Maroonio pisze:A no właśnie za kontrolę jakości trzeba zapłacić ekstra 2k w serwisie. Swoją drogą dziwne jest to, że do mniejszych motorów, prawie każdy producent zamienników ma w ofercie nastawniki a do 4.2 żaden nie zrobił a to tylko kwestia tej obudowy właśnie.
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?
-
Bugalon
- Super Klubowicz

- Posty: 824
- Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Jak to dziwne
Do dupowozów 1.8T i 2,4 oplaca sie zaprojektowac i puscic produkcję seryjną bo jezdzi tego setki tysięcy jak nie miliony i zawsze klienci sie znajda. Silników 4.2 jeździ może z 10% tego co tych dupowozów i producentom zamienników "nie opłaca się". Standardowa procedura dla produktów niszowych lub o niskiej skali produkcji.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
-
Maroonio
- Forum Audi A8

- Posty: 80
- Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
- Lokalizacja: Warszawa
-
michalwruszak
- Super Klubowicz

- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Pozostaje jeszcze kwestia wychylania tego nastawnika , jest taka sama jak w 4.2?
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
- FOSS
- Super Klubowicz

- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
Długość łańcucha raczej nie jest bezpośrednim wyznacznikiem tego jak wychyla się nastawnik czyli też o ile stopni przestawia wałki rozrząduMaroonio pisze:Jeśli długość łańcucha jest taka sama (a zdaje się, że to ten sam łańcuch) jak w 1,8T czy 2.4-2.8 to wychylenie też będzie się zgadzać.
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- CINEK
- Super Klubowicz

- Posty: 5237
- Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
jeśli by te nastawniki z 1,8 i V6stek były wymienne z 4,2 to już od dawna było by o tym głośno.
Najprostszy przykład : mimo silnika V8, nastawnik z 4,2 nie pasuje do 3,7.
Wiec nie sądzę alby te od mniejszych pojemności pasowały, ale.... zróbcie testa i się pochwalcie wynikiem
Najprostszy przykład : mimo silnika V8, nastawnik z 4,2 nie pasuje do 3,7.
Wiec nie sądzę alby te od mniejszych pojemności pasowały, ale.... zróbcie testa i się pochwalcie wynikiem
to nie jest zwykły napęd...to
-
Maroonio
- Forum Audi A8

- Posty: 80
- Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
- Lokalizacja: Warszawa
Tak, jeszcze wielkość kółek i ilość zębów na nich może mieć wpływ. Reszta to czysta matematyka a dokładniej geometria 
Niepotrzebnie kupiłem tego chinola ( może ktoś chce ???) bo mógłbym przetestować przeróbkę na jakimś lepszym zamienniku.
[ Dodano: 2016-08-02, 09:16 ]
Nie pasuje bo? Ktoś to sprawdził ? Jakie są różnice?
Niepotrzebnie kupiłem tego chinola ( może ktoś chce ???) bo mógłbym przetestować przeróbkę na jakimś lepszym zamienniku.
[ Dodano: 2016-08-02, 09:16 ]
Nie pasuje bo? Ktoś to sprawdził ? Jakie są różnice?
- CINEK
- Super Klubowicz

- Posty: 5237
- Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
kolega ze Szwajcarii testował i nie trybi. Pisał że te od 4.2 maja wychylenie 23 stopnie a 3,7 natomiast 1 stopien
sprawdzał na swoim aucie i nie trybi.
tak to napisał (se przetłumaczcie
) :
"einen hab ich schonmal eingebaut den linken. aber der verstellt 23 grad. und ein 3,7er braucht 1grad . also hab ich den alten wieder eingebaut
"
Też się kiedyś zastanawiałem grubo nad tymi od 1,8 itp. bo faktycznie jakościowo lepiej "wyglądają" no i sporo mniej kosztują, ale szkoda mi głowicy było, gdyby cos nie napięło się jak trzeba
tak to napisał (se przetłumaczcie
"einen hab ich schonmal eingebaut den linken. aber der verstellt 23 grad. und ein 3,7er braucht 1grad . also hab ich den alten wieder eingebaut
"
Też się kiedyś zastanawiałem grubo nad tymi od 1,8 itp. bo faktycznie jakościowo lepiej "wyglądają" no i sporo mniej kosztują, ale szkoda mi głowicy było, gdyby cos nie napięło się jak trzeba
to nie jest zwykły napęd...to
-
michalwruszak
- Super Klubowicz

- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Wystarczy pewnie zajrzeć do SSP na temat silników w A8 i będzie wszystko jasne - obawiam się jednak ze różnice będą nie do pogodzenia w sprawie 2.8 i 4.2
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
-
leon0376
- Super Klubowicz

- Posty: 410
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
- Lokalizacja: FR
Kolego już o tym raz pisałem ale powtórzę.Olej sączy przez zaślepka i na łączeniu głowicy z blokiem przedostaje się pod kolektor i kapie na kata.Wystarczy poczytać bo było o tym.Maroonio pisze:Z zaślepki też leci po tyle silnika a nie z boku na kolektor. Po prostu Pan mechanik dał za mało towaru uszczelniającego a możliwe również, że dokręcił dekiel z nieodpowiednim momentem, kolejnością dokręcania itp. itd....
Gunner.
Włóż rękę na zimnym silniku z tyłu głowicy i będziesz wszystko wiedział.[/b]
Ostatnio zmieniony 02 sie 2016, 13:46 przez leon0376, łącznie zmieniany 2 razy.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
- FOSS
- Super Klubowicz

- Posty: 7579
- Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
- Lokalizacja: WPR
To weź mi to narysuj bo ja nie zakumałemMaroonio pisze:Tak, jeszcze wielkość kółek i ilość zębów na nich może mieć wpływ. Reszta to czysta matematyka a dokładniej geometria![]()
Uważasz że skoro łańcuch na długości i ilości ogniw jest ten sam oraz koła na obwodzie i ilości zębów te same to znaczy, że kąt przestawienia rozrządu będzie ten sam?... niezależnie od zastosowanego nastawnika?
FOSS motorsport *[/URL] (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
Gość
nastawnik z 1.8 predzej podejdzie do 3.7 jak do 4,2 bo 4,2 ma największy stopień wychyłu 3,7 to niemal połowa tego dlatego sa tam mniej awaryjne. 1.8 mam mniej mocy i cylindrów to nastawnik tańczy czesciej ale mozna go wywalić całkiem zastepując napinaczem łańcucha i wiele na mocy nie stracimy bo to tylko 12stopni
-
drookash
- Forum Audi A8

- Posty: 49
- Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Chłopaki... a w mapy ktoś zaglądał ? Przecież w każdej mapie cam position dla 4.2 jest wyraźnie -22kW. Co lepsze... -22kW pojawia się już przy mniej niż 1800rpm ale zawsze powyżej 80% obciążenia silnika.
Wychylenia 23kW to... błędy pomiaru lub luzy na łańcuszkach.
W doładowanych 2.7 VVT pomaga w napełnianiu - wcześniej turbawki wstają. Wielu jednak tunerów wyłącza VVT i jadą na sztywno by mieć pełen obraz sytuacji.
Zastanawia mnie czy w 4.2 też idzie mapą wyłączyć VVT a co za tym idzie również błędy z tym związane i procedury kontroli obwodów. Myślę, że w ECU przewidzieli takie konfiguracje aczkolwiek w SKONF nie widziałem...
Wychylenia 23kW to... błędy pomiaru lub luzy na łańcuszkach.
W doładowanych 2.7 VVT pomaga w napełnianiu - wcześniej turbawki wstają. Wielu jednak tunerów wyłącza VVT i jadą na sztywno by mieć pełen obraz sytuacji.
Zastanawia mnie czy w 4.2 też idzie mapą wyłączyć VVT a co za tym idzie również błędy z tym związane i procedury kontroli obwodów. Myślę, że w ECU przewidzieli takie konfiguracje aczkolwiek w SKONF nie widziałem...
Ostatnio zmieniony 02 sie 2016, 15:20 przez drookash, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !






