części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D4 11 ] Pomiar lakieru

dorotka805
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 17 wrz 2015, 09:16
Lokalizacja: POLSKA

[D4 11 ] Pomiar lakieru

Post autor: dorotka805 » 17 wrz 2015, 09:25

Witam, prosze o opinię co sądzicie na temat takich danych pomiarowych?
Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2015, 10:08 przez dorotka805, łącznie zmieniany 1 raz.

Damias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 20 lip 2015, 12:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Damias » 17 wrz 2015, 10:02

Nie znam się na tym jakoś mocno ale wydaje mi się że te wartości jeśli są w mikrometrach to torchę za dużo. Ostatnio mierzyłem swoją, co prawda D3 z 2004 ale 200 to nie przekraczało nigdzie z tego co pamiętam. Czyba że w późniejszych latach kładli więcej lakieru :)

Gość

Post autor: Gość » 17 wrz 2015, 10:07

Wczoraj robiłem pomiary A4 2009 rok i powłoka nie przekraczała 70 jedynie takie dane były na 3 elementach robionych po kolizji.

Damias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 156
Rejestracja: 20 lip 2015, 12:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Damias » 17 wrz 2015, 10:39

Ano właśnie. U mnie z tego co pamiętam to przedział był od 80 do 120. Jakoś tak. Dlatego te 300-400 wydaje się dość sporo.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 17 wrz 2015, 11:07

Ja sie znam to Ci powiem
normalnie powinieneś imeć ok 100 takie 80-160 to jest na bank fabryka
im nowsze auta to raczej mniej jak więcej bo teraz na wszystkim oszczędzają :P
200-300 to masz 2 lakier.
Tutaj wygląda jakbym auto miało już na sobie 3 lakier i więcej. bo 400+ to jest tak no 3 razy lakierowane ale na bogato z podkladami lub cieniutko szpachli.


Apophis pisze:Wczoraj robiłem pomiary A4 2009 rok i powłoka nie przekraczała 70
mógł być ostro polerowany :) bo 70 jak na audi to tak skromnie, na hyundaiu bym się nie dziwił :)

dorotka805
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 17 wrz 2015, 09:16
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: dorotka805 » 17 wrz 2015, 11:19

a moze to wina miernika? Po sprawdzniu nr VIN w ASO auto sprawne i bezwypadkowe ;/, Choc w dzisiejszych czasach nic człowieka już nie zdziwi.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: Pomiar lakieru

Post autor: FOSS » 17 wrz 2015, 12:02

dorotka805 pisze:Witam, prosze o opinię co sądzicie na temat takich danych pomiarowych?
Jeżeli pomiar dokonany jest poprawnie to całe auto malowane było wielokrotnie lub też całe jest wyszpachlowane... ale nie wiem co musiało by się stać aby jechać szpachlą całe auto ;)
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2015, 13:20 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gość

Post autor: Gość » 17 wrz 2015, 12:41

Może porysowane dośc sporo było....?
mkbewe pisze:mógł być ostro polerowany :) bo 70 jak na audi to tak skromnie, na hyundaiu bym się nie dziwił :)
Własnie miałem inne auta do porównania i miernik był ok ale wskazania np na masce nie dochodziły 40...

rav85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 281
Rejestracja: 26 sty 2015, 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav85 » 17 wrz 2015, 14:29

U mnie jak byl rzeczoznawca to na prawym blotniku bylo 160 reszta auta od 90 do 120 maks

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 17 wrz 2015, 14:31

Moim zdaniem coś za dużo. Tak jak pisał mkbewe, ~80-180 - fabryka , ~200-300 - drugi lakier, na przykład po lekkiej przecierce, przeważnie jeszcze w serwisie malowane. Powyżej tych 350 to już albo sporo lakieru jakiś Stachu (bez obrazy dla Stanisławów) napierdzielił w garażu i nie spolerował do tej "nominalnej" grubości powłoki albo już się czai kit pod lakierem :) Na błotnikach jeszcze można zrozumieć drugą warstwe lakieru bo ktoś mógł sobie lekko uszkodzić błotnik i zamiast robić kupił używany i przemalował w kolor. Ale grubo ponad 300 na dachu i ponad 400!! na przodzie to podejrzane coś <blee>

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 wrz 2015, 14:38

Nowe Audi z salonu mają teraz fatalna opinie jeśli o lakier chodzi. Znajomy reklamował A5 bo na maskę po 5 miesiącach lakier mu zmatowial a pomiar wychodził w granicy 40 mikro. Nowe z salonu, nie robione. Chociaż teraz nie wiadomo co z salonu dostajesz.

Ogólnie to auto z jakiegoś gradobicia pożądanego albo coś i całe połatane i malowane. Jakby to był wypadek i z każdej strony byłaby walona to by już ja kroili na zyletki. Nowe d4 składa się jak zapałki aby chronić osoby wewnątrz i pochłaniac siłę uderzenia.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 17 wrz 2015, 14:44

Proponowałbym zrobić więcej pomiarów na 1 elemencie :)
wtedy będzie widać dlaczego auto przelakierowane kilka razy, czy np gdzieś nie jest nawalone szpachli :) Pomierzył bym też wnęki jak tam się ma sprawa. Jak na D4 z 2011r to na prawdę dużo tego.

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 17 wrz 2015, 14:44

drago_o pisze:Nowe Audi z salonu mają teraz fatalna opinie jeśli o lakier chodzi. Znajomy reklamował A5 bo na maskę po 5 miesiącach lakier mu zmatowial a pomiar wychodził w granicy 40 mikro. Nowe z salonu, nie robione. Chociaż teraz nie wiadomo co z salonu dostajesz.
I się zgodzę i się nie zgodzę. Zgodzę się z tym że teraz to i salon nam rozbitka wciśnie ale nie uwierzę że w A8 byłby źle lakier położony. Jako model flagowy Audi mają oni rygorystyczne wymagania i te auta są dokładnie badane i oglądane przez specjalistów. Nie zdziwiłbym się gdyby takie D4 nie opuściło hali produkcyjnej ze względu na jakąś skaze na lakierze jak to jest w przypadku drogich samochodów sportowych jak Porsche, Corvette czy zapewne jak i w tych proluxusowych Royce,Bentley itp.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 wrz 2015, 15:10

Ciężko mi powiedzieć jakie mają kryteria wypuszczenia auta z fabryki. Napewno mogą se różnic dla A5 i A8 ale za A5 z salonu 200k trzeba dać.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
Nyku
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 417
Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Radek
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Nyku » 17 wrz 2015, 15:43

drago_o pisze:za A5 z salonu 200k trzeba dać.
Za A8 to tak średnio 500tyś :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D4 (2009 - 2017)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl