części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Możliwości ustawienia geometri


aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 25 lis 2015, 21:00

Ma być wedle procedur programu.

dduban
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 20 wrz 2015, 22:02
Lokalizacja: leszno

Post autor: dduban » 27 lis 2015, 19:04

aro51 pisze:Przód tylko zbieznosc, tył kąty.
Czy aby napewno?
bylem wczoraj na geometrii i tył lewy nie mogl gosc ustawic zbierznosci...

Awatar użytkownika
ManiekJames
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 340
Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: ManiekJames » 27 lis 2015, 22:30

dduban, To albo nie mógł odkręcić śruby i jest coś zapieczone, albo gość łamaga, albo masz coś krzywe <hmm> innego wyjścia nie ma - bo 100% można tył ustawiać kąty i zbierzności!! :)
Pozdrawiam !!

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 28 lis 2015, 08:17

Tył i przód = kąty i zbieżność = 1000% :)

Poprawne wpisanie wysokości do nadkola tyczą sie tylko aut gdzie nie było modzone i obniżane :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 29 lis 2015, 23:55

dduban pisze:bylem wczoraj na geometrii i tył lewy nie mogl gosc ustawic zbierznosci...
To, że nie mógł ustawić, to nie znaczy, że nie ma regulacji.
Jak nie mógł ustawić tzn. że albo nie poradził sobie ze śrubami albo jest coś pokrzywione czyli poza zakresem regulacji.
Ale jeżeli coś było nie tak to powinien cię poinformować co konkretnie. Zdarza się tak, że śruby od regulacji z tyłu nie dają się poruszyć i trzeba ciąć i kupić nową, podobnie jak zdarza się tak, że końcówek drążków kierowniczych z przodu nie da poruszyć i trzeba je wymieniać na nowe.
drago_o pisze:Tył i przód = kąty i zbieżność = 1000% :)
Generalnie nie prawda.
Tył zbieżność i kąty pochylenia a przód tylko zbieżność, tak jak to pisał aro51.

Wprawdzie z przodu jest możliwość korekty pochylenia kół ale tylko poprzez zmianę pozycji ramy pomocniczej czyli tzw. sanek ale....
zmiana położenia sanek to jednoczesna korekta obu kół, czyli np. jeżeli jedno koło jest w "pozytywie" a drugie w "negatywie" to w pewnym zakresie da radę to poprawić ale jeżeli oba koła są w negatywie i poza dopuszczalnym zakresem (auta mocno zglebione) to nie ma możliwości żadnej korekty, nie żadnymi fabrycznymi metodami.
drago_o pisze:Poprawne wpisanie wysokości do nadkola tyczą sie tylko aut gdzie nie było modzone i obniżane :P
Przy ustawianiu geometrii nie kojarzę nigdzie wpisywania wartości wysokości dla poszczególnych kół ale...
aro51 pisze:Program w Hunter 3d wymaga podania tych wartosci podczas wykonywania geometrii zawieszenia.
... jeżeli kolega ma rację to być może gdzieś to jednak jest.

Wiele razy dawałem do zrobienia na maszynie Hunter 3d ale nigdy nie robiłem tego sam własnoręcznie więc być może patrząc na to z boku coś jednak przeoczyłem.

Inna sprawa, że do geometrię należy wykonywać jeżeli zawieszenie zostało poprawnie wypoziomowane - tu przystępujący do geometrii mechanik powinien wiedzieć, że jest to jeden z elementów które powinien sprawdzić przed. Przed geometrią należy również sprawdzić stan techniczny zawieszenia - jeżeli któreś wahacze są zużyte (pourywane gumy na tulejach, powybijane sworznie, uszkodzone końcówki drążka kierowniczego to geometrii z zasady się nie wykonuje.

Geometrię wykonujemy w trybie "automatic" co wysokością, niezależnie od zawieszenia, odpowiada poziomowi "comfort".
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 30 lis 2015, 06:29

Byłem przekonany, że z przodu są kąty. Ale nie klucę się bo przodu osobiście nie robiłem jedynie tył. No z reguły jak nie trafi się na naciągacza to najpierw sprawdza stan gum :)

Co do hunter 3d to nie wiem czy to się tam wpisuje czy nie. Ale jeśli tak to obniżanie juz miałyby problem. O to mi chodziło. I tak mi się wydaje :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 09 gru 2015, 14:03

Byłem dzisiaj na 3D (ale nie Hunter tylko coś innego).... wybór auta (A8 4E zawias standard).. wjechałem w trybie comfort i ustawione wszystko zostało na tzw. 0 (środek zielonego zakresu)...
jak wszystko zostało poskręcane to przełączyłem na dynamic i weszło w pole czerwone (więc z tego wnioskuję, że zbieżności już nie ma a w takim trybie śmigam często - comfort tylko po mieście)
Miałem wymieniane górne wahacze z przodu i dlatego pojechałem na geometrie by sprawdzić czy jest OK. (profilaktyka)
Panowie zrobili oczy i już ich dalej nie stresowałem bo widziałem, że nic więcej z nich wycisnąć się nie da.
Więc pytanie czy można ustawić zawieszenie tak by w każdym trybie (dynamic, comfort i lift) było OK (w tolerancji - pole zielone) czy jest to niewykonalne?
Jaka dokładnie powinna być procedura od A do Z - czy ktoś może to opisać punkt po punkcie (dla zawieszenia zwykłego i sport)?
Na jakim sprzęcie to robić - model producent itp.? (robiłem na 3D bo takiego szukałem w Łodzi ale procedur podania wysokości koło - nadkole nie miał ten program więc widać, że 3D dla 3D nie jest równy....)

Dworek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 187
Rejestracja: 29 maja 2014, 00:40
Lokalizacja: WWA

Post autor: Dworek » 09 gru 2015, 14:14

Myślę, ze to normalka, że po zmianie wysokości zmienia się zbieżność, tak pracuje zawieszenie. Któryś z kolegów na forum pisał, żeby ustawiać zbieżność na trybie zawieszenia auto. Ja w Sce tak zrobiłem i jest OK, też jeżdżę w trasach przy większych prędkościach, obserwuję co jakiś czas opony i nic złego się nie dzieje.

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 09 gru 2015, 14:25

Dworek, nie osłabiaj mnie proszę - piszesz o oczywistych sprawach... :/ przeczytaj jeszcze posta (po to przełączyłem w Dynamic by zobacz jak wygląda zawias ustawiony na Comfort w trybie Dynamic i program pokazał, że wartości weszły w pola czerwone więc są poza tolerancją.... czyli nie ma prawidłowej geometrii i jedno z pytań jest następujące = Czy można ustawić tak geometrię by w każdym trybie wartości były w zakresie dopuszczalnym [polu zielonym]? Myślę, że tak bo auto w trybie automatic w zależności od prędkości reguluje sobie "prześwit" więc zawias musi pracować prawidłowo w całym zakresie - geometria powinna być OK)
<hmm>

Dworek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 187
Rejestracja: 29 maja 2014, 00:40
Lokalizacja: WWA

Post autor: Dworek » 09 gru 2015, 14:31

Więc właśnie napisałem, że to normalne, ze zbieżność się zmienia i moim zdaniem nie da się ustawić tak, jak piszesz. Ale to tylko moje zdanie i może o czymś nie wiem.

Ewentualnie, ustawić zbieżność w granicy tolerancji, ale blisko pola czerwonego, jak to piszesz, żeby przy zmianie na dynamic, wartość przeszła pod drugą "granicę" pola czerwonego. Ale za to to już Cię chyba policzą dodatkowo na warsztacie ;-p

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 09 gru 2015, 14:47

nie dyskutujemy o kasie bo to nie ma żadnego znaczenia (mogą mnie liczyć x3) - kwestia tylko by zrobić to zaje**cie....perfekcyjnie!

Dworek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 187
Rejestracja: 29 maja 2014, 00:40
Lokalizacja: WWA

Post autor: Dworek » 09 gru 2015, 14:55

To jedziesz z tym koksem jak Krzysztof Ibisz poleciał z botoksem.

I daj znać jak poszło :-)

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 10 gru 2015, 07:23

Tu jest wszystko szczegółowo opisane:

http://www.hunter.co.hu/pdf/5758T.pdf

Tak jak aro51 wspomniał konieczne jest mierzenie wysokości błotnik-rant felgi żeby ustawić prawidłową geometrię.
Kontakt: nick + @wp.pl

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 10 gru 2015, 08:02

W elsie jest wzmianka o trybie podnośnika i odległościach między ŚRODKIEM piasty/felgi a rantem błotnika. Jest różnica w wysokości standardu a sportowego. Auto musi być przygotowane do jazdy czyli pełen bak i zbiornik spryskiwaczy. Reszta płynów w normie, koło zapasowe na pokładzie i kpl narzędzi bez pasażera.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 10 gru 2015, 09:08

Ale żeby wyliczyć tą odległość to musisz zmierzyć odległość rant felgi-błotnik i średnicę felgi. Hunter robi to automatycznie co jest opisane w załączniku który dodałem.

Aż boję się zapytać jak mają ustawioną geometrię koledzy, którzy nie robili na tej maszynie <jezyk2>
Kontakt: nick + @wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl