Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[ALL] Demontaż silnika i skrzyni

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

[ALL] Demontaż silnika i skrzyni

Post autor: krzychu22.p1i » 05 wrz 2015, 17:33

Jw, jak poradzić sobie domowym sposobem bez belki, żurawia i kanału?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 06 wrz 2015, 08:13

A jak chcesz to wytachać? Przecież silnik ze skrzynią waży z 400 kg.

Żurawik (lub coś co go zastąpi) to istne minimum.

Dawno temu (za czasów amatorskiej pracy) to miałem taką procedurę:

1. autko podnosiłem na taką wysokość by swobodnie odkręcić wydech, wał, kable.
(używałem bloczków betonowych)
2. ściągałem przód.
3. uwalniałem silnik z instal. elektrycznej, paliwowej, chłodzenia, linki
4. podstawiałem pod silnik (sanki) małą paletę
5. używając paleciaka, po odkręceniu sanek, wyjeżdżałem z całością na zewnątrz

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 06 wrz 2015, 08:36

tak na prawdę nie jest tak trudno można motor i skrzynię zostawić na czymś jakiś pniaczkach i budą odjechać

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 06 wrz 2015, 12:34

ale jak odjechać, przecież zawieszenie z przodu będzie w totalnej rozsypce
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 wrz 2015, 12:51

pb41ns pisze:ale jak odjechać, przecież zawieszenie z przodu będzie w totalnej rozsypce
Trzeba cofnąć do przodu <faktycznie>
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 06 wrz 2015, 15:23

normalnie nie trzeba belki wywalać z auta <hmm>

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 wrz 2015, 16:48

pepi pisze:normalnie nie trzeba belki wywalać z auta <hmm>
No jak nie trzeba, pepi, ty takie pytania rzucasz <faktycznie>

Jak dla mnie to silnik najlepiej wytargać razem ze skrzynią do dołu ale siłą rzeczy musisz zrzucić sanie i najłatwiej to chyba zrobić z całym kompletnym zawiasem ;)
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 06 wrz 2015, 18:41

nie trzeba :]

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 wrz 2015, 19:30

pepi pisze:nie trzeba :]
Co nie trzeba bo nie kumam <hmm>
Konkretnie opisz bo nie ma co się rozpisywać na 50 postów ;)
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 06 wrz 2015, 22:04

ja wytargałem bez zwalania belki :]
i odjechałem budą

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 06 wrz 2015, 22:52

pepi pisze:ja wytargałem bez zwalania belki :]
i odjechałem budą
Ale że ze skrzynią?

Generalnie nie widzę większego problemu - mam taki spory dźwig do silników - rozbierasz przód, podwieszasz i wyjeżdżasz całością do przodu ale wtedy nie trzeba nigdzie budą jeździć ;)

Można też inaczej... jak masz suwnicę albo jakąś sufitową wyciągarkę na szynach to można zdjąć pokrywę silnika i podwiesić całość do góry i wtedy silnik ze skrzynią również wyjeżdża do przodu.
W tej wersji silnik można też powiesić do jakiegoś elementu stałego konstrukcji dachowej czy nawet do jakiejś prowizorycznej konstrukcji stałej i wtedy silnik pozostaje na miejscu a odjeżdżasz całą budą ale ja z racji posiadanych narzędzi czegoś takiego nigdy nie praktykowałem ;)


No chyba, że mówisz o jakiejś metodzie bardziej po indiańsku czyli jakimś podpieraniu silnika z ziemi i bez zdejmowania sanek wyjeżdżanie budą do tyłu ale już prowizorka na całego jest <faktycznie>



Generalnie jak ktoś ma wyobraźnię i rozsądek to można sobie poradzić na wiele sposobów nie posiadając profesjonalnego dźwigu, nawet po indiańsku, byle naprawa była skuteczna <faktycznie>
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 06 wrz 2015, 23:44

Robiłbym to w stodole (bez docinek o januszu druciarzu <fujarka> ) , jest tam ceownik podwieszony na 5m co ogarniał 2t także 400kg to będzie drapanie go po brzuszku :D

Odkręcając poduszki od belki nie da rady tego wytargać?
marekp750 pisze: Dawno temu (za czasów amatorskiej pracy) to miałem taką procedurę:
(...)
Też myślałem o tym sposobie ale nie posiadam paleciaka. Lepszym rozwiązaniem byłby żuraw ale też go nie posiadam. Mam za to ciągnik z czułym podnośnikiem i mógłbym wykonać bez problemu takowy wysięgnik podwieszany.

Potrzebuję wyciągnąć cały zestaw ze względu na ilość napraw jakie przewiduję a nie chce się z tym pajęczyć albo spuszczać zbytnio. Kanał mam jako tako ale kucać przez tyle h przy tym jest bez sensu, dodatkowo garaż jest tak krótki, że ledwo zamykałem drzwi.. Silnik, ma otrzymać nowy rozrząd, nastawniki, uszczelnienie i czyszczenie zew. a skrzynia kpl regenerację. Chcę to zrobić raz a porządnie, nic nie pominąć i robić to na lajcie bez gimnastyki. Przy okazji myślę ogarnąć zawieszenie z tyłu bo posiadam połowę części do tego. Mechanik ma podnośnik ale czas usługi to KPINA a koszt ROZBÓJ finansowy... <blee>

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 07 wrz 2015, 07:30

To jak zrobisz sobie żurawia ze sprzętu, który posiadasz, to załatwisz sprawę.

Cały zespół napędowy łapiesz za otwory z tyłu głowic (2 dziury, lewa i prawa głowica).
Jest to miejsce, gdzie całość (silnik/skrzynia) jest prawie wyważona i można
wyciągać to na dwóch np. łańcuchach.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 07 wrz 2015, 08:02

ja tam tak robiłem u siebie bo miałem okazję zmieniać motor tak jak i skrzynię :]
ja zawsze budą muszę
bo mam tylko wyciągarkę statyczną góra i dół
i od niedawna kolumnowy bo zakupiłem z uwagi na upierdliwość serwisowania jednego złoma w postaci Q7 <bezradny>

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 12 wrz 2015, 14:03

marekp750 pisze:Cały zespół napędowy łapiesz za otwory z tyłu głowic (2 dziury, lewa i prawa głowica).
Jest to miejsce, gdzie całość (silnik/skrzynia) jest prawie wyważona i można
wyciągać to na dwóch np. łańcuchach.
Nie zruszę tym sposobem szpilek w głowicy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl