Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 05 4.2TDI ] a8 d3 4.2 tdi vs 745D

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
zbichu

Post autor: zbichu » 02 kwie 2016, 20:27

drago_o pisze: Podaj realne dane to uwierzę. Może być szybsze, przy takim porównaniu ale nie uwierzę, że tyle.
Nie wierzę, że wciągnąłem się w pojedynek na cytaty z gazet i internetu, które podają "realne" dane :)
Ale OK. Podam Ci je zaraz po tym jak ty podasz mi te "realne" dane odnośnie różnicy 1 sekundy do setki o której pisałeś powyżej.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 02 kwie 2016, 20:33

zbichu pisze:Nowsze nie są, ale mocniejsze.
Przecie to te same skrzynie ale tylko z wyjściem napędu na tył a nie na obie osie. Mniejsze obciążenie i to może daje takie wrażenie mocniejszych?
zbichu pisze:Piszesz, że D3 jest lepsze pod każdym względem. Ja znalazłem tylko jeden atut. Napęd na dwie osie i tyczy się to tylko zimy.
Napęd na 4 lacze to nie tylko jest na zimę. To trakcja cały rok w każdych warunkach.. Bezprecedensowym atutem A8 jest alu konstrukcja, dzięki czemu masa całkowita jest mniejsza jak u konkurencji, pneumatyka też duży +. Można tego znaleźć trochę.
zbichu pisze:Czy te gazety, które pisały o wspaniałości 4.2 tdi rozpatrują teraz w jakim stanie są rozrządy i wtryskiwacze tych silników?
Mało co się rozpisują bo przeciętny użytkownik ma 1.2 twin dmuchawa albo 1,9-2.0tdi bo ciągnik ropa tyż :) Takie 4.2 w on to abstrakcja. Koszt rozrządu i wtryskiwaczy w takim 4.2tdi to równowartość używanego auta. Osoba, która bierze takie auto musi być świadoma tych potencjalnych wydatków i nie żyć od wypłaty do wypłaty.

zbichu

Post autor: zbichu » 02 kwie 2016, 20:37

krzychu22.p1i pisze: Przecie to te same skrzynie ...
Uważasz, że 6hp26 i 6hp32 to te same skrzynie?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 02 kwie 2016, 20:39

opicasso pisze:jeździłem wszystkimi autami o ktorych mowisz, d3 pod kazdym wzgledem bije 7 ...
Ja nie faworyzuję BMW... bądź co bądź jeżdżę AUDI i jak kupowałem D3 to ze wszystkich aut wybrałem właśnie AUDI ale....
skoro A8 D3 pod każdym względem bije 7er E65 to ja się pytam gdzie jest Head-Up Display w Audi?.... a gdzie jest Night Vision w Audi?.... niestety tego nam producent poskąpił ;)
zbichu pisze:D3 wygląda jak A6 c6. Jestem znudzony wnętrzem C6, a D3 różni się niczym poza monitorem z obrotowcem.
Przesadziłeś <faktycznie>
zbichu pisze:Weź racelogic do auta i zobacz ile naprawdę A8 4.2tdi ma do 100. Zobaczysz także o ile przekłamuje licznik.
Dobra rada, dobra :)
zbichu pisze:W tych dużych dieslach interesuje mnie możliwość modyfikacji i tu Audi jest znacznie ograniczona skrzynią.
4.2TDI samym programem robisz jakieś 400KM 800Nm i na tym można jeszcze normalnie jeździć....
a jak jest z 4.4V8 w BMW?... pytam bo przyznaję, że nie wiem :)
zbichu pisze:Piszesz, że D3 jest lepsze pod każdym względem. Ja znalazłem tylko jeden atut. Napęd na dwie osie i tyczy się to tylko zimy.
- quattro
- "amelinium" - nie rdzewieje i jest lżejsza

- dla miłośników V8 w benzynie w Audi łatwiej znaleźć jakieś normalne auto bo w BMW to ciężki temat
zbichu pisze:Piszesz o osiągach. Najbardziej znany parametr to 0-100 i audi tu jest szybsze według gazet, ale jest to jeden parametr, na który ja podam Ci trzy gdzie BMW jest szybsze 0-120, 80-120 i 40-140 gdzie jest szybsze o ponad 3 sekundy.
Chciałbym to zobaczyć :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

zbichu

Post autor: zbichu » 02 kwie 2016, 20:48

Rzeczywiście Audi jest cała z aluminium, a E65 tylko przód. No i jest lżejsza. To są niewątpliwe zalety Audi. Jeśli chodzi o program bez modyfikacji mechanicznych czy wycinania dpf w BMW wychodzi 400KM i 900NM po zaokrągleniu w dół.

rafalr93
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 09 wrz 2011, 15:28
Lokalizacja: RZuwary

Post autor: rafalr93 » 02 kwie 2016, 21:26

A czasem BMW 7 nie występuje w wersji 4x4 xdrive czy cos podobnego ? Pamietam ze przed zakupem D4 rozważałem zakup tez BMW ale o dziwo BMW tańsze jest od audi nawet o 30 procent . Fajna furka po lifcie ale jakość wnętrza mnie odstraszyła <onie> :( chodź nie zmienia faktu ze w przyszłości chciałbym kupić BMW nawet jako 2 auto bo po prostu lubię od czasu do czasu jakaś odmianę a mercedes jakoś mnie już nie rajcuje .

Gość

Post autor: Gość » 02 kwie 2016, 21:27

No wystepuje ale to xdrive do kłatro to jak piernik do wiatraka :)

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 02 kwie 2016, 21:28

zbichu pisze:D3 wygląda jak A6 c6. Jestem znudzony wnętrzem C6, a D3 różni się niczym poza monitorem z obrotowcem.
Jeśli dla Ciebie to wygląda tak/samo podobnie to nie mam pytań

Obrazek

Obrazek
Black Cars Matters

rafalr93
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 09 wrz 2011, 15:28
Lokalizacja: RZuwary

Post autor: rafalr93 » 02 kwie 2016, 21:36

Może pomyliło mu sie z q7 bo tam to faktycznie wyglada to kiepsko .

Gość

Post autor: Gość » 02 kwie 2016, 21:37

Dyć to jedyn uj.. jest tu i tu jakies kółko, jakas wajcha jakies zegarki jakis monitorek jakies drewienka. W D2 mam gorzej bo brak monitorka :D

Awatar użytkownika
gregor_wroc
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:57
Lokalizacja: DW

Post autor: gregor_wroc » 02 kwie 2016, 21:58

Panowie czas 0-100 nie oddaje w pełni dynamiki samochodu. Tak jak tu ktoś wcześniej napisał BMW jesty szybsze przy starcie 'z biegu',do tego napęd na wszystkie łapy ma większe straty mocy na suchej nawierzchni. Jak ktoś nie wierzy, to jest filmik (wprawdzie pomiędzy E39 540 i a8 4,0 tdi). Na papierze powinny iść równo, a w rzeczywistości było trochę inaczej.

Porównując oba modele bądźmy obiektywni - na plus w Audi to amelinium, quattro, lepszy system multimedialny, natomiast BMW miało lepsze (szybsze) skrzynie po lifcie, rewelacyjne fotele komfortowe oraz parę opcji wyposażenia, których Audi nie miało. Wydaje mi się, że silniki też są mniej awaryjne w bmach (np 3,0D czy4,0D, benzynowe 2,5 2,8). Nie było takich problemów z rozrządami czy wtryskami.

Awatar użytkownika
gregor_wroc
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 23 lip 2014, 18:57
Lokalizacja: DW

Post autor: gregor_wroc » 02 kwie 2016, 23:04

opicasso pisze:jeździłem wszystkimi autami o ktorych mowisz, d3 pod kazdym wzgledem bije 7 ktora po prostu wyglada staro, 4.2 tdi jest o sekunde szybszy to naprawde duzo, srodek D3ki dużo ładniejszy, nowszy nie ma co równać, tak samo z d4ka bije 7 f1 na głowe dlatego też audi są droższe
Czy ja napisałem, że 745d jest Lepsze? nie. Tylko odniosłem się do szybkości pracy samej skrzyni. A wygląd to rzecz gustu. Niektórym E65 się bardziej podoba.
Natomiast nie zgodzę się, że A8 BIJE NA GŁOWĘ 7-er. A tym bardziej D4 vs F01. No i w ogóle co to za porównanie, że Audi są droższe?

opicasso
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 13 gru 2012, 22:27
Lokalizacja: ONY

Post autor: opicasso » 03 kwie 2016, 13:56

Ja tak uważam ze a8 bije na głowe 7 i tyle porównaj sobie chociaż by plastyki w D4 dużo lakierowanych i w wykończeniu w chromie, a 7 zwykly matowy plastyk, a co do cen to sprawdź sobie kolego ile trzeba dac za a8 a ile za 7 moze dlatego ze 7mki szybciej wyszly i są starsze

zbichu

Post autor: zbichu » 03 kwie 2016, 15:18

opicasso pisze:... porównaj sobie chociaż by plastyki w D4...
Wątek jest o d3 lci i e65 lci.

opicasso
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 13 gru 2012, 22:27
Lokalizacja: ONY

Post autor: opicasso » 03 kwie 2016, 19:19

wnętrza e65 wole lepiej nie komentować;) hhehe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl