[D3 ALL ] Możliwości ustawienia geometri
- ManiekJames
- Super Klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
- Lokalizacja: Kalisz
Tył i przód = kąty i zbieżność = 1000%
Poprawne wpisanie wysokości do nadkola tyczą sie tylko aut gdzie nie było modzone i obniżane
Poprawne wpisanie wysokości do nadkola tyczą sie tylko aut gdzie nie było modzone i obniżane
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
To, że nie mógł ustawić, to nie znaczy, że nie ma regulacji.dduban pisze:bylem wczoraj na geometrii i tył lewy nie mogl gosc ustawic zbierznosci...
Jak nie mógł ustawić tzn. że albo nie poradził sobie ze śrubami albo jest coś pokrzywione czyli poza zakresem regulacji.
Ale jeżeli coś było nie tak to powinien cię poinformować co konkretnie. Zdarza się tak, że śruby od regulacji z tyłu nie dają się poruszyć i trzeba ciąć i kupić nową, podobnie jak zdarza się tak, że końcówek drążków kierowniczych z przodu nie da poruszyć i trzeba je wymieniać na nowe.
Generalnie nie prawda.drago_o pisze:Tył i przód = kąty i zbieżność = 1000%
Tył zbieżność i kąty pochylenia a przód tylko zbieżność, tak jak to pisał aro51.
Wprawdzie z przodu jest możliwość korekty pochylenia kół ale tylko poprzez zmianę pozycji ramy pomocniczej czyli tzw. sanek ale....
zmiana położenia sanek to jednoczesna korekta obu kół, czyli np. jeżeli jedno koło jest w "pozytywie" a drugie w "negatywie" to w pewnym zakresie da radę to poprawić ale jeżeli oba koła są w negatywie i poza dopuszczalnym zakresem (auta mocno zglebione) to nie ma możliwości żadnej korekty, nie żadnymi fabrycznymi metodami.
Przy ustawianiu geometrii nie kojarzę nigdzie wpisywania wartości wysokości dla poszczególnych kół ale...drago_o pisze:Poprawne wpisanie wysokości do nadkola tyczą sie tylko aut gdzie nie było modzone i obniżane
... jeżeli kolega ma rację to być może gdzieś to jednak jest.aro51 pisze:Program w Hunter 3d wymaga podania tych wartosci podczas wykonywania geometrii zawieszenia.
Wiele razy dawałem do zrobienia na maszynie Hunter 3d ale nigdy nie robiłem tego sam własnoręcznie więc być może patrząc na to z boku coś jednak przeoczyłem.
Inna sprawa, że do geometrię należy wykonywać jeżeli zawieszenie zostało poprawnie wypoziomowane - tu przystępujący do geometrii mechanik powinien wiedzieć, że jest to jeden z elementów które powinien sprawdzić przed. Przed geometrią należy również sprawdzić stan techniczny zawieszenia - jeżeli któreś wahacze są zużyte (pourywane gumy na tulejach, powybijane sworznie, uszkodzone końcówki drążka kierowniczego to geometrii z zasady się nie wykonuje.
Geometrię wykonujemy w trybie "automatic" co wysokością, niezależnie od zawieszenia, odpowiada poziomowi "comfort".
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Byłem przekonany, że z przodu są kąty. Ale nie klucę się bo przodu osobiście nie robiłem jedynie tył. No z reguły jak nie trafi się na naciągacza to najpierw sprawdza stan gum
Co do hunter 3d to nie wiem czy to się tam wpisuje czy nie. Ale jeśli tak to obniżanie juz miałyby problem. O to mi chodziło. I tak mi się wydaje
Co do hunter 3d to nie wiem czy to się tam wpisuje czy nie. Ale jeśli tak to obniżanie juz miałyby problem. O to mi chodziło. I tak mi się wydaje
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Byłem dzisiaj na 3D (ale nie Hunter tylko coś innego).... wybór auta (A8 4E zawias standard).. wjechałem w trybie comfort i ustawione wszystko zostało na tzw. 0 (środek zielonego zakresu)...
jak wszystko zostało poskręcane to przełączyłem na dynamic i weszło w pole czerwone (więc z tego wnioskuję, że zbieżności już nie ma a w takim trybie śmigam często - comfort tylko po mieście)
Miałem wymieniane górne wahacze z przodu i dlatego pojechałem na geometrie by sprawdzić czy jest OK. (profilaktyka)
Panowie zrobili oczy i już ich dalej nie stresowałem bo widziałem, że nic więcej z nich wycisnąć się nie da.
Więc pytanie czy można ustawić zawieszenie tak by w każdym trybie (dynamic, comfort i lift) było OK (w tolerancji - pole zielone) czy jest to niewykonalne?
Jaka dokładnie powinna być procedura od A do Z - czy ktoś może to opisać punkt po punkcie (dla zawieszenia zwykłego i sport)?
Na jakim sprzęcie to robić - model producent itp.? (robiłem na 3D bo takiego szukałem w Łodzi ale procedur podania wysokości koło - nadkole nie miał ten program więc widać, że 3D dla 3D nie jest równy....)
jak wszystko zostało poskręcane to przełączyłem na dynamic i weszło w pole czerwone (więc z tego wnioskuję, że zbieżności już nie ma a w takim trybie śmigam często - comfort tylko po mieście)
Miałem wymieniane górne wahacze z przodu i dlatego pojechałem na geometrie by sprawdzić czy jest OK. (profilaktyka)
Panowie zrobili oczy i już ich dalej nie stresowałem bo widziałem, że nic więcej z nich wycisnąć się nie da.
Więc pytanie czy można ustawić zawieszenie tak by w każdym trybie (dynamic, comfort i lift) było OK (w tolerancji - pole zielone) czy jest to niewykonalne?
Jaka dokładnie powinna być procedura od A do Z - czy ktoś może to opisać punkt po punkcie (dla zawieszenia zwykłego i sport)?
Na jakim sprzęcie to robić - model producent itp.? (robiłem na 3D bo takiego szukałem w Łodzi ale procedur podania wysokości koło - nadkole nie miał ten program więc widać, że 3D dla 3D nie jest równy....)
Myślę, ze to normalka, że po zmianie wysokości zmienia się zbieżność, tak pracuje zawieszenie. Któryś z kolegów na forum pisał, żeby ustawiać zbieżność na trybie zawieszenia auto. Ja w Sce tak zrobiłem i jest OK, też jeżdżę w trasach przy większych prędkościach, obserwuję co jakiś czas opony i nic złego się nie dzieje.
Dworek, nie osłabiaj mnie proszę - piszesz o oczywistych sprawach... przeczytaj jeszcze posta (po to przełączyłem w Dynamic by zobacz jak wygląda zawias ustawiony na Comfort w trybie Dynamic i program pokazał, że wartości weszły w pola czerwone więc są poza tolerancją.... czyli nie ma prawidłowej geometrii i jedno z pytań jest następujące = Czy można ustawić tak geometrię by w każdym trybie wartości były w zakresie dopuszczalnym [polu zielonym]? Myślę, że tak bo auto w trybie automatic w zależności od prędkości reguluje sobie "prześwit" więc zawias musi pracować prawidłowo w całym zakresie - geometria powinna być OK)
Więc właśnie napisałem, że to normalne, ze zbieżność się zmienia i moim zdaniem nie da się ustawić tak, jak piszesz. Ale to tylko moje zdanie i może o czymś nie wiem.
Ewentualnie, ustawić zbieżność w granicy tolerancji, ale blisko pola czerwonego, jak to piszesz, żeby przy zmianie na dynamic, wartość przeszła pod drugą "granicę" pola czerwonego. Ale za to to już Cię chyba policzą dodatkowo na warsztacie ;-p
Ewentualnie, ustawić zbieżność w granicy tolerancji, ale blisko pola czerwonego, jak to piszesz, żeby przy zmianie na dynamic, wartość przeszła pod drugą "granicę" pola czerwonego. Ale za to to już Cię chyba policzą dodatkowo na warsztacie ;-p
Tu jest wszystko szczegółowo opisane:
http://www.hunter.co.hu/pdf/5758T.pdf
Tak jak aro51 wspomniał konieczne jest mierzenie wysokości błotnik-rant felgi żeby ustawić prawidłową geometrię.
http://www.hunter.co.hu/pdf/5758T.pdf
Tak jak aro51 wspomniał konieczne jest mierzenie wysokości błotnik-rant felgi żeby ustawić prawidłową geometrię.
Kontakt: nick + @wp.pl
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
W elsie jest wzmianka o trybie podnośnika i odległościach między ŚRODKIEM piasty/felgi a rantem błotnika. Jest różnica w wysokości standardu a sportowego. Auto musi być przygotowane do jazdy czyli pełen bak i zbiornik spryskiwaczy. Reszta płynów w normie, koło zapasowe na pokładzie i kpl narzędzi bez pasażera.