[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie przy zmianie biegu
[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie przy zmianie biegu
Witam,
Jeden objaw pracy skrzyni mnie niepokoi i chciałem się nim z wami podzielić i poprosić o opinię, mianowicie przy zmianie z 2 na 3 skrzynia lubi sobie szarpnąć, czyli krótko mówiąc zmiana reszty biegów jest praktycznie nie odczuwalna a w tym jednym przypadku jest inaczej aczkolwiek też nie za każdym razem, podobno poprzedni właściciel był u mechanika od skrzyń automatycznych i powiedział mu że to częsta przypadłość i nie ma się czym martwić ale czy aby na pewno mówił prawdę...?:)
Dodam że niby tysiąc km temu wymieniał olej specjalnie zamawiał w ASO i zamiast 500zł u zwykłego mechanika wydał 1300zł na fabryczny olej .
Co wy sadzicie o moim przypadku? Czy oprócz wymiany oleju i filtra jakoś dbamy jeszcze o skrzynię aby posłużyła nam jak najdłużej?
Jeden objaw pracy skrzyni mnie niepokoi i chciałem się nim z wami podzielić i poprosić o opinię, mianowicie przy zmianie z 2 na 3 skrzynia lubi sobie szarpnąć, czyli krótko mówiąc zmiana reszty biegów jest praktycznie nie odczuwalna a w tym jednym przypadku jest inaczej aczkolwiek też nie za każdym razem, podobno poprzedni właściciel był u mechanika od skrzyń automatycznych i powiedział mu że to częsta przypadłość i nie ma się czym martwić ale czy aby na pewno mówił prawdę...?:)
Dodam że niby tysiąc km temu wymieniał olej specjalnie zamawiał w ASO i zamiast 500zł u zwykłego mechanika wydał 1300zł na fabryczny olej .
Co wy sadzicie o moim przypadku? Czy oprócz wymiany oleju i filtra jakoś dbamy jeszcze o skrzynię aby posłużyła nam jak najdłużej?
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2015, 11:00 przez paweldzwo, łącznie zmieniany 5 razy.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
mechanik mial troche racji , najczęściej skrzynie zaczynają szarpać z 1-2 i z 3-4 dlaczego to nie wiem spotkałem sie juz z kilkoma autami które sobie poszarpują czasem czesto 1-2 i 3-4 , znajomi mieli a8 d2 kiedys i tam to dopiero szarpała czasmi jak zmieniała bieg to cała budą szarpnęło a jakos auto jeździło 3 lata z tym około 50 tys km
jeśli szarpnięcie jest małe lub minimalne to razczej nie masz sie czym martwić pojeździj jesli probelm nie bedzie sie pogłębiał to nie zawracaj sobie tym głowy no chyba że masz ochote robic remont skrzyni bo kto bogatemu zabroni
jeśli szarpnięcie jest małe lub minimalne to razczej nie masz sie czym martwić pojeździj jesli probelm nie bedzie sie pogłębiał to nie zawracaj sobie tym głowy no chyba że masz ochote robic remont skrzyni bo kto bogatemu zabroni
akurat u mnie z 2na 3 się to dzieje ale mam dobrego mechanika od automatów i mam zamiar jemu to pokazać i wtedy będzie jasność, robi już te skrzynie 15lat więc na pewno ogarnie temat dlatego go tu nie drążyłem... ale dzięki za wypowiedź.
Liczyłem że może ktoś miał podobny problem i mógłby się wypowiedzieć czy to może być objaw zużywającej się skrzyni, auto serwisowane do 2013 w audi w Niemczech więc wydawałoby się że powinny być na bieżąco wszystko robione ale z drugiej strony przez 2 lata które już nie był serwisowany dużo się mogło wydążyć u " polaka"
[ Dodano: 2016-06-10, 22:46 ]
Po adaptacji i wgraniu nowego softu problem zginął jednakże dziś pojawił się nowy, mianowicie...
Jeszcze rano było wszystko ok ale jakieś kilka godzin temu wstawiałem auto z podwórza do garażu a tu nagle z P na R lekkie stuknięcie i lekkie zabujanie autem, ale już z R na D, uderzenie w skrzyni plus na dość znacznie odczuwalne zakołysaniem autem, jeśli zmienię z P na D płynnie i dość szybko spokój, ale jeśli powoli to dzieje się takie coś.
Od razu do kanału i odgłos ten dochodzi z pod jakby czarnej misy skrzyni która jest przykręcana na kilkanaście śrub coś podobnego jak misa olejowa.
Liczyłem że może ktoś miał podobny problem i mógłby się wypowiedzieć czy to może być objaw zużywającej się skrzyni, auto serwisowane do 2013 w audi w Niemczech więc wydawałoby się że powinny być na bieżąco wszystko robione ale z drugiej strony przez 2 lata które już nie był serwisowany dużo się mogło wydążyć u " polaka"
[ Dodano: 2016-06-10, 22:46 ]
Po adaptacji i wgraniu nowego softu problem zginął jednakże dziś pojawił się nowy, mianowicie...
Jeszcze rano było wszystko ok ale jakieś kilka godzin temu wstawiałem auto z podwórza do garażu a tu nagle z P na R lekkie stuknięcie i lekkie zabujanie autem, ale już z R na D, uderzenie w skrzyni plus na dość znacznie odczuwalne zakołysaniem autem, jeśli zmienię z P na D płynnie i dość szybko spokój, ale jeśli powoli to dzieje się takie coś.
Od razu do kanału i odgłos ten dochodzi z pod jakby czarnej misy skrzyni która jest przykręcana na kilkanaście śrub coś podobnego jak misa olejowa.
Jeśli chodzi o moją przypadłość to widziałem już kilka automatów w grupie VW w ostatnim czasie i a4 i pheatona i passata i stare a4 i praktycznie w każdym występowały dźwięki przy załączaniu poszczególnych biegów, mój gość od skrzyń do którego pojechałem jako pierwszego powiedział jasno, auto ma prawie 300tyś więc nie licz że będzie wszystko działało jak nowe, po prostu wszystko się zużywa.
Oczywiście uspokoił mnie stwierdzeniem że 99 procent skrzyń w takich przebiegach na identyczny objaw ale wtedy mu sie wierzyłem myśląc że po prostu mnie zbywa, faktycznie w kilku innych autach jest podobny objaw jak nie identyczny, olałem temat i jak na razie jeżdżę i problem się nie pogłębia, tylko jak postoi kilka dni i przy pierwszym wrzuceniu D czy R jest lekkie bujnięcie autem potem widocznie jak już się olej w skrzyni ładnie rozejdzie to już po kilkunastu sekundach przy zmianie biegów bujnięcie nie występuje pozostają tylko odgłosy ze skrzyni.
Jeśli chodzi o szarpanie z 2-3 bieg to wgranie softu trochę pomogło ale nie można powiedzieć że było idealnie, ja miałem robioną całą procedurę razem z adaptacją skrzyni biegów w salonie Audi, za całość zapłaciłem około 700zł, niestety problem delikatnie pojawił mi się teraz z 5 na 6 bieg odczuwam lekkie szarpnięcie
Nie chce się wymądrzać ale jeśli twój mechanik po obejrzeniu oleju jest w stanie stwierdzić że olej był jeszcze w miarę ok, to chyba warto zmienić mechanika, bo głupi olej w silniku jeśli zmienimy i pojeździmy jakieś 5tyś to nie jesteśmy w stanie powiedzieć czy jeździł on w aucie 5 czy 50tyś km,no chyba że był to olej świeżo zalany to oczywiście jego kolor będzie inny ale może twój mechanik jest jakiś wyjątkowo uzdolniony w co wątpię
Sama wymiana oleju to nie jest spuszczenie i nalanie nowego, tak jak to w serwisie Audi i mój skrzyniarz powiedział jest to cała procedura, gdzie najpierw powinna zostać nalana płukanka a dopiero potem właściwy olej co więcej po każdorazowej wymianie oleju powinna zostać przeprowadzona ponowna adaptacja skrzyni gdyż nowy olej zmienia nam parametry pracy skrzyni co więcej tego oleju który był pierwotnie zalany w audi a8 d3 już po prostu nie ma, został zastąpiony innym o innych parametrach ( takie info usłyszałem w serwisie audi, opowieść była dłuższa ale już jej nie pamiętam)i zamiast pomóc może nam pogorszyć sprawę.
Reasumując sprawę odnośnie oleju to wymiana oleju w skrzyni biegów w audi a8 d3 w serwisie AUDI to koszt około 5tyś zł, więc ja się pytam dlaczego w każdym jednym serwisie do którego zadzwoniłem powiedzieli mi jasno, OLEJU W SKRZYNI NIE WYMIENIAMY JAKO STANDARDOWA PROCEDURA podczas serwisu,chyba że na mocne uparte życzenie klienta bo oni to ODRADZAJĄ więc skoro oni tak mówią mimo że by mogli zgarniać na prawdę zdrową kasę to po jaką cholerę tyle osób wymienia ten olej w skrzyniach w a8.... ???????? Ja mam wrażenie że trochę jesteśmy nadgorliwi....
Oczywiście uspokoił mnie stwierdzeniem że 99 procent skrzyń w takich przebiegach na identyczny objaw ale wtedy mu sie wierzyłem myśląc że po prostu mnie zbywa, faktycznie w kilku innych autach jest podobny objaw jak nie identyczny, olałem temat i jak na razie jeżdżę i problem się nie pogłębia, tylko jak postoi kilka dni i przy pierwszym wrzuceniu D czy R jest lekkie bujnięcie autem potem widocznie jak już się olej w skrzyni ładnie rozejdzie to już po kilkunastu sekundach przy zmianie biegów bujnięcie nie występuje pozostają tylko odgłosy ze skrzyni.
Jeśli chodzi o szarpanie z 2-3 bieg to wgranie softu trochę pomogło ale nie można powiedzieć że było idealnie, ja miałem robioną całą procedurę razem z adaptacją skrzyni biegów w salonie Audi, za całość zapłaciłem około 700zł, niestety problem delikatnie pojawił mi się teraz z 5 na 6 bieg odczuwam lekkie szarpnięcie
Nie chce się wymądrzać ale jeśli twój mechanik po obejrzeniu oleju jest w stanie stwierdzić że olej był jeszcze w miarę ok, to chyba warto zmienić mechanika, bo głupi olej w silniku jeśli zmienimy i pojeździmy jakieś 5tyś to nie jesteśmy w stanie powiedzieć czy jeździł on w aucie 5 czy 50tyś km,no chyba że był to olej świeżo zalany to oczywiście jego kolor będzie inny ale może twój mechanik jest jakiś wyjątkowo uzdolniony w co wątpię
Sama wymiana oleju to nie jest spuszczenie i nalanie nowego, tak jak to w serwisie Audi i mój skrzyniarz powiedział jest to cała procedura, gdzie najpierw powinna zostać nalana płukanka a dopiero potem właściwy olej co więcej po każdorazowej wymianie oleju powinna zostać przeprowadzona ponowna adaptacja skrzyni gdyż nowy olej zmienia nam parametry pracy skrzyni co więcej tego oleju który był pierwotnie zalany w audi a8 d3 już po prostu nie ma, został zastąpiony innym o innych parametrach ( takie info usłyszałem w serwisie audi, opowieść była dłuższa ale już jej nie pamiętam)i zamiast pomóc może nam pogorszyć sprawę.
Reasumując sprawę odnośnie oleju to wymiana oleju w skrzyni biegów w audi a8 d3 w serwisie AUDI to koszt około 5tyś zł, więc ja się pytam dlaczego w każdym jednym serwisie do którego zadzwoniłem powiedzieli mi jasno, OLEJU W SKRZYNI NIE WYMIENIAMY JAKO STANDARDOWA PROCEDURA podczas serwisu,chyba że na mocne uparte życzenie klienta bo oni to ODRADZAJĄ więc skoro oni tak mówią mimo że by mogli zgarniać na prawdę zdrową kasę to po jaką cholerę tyle osób wymienia ten olej w skrzyniach w a8.... ???????? Ja mam wrażenie że trochę jesteśmy nadgorliwi....
Najgłupszy text tygodnia...Reasumując sprawę odnośnie oleju to wymiana oleju w skrzyni biegów w audi a8 d3 w serwisie AUDI to koszt około 5tyś zł, więc ja się pytam dlaczego w każdym jednym serwisie do którego zadzwoniłem powiedzieli mi jasno, OLEJU W SKRZYNI NIE WYMIENIAMY JAKO STANDARDOWA PROCEDURA podczas serwisu,chyba że na mocne uparte życzenie klienta bo oni to ODRADZAJĄ więc skoro oni tak mówią mimo że by mogli zgarniać na prawdę zdrową kasę to po jaką cholerę tyle osób wymienia ten olej w skrzyniach w a8.... ???????? Ja mam wrażenie że trochę jesteśmy nadgorliwi....
już wyjaśniłApophis pisze:Wyjaśnisz dlaczego...
jeśli się nie wymienia oleju w ASB to po co wymieniać w silniku to mechaniczne i ruchome i tamto więc w sumie ??? można zaoszczędzić pozornie a potem BAMMM ... i do ASO po nowy silnik albo ASB bo oni nie naprawiają tylko wymieniają..Apophis pisze:ASO i ich procedury sa od lat dalekie od wszelkiej logiki.
ot cała logika ASO
to nie jest zwykły napęd...to