części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] Maź w zbiorniczku płynu chłodniczego

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 23 paź 2013, 21:06

Dla pewności sprawdź reduktory, czasem i w sekwencji spotkałem się z mazutem który przy nieszczelności dostaje się do plynu
Złego diabli nie biorą ...

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 23 paź 2013, 21:12

Mazut....hmmm ta maź w zbiorniczku jest taka jasna, może... Sprawdzę
Przy czym jak płyn chłodniczy za pomocą strzykawki i wężyka pociągnęłem ze zbiorniczka to ma normalny kolor.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 23 paź 2013, 21:15

Uważam, że najpierw należy sprawdzić chłodniczkę oleju (wymontować, sprawdzić ciśnieniowo).

Ponieważ wymiana uszczelek pod głowicami to spore koszty.

Poza robocizną.

Dla silnika ABZ:

2x uszczelka ~2*150 zł szt.
2x planowanie głowicy ~2*60 zł
wymiana uszczelniaczy trzonków zaworowych ~200 zł
2x zestaw śrub do głowicy ~2*100 zł
2x uszczelka wydechu ~2*70 zł
2x uszczelka ssący ~2*60 zł
2x łańcuszek napędu wałka rozrządu ~2*34 zł

1154 zł... + robocizna

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 23 paź 2013, 21:19

riki76 pisze:Mazut....hmmm ta maź w zbiorniczku jest taka jasna, może... Sprawdzę
Przy czym jak płyn chłodniczy za pomocą strzykawki i wężyka pociągnęłem ze zbiorniczka to ma normalny kolor.

olej maz w zbiorniczku a tym bardziej jej kolor, ważne skąd się wzięła ,a mogła z reduktora nie koniecznie z UPG.

Sprawdź czy nie czuć gazu w płynie, a jak widzę była burza mózgów ijjuz masz plan działania . Najpierw to co najmniej kosztowne a prawdopodobne, a na końcu zwalaj czapki.
Sorki za znaki ,pisze z tel
Ostatnio zmieniony 23 paź 2013, 21:26 przez Pepeka, łącznie zmieniany 1 raz.
Złego diabli nie biorą ...

Awatar użytkownika
tutenhamon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: tutenhamon » 23 paź 2013, 21:19

Moim zdaniem najwłaściwiej było by zdjąć głowice do planowania nowe uszczelki , przy okazji rozrząd i po robocie.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 23 paź 2013, 21:24

śruby też się mienia ??
w poliftach też ?

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 23 paź 2013, 21:34

no to mam co robić....

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 23 paź 2013, 22:32

Zanim zwalisz głowice to poprawnie zdiagnozuj bo może uszczelki są OK a to gdzieś indziej popuszcza... np. przez tą nieszczęsną chłodniczkę oleju bo taki przypadek też już widziałem.

Najpierw diagnoza a robota od najmniejszych i najłatwiejszych rzeczy poczynając.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

seba185
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 95
Rejestracja: 14 lip 2013, 16:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seba185 » 23 paź 2013, 22:58

FOSS pisze: Zanim zwalisz głowice to poprawnie zdiagnozuj bo może uszczelki są OK a to gdzieś indziej popuszcza... np. przez tą nieszczęsną chłodniczkę oleju bo taki przypadek też już widziałem.
skad ja to znam ;)

wragus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2015, 02:46
Lokalizacja: Leśna

Post autor: wragus » 21 lip 2016, 02:39

Cześć.

Zauważyłem dzisiaj jakiś olej w zbiorniczku wyrównawczym.

4 dni temu dolałem olej, płyn chłodniczy bo Pan od LPG za małe trójniki wstawił.
Przejechałem 500km dziś sprawdzam a tu olej w płynie chłodniczym.

Odkąd kupiłem auto czyli już rok w zbiorniczku cały czas robiła się jakby piana kremowa.
Czyściłem zbiorniczek węże bo myślałem że tak zaniedbał a tu niespodzianka... olej w układzie...

Auto nie dymi ani na biało ani na niebiesko.

Myślę że to uszczelka pod głowicą, mam racje? Czy może dostać się tam inaczej olej? Bo czytam na forum i zauważyłem że jest jakaś chłodnica ASB czy jakoś tak :P czy nawet USP czy jakoś tak ;p
Ktoś już robił tą chłodniczke? Jak to najprościej sprawdzić.

Pozdrawiam
Michał
Regulamin! Nie wolno reklam. ( Zrozumiałem :) )

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 21 lip 2016, 07:59

A może to chłodniczka oleju silnikowego. Jest tam parę oringów i króciec w miejscu podstawy filtra oleju.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

wragus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2015, 02:46
Lokalizacja: Leśna

Post autor: wragus » 21 lip 2016, 12:32

Sprawdzone przyrządem... kolor zielony... uszczelki do wymiany...
Regulamin! Nie wolno reklam. ( Zrozumiałem :) )

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 21 lip 2016, 19:28

Grzeje Ci się? Niedawno ktoś pisał o przegrzewaniu się a8 i test również pokazał spaliny w zbiorniczku a okazało sie że to chłodnica była przyczyną przegrzewania.
xyz

wragus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 26 cze 2015, 02:46
Lokalizacja: Leśna

Post autor: wragus » 21 lip 2016, 23:20

Tak grzeje mi się lecz w zbiorniczku wyrównawczym mam olej. Nie kopci Dziunia, odpala i jeździ normalnie. Ale płyn i olej uciekają :P A od roku jak ją kupiłem robi się w zbiorniczku jakby masło / piana na ściankach czy jakoś tak to nazwijmy :) A od wczoraj olej w układzie.
Regulamin! Nie wolno reklam. ( Zrozumiałem :) )

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 22 lip 2016, 20:05

masło w zbiorniczku może też brać się z pokonywania małych dystansów autem. Ale jak olej miesza Ci się wyraźnie z płynem chłodniczym i na odwrót to trzeba zacząć od najbardziej optymistycznej wersji czyli chłodniczki oleju.
xyz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl