części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A8D3 kontra VW Phaeton

Czy warto kupić to auto?... Znalazłem ciekawą ofertę! Opisy, porównania, porady przed zakupem, wróżenie ze zdjęć i z opisów. Dział dotyczy Audi A8/S8 a także innych modeli Audi oraz aut innych marek.
Dostęp dla zarejstrowanych.
Motostacja

Post autor: Motostacja » 11 wrz 2014, 12:45

Ja tam tez jestem zdania ze przy w12 nikt sam nie będzie grzebał wiec nie pisze o tym na forum tylko jedzie do aso :)

w12 to świetna konstrukcja nie jest wcale problematyczna , fakt ze jak cos tam kleknie to bez wyjmowania silnika sie nie obejdzie jest on tak upchany pod maska i tutaj najlepiej widać powiedzenie nie sztuka kupić tylko sztuka utrzymać , ktos na forum kiedyś pisał o uszkodzonym termostacie w a8 d3 w12 koszt naprawy wyszedł chyba 2-3 tyś trzeba było kolektory magnezowe zdejmowac itp :)

zresztą popatrzcie na ceny w12 i s8 d3 zrównują sie z cenami a8 d3 4.2 PB/ON to o czymś świadczy nie ma na nie popytu ,kupić auto za 50-60 tys i przez rok włożyć w niego np 30 tys w przypadku awari s8, mało kogo na to stać , a jeśli kogoś stać na koszty utrzymania auta w wysokości 30k+ rocznie to zapewne stać go na a8 d4 i taka kupi :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 11 wrz 2014, 12:47

kłaniam się wypowiedzi raftor'a :) samo sedno
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

r4q
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 228
Rejestracja: 18 lis 2013, 19:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: r4q » 11 wrz 2014, 14:37

A tak z innej beczki, dywagacje rozległy się na temat samego silnika, a jak z napędem? Wiem, że 4x4 ale czy ten sam co w A8? ktoś kto jeździł może zwrócił uwagę na jakieś różnice?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 11 wrz 2014, 16:12

Czy taki sam to nie wiem, tez stały 4x4, jeździ się bardzo fajnie inwntym względzie nie odczuwa się raczej różnicy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 11 wrz 2014, 18:25

Za VW:
On the Phaeton the basic configuration of the Torsen differential is selected such that the driving forces are normally distributed 50:50 across the front and rear axles. In case of slip, the Torsen differential diverts as much as 20 percent of the driving power to the axle with the better traction (max. 70:30, or 30:70). The adjustment is made steplessly and with no time delay. The locking effect of the Torsen differential increases automatically along with the load. In contrast to a "speed sensing" viscous lock, it operates in "torque sensing" mode. The advantage of this method is the lack of torsional stress when cornering, as the differential rotation speeds the vehicle seeks to bring about are in fact permitted.
Co do W12, każdej od VW - problemem jest przegrzanie i brak miejsca.
Elektronika pada tak sama jak w Touregach, poza tym samochód cięższy.

Osobiście z zewnątrz bardziej mi się podoba fałwej (własnie dlatego, że nie rzuca się w oczy), a jeśli chodzi o środek - kiera drewniana (za to, że drewno jest łaczone ze skórą w wewnatrz na obręczy)
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 14 gru 2015, 19:03

dzis oglądałem pheatona 2004 rok :) na 20k (co tyle ma wymiane oleju) bierze 1l oleju ... moja na 15k bierze 2l ale jezdze dosc szybko i sporo cisne w mieście , porownywalem sobie z a8 d3 ktora stala obok i kurde mialbym problem z wyborem miedzy tymi 2 autami , plus vw ze nie rzuca sie w oczy , i ponoc sporo tanszy w utrzymaniu
bądź sobą, wariatów też lubią

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 14 gru 2015, 19:42

preston81 pisze:dzis oglądałem pheatona 2004 rok :) na 20k (co tyle ma wymiane oleju) bierze 1l oleju ... moja na 15k bierze 2l ale jezdze dosc szybko i sporo cisne w mieście , porownywalem sobie z a8 d3 ktora stala obok i kurde mialbym problem z wyborem miedzy tymi 2 autami , plus vw ze nie rzuca sie w oczy , i ponoc sporo tanszy w utrzymaniu
Ja miałem na odwrót ,jak brałem swoje D3 to stał PHAETON i jednoznacznie wskazałem na D3 :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 14 gru 2015, 20:40

A ja na szczeście gdy wybierałem to jesynie opinia o silniku V10 w VW spowodowała, że wybrałem A8 :) Jakbym miał dwa z tymi samymi silnikami obok siebie to byłoby ciężko :D
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 14 gru 2015, 20:42

vw jest chyba tanszy od d3 i nie jednokrotnie przewyzsza je lepszym wyposazeniem nowszym rocznikiem , musialbym sie takim przejechac i porownac bo jechalem tylko jako pasazer w pheatonie lecz z silnikem 6.0 a mnie interesuje tylko v8 4,2
bądź sobą, wariatów też lubią

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 14 gru 2015, 21:08

skoro jechałeś to wiesz, że jest mega wyciszony... 200km/h a w kabinie mega cisza :) Dla mnei to największy plus tego auta. Podoba mi się tez koncepcja bez przeciągowej wentylacji/klimatyzacji. Lubie też te miejsca na kubki :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 14 gru 2015, 21:27

Phaeton jest tańszy w zakupie bo szybciej traci na wartości w stosunku do A8 ale eksploatacja i serwis jest tak samo drogi jak A8
auto na pewno godne uwagi... mi jednak środek D3 bardziej przypadł do gustu niż VW do tego brak ciekawych silników w nowszych modelach Phaetona (V8 FSI i V6 TDI....oczywiście zostaje jeszcze W12)
komfort podróżowania na tym samym poziomie lub nawet wyższym niż w D3 (należałoby dokonać pomiarów bo tak to bardzo subiektywne odczucia)

Gość

Post autor: Gość » 14 gru 2015, 21:32

Wypasiona wersja fejka mi się bardziej podoba i wydaje wygodniejsza od D3.

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 14 gru 2015, 21:47

Mi jakoś w PHEATONIE wnętrze,konsola środkowa nie podeszła do gustu,jest również sporo cięższe od D3 ,ale autko bardzo fajnie się prezentuje.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 14 gru 2015, 21:49

Mnie w D3 urzeka konsola, taki kokpit jak w samolocio pochylony... a nie jak w tradycyjnym aucie |___ To przewaga D3 nad VW
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ernesto

Post autor: ernesto » 14 gru 2015, 22:01

Presto jak już gadalismy. D3 w środku wygląda fajnie, Pyton... no kurde jak u mojej babci w pokoju gdzie stoi kredens za kartki, stół z lat 60-ych a w szawkie śmierdzi starym futrem.

Zablokowany

Wróć do „Zakup kontrolowany - kupujemy A8/S8”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl