maleńki problemik - śruba sworzni - nie chce nawet drgnąć. Kolega chciał ją potraktować palnikiem ale to oznacza wymianę 2 wahaczy bo sworznie raczej nie wytrzymają próby ognia. Na razie poszło w ruch WD40, poluzowałem nakrętkę i poczekam, jak nie pójdzie to pewnie ukręcę łeb i spróbuję wyciągnąć z drugiej strony tak jak jest opisane na forum. Czytałem też że można wiercić. Przeraża mnie ta operacja.
powodzenia
-
Gość
kaseba, Ja juz dwa razy wywalałem dobre wachacze bo sie zapiekło to dziadostwo.
Nie ma wiekszej szansy na odkrecenie z drugiej strony czy coś. W moim modelu ona po skreceniu wyraźnie juz nie jest prosta tylko w robi sie z niej lekki łuk co dodatkowo utrudnia sprawe np wiercenia. Wahacze nie majątek a po grzaniu niemal na pewno śruba puści i nie trza stracić pół dnia albo i lepiej.
Nie ma wiekszej szansy na odkrecenie z drugiej strony czy coś. W moim modelu ona po skreceniu wyraźnie juz nie jest prosta tylko w robi sie z niej lekki łuk co dodatkowo utrudnia sprawe np wiercenia. Wahacze nie majątek a po grzaniu niemal na pewno śruba puści i nie trza stracić pół dnia albo i lepiej.
- FOSS
- Super Klubowicz

- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Normalka. Dlatego jak ktoś zostawia u mnie auto na wymianę 1-go z górnych wahaczy to z góry ostrzegam, że jest wielce prawdopodobne, że wymienić będzie musiał oba.kaseba pisze:Dziś było pierwsze podejście.
Zdjęte zakole i całą reszta, pojawił się jednak maleńki problemik - śruba sworzni - nie chce nawet drgnąć. Kolega chciał ją potraktować palnikiem ale to oznacza wymianę 2 wahaczy bo sworznie raczej nie wytrzymają próby ognia.
WD40 niewiele pomaga. Nawet w ASO używają do tego palnika i tam też siłą rzeczy kończy się wymianą obu.
Na wiosnę tego roku zmieniałem w swoim górne wahacze po obu stronach - łączny czas roboty to 6 godzin (po 3 godziny na stronę) z czego sama walka z tymi śrubami trwała łącznie 4 godziny (po 2 godziny na stronę). Było rwanie, ukręcanie, wybijanie młotem, rozwiercanie i palenie..... lanie WD40 to tylko dla formalności, reszta roboty to wszelkiego typu metody siłowe
Ale co najważniejsze, zwrotnice przeżyły nieuszkodzone co, jak się przekonało już kilku z tego forum, przy tej robocie wcale nie jest oczywiste <okioki>
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
jacekpolok
- Forum Audi A8

- Posty: 5
- Rejestracja: 07 sty 2014, 05:02
- Lokalizacja: Kraków
-
PITER82
- Super Klubowicz

- Posty: 622
- Rejestracja: 27 lip 2014, 13:12
- Lokalizacja: UK Irlandia polnocna
-
aro51
- Super Klubowicz

- Posty: 692
- Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
- Lokalizacja: Mazowieckie
Jak wlaczysz tryb podnosnika to auto pamieta go nawet po demontazu akumulatora.
Zaplonu oczywiscie nie musi byc.
Wymiana wahaczy jesli oryginal to palnik ( niezbedny ) grzejesz ok 20 min strone i sruba idzie pieknie.
Potrzebujesz nowe sruby bo stare zniszczysz, naturalnie do wymiany dwa wahacze. Nowe sruby nasmaruj dobrze pasta miedziana i bedzie kiedys szybki demontaz.
Co do trybu to ja polecam robic wahacze na dynamic. Oszczedzisz sobie sporo pracy.
Zaplonu oczywiscie nie musi byc.
Wymiana wahaczy jesli oryginal to palnik ( niezbedny ) grzejesz ok 20 min strone i sruba idzie pieknie.
Potrzebujesz nowe sruby bo stare zniszczysz, naturalnie do wymiany dwa wahacze. Nowe sruby nasmaruj dobrze pasta miedziana i bedzie kiedys szybki demontaz.
Co do trybu to ja polecam robic wahacze na dynamic. Oszczedzisz sobie sporo pracy.
-
PITER82
- Super Klubowicz

- Posty: 622
- Rejestracja: 27 lip 2014, 13:12
- Lokalizacja: UK Irlandia polnocna
-
aro51
- Super Klubowicz

- Posty: 692
- Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
- Lokalizacja: Mazowieckie






