


![]() |
![]() |
![]() |
Apophis pisze:Bugalon, Zapomniałes o dośc waznym i pomijanym czesto elemencie jak koło pasowe wału napędzające pasek rozrzadu. Dostepne w ASO chyba cos ok 250zł ale nie pamiętam dokładnie. Jest ono wraz z tym klinem który to słynnie potrafi sie ukrecać(robi to jak sie zmeczy i ktos zaniedba temat)
U mnie przy pierwszej wymianie było to koło od środka pekniete już,wymieniłem na uzywke wtedy a przy kolejnej wymianie poleciało nowe. Co druga wymiane polecam się tym zając a co każda wnikliwie skontrolować.
Do tego jeszcze moga dojść wszelkie szpilki przy rozrządzie i śruby ktore tez potrafia sie po setkach tysięcy zmęczyć.
O ile dobrze pamiętam to korzystając z blokady 350Nm.Ukaniu pisze:Jak wg. elsy należy dokręcać śrubę główną mocującą koło pasowe?
A no tak...dice111 pisze:Without special tool 2079 450 Nm (332 ft lb)
With special tool 2079 350 Nm (258 ft lb)