Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D2 3.3TDI] i więcej mocy...

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
Gość

Post autor: Gość » 30 gru 2015, 23:26

arti, Przy tych niutonach powinienes pozamiatac każde D2 V8 PB. 7 sek ma każde zdrowe V8 PB mające ok 350-400NM i około 300koników.
Coś tu chyba nie tak hm?? <hmm>

arti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 121
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:53
Lokalizacja: okolice STG

Post autor: arti » 31 gru 2015, 10:58

Apophis diezel ma tylko dół a benzynowe odwrotnie.
Do tego moja ósemka waży 2 tony , mam prawie pełne wyposażenie i żeliwny kadłub silnika, duże i szerokie koła.
Myślę że to i tak dobry wynik. Muszę sprawdzić jakie, ile rodzaji było przełożeń przekładni głównych.

Gość

Post autor: Gość » 01 sty 2016, 01:08

Wywal tego złoma i wstaw sobie 3.0 tdi z nowej audiczki np 2013rok chodza po 5-6tysi dłubniesz lekko i pozamiata dopiero :) Ja mysle co by zonie taki projekt zrobić w jakiejs ósemce z traktorkiem co ma juz dość :)

Awatar użytkownika
slonick
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 50
Rejestracja: 20 lut 2015, 23:48
Lokalizacja: Radom/T&W

Post autor: slonick » 01 sty 2016, 15:45

Ladnie mi troche dlubniesz.... a swoja droga powaznie takie tanie sa takie nowe silniki!?!?

Gość

Post autor: Gość » 01 sty 2016, 19:40

No są w cenie zdrowego 3.3 co mnie zdrowo zaskoczyło :) Możesz kupic jeszcze nowszy wersja 313PS to juz rakieta ale tu bedzie cos więcej PLNów.
Nowe silniki które nie są chodliwe sa tanie i do swapów warto brać. Np ten albo 4,2 FSI z rs4,rs5

Awatar użytkownika
slonick
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 50
Rejestracja: 20 lut 2015, 23:48
Lokalizacja: Radom/T&W

Post autor: slonick » 01 sty 2016, 19:55

No ciekawe, nie spodziewalem sie, choc pewnie zatrzesienia nie ma:)

arti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 121
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:53
Lokalizacja: okolice STG

Post autor: arti » 01 sty 2016, 21:59

Apophis pisze:Wywal tego złoma i wstaw sobie 3.0 tdi z nowej audiczki np 2013rok chodza po 5-6tysi dłubniesz lekko i pozamiata dopiero :) Ja mysle co by zonie taki projekt zrobić w jakiejs ósemce z traktorkiem co ma juz dość :)
Mojego wyremontowałem i jest spoko , ale ciekawy pomysł , zrobił ktoś już takiego swapa?
Wtedy silnik najlepiej ze skrzynią , wiązką , sterownikami etc...czyli koszta duże.
Dla mnie to ten 4.2 tdi jest petarda.

Awatar użytkownika
slonick
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 50
Rejestracja: 20 lut 2015, 23:48
Lokalizacja: Radom/T&W

Post autor: slonick » 01 sty 2016, 22:40

Mialem kiedys 4.2 z 2007r i szalu nie bylo, ale te nowsze ponoc daja rade:)

Gość

Post autor: Gość » 02 sty 2016, 12:17

arti pisze: zrobił ktoś już takiego swapa?
W A8 nie wiem ale w A4 B5 taki swap powstaje i jest juz na ukończeniu. Baza A4 b5 z zajechanym 2.5 tdi manual i Q.

Końcowy efekt bedzie cos na 300PS/750Nm. Pozamiata zdrowo :)

No skrzynia seryjna w 3.3 nie bedzie dobra,trza inną zastosować nawet DSG lepiej zniesie.

arti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 121
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:53
Lokalizacja: okolice STG

Post autor: arti » 02 sty 2016, 22:40

No a4 nie jest ciężkie. A to taki do sportu projekt czy do jeżdżenia ?
Chociaż bardzo lubię diezle , to do sportu widzę tylko doładowaną benzynę z nie małym litrażem.
Jak bym miał swapować swojego to jednak bym się zdecydował na 4.2 tdi, generalnie szlak jest do przetarcia i na pewno wiąże się z dużymi kosztami.

Widzę chętnych brak aby się pomierzyć <jezyk2>
Mój 3.3 dupy nie urywa , postaram się skręcić jakiś filmik co by było można porównać.

Gość

Post autor: Gość » 02 sty 2016, 23:27

Do jazdy projekt. Wiekszośc ich co tam robia to sa uzytkowe projekty nie jakies wyłacznie okazjonalne choc i takie się zdarzają.

4,2 tdi ma wieksze pole do manewru ale i o wiele droższy. Bo 4,2 tdi klepane przecie nadal chyba :)

arti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 121
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:53
Lokalizacja: okolice STG

Post autor: arti » 02 lut 2016, 17:40

Jest i obiecany filmik , z tipem i bez , to chyba bez większego znaczenia.
Z pasażerami i zakupami w bagażniku , przy tej masie też już chyba nie jest takie istotne





A tutaj filmik jak pracuje silnik :)


Awatar użytkownika
puzzel1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 14 lip 2013, 10:34
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: puzzel1 » 02 lut 2016, 18:53

arti pisze:
A tutaj filmik jak pracuje silnik :)

genialne to schodzenie z obrotów i świst turbawy <amasz>
3.3 pieknie brzmi, jednak na seryjnym wydechu nie ma tego ryku co 4.2 :> w sensie, gdy auto jest coraz dalej od kamery, to coraz mniej slychac ryk, no ale przygazówka na postoju kozak, oglądam juz z 15sty raz <okok>
ps. czym to nagrywałeś?

rafalr93
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 09 wrz 2011, 15:28
Lokalizacja: RZuwary

Post autor: rafalr93 » 02 lut 2016, 20:26

Pamiętam sobie w 2005 r jak wujek kupił D2 3.3 z 2002r z przebiegiem niecałe 80k . Na tamte czasy to samochód bajka , w środku kremowe skóry coś pięknego od tamtego czasu zakochałem się w A8 <jezyk2> Pamiętam jak dziś mówił że spalanie czy by jechał 100 czy 200 , miasto - autostrada to pali 10l . Do 350k km cykał jak nowy ale niestety zmienił mechanika zarżnął silnik jakimś olejem z beczki i turbiny przesrał .

arti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 121
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:53
Lokalizacja: okolice STG

Post autor: arti » 03 lut 2016, 23:31

puzzel1 właśnie ciekawe jak by chodził na zrobionym całym wydechu. Kiedyś to ogarnę , kiedyś bo teraz inne autko dłubię po godzinach.
Filmik nagrywał kolega który się tym zajmuje, kamerką na takiej rączce z żyroskopem , tylko tyle mi wiadomo bo laik w temacie jestem.

Rafalr93 z tym spalaniem to się zgadza , max mi wychodzi gdzieś 13L. Muszę w końcu opisać swoje auto bo to ciekawa historia jest , no i fajne fotki są. Generalnie silnik nie znosi żadnych zaniedbań.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl