części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 02 4.2MPI/LPG ] Manometr pomp 18barów a vcds tylko 9

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 11 lis 2015, 18:39

paweldzwo pisze:Po prostu opuść i podnieś z dwa razy tak aby zbiornik się opróżnił albo obniżyło się ciśnienie tak aby korzystał z samego kompresora, bo kompresor na postoju nie dobije zbiornika...
Co do zasady to nie do końca jest to prawda...
tzn. kompresor uzupełni powietrze w zasobniku również i w trakcie postoju, wystarczy włączyć silnik ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 11 lis 2015, 22:42

U mnie nie dobija na postoju mimo że auto chodzi zarówno na jednym jak i na drugim rozdzielaczu. Jedynie jak pierwszy raz zdejmowałem wąż który idzie do zbiornika było to po jeździe to było powietrze, potem czy przy podnoszeniu i opuszczaniu lub przy zmianie rozdzielacza było pusto.

Wypowiedz z forum A6,

"kompresor ma za zadanie dobić do zbiornika 16bar.
robi to po przekroczeniu okolo 45km.h " wydaje mi się że gdzieś w manualach od drago fakt że dotyczyły a6 było chyba także o tym mowa, nie orientujesz się może foss, czemu ta jedna z wartości zawieszenia jest niższa niż inne? Kiedyś już to z Tobą poruszałem ale mi nie odpowiedziałeś, więc jakbyś mógł... :)

Zerknij tutaj, nie jest zasilany na postoju aby w środku nie potrzebnie kierowca musiał słuchać pracujący kompresor, podczas jazdy już tego nie słychać więc wtedy pompuje, w końcu to auto luksusowe i kierowca ma go czuć <jezyk2>


Obrazek

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 12 lis 2015, 10:44

Jak to z mojego manuala to jest z A6 bo manuał do A8 mam po angielsku :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 12 lis 2015, 14:10

paweldzwo pisze:U mnie nie dobija na postoju mimo że auto chodzi zarówno na jednym jak i na drugim rozdzielaczu. Jedynie jak pierwszy raz zdejmowałem wąż który idzie do zbiornika było to po jeździe to było powietrze, potem czy przy podnoszeniu i opuszczaniu lub przy zmianie rozdzielacza było pusto.

Wypowiedz z forum A6,

"kompresor ma za zadanie dobić do zbiornika 16bar.
robi to po przekroczeniu okolo 45km.h " wydaje mi się że gdzieś w manualach od drago fakt że dotyczyły a6 było chyba także o tym mowa...
Rzeczywiście, mój błąd za co przepraszam zgromadzonych i zainteresowanych tematem - zagalopowałem się trochę z tym zasobnikiem na postoju :/

Wprawdzie w serwisówce do D3 nie jest wprost powiedziane, że na postoju kompresor nie uzupełnia powietrza w zasobniku ale owszem tak właśnie jest, nie uzupełnia. W tym przypadku odwołanie do serwisówki C5 Allroad jest całkiem właściwe bo w i w D3 obowiązuje ta sama koncepcja napełniania układu.

Aby była jasność to opiszę:
- na postoju bez uruchomionego silnika do podnoszenia auta układ wykorzystuje wyłącznie powietrze zgromadzone w zasobniku przy czym do prawidłowego działania potrzebna jest różnica ciśnień 3bar, jeżeli powietrza brakuje to system odmawia współpracy
- na postoju z włączonym silnikiem oraz w trakcie jazdy z prędkością poniżej 35km/h do podnoszenia auta układ w pierwszej kolejności wykorzystuje wyłącznie powietrze zgromadzone w zasobniku a później, kiedy zasobnik jest pusty, korzysta wyłącznie z kompresora którego załączy tylko i wyłącznie do zrealizowania zadanych ustawień zawieszenia ale nie uzupełnia zasobnika powietrza
- w trakcie jazdy z prędkością powyżej 35km/h niezależnie od zadanych ustawień zawieszenia z poziomu MMI kompresor załączany jest każdorazowo kiedy w zasobniku brak jest wystarczającego ciśnienia powietrza przy czym do bieżących regulacji zawieszenia wciąż obowiązuje zasada taka, że układ korzysta w pierwszej kolejności z zasobnika a później, kiedy brakuje w nim powietrza, uruchamiany jest kompresor
paweldzwo pisze:nie orientujesz się może foss, czemu ta jedna z wartości zawieszenia jest niższa niż inne? Kiedyś już to z Tobą poruszałem ale mi nie odpowiedziałeś, więc jakbyś mógł... :)
Nie wiem.
Tzn. nie znam urządzenia którym podczytujesz te wartości a przede wszystkim nie wiem w jakich warunkach dokonano odczytu.
Aby skontrolować ustawienie zawieszenia należy udać się na płaską poziomą powierzchnię i tam, w określonych warunkach, sprawdzić fizycznie jak auto stoi mierząc każde koło z osobna miarką.

Jeżeli są jakieś odchyłki to na takim stanowisku przeprowadzić adaptację.
Po prawidłowej adaptacji wszystko powinno być OK.




Apropos jeszcze zawieszenia... bo gdzieś padło pytanie o czas podnoszenia i ciśnienia ale że piszecie w dwóch tematach jednocześnie więc i tu dopiszę :)

Wczoraj z rana bawiłem się trochę swoją pneumatyką.

Auto nie ruszane ponad 24h.
Bez uruchamiania silnika czyli korzystając tylko z powietrza w zasobniku z poziomu comfort na lift podniosło się w 17 sekund.
Zawieszenie fabrycznie sportowe czyli na postoju poziom comfort = dynamic.
Zawias dodatkowo obniżony mechanicznie i elektronicznie w stosunku do fabrycznego chyba jakieś 50mm (niestety nie pamiętam ile dokładnie).

Jak ktoś potrzebuje to mogę wrzucić filmik ;)


Przy okazji sprawdziłem też kompresor.....
przy uzupełnianiu powietrza w zasobniku tłoczy 15,96bar - banan na twarzy zakwitł mi duży bo w ciągu ostatnich dwóch lat zregenerowałem swoje obydwa przednie amorki i po tym co rozwalił się ostatnio bałem się, że kompresor mocno dostał po tyłku a tymczasem okazało się, że jest w znakomitej kondycji <faktycznie>
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 12 lis 2015, 23:34

FOSS pisze:paweldzwo napisał/a:
nie orientujesz się może foss, czemu ta jedna z wartości zawieszenia jest niższa niż inne? Kiedyś już to z Tobą poruszałem ale mi nie odpowiedziałeś, więc jakbyś mógł... :)

Nie wiem.
Tzn. nie znam urządzenia którym podczytujesz te wartości a przede wszystkim nie wiem w jakich warunkach dokonano odczytu.
Aby skontrolować ustawienie zawieszenia należy udać się na płaską poziomą powierzchnię i tam, w określonych warunkach, sprawdzić fizycznie jak auto stoi mierząc każde koło z osobna miarką.

Jeżeli są jakieś odchyłki to na takim stanowisku przeprowadzić adaptację.
Po prawidłowej adaptacji wszystko powinno być OK.

Jest to zwykły tester jakich wiele na allegro za około tysiąc zł, ale działa identycznie jak np vcds z tego co porównywałem. To co jest na fotce są to dane z kanału 005 czyli wysokość pomiędzy środkiem piasty a nadkolem dla poszczególnych kół podana w mm, a więc jeśli wszystko jest ok to te wartości na 4 pozycjach powinny być identyczne prawda?
FOSS pisze:w trakcie jazdy z prędkością powyżej 35km/h niezależnie od zadanych ustawień zawieszenia z poziomu MMI kompresor załączany jest każdorazowo kiedy w zasobniku brak jest wystarczającego ciśnienia powietrza przy czym do bieżących regulacji zawieszenia wciąż obowiązuje zasada taka, że układ korzysta w pierwszej kolejności z zasobnika a później, kiedy brakuje w nim powietrza, uruchamiany jest kompresor
W tym poradniku niby jest że powyżej 36km/h zasilany jest w pierwszej kolejności z kompresora chodź przyznam że nie wiem czemu tak jest ...

Jeśli chodzi o moje przygody z audi to dziś auto złożyłem, przejechałem i po jakiś 2km ustałem i o dziwo auto podnosiło się bez udziału kompresora czyli korzystało z zasobnika... Po części jestem zadowolony, męczą mnie tylko trochę te wartości ciśnienia:( ale trudno niech jest jak jest skoro wszystko działa nie będę się doszukiwał problemów.

P.S myślę że nie masz kompletnie za co przepraszać, żeby tylko wszyscy mieli taką wiedzę jak ty to byłoby dobrze,nie ma osób które wiedzą wszystko, uczymy się w końcu całe życie <jezyk2> ludzie wygadują tu czasami kompletne głupoty gdzie nawet ja można powiedzieć laik w kwestii a8 zaważam że nie ma to sensu nie słychać przeprosin... <bezradny>

