![]() |
![]() |
![]() |
[ALL] Demontaż silnika i skrzyni
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
[ALL] Demontaż silnika i skrzyni
Jw, jak poradzić sobie domowym sposobem bez belki, żurawia i kanału?
- marekp750
- Administrator
- Posty: 1222
- Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
- Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.
A jak chcesz to wytachać? Przecież silnik ze skrzynią waży z 400 kg.
Żurawik (lub coś co go zastąpi) to istne minimum.
Dawno temu (za czasów amatorskiej pracy) to miałem taką procedurę:
1. autko podnosiłem na taką wysokość by swobodnie odkręcić wydech, wał, kable.
(używałem bloczków betonowych)
2. ściągałem przód.
3. uwalniałem silnik z instal. elektrycznej, paliwowej, chłodzenia, linki
4. podstawiałem pod silnik (sanki) małą paletę
5. używając paleciaka, po odkręceniu sanek, wyjeżdżałem z całością na zewnątrz
Żurawik (lub coś co go zastąpi) to istne minimum.
Dawno temu (za czasów amatorskiej pracy) to miałem taką procedurę:
1. autko podnosiłem na taką wysokość by swobodnie odkręcić wydech, wał, kable.
(używałem bloczków betonowych)
2. ściągałem przód.
3. uwalniałem silnik z instal. elektrycznej, paliwowej, chłodzenia, linki
4. podstawiałem pod silnik (sanki) małą paletę
5. używając paleciaka, po odkręceniu sanek, wyjeżdżałem z całością na zewnątrz
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
No jak nie trzeba, pepi, ty takie pytania rzucaszpepi pisze:normalnie nie trzeba belki wywalać z auta![]()

Jak dla mnie to silnik najlepiej wytargać razem ze skrzynią do dołu ale siłą rzeczy musisz zrzucić sanie i najłatwiej to chyba zrobić z całym kompletnym zawiasem

FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
- FOSS
- Super Klubowicz
- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Ale że ze skrzynią?pepi pisze:ja wytargałem bez zwalania belki![]()
i odjechałem budą
Generalnie nie widzę większego problemu - mam taki spory dźwig do silników - rozbierasz przód, podwieszasz i wyjeżdżasz całością do przodu ale wtedy nie trzeba nigdzie budą jeździć

Można też inaczej... jak masz suwnicę albo jakąś sufitową wyciągarkę na szynach to można zdjąć pokrywę silnika i podwiesić całość do góry i wtedy silnik ze skrzynią również wyjeżdża do przodu.
W tej wersji silnik można też powiesić do jakiegoś elementu stałego konstrukcji dachowej czy nawet do jakiejś prowizorycznej konstrukcji stałej i wtedy silnik pozostaje na miejscu a odjeżdżasz całą budą ale ja z racji posiadanych narzędzi czegoś takiego nigdy nie praktykowałem

No chyba, że mówisz o jakiejś metodzie bardziej po indiańsku czyli jakimś podpieraniu silnika z ziemi i bez zdejmowania sanek wyjeżdżanie budą do tyłu ale już prowizorka na całego jest

Generalnie jak ktoś ma wyobraźnię i rozsądek to można sobie poradzić na wiele sposobów nie posiadając profesjonalnego dźwigu, nawet po indiańsku, byle naprawa była skuteczna

FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Robiłbym to w stodole (bez docinek o januszu druciarzu
) , jest tam ceownik podwieszony na 5m co ogarniał 2t także 400kg to będzie drapanie go po brzuszku
Odkręcając poduszki od belki nie da rady tego wytargać?
Potrzebuję wyciągnąć cały zestaw ze względu na ilość napraw jakie przewiduję a nie chce się z tym pajęczyć albo spuszczać zbytnio. Kanał mam jako tako ale kucać przez tyle h przy tym jest bez sensu, dodatkowo garaż jest tak krótki, że ledwo zamykałem drzwi.. Silnik, ma otrzymać nowy rozrząd, nastawniki, uszczelnienie i czyszczenie zew. a skrzynia kpl regenerację. Chcę to zrobić raz a porządnie, nic nie pominąć i robić to na lajcie bez gimnastyki. Przy okazji myślę ogarnąć zawieszenie z tyłu bo posiadam połowę części do tego. Mechanik ma podnośnik ale czas usługi to KPINA a koszt ROZBÓJ finansowy...


Odkręcając poduszki od belki nie da rady tego wytargać?
Też myślałem o tym sposobie ale nie posiadam paleciaka. Lepszym rozwiązaniem byłby żuraw ale też go nie posiadam. Mam za to ciągnik z czułym podnośnikiem i mógłbym wykonać bez problemu takowy wysięgnik podwieszany.marekp750 pisze: Dawno temu (za czasów amatorskiej pracy) to miałem taką procedurę:
(...)
Potrzebuję wyciągnąć cały zestaw ze względu na ilość napraw jakie przewiduję a nie chce się z tym pajęczyć albo spuszczać zbytnio. Kanał mam jako tako ale kucać przez tyle h przy tym jest bez sensu, dodatkowo garaż jest tak krótki, że ledwo zamykałem drzwi.. Silnik, ma otrzymać nowy rozrząd, nastawniki, uszczelnienie i czyszczenie zew. a skrzynia kpl regenerację. Chcę to zrobić raz a porządnie, nic nie pominąć i robić to na lajcie bez gimnastyki. Przy okazji myślę ogarnąć zawieszenie z tyłu bo posiadam połowę części do tego. Mechanik ma podnośnik ale czas usługi to KPINA a koszt ROZBÓJ finansowy...

- marekp750
- Administrator
- Posty: 1222
- Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
- Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 4984
- Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
- Lokalizacja: krzczonów
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości