części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie przy zmianie biegu

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie przy zmianie biegu

Post autor: paweldzwo » 23 kwie 2015, 02:23

Witam,

Jeden objaw pracy skrzyni mnie niepokoi i chciałem się nim z wami podzielić i poprosić o opinię, mianowicie przy zmianie z 2 na 3 skrzynia lubi sobie szarpnąć, czyli krótko mówiąc zmiana reszty biegów jest praktycznie nie odczuwalna a w tym jednym przypadku jest inaczej aczkolwiek też nie za każdym razem, podobno poprzedni właściciel był u mechanika od skrzyń automatycznych i powiedział mu że to częsta przypadłość i nie ma się czym martwić ale czy aby na pewno mówił prawdę...?:)

Dodam że niby tysiąc km temu wymieniał olej specjalnie zamawiał w ASO i zamiast 500zł u zwykłego mechanika wydał 1300zł na fabryczny olej .

Co wy sadzicie o moim przypadku? Czy oprócz wymiany oleju i filtra jakoś dbamy jeszcze o skrzynię aby posłużyła nam jak najdłużej? :)
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2015, 11:00 przez paweldzwo, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 23 kwie 2015, 07:24

Pewnie że dbamy : grzecznie jeździmy bo ASB można szybko zajeździć .

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 23 kwie 2015, 13:21

Co sądzicie o moim problemie?

Motostacja

Post autor: Motostacja » 30 kwie 2015, 11:02

mechanik mial troche racji , najczęściej skrzynie zaczynają szarpać z 1-2 i z 3-4 dlaczego to nie wiem spotkałem sie juz z kilkoma autami które sobie poszarpują czasem czesto 1-2 i 3-4 , znajomi mieli a8 d2 kiedys i tam to dopiero szarpała czasmi jak zmieniała bieg to cała budą szarpnęło a jakos auto jeździło 3 lata z tym około 50 tys km

jeśli szarpnięcie jest małe lub minimalne to razczej nie masz sie czym martwić pojeździj jesli probelm nie bedzie sie pogłębiał to nie zawracaj sobie tym głowy no chyba że masz ochote robic remont skrzyni bo kto bogatemu zabroni

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 10 cze 2016, 22:46

akurat u mnie z 2na 3 się to dzieje ale mam dobrego mechanika od automatów i mam zamiar jemu to pokazać i wtedy będzie jasność, robi już te skrzynie 15lat więc na pewno ogarnie temat dlatego go tu nie drążyłem... ale dzięki za wypowiedź.

Liczyłem że może ktoś miał podobny problem i mógłby się wypowiedzieć czy to może być objaw zużywającej się skrzyni, auto serwisowane do 2013 w audi w Niemczech więc wydawałoby się że powinny być na bieżąco wszystko robione ale z drugiej strony przez 2 lata które już nie był serwisowany dużo się mogło wydążyć u " polaka" ;) ;)

[ Dodano: 2016-06-10, 22:46 ]
Po adaptacji i wgraniu nowego softu problem zginął jednakże dziś pojawił się nowy, mianowicie...

Jeszcze rano było wszystko ok ale jakieś kilka godzin temu wstawiałem auto z podwórza do garażu a tu nagle z P na R lekkie stuknięcie i lekkie zabujanie autem, ale już z R na D, uderzenie w skrzyni plus na dość znacznie odczuwalne zakołysaniem autem, jeśli zmienię z P na D płynnie i dość szybko spokój, ale jeśli powoli to dzieje się takie coś.

Od razu do kanału i odgłos ten dochodzi z pod jakby czarnej misy skrzyni która jest przykręcana na kilkanaście śrub coś podobnego jak misa olejowa.

Gość

Post autor: Gość » 11 cze 2016, 11:52

Tak to ze skrzyni. Serwis nie obejmuje żadnej czynności związanej ze skrzynią więc pewnie od nowości nikt tam nie zaglądał :]

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 13 cze 2016, 16:50

Jeśli ktoś miał podobny problem i poradził sobie z nim to bardzo prosiłbym o pomoc

Ratti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 08 paź 2016, 16:36
Lokalizacja: Dychów

Post autor: Ratti » 14 paź 2016, 00:21

Witam. Kolego udało Ci się rozwiązać problem ze skrzynią? Mam podobny objaw tj. Szarpnięcie między 2-3 biegiem. Ostatnio wymieniłem olej w skrzyni ale nic to nie zmieniło. Mechanik stwierdził że olej był jeszcze ok, nie był zjeżdzony. Soft wgrywałeś w serwisie? Jaki jest orientacyjny koszt?

Awatar użytkownika
uzlik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 19 sty 2015, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uzlik » 14 paź 2016, 12:25

Paweł będziesz musiał pojechać do swojego mechanika od automatów. Skrzynia do wyjęcia, sprawdzenie pompy, konwertera, tarczek, wymiana uszczelnień, sprawdzenie elektrozaworów.

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 14 paź 2016, 13:10

Jeśli chodzi o moją przypadłość to widziałem już kilka automatów w grupie VW w ostatnim czasie i a4 i pheatona i passata i stare a4 i praktycznie w każdym występowały dźwięki przy załączaniu poszczególnych biegów, mój gość od skrzyń do którego pojechałem jako pierwszego powiedział jasno, auto ma prawie 300tyś więc nie licz że będzie wszystko działało jak nowe, po prostu wszystko się zużywa.

Oczywiście uspokoił mnie stwierdzeniem że 99 procent skrzyń w takich przebiegach na identyczny objaw ale wtedy mu sie wierzyłem myśląc że po prostu mnie zbywa, faktycznie w kilku innych autach jest podobny objaw jak nie identyczny, olałem temat i jak na razie jeżdżę i problem się nie pogłębia, tylko jak postoi kilka dni i przy pierwszym wrzuceniu D czy R jest lekkie bujnięcie autem potem widocznie jak już się olej w skrzyni ładnie rozejdzie to już po kilkunastu sekundach przy zmianie biegów bujnięcie nie występuje pozostają tylko odgłosy ze skrzyni.

Jeśli chodzi o szarpanie z 2-3 bieg to wgranie softu trochę pomogło ale nie można powiedzieć że było idealnie, ja miałem robioną całą procedurę razem z adaptacją skrzyni biegów w salonie Audi, za całość zapłaciłem około 700zł, niestety problem delikatnie pojawił mi się teraz z 5 na 6 bieg odczuwam lekkie szarpnięcie :(

Nie chce się wymądrzać ale jeśli twój mechanik po obejrzeniu oleju jest w stanie stwierdzić że olej był jeszcze w miarę ok, to chyba warto zmienić mechanika, bo głupi olej w silniku jeśli zmienimy i pojeździmy jakieś 5tyś to nie jesteśmy w stanie powiedzieć czy jeździł on w aucie 5 czy 50tyś km,no chyba że był to olej świeżo zalany to oczywiście jego kolor będzie inny ale może twój mechanik jest jakiś wyjątkowo uzdolniony w co wątpię

Sama wymiana oleju to nie jest spuszczenie i nalanie nowego, tak jak to w serwisie Audi i mój skrzyniarz powiedział jest to cała procedura, gdzie najpierw powinna zostać nalana płukanka a dopiero potem właściwy olej co więcej po każdorazowej wymianie oleju powinna zostać przeprowadzona ponowna adaptacja skrzyni gdyż nowy olej zmienia nam parametry pracy skrzyni co więcej tego oleju który był pierwotnie zalany w audi a8 d3 już po prostu nie ma, został zastąpiony innym o innych parametrach ( takie info usłyszałem w serwisie audi, opowieść była dłuższa ale już jej nie pamiętam)i zamiast pomóc może nam pogorszyć sprawę.

Reasumując sprawę odnośnie oleju to wymiana oleju w skrzyni biegów w audi a8 d3 w serwisie AUDI to koszt około 5tyś zł, więc ja się pytam dlaczego w każdym jednym serwisie do którego zadzwoniłem powiedzieli mi jasno, OLEJU W SKRZYNI NIE WYMIENIAMY JAKO STANDARDOWA PROCEDURA podczas serwisu,chyba że na mocne uparte życzenie klienta bo oni to ODRADZAJĄ więc skoro oni tak mówią mimo że by mogli zgarniać na prawdę zdrową kasę to po jaką cholerę tyle osób wymienia ten olej w skrzyniach w a8.... ???????? Ja mam wrażenie że trochę jesteśmy nadgorliwi....

Gość

Post autor: Gość » 14 paź 2016, 13:19

Reasumując sprawę odnośnie oleju to wymiana oleju w skrzyni biegów w audi a8 d3 w serwisie AUDI to koszt około 5tyś zł, więc ja się pytam dlaczego w każdym jednym serwisie do którego zadzwoniłem powiedzieli mi jasno, OLEJU W SKRZYNI NIE WYMIENIAMY JAKO STANDARDOWA PROCEDURA podczas serwisu,chyba że na mocne uparte życzenie klienta bo oni to ODRADZAJĄ więc skoro oni tak mówią mimo że by mogli zgarniać na prawdę zdrową kasę to po jaką cholerę tyle osób wymienia ten olej w skrzyniach w a8.... ???????? Ja mam wrażenie że trochę jesteśmy nadgorliwi....
Najgłupszy text tygodnia...

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 14 paź 2016, 13:23

Wyjaśnisz dlaczego... <bezradny>

Gość

Post autor: Gość » 14 paź 2016, 13:30

Sorry ale nie chce mi sie enty raz pisac tego co juz od lat na forum mamy ogarnięte.

Stek bzdur i tyle w temacie-nie powielaj <cicho>

ASO i ich procedury sa od lat dalekie od wszelkiej logiki.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 14 paź 2016, 13:36

Apophis pisze:Wyjaśnisz dlaczego...
już wyjaśnił :D
Apophis pisze:ASO i ich procedury sa od lat dalekie od wszelkiej logiki.
jeśli się nie wymienia oleju w ASB to po co wymieniać w silniku ;) to mechaniczne i ruchome i tamto więc w sumie ??? można zaoszczędzić pozornie a potem BAMMM ... i do ASO po nowy silnik albo ASB bo oni nie naprawiają tylko wymieniają..

ot cała logika ASO
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 14 paź 2016, 14:09

paweldzwo pisze:Wyjaśnisz dlaczego... <bezradny>
dokumentacja producenta skrzyni (ZF) jasno określa interwał czasowy i kilometrowy wymiany oleju w skrzyni
tyle w temacie dyskusji - "czy się wymienia czy się nie wymienia"

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl