[D2 94 4.2PB ] Wymiana rozrządu
Dokladnie zalezy co chesz wymieniac. Ja chce sobie wszystko ogarnac, poniewaz czeka mnie wymiana paska to poleci juz wszystko Nie chcialem sie z tym bawic ale na chwile obecna nie ma ciekawych aut na rynku godnej uwagi, chyba zeby isc w strone Astona lub Bentley-a. Audi, Merc, Bmw juz niczym sie niewyroznia Dlatego zostaje przy swojej kultowej budzie, ktora jeszcze ludzie rozrozniaja
Maciek, nie zapomniałem wymienić, zapomniałem go wpisać na listę To koło nie jest takie drogie, kupowałem je właśnie w ASO i kosztowało coś między 100 a 150 złotych.
Szpilek nie należy ruszać jak nie ma w nich ingerencji domorosłych mechaników i uda się dokręcić rolki na właściwy moment zalecany przez producenta. Ja u siebie miałem dramat. Wszystko było pourywane przez poprzednich partaczy. Musiałem dotaczać sobie szpilki i robić przejściówki nawet z M12 na M8 bo były już otwory gwintowane i do tego źle i posklejane to bylo na klej - dramat ......
Szpilek nie należy ruszać jak nie ma w nich ingerencji domorosłych mechaników i uda się dokręcić rolki na właściwy moment zalecany przez producenta. Ja u siebie miałem dramat. Wszystko było pourywane przez poprzednich partaczy. Musiałem dotaczać sobie szpilki i robić przejściówki nawet z M12 na M8 bo były już otwory gwintowane i do tego źle i posklejane to bylo na klej - dramat ......
Apophis pisze:Bugalon, Zapomniałes o dośc waznym i pomijanym czesto elemencie jak koło pasowe wału napędzające pasek rozrzadu. Dostepne w ASO chyba cos ok 250zł ale nie pamiętam dokładnie. Jest ono wraz z tym klinem który to słynnie potrafi sie ukrecać(robi to jak sie zmeczy i ktos zaniedba temat)
U mnie przy pierwszej wymianie było to koło od środka pekniete już,wymieniłem na uzywke wtedy a przy kolejnej wymianie poleciało nowe. Co druga wymiane polecam się tym zając a co każda wnikliwie skontrolować.
Do tego jeszcze moga dojść wszelkie szpilki przy rozrządzie i śruby ktore tez potrafia sie po setkach tysięcy zmęczyć.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Post z cyklu:
Nie da się? Da się!
Gdzie nabyć taką blachę? Pytać w ASO?
[ Dodano: 2016-04-21, 08:50 ]
W Aso blacha 250 zł. Stąd na szybko kupiłem używaną.
Widziałem na forum wątek mówiący o lokalizacji zwrotu zewnętrznego przez kołek na kole zamachowym
W którym miejscu ma się ten kołek znaleźć? Bo widzę, że znaczek na tłumiku ma sie nijak do rzeczywistości a ktoś rozrząd już na niego robił...
Nie da się? Da się!
Gdzie nabyć taką blachę? Pytać w ASO?
[ Dodano: 2016-04-21, 08:50 ]
W Aso blacha 250 zł. Stąd na szybko kupiłem używaną.
Widziałem na forum wątek mówiący o lokalizacji zwrotu zewnętrznego przez kołek na kole zamachowym
W którym miejscu ma się ten kołek znaleźć? Bo widzę, że znaczek na tłumiku ma sie nijak do rzeczywistości a ktoś rozrząd już na niego robił...
Kot też jest Quattro
Na kole zamachowym masz kołek GMP i tego się trzymaj
Pozdrawiam
Pozdrawiam
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
No właśnie chciałem się trzymać tylko, że nie wiedziałem jak mam ten kołek lokalizować.
Znalazłem temat który mi umknął:
http://www.a8team.pl/d2-94-42pb-lpg-zna ... 083,15.htm
Będę szukał w dziurach do przykręcania miski dokładniej. :-)
[ Dodano: 2016-04-26, 08:25 ]
Koledzy powiedzcie mi:
Jak wg. elsy należy dokręcać śrubę główną mocującą koło pasowe?
Internety zaznają różnie a mnie interesują informacje fabryczne.
Widzę gwint suchy ale czy moment czy moment i kąt. Śruba się rozciąga to pasuje mi ta druga opcja. Wtedy jednak gwint raczej się smaruje.
W temacie kołka na kole zamachowym - znalazłem! i dowiedziałem się że rozrząd był przyspieszony o ze 3 ząbki...
Znalazłem temat który mi umknął:
http://www.a8team.pl/d2-94-42pb-lpg-zna ... 083,15.htm
Będę szukał w dziurach do przykręcania miski dokładniej. :-)
[ Dodano: 2016-04-26, 08:25 ]
Koledzy powiedzcie mi:
Jak wg. elsy należy dokręcać śrubę główną mocującą koło pasowe?
Internety zaznają różnie a mnie interesują informacje fabryczne.
Widzę gwint suchy ale czy moment czy moment i kąt. Śruba się rozciąga to pasuje mi ta druga opcja. Wtedy jednak gwint raczej się smaruje.
W temacie kołka na kole zamachowym - znalazłem! i dowiedziałem się że rozrząd był przyspieszony o ze 3 ząbki...
Kot też jest Quattro
O ile dobrze pamiętam to korzystając z blokady 350Nm.Ukaniu pisze:Jak wg. elsy należy dokręcać śrubę główną mocującą koło pasowe?
Zaznaczam, że to tak z pamięci... ale pamięć bywa ulotna a rozrząd w przed-liftowym D2 to ja robiłem ostatnio chyba z 2 lata temu
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
A no tak...dice111 pisze:Without special tool 2079 450 Nm (332 ft lb)
With special tool 2079 350 Nm (258 ft lb)
Blokada to VAG3179.
Z kluczem VAG2079 350Nm bo dynamometryczny montujesz na końcu tego klucza.
Bez klucza VAG 2079 450Nm bo dynamometryczny montujesz bezpośrednio na śrubie centralnej.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Super - dziękuje - wyjaśniła się sprawa róźnic. Nie skojarzyłem tego, że ta przedłużka przecież zmienia ramie. Moment solidny, oj solidny. Skombinowałem już klucz do 550 to dam radę.
Dziś odrdzewiałem w środku żeliwne kółko zamachowe bo strasznie zapyziałe mi przyszło. Może przy następnej robocie rozrządu upoluję lepsze.
A czy szanownik koledzy może pomogą jeszcze? wtedy będzie komplet w jednym miejscu na przyszłość.
Jaki będzie sposób dokręcania śrub kółek wałków?
Jak dokręcić koło zębate przy pompie oleju?
To są ważne śruby...
Dziś odrdzewiałem w środku żeliwne kółko zamachowe bo strasznie zapyziałe mi przyszło. Może przy następnej robocie rozrządu upoluję lepsze.
A czy szanownik koledzy może pomogą jeszcze? wtedy będzie komplet w jednym miejscu na przyszłość.
Jaki będzie sposób dokręcania śrub kółek wałków?
Jak dokręcić koło zębate przy pompie oleju?
To są ważne śruby...
Kot też jest Quattro
Ja nie będę oszukiwał, swoją śrubę dokręcałem bez klucza dynamometrycznego bo po prostu nie miałem takiego zakresu. Miska olejowa zrzucona, wał zablokowany od srodka silnika, 2-metrowa rura na mega porządny klucz i jechałem do oporu.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Można blokować też na wieńcu zębatym "koła zamachowego".
Będą głosy... że się uszkodzi.
Już wyjaśniam. Jeżeli na promieniu śruby 27 mamy dać 450Nm.
To na ząbkach wieńca koła mamy około ~45Nm. Nie jest to dużo by uszkodzić.
Oczywiście dobrze zablokować. Różnica się bierze z tego, iż mamy różnicę promieni.
Sądzę (tak na oko), że jest 10:1 (jeżeli nie więcej) więc i siła na zębach będzie 10 x mniejsza.
A 450Nm to 45 kg na metrowej przedłużce.
Będą głosy... że się uszkodzi.
Już wyjaśniam. Jeżeli na promieniu śruby 27 mamy dać 450Nm.
To na ząbkach wieńca koła mamy około ~45Nm. Nie jest to dużo by uszkodzić.
Oczywiście dobrze zablokować. Różnica się bierze z tego, iż mamy różnicę promieni.
Sądzę (tak na oko), że jest 10:1 (jeżeli nie więcej) więc i siła na zębach będzie 10 x mniejsza.
A 450Nm to 45 kg na metrowej przedłużce.