części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 02 sie 2016, 07:45

Jak to dziwne :) Do dupowozów 1.8T i 2,4 oplaca sie zaprojektowac i puscic produkcję seryjną bo jezdzi tego setki tysięcy jak nie miliony i zawsze klienci sie znajda. Silników 4.2 jeździ może z 10% tego co tych dupowozów i producentom zamienników "nie opłaca się". Standardowa procedura dla produktów niszowych lub o niskiej skali produkcji.
Maroonio pisze:A no właśnie za kontrolę jakości trzeba zapłacić ekstra 2k w serwisie. Swoją drogą dziwne jest to, że do mniejszych motorów, prawie każdy producent zamienników ma w ofercie nastawniki a do 4.2 żaden nie zrobił a to tylko kwestia tej obudowy właśnie.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 02 sie 2016, 08:36

W związku z tym wpadł mi do głowy pomysł, żeby zaadoptować nastawnik z 2.8 do 4.2. Skoro różnią się rowkiem na obudowie, to może trzeba dorobić "wypełniacz" do tego rowka, wszystko uszczelnić renzosilem i może by to działało :)

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 02 sie 2016, 08:46

Pozostaje jeszcze kwestia wychylania tego nastawnika , jest taka sama jak w 4.2?
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 02 sie 2016, 08:58

Jeśli długość łańcucha jest taka sama (a zdaje się, że to ten sam łańcuch) jak w 1,8T czy 2.4-2.8 to wychylenie też będzie się zgadzać.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 02 sie 2016, 09:02

Maroonio pisze:Jeśli długość łańcucha jest taka sama (a zdaje się, że to ten sam łańcuch) jak w 1,8T czy 2.4-2.8 to wychylenie też będzie się zgadzać.
Długość łańcucha raczej nie jest bezpośrednim wyznacznikiem tego jak wychyla się nastawnik czyli też o ile stopni przestawia wałki rozrządu :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 02 sie 2016, 09:13

jeśli by te nastawniki z 1,8 i V6stek były wymienne z 4,2 to już od dawna było by o tym głośno.

Najprostszy przykład : mimo silnika V8, nastawnik z 4,2 nie pasuje do 3,7.

Wiec nie sądzę alby te od mniejszych pojemności pasowały, ale.... zróbcie testa i się pochwalcie wynikiem <amasz>
to nie jest zwykły napęd...to

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 02 sie 2016, 09:16

Tak, jeszcze wielkość kółek i ilość zębów na nich może mieć wpływ. Reszta to czysta matematyka a dokładniej geometria ;)
Niepotrzebnie kupiłem tego chinola ( może ktoś chce ???) bo mógłbym przetestować przeróbkę na jakimś lepszym zamienniku.

[ Dodano: 2016-08-02, 09:16 ]
Nie pasuje bo? Ktoś to sprawdził ? Jakie są różnice?

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 02 sie 2016, 09:37

kolega ze Szwajcarii testował i nie trybi. Pisał że te od 4.2 maja wychylenie 23 stopnie a 3,7 natomiast 1 stopien <bezradny> sprawdzał na swoim aucie i nie trybi.

tak to napisał (se przetłumaczcie :D ) :


"einen hab ich schonmal eingebaut den linken. aber der verstellt 23 grad. und ein 3,7er braucht 1grad . also hab ich den alten wieder eingebaut
"


Też się kiedyś zastanawiałem grubo nad tymi od 1,8 itp. bo faktycznie jakościowo lepiej "wyglądają" no i sporo mniej kosztują, ale szkoda mi głowicy było, gdyby cos nie napięło się jak trzeba :)
to nie jest zwykły napęd...to

Maroonio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 80
Rejestracja: 03 lip 2014, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maroonio » 02 sie 2016, 09:41

Hmm, trzeba by wziąć takie dwa do porównania, np. od 2.8 i 4.2 i pomierzyć maksymalne wychylenia. Może by się rozjaśniło bo to jest chore żeby być niewolnikiem nastawnika :D

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 02 sie 2016, 09:45

Maroonio pisze:bo to jest chore żeby być niewolnikiem nastawnika
bardzo dobrze powiedziane <faktycznie>
to nie jest zwykły napęd...to

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 02 sie 2016, 09:55

Wystarczy pewnie zajrzeć do SSP na temat silników w A8 i będzie wszystko jasne - obawiam się jednak ze różnice będą nie do pogodzenia w sprawie 2.8 i 4.2
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 02 sie 2016, 11:12

Maroonio pisze:Z zaślepki też leci po tyle silnika a nie z boku na kolektor. Po prostu Pan mechanik dał za mało towaru uszczelniającego a możliwe również, że dokręcił dekiel z nieodpowiednim momentem, kolejnością dokręcania itp. itd....
Kolego już o tym raz pisałem ale powtórzę.Olej sączy przez zaślepka i na łączeniu głowicy z blokiem przedostaje się pod kolektor i kapie na kata.Wystarczy poczytać bo było o tym.

Gunner.

Włóż rękę na zimnym silniku z tyłu głowicy i będziesz wszystko wiedział.[/b]
Ostatnio zmieniony 02 sie 2016, 13:46 przez leon0376, łącznie zmieniany 2 razy.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 02 sie 2016, 11:26

Maroonio pisze:Tak, jeszcze wielkość kółek i ilość zębów na nich może mieć wpływ. Reszta to czysta matematyka a dokładniej geometria ;)
To weź mi to narysuj bo ja nie zakumałem :)

Uważasz że skoro łańcuch na długości i ilości ogniw jest ten sam oraz koła na obwodzie i ilości zębów te same to znaczy, że kąt przestawienia rozrządu będzie ten sam?... niezależnie od zastosowanego nastawnika?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Gość

Post autor: Gość » 02 sie 2016, 12:26

nastawnik z 1.8 predzej podejdzie do 3.7 jak do 4,2 bo 4,2 ma największy stopień wychyłu 3,7 to niemal połowa tego dlatego sa tam mniej awaryjne. 1.8 mam mniej mocy i cylindrów to nastawnik tańczy czesciej ale mozna go wywalić całkiem zastepując napinaczem łańcucha i wiele na mocy nie stracimy bo to tylko 12stopni

drookash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 02 sie 2016, 15:08

Chłopaki... a w mapy ktoś zaglądał ? Przecież w każdej mapie cam position dla 4.2 jest wyraźnie -22kW. Co lepsze... -22kW pojawia się już przy mniej niż 1800rpm ale zawsze powyżej 80% obciążenia silnika.
Wychylenia 23kW to... błędy pomiaru lub luzy na łańcuszkach.
W doładowanych 2.7 VVT pomaga w napełnianiu - wcześniej turbawki wstają. Wielu jednak tunerów wyłącza VVT i jadą na sztywno by mieć pełen obraz sytuacji.
Zastanawia mnie czy w 4.2 też idzie mapą wyłączyć VVT a co za tym idzie również błędy z tym związane i procedury kontroli obwodów. Myślę, że w ECU przewidzieli takie konfiguracje aczkolwiek w SKONF nie widziałem...
Ostatnio zmieniony 02 sie 2016, 15:20 przez drookash, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl