[D3 04 4.2MPI/LPG ] Problem z mocą na PB oraz na LPG
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Problem z mocą na PB oraz na LPG
Witam Wszystkich ;(
Potrzebuję Waszej pomocy.. opisuję problem. miłego czytania.
Na początku kwietnia zakupiłem swoje cudowne jakże piękne autko Audi A8 4.2.
Auto przez pierwszy miesiąc użytkowania nie sprawiało żadnych problemów. Również nie było żadnych błędów w vcds..
Po mniej więcej około miesiąca użytkowania pojawiły się pierwsze problemy oraz błedy, które były również odczuwalne podczas jazdy samochodem. Na początku auto na LPG miało co raz mniej mocy. Nie wkręcał się na obroty albo jak już to robił to wtedy kiedy miał na to ochotę. Podczas przyspieszania odczuwalne były szarpania tzn - gaz w podłogę auto rozpedza sie w miarę, coś szarpnie, nie ma mocy, znowu coś szarpnie i ciągnie dalej. Kontrolka check engine - autko pod VCDS i nast. błedy : Zbyt uboga mieszanka paliwa na 1 i na 2... Po jeździe na samej benzynie doszliśmy do wniosku, że problem powstaje od gazu.. Gaz do regulacji.. Pierwszy gazownik niby gaz wyregulował. Jednak od pierwszego wduszenia gazu czuć, że auto nie ma takiej mocy jak miało.. Zawróciłem się, przedstawiam sprawę, gość podpina pod komputer i mówi, że mapy się pokrywają z tymi na benzynie i z jego strony jest wszystko ok. Skoro ok to jadę do domu.. Jeżdzę tak autem około tygodnia kontrolka check engine zapala się błedy powracaja te same + wypadanie zapłonów cyl 4,5,6,7,8. Jadę autem na diagnozę oraz wymianę potrzebnych rzeczy. "Mechanicy" po sprawdzeniu cewek i świeć twierdzą, że do wymiany są tylko 4 świece i je wymieniają. (Kompletnie się nie zorientowałem, że wymienili tylko jedną stronę swieć - pożniej jak z nimi rozmawiałem to sami mi powiedzieli, że kolejne świece mozną wymienić.. ) Po wymianie tych 4 świeć nie było czuć już drgań auta.. Kontrolke checka usuneli więc jeżdzę autem dalej... znowu po około tygodnia zapala się check z błedami uboga mieszanka na 1 i na 2 lece do gazowników dwóch (mowię już w skrócie) regulują mi gaz i za każdym razem check sie zapalał po około dnia jazdy.. Autem znowu zaczeło telepać.
Na chwilę obecną mam wypadanie zapłonów na 4,6 czasami pojawi się tylko 5. W ogóle który zapłon wypada to jak loteria.. Autem na dzień dzisiejszy drży i to mocno.. Jak zostawiam go na światłach na D to mam wrażenie, że mi zgaśnie tak falują obroty.. Moc na benzynie pogorszyła się o 50% i teraz czy PB czy LPG to jeden i ten sam syf.. I na tym i na tym nie jedzie... Jesli chodzi o mieszankę to na 1 jest za ubogo i za bogato a na 2 za ubogo.. Ogólnie szkoda mi auta już bo widzę jak umiera.. ;( i w sumie 3 gazowników nie uprało się z gazem. twierdza ze wtryski i reduktor jest ok. Auto cięzko odpala.. za 3 razem i to muszę trzymać zeby dłuzej krecił
Dodam, że wczesniej dużo czytałem na forum..
Sprawdałem przepływkę, która wypluła mi 236g czyli nie najgorzej
sprawdzony rozrzad rożnica między jednym a drugim to 3 czyli też okey..
Ogołnie kanały 90-93 sprawdzone i zero problemów
gruszki sprawdzone w porządku..
Nie pamiętam co jeszcze robiłem w tym okresie ale na prawdę starałem się..
Czy jechać i wymieniać cewki i pozostałe 4 świece mimo, że są niby ok ? Cewki w serwisie sprawdzałem to były wymieniane jak byłą akcja serwisowa w 2011r.
Nie mam już sił na te auto.. ;/ Podoba mi się ale ona ze mna nie współgra..
Czekam na Wasze propozycję..
P.S 6 września umówiony ponoć do Magika od Gazu w Siedlcach.. Zobaczymy.
Potrzebuję Waszej pomocy.. opisuję problem. miłego czytania.
Na początku kwietnia zakupiłem swoje cudowne jakże piękne autko Audi A8 4.2.
Auto przez pierwszy miesiąc użytkowania nie sprawiało żadnych problemów. Również nie było żadnych błędów w vcds..
Po mniej więcej około miesiąca użytkowania pojawiły się pierwsze problemy oraz błedy, które były również odczuwalne podczas jazdy samochodem. Na początku auto na LPG miało co raz mniej mocy. Nie wkręcał się na obroty albo jak już to robił to wtedy kiedy miał na to ochotę. Podczas przyspieszania odczuwalne były szarpania tzn - gaz w podłogę auto rozpedza sie w miarę, coś szarpnie, nie ma mocy, znowu coś szarpnie i ciągnie dalej. Kontrolka check engine - autko pod VCDS i nast. błedy : Zbyt uboga mieszanka paliwa na 1 i na 2... Po jeździe na samej benzynie doszliśmy do wniosku, że problem powstaje od gazu.. Gaz do regulacji.. Pierwszy gazownik niby gaz wyregulował. Jednak od pierwszego wduszenia gazu czuć, że auto nie ma takiej mocy jak miało.. Zawróciłem się, przedstawiam sprawę, gość podpina pod komputer i mówi, że mapy się pokrywają z tymi na benzynie i z jego strony jest wszystko ok. Skoro ok to jadę do domu.. Jeżdzę tak autem około tygodnia kontrolka check engine zapala się błedy powracaja te same + wypadanie zapłonów cyl 4,5,6,7,8. Jadę autem na diagnozę oraz wymianę potrzebnych rzeczy. "Mechanicy" po sprawdzeniu cewek i świeć twierdzą, że do wymiany są tylko 4 świece i je wymieniają. (Kompletnie się nie zorientowałem, że wymienili tylko jedną stronę swieć - pożniej jak z nimi rozmawiałem to sami mi powiedzieli, że kolejne świece mozną wymienić.. ) Po wymianie tych 4 świeć nie było czuć już drgań auta.. Kontrolke checka usuneli więc jeżdzę autem dalej... znowu po około tygodnia zapala się check z błedami uboga mieszanka na 1 i na 2 lece do gazowników dwóch (mowię już w skrócie) regulują mi gaz i za każdym razem check sie zapalał po około dnia jazdy.. Autem znowu zaczeło telepać.
Na chwilę obecną mam wypadanie zapłonów na 4,6 czasami pojawi się tylko 5. W ogóle który zapłon wypada to jak loteria.. Autem na dzień dzisiejszy drży i to mocno.. Jak zostawiam go na światłach na D to mam wrażenie, że mi zgaśnie tak falują obroty.. Moc na benzynie pogorszyła się o 50% i teraz czy PB czy LPG to jeden i ten sam syf.. I na tym i na tym nie jedzie... Jesli chodzi o mieszankę to na 1 jest za ubogo i za bogato a na 2 za ubogo.. Ogólnie szkoda mi auta już bo widzę jak umiera.. ;( i w sumie 3 gazowników nie uprało się z gazem. twierdza ze wtryski i reduktor jest ok. Auto cięzko odpala.. za 3 razem i to muszę trzymać zeby dłuzej krecił
Dodam, że wczesniej dużo czytałem na forum..
Sprawdałem przepływkę, która wypluła mi 236g czyli nie najgorzej
sprawdzony rozrzad rożnica między jednym a drugim to 3 czyli też okey..
Ogołnie kanały 90-93 sprawdzone i zero problemów
gruszki sprawdzone w porządku..
Nie pamiętam co jeszcze robiłem w tym okresie ale na prawdę starałem się..
Czy jechać i wymieniać cewki i pozostałe 4 świece mimo, że są niby ok ? Cewki w serwisie sprawdzałem to były wymieniane jak byłą akcja serwisowa w 2011r.
Nie mam już sił na te auto.. ;/ Podoba mi się ale ona ze mna nie współgra..
Czekam na Wasze propozycję..
P.S 6 września umówiony ponoć do Magika od Gazu w Siedlcach.. Zobaczymy.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez shark5856, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Witam też mam podobne kłopoty tylko autko bez gazu zaraz zabraknie mechaników w Białymstoku już nie wiem czy się śmiać czy płakać 6000 zł zostawione a jak był problem że się dusi i nie ma mocy tak jest dalej mogę powiedzieć tylko współczuję ,rozmawiałem dziś z kolegą z forum i jak do końca tygodnia nie ogarną mi samochodu nie pozostanie mi nic innego jak poprowadzić autko na drugi koniec Polski pozdrawiam i życzę wytrwałości czego i sobie życzę heh
Chyba będzie trzeba odczekać aż minie te półroku i sprzedać te auto. Jeszcze wczesniej byłem prawie pewny ze to wina LPG ponieważ auto chodziło na PB przyzwoicie.. Teraz ani PB ani LPG.. Już chciałem instalację gazową wywalić i założyć nową ale jak to nie przyniesie efektu to strata kasy.. ;/
Wytrwałość się w tym przypadku przyda na pewno - Dzięki ! ;]
Wytrwałość się w tym przypadku przyda na pewno - Dzięki ! ;]
Pozdrawiam
By coś poradzić Wam w takich przypadkach to brakuje danych.
Jaki/jakie reduktory zamontowane?,
jakie spadki ciśnienia LPG podczas max obciążenia?
czy jest szczelny dolot?
itd.
Dzisiaj miałem D3 z BRC, non stop łapie błędy mieszanka za uboga. Zapala Check Engine.
Przyczyna, zamontowany jeden reduktor "cegła". Nie ma prawa to działać
poprawnie, Genius MAX wyciąga max do 250-260KM.
A Autko ma ponad 300KM.
Jaki/jakie reduktory zamontowane?,
jakie spadki ciśnienia LPG podczas max obciążenia?
czy jest szczelny dolot?
itd.
Dzisiaj miałem D3 z BRC, non stop łapie błędy mieszanka za uboga. Zapala Check Engine.
Przyczyna, zamontowany jeden reduktor "cegła". Nie ma prawa to działać
poprawnie, Genius MAX wyciąga max do 250-260KM.
A Autko ma ponad 300KM.
Jakie tylko bede mógł podać informacje to podam.
Gaz Stag 300.8
Wtryski Baracuda
Reduktor jeden do 350 koni nazwy nie znam :-)
Drugi gazownik ponoć znalazł lewe powietrze i naprawił to.. Mówił ze jest wszystko szczelne...
Ciśnienia gazu nie sprawdzę ponieważ nie posiadam kabla do sterownika gazu...
EDIT : Reduktor KME Gold :-) jedna sztuka.
Gaz Stag 300.8
Wtryski Baracuda
Reduktor jeden do 350 koni nazwy nie znam :-)
Drugi gazownik ponoć znalazł lewe powietrze i naprawił to.. Mówił ze jest wszystko szczelne...
Ciśnienia gazu nie sprawdzę ponieważ nie posiadam kabla do sterownika gazu...
EDIT : Reduktor KME Gold :-) jedna sztuka.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2016, 23:20 przez shark5856, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Słuchajcie, objawy mogą wskazywać na reduktor, prawda ?
To może, mimo, że gazownik twierdził, że reduktor jest ok to jednak go wymienić ? Chodzi mi po głowie KME TWIN on jest do 408KM... ?
W ogóle co może być przyczyną, że nie da się wyregulować instalacji gazowej ?
Od wczoraj jeżdzę autem na benzynie - problemów z odpalaniem nie mam, auto tak mocno nie drga aczkolwiek jeszcze delikatnie czuję, no i moc lepsza ale to jeszcze nie to..
EDIT :
Panowie martwi mnie troche kanał 93 ;( rozrząd ? wcześniej było ładnie.. ;/
To może, mimo, że gazownik twierdził, że reduktor jest ok to jednak go wymienić ? Chodzi mi po głowie KME TWIN on jest do 408KM... ?
W ogóle co może być przyczyną, że nie da się wyregulować instalacji gazowej ?
Od wczoraj jeżdzę autem na benzynie - problemów z odpalaniem nie mam, auto tak mocno nie drga aczkolwiek jeszcze delikatnie czuję, no i moc lepsza ale to jeszcze nie to..
EDIT :
Panowie martwi mnie troche kanał 93 ;( rozrząd ? wcześniej było ładnie.. ;/
Pozdrawiam
Jaki jest zamontowany obecnie ?shark5856 pisze:To może, mimo, że gazownik twierdził, że reduktor jest ok to jednak go wymienić ? Chodzi mi po głowie KME TWIN on jest do 408KM... ?
Wiele powodów, na odległość tylko szklana kula poratujeshark5856 pisze:W ogóle co może być przyczyną, że nie da się wyregulować instalacji gazowej ?
shark5856 pisze:martwi mnie troche kanał 93 ;( rozrząd ? wcześniej było ładnie
Więc zacznij od sprawdzenia tego !
Ja mam twina u siebie i jest bardzo wydajny. Male spadki ciśnienia ma przy pelnym bucie, trzyma do końca bez przełączania na PB..polecam. jeden gold to o jeden za malo do 4.2To może, mimo, że gazownik twierdził, że reduktor jest ok to jednak go wymienić ? Chodzi mi po głowie KME TWIN on jest do 408KM... ?
to nie jest zwykły napęd...to
Najczęściej źle jest ustawiony od początku.shark5856 pisze:No właśnie... Rozumiem ze objawy wypadania zapłonow mogą byc od tego ? Ostatnio jeżdzę na benzynie jest fajnie wypadania nie ma auto delikatnie kopie..
Tak w ogóle to co moze byc przyczyna przestawienia sie rozrządu ?
Co do wypadania zapłonów:
Pomiar ciśnienia sprężania by to wyjaśnił.