paweldzwo pisze:U mnie nie dobija na postoju mimo że auto chodzi zarówno na jednym jak i na drugim rozdzielaczu. Jedynie jak pierwszy raz zdejmowałem wąż który idzie do zbiornika było to po jeździe to było powietrze, potem czy przy podnoszeniu i opuszczaniu lub przy zmianie rozdzielacza było pusto.
Wypowiedz z forum A6,
"kompresor ma za zadanie dobić do zbiornika 16bar.
robi to po przekroczeniu okolo 45km.h " wydaje mi się że gdzieś w manualach od drago fakt że dotyczyły a6 było chyba także o tym mowa...
Rzeczywiście, mój błąd za co przepraszam zgromadzonych i zainteresowanych tematem - zagalopowałem się trochę z tym zasobnikiem na postoju
Wprawdzie w serwisówce do D3 nie jest wprost powiedziane, że na postoju kompresor nie uzupełnia powietrza w zasobniku ale owszem tak właśnie jest, nie uzupełnia. W tym przypadku odwołanie do serwisówki C5 Allroad jest całkiem właściwe bo w i w D3 obowiązuje ta sama koncepcja napełniania układu.
Aby była jasność to opiszę:
- na postoju bez uruchomionego silnika do podnoszenia auta układ wykorzystuje wyłącznie powietrze zgromadzone w zasobniku przy czym do prawidłowego działania potrzebna jest różnica ciśnień 3bar, jeżeli powietrza brakuje to system odmawia współpracy
- na postoju z włączonym silnikiem oraz w trakcie jazdy z prędkością poniżej 35km/h do podnoszenia auta układ w pierwszej kolejności wykorzystuje wyłącznie powietrze zgromadzone w zasobniku a później, kiedy zasobnik jest pusty, korzysta wyłącznie z kompresora którego załączy tylko i wyłącznie do zrealizowania zadanych ustawień zawieszenia ale nie uzupełnia zasobnika powietrza
- w trakcie jazdy z prędkością powyżej 35km/h niezależnie od zadanych ustawień zawieszenia z poziomu MMI kompresor załączany jest każdorazowo kiedy w zasobniku brak jest wystarczającego ciśnienia powietrza przy czym do bieżących regulacji zawieszenia wciąż obowiązuje zasada taka, że układ korzysta w pierwszej kolejności z zasobnika a później, kiedy brakuje w nim powietrza, uruchamiany jest kompresor
paweldzwo pisze:nie orientujesz się może foss, czemu ta jedna z wartości zawieszenia jest niższa niż inne? Kiedyś już to z Tobą poruszałem ale mi nie odpowiedziałeś, więc jakbyś mógł...
Nie wiem.
Tzn. nie znam urządzenia którym podczytujesz te wartości a przede wszystkim nie wiem w jakich warunkach dokonano odczytu.
Aby skontrolować ustawienie zawieszenia należy udać się na płaską poziomą powierzchnię i tam, w określonych warunkach, sprawdzić fizycznie jak auto stoi mierząc każde koło z osobna miarką.
Jeżeli są jakieś odchyłki to na takim stanowisku przeprowadzić adaptację.
Po prawidłowej adaptacji wszystko powinno być OK.
Apropos jeszcze zawieszenia... bo gdzieś padło pytanie o czas podnoszenia i ciśnienia ale że piszecie w dwóch tematach jednocześnie więc i tu dopiszę
Wczoraj z rana bawiłem się trochę swoją pneumatyką.
Auto nie ruszane ponad 24h.
Bez uruchamiania silnika czyli korzystając tylko z powietrza w zasobniku z poziomu comfort na lift podniosło się w 17 sekund.
Zawieszenie fabrycznie sportowe czyli na postoju poziom comfort = dynamic.
Zawias dodatkowo obniżony mechanicznie i elektronicznie w stosunku do fabrycznego chyba jakieś 50mm (niestety nie pamiętam ile dokładnie).
Jak ktoś potrzebuje to mogę wrzucić filmik
Przy okazji sprawdziłem też kompresor.....
przy uzupełnianiu powietrza w zasobniku tłoczy 15,96bar - banan na twarzy zakwitł mi duży bo w ciągu ostatnich dwóch lat zregenerowałem swoje obydwa przednie amorki i po tym co rozwalił się ostatnio bałem się, że kompresor mocno dostał po tyłku a tymczasem okazało się, że jest w znakomitej kondycji