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 13 lis 2015, 10:52

paweldzwo pisze:To co jest na fotce są to dane z kanału 005 czyli wysokość pomiędzy środkiem piasty a nadkolem dla poszczególnych kół podana w mm, a więc jeśli wszystko jest ok to te wartości na 4 pozycjach powinny być identyczne prawda?
W kanale 5 masz wprawdzie wysokość pojazdu ale nie jest to informacja wprost czytana jako "wysokość pomiędzy środkiem piasty a nadkolem dla poszczególnych kół podana w mm".
Wprawdzie VCDS nie podaje tutaj zakresu w jakim odczyty te powinny się mieścić a opis jak zwykle jest lakoniczny ale wg. mnie na tym kanale można sprawdzić poprawność montażu czujników.
W twoim przypadku, jeżeli pomiar dokonany został na płaskiej poziomej powierzchni, to coś jest nie tak z tylnym prawym czujnikiem. Być może nie został poprawnie założony i dlatego jest w innym położeniu niż fabryczne <hmm>

U mnie odczyty na tym kanale to 82,92,98,93 - nie biorę tego za jakiś wyznacznik sprawności pneumatyki czy poprawności ustawień bo auto stoi zaparkowane na jakiejś mało równej powierzchni parkingowej :)
FOSS pisze:W tym poradniku niby jest że powyżej 36km/h zasilany jest w pierwszej kolejności z kompresora chodź przyznam że nie wiem czemu tak jest ...
Tak, w pierwszej kolejności z kompresora.
Nie wiem czemu napisałem inaczej.... jakiejś zaćmy chyba ostatnio dostałem <boisie>
FOSS pisze:Po części jestem zadowolony, męczą mnie tylko trochę te wartości ciśnienia:( ale trudno niech jest jak jest skoro wszystko działa nie będę się doszukiwał problemów.
Sprawdź ciśnienie w trakcie jazdy. Na postoju podnieś i opuść z samego zasobnika (na samym zapłonie) a później w trakcie jazdy powyżej tych 40km/h daj na lift to będzie pompował aż napompuje cały układ - tu u mnie pokazał 15,96bar

Na postoju natomiast u mnie też chyba nie dobija powyżej 10bar i to pewnikiem dlatego, że po prostu nie ma takiej potrzeby - jak auto podniesie się na zadaną wysokość to kompresor się wyłącza i tyle.

Inna sprawa, że swoim jak podjechałem pod dom i zaparkowałem auto z zasobnikiem w jakimś tam stopniu nabitym powietrzem to bez wymuszania żadnej czynności zawieszenia (nie zmieniałem poziomu, kompresor nie pracował) VCDS pokazał ciśnienie w układzie 14,85bar czyli całkiem poprawnie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 14 lis 2015, 17:55

To że w kanale 005 jest info o "wysokość pomiędzy środkiem piasty a nadkolem dla poszczególnych kół podana w mm" wziąłem stąd www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=75011, spory poradnik wydaje się całkiem rzeczowego gościa fakt że do A6 napisany.

Gdzie bym nie stał na w miarę równej powierzchni to zawsze z tego czujnika ta wartość jest najniższa, sprawdzę jeszcze jak to wygląda podczas jazdy...

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 14 lis 2015, 23:26

paweldzwo pisze:To że w kanale 005 jest info o "wysokość pomiędzy środkiem piasty a nadkolem dla poszczególnych kół podana w mm" wziąłem stąd www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=75011, spory poradnik wydaje się całkiem rzeczowego gościa fakt że do A6 napisany.
Z całym szacunkiem dla autora tegoż tematu, wykonał kawał dobrej roboty...
Jednak co do kanału 005 nie wiem jak się z nim zgodzić <bezradny>

Wystarczy wziąć za przykład twoje auto i twoje wskazania...
wg. sprzętu diagnostycznego odległości o których mowa masz odpowiednio 125,127,121,112
wg. danych producenta twoje zawieszenie powinno mieć 416,416,398,398
Jeżeli wziąć za prawdziwe opis tegoż kanału oraz twoje odczyty to gdzie jest logika? <hmm>

Biorąc za przykład moje auto...
wartości odczytane z VCDS dla tego kanału to 82,92,98,93
wg. danych producenta moje zawieszenie powinno mieć 396,396,378,378
wartości odczytane fizycznie na samochodzie 348,353,343,347 (niestety po przejażdżce i zaparkowaniu w trochę innym miejscu)
Noi gdzie tu logika i gdzie te milimetry? <hmm>

Pragnę również zauważyć, że w kanale 005 nie występują jednostki miary "mm" tak jak to ma miejsce w kanałach 004 czy 010 więc chyba jednak opis w przytoczonym przez ciebie opracowaniu nie jest prawidłowy.

W oryginalnym VCDS opis dla kanału 005 jest następujący: "Absolute vehicle height (mirror of installation posiotion)".
Jeżeli ktoś chciałby poczynić właściwą interpretację tego kanału to chętnie wysłucham, ja nie wiem ale niewiedza ta mnie jest sprzeczna z moją religią więc na pewno to zgłębię, choćbym miał to spod ziemi wykopać :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl