Maroonio pisze:A no właśnie za kontrolę jakości trzeba zapłacić ekstra 2k w serwisie. Swoją drogą dziwne jest to, że do mniejszych motorów, prawie każdy producent zamienników ma w ofercie nastawniki a do 4.2 żaden nie zrobił a to tylko kwestia tej obudowy właśnie.
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?
Jak to dziwne Do dupowozów 1.8T i 2,4 oplaca sie zaprojektowac i puscic produkcję seryjną bo jezdzi tego setki tysięcy jak nie miliony i zawsze klienci sie znajda. Silników 4.2 jeździ może z 10% tego co tych dupowozów i producentom zamienników "nie opłaca się". Standardowa procedura dla produktów niszowych lub o niskiej skali produkcji.
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Pozostaje jeszcze kwestia wychylania tego nastawnika , jest taka sama jak w 4.2?
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Długość łańcucha raczej nie jest bezpośrednim wyznacznikiem tego jak wychyla się nastawnik czyli też o ile stopni przestawia wałki rozrząduMaroonio pisze:Jeśli długość łańcucha jest taka sama (a zdaje się, że to ten sam łańcuch) jak w 1,8T czy 2.4-2.8 to wychylenie też będzie się zgadzać.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
jeśli by te nastawniki z 1,8 i V6stek były wymienne z 4,2 to już od dawna było by o tym głośno.
Najprostszy przykład : mimo silnika V8, nastawnik z 4,2 nie pasuje do 3,7.
Wiec nie sądzę alby te od mniejszych pojemności pasowały, ale.... zróbcie testa i się pochwalcie wynikiem
Najprostszy przykład : mimo silnika V8, nastawnik z 4,2 nie pasuje do 3,7.
Wiec nie sądzę alby te od mniejszych pojemności pasowały, ale.... zróbcie testa i się pochwalcie wynikiem
to nie jest zwykły napęd...to
Tak, jeszcze wielkość kółek i ilość zębów na nich może mieć wpływ. Reszta to czysta matematyka a dokładniej geometria
Niepotrzebnie kupiłem tego chinola ( może ktoś chce ???) bo mógłbym przetestować przeróbkę na jakimś lepszym zamienniku.
[ Dodano: 2016-08-02, 09:16 ]
Nie pasuje bo? Ktoś to sprawdził ? Jakie są różnice?
Niepotrzebnie kupiłem tego chinola ( może ktoś chce ???) bo mógłbym przetestować przeróbkę na jakimś lepszym zamienniku.
[ Dodano: 2016-08-02, 09:16 ]
Nie pasuje bo? Ktoś to sprawdził ? Jakie są różnice?
kolega ze Szwajcarii testował i nie trybi. Pisał że te od 4.2 maja wychylenie 23 stopnie a 3,7 natomiast 1 stopien sprawdzał na swoim aucie i nie trybi.
tak to napisał (se przetłumaczcie ) :
"einen hab ich schonmal eingebaut den linken. aber der verstellt 23 grad. und ein 3,7er braucht 1grad . also hab ich den alten wieder eingebaut
"
Też się kiedyś zastanawiałem grubo nad tymi od 1,8 itp. bo faktycznie jakościowo lepiej "wyglądają" no i sporo mniej kosztują, ale szkoda mi głowicy było, gdyby cos nie napięło się jak trzeba
tak to napisał (se przetłumaczcie ) :
"einen hab ich schonmal eingebaut den linken. aber der verstellt 23 grad. und ein 3,7er braucht 1grad . also hab ich den alten wieder eingebaut
"
Też się kiedyś zastanawiałem grubo nad tymi od 1,8 itp. bo faktycznie jakościowo lepiej "wyglądają" no i sporo mniej kosztują, ale szkoda mi głowicy było, gdyby cos nie napięło się jak trzeba
to nie jest zwykły napęd...to
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Wystarczy pewnie zajrzeć do SSP na temat silników w A8 i będzie wszystko jasne - obawiam się jednak ze różnice będą nie do pogodzenia w sprawie 2.8 i 4.2
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Kolego już o tym raz pisałem ale powtórzę.Olej sączy przez zaślepka i na łączeniu głowicy z blokiem przedostaje się pod kolektor i kapie na kata.Wystarczy poczytać bo było o tym.Maroonio pisze:Z zaślepki też leci po tyle silnika a nie z boku na kolektor. Po prostu Pan mechanik dał za mało towaru uszczelniającego a możliwe również, że dokręcił dekiel z nieodpowiednim momentem, kolejnością dokręcania itp. itd....
Gunner.
Włóż rękę na zimnym silniku z tyłu głowicy i będziesz wszystko wiedział.[/b]
Ostatnio zmieniony 02 sie 2016, 13:46 przez leon0376, łącznie zmieniany 2 razy.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
To weź mi to narysuj bo ja nie zakumałemMaroonio pisze:Tak, jeszcze wielkość kółek i ilość zębów na nich może mieć wpływ. Reszta to czysta matematyka a dokładniej geometria
Uważasz że skoro łańcuch na długości i ilości ogniw jest ten sam oraz koła na obwodzie i ilości zębów te same to znaczy, że kąt przestawienia rozrządu będzie ten sam?... niezależnie od zastosowanego nastawnika?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
nastawnik z 1.8 predzej podejdzie do 3.7 jak do 4,2 bo 4,2 ma największy stopień wychyłu 3,7 to niemal połowa tego dlatego sa tam mniej awaryjne. 1.8 mam mniej mocy i cylindrów to nastawnik tańczy czesciej ale mozna go wywalić całkiem zastepując napinaczem łańcucha i wiele na mocy nie stracimy bo to tylko 12stopni
Chłopaki... a w mapy ktoś zaglądał ? Przecież w każdej mapie cam position dla 4.2 jest wyraźnie -22kW. Co lepsze... -22kW pojawia się już przy mniej niż 1800rpm ale zawsze powyżej 80% obciążenia silnika.
Wychylenia 23kW to... błędy pomiaru lub luzy na łańcuszkach.
W doładowanych 2.7 VVT pomaga w napełnianiu - wcześniej turbawki wstają. Wielu jednak tunerów wyłącza VVT i jadą na sztywno by mieć pełen obraz sytuacji.
Zastanawia mnie czy w 4.2 też idzie mapą wyłączyć VVT a co za tym idzie również błędy z tym związane i procedury kontroli obwodów. Myślę, że w ECU przewidzieli takie konfiguracje aczkolwiek w SKONF nie widziałem...
Wychylenia 23kW to... błędy pomiaru lub luzy na łańcuszkach.
W doładowanych 2.7 VVT pomaga w napełnianiu - wcześniej turbawki wstają. Wielu jednak tunerów wyłącza VVT i jadą na sztywno by mieć pełen obraz sytuacji.
Zastanawia mnie czy w 4.2 też idzie mapą wyłączyć VVT a co za tym idzie również błędy z tym związane i procedury kontroli obwodów. Myślę, że w ECU przewidzieli takie konfiguracje aczkolwiek w SKONF nie widziałem...
Ostatnio zmieniony 02 sie 2016, 15:20 przez drookash, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !