części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 07 paź 2016, 19:28

No tak się składa, że chciałem wykluczyć przypadek i robiłem tak już pewnie więcej niż 10 razy ;] Za każdym razem odpala praktycznie jak nowy :D

drookash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 15 gru 2015, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 07 paź 2016, 20:12

Gunner pisze:No tak się składa, że chciałem wykluczyć przypadek i robiłem tak już pewnie więcej niż 10 razy ;] Za każdym razem odpala praktycznie jak nowy :D
Obojętnie jaki olej to i tak zastuka - wynika to z konstrukcji nastawnika a dokładnie ze sposobu zwalniania pinu blokującego. W samym nastawniku jest akumulator oleju. Podczas gaszenia silnika nastawnik po zaniku ciśnienia ustawia się i blokuje pinem w retard. Jednak zanim się zablokuje zaworki zwrotne są otwarte i ciśnienie oleju ucieka. Gdy po zgaszeniu pykniesz kluczykiem tak z pół obrotu silnika pompa wciśnie olej w nastawnik i uzupełni olej w akumulatorze ale nie zwolni pina który normalnie puszcza przy nominalnym ciśnieniu oleju. Jeżeli zaworki zwrotne masz szczelne to olej z akumulatora nie ucieknie. Przy ponownym odpaleniu nastawnik zaraz po zwolnieniu pina będzie już miał w sobie olej i nie ugnie się pod ciągnącym łańcuchem i wtedy jest smooth :)
Obserwuję to od kilku miesięcy drobnostkowo analizując i takie mam wnioski.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 07 paź 2016, 21:46

preston81 pisze:czysty przypadek wykonaj to z 10x i sie przekonasz ze jestes w bledzie :)
Nie prawda.Kolega wyżej ma rację.Ja też tak próbowałem kilka dni pod rząd i efekt jak kolega wyżej opisał.A żeby było śmieszniej u mnie jak było goraco na dworze to potyrkiwal a teraz jak jest chłodno przestał. Czyżby olej szybciej wytracal temperaturę i tym samym szybciej gestnial co nie pozwala mu spłynąć.Koliduje to z wszystkimi dotychczasowymi "tyrkotkami"na zimnym silniku <hmm>
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

methanex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 92
Rejestracja: 14 cze 2016, 19:49
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: methanex » 07 paź 2016, 22:06

Hmm, znajomy w s6 c5 też miał chrobotanie z rana , zmienil olej na 5w50 jakiś lepsiejszy i przestało terkotać z rana .

Gunner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 371
Rejestracja: 07 mar 2015, 20:27
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Gunner » 07 paź 2016, 22:16

leon0376 pisze:
A żeby było śmieszniej u mnie jak było goraco na dworze to potyrkiwal a teraz jak jest chłodno przestał. Czyżby olej szybciej wytracal temperaturę i tym samym szybciej gestnial co nie pozwala mu spłynąć.Koliduje to z wszystkimi dotychczasowymi "tyrkotkami"na zimnym silniku <hmm>
Tak jest, mam dokładnie tak samo. W te ostatnio zimniejsze dni terkocze jakby rzadziej i nie tak mocno.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 paź 2016, 17:16

może pompa oleju leży i kwiczy i gęsty olej szybciej jest pompowany bo uszczelnia tu i tam

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 09 paź 2016, 19:07

A tak w ogóle to ten dźwięk "grrrr" co wydaje luźny łańcuch o ślizg, dopóki nastawnik nie napnie ??

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 09 paź 2016, 19:51

Marcin2013 pisze:A tak w ogóle to ten dźwięk "grrrr" co wydaje luźny łańcuch o ślizg, dopóki nastawnik nie napnie ??
Nie o ślizg... grzechocze o głowicę... i jak nie ma ślizgu to grzechocze o metalową część nastawnika na której mocowany jest owy ślizg.

Poniżej na foto masz miejsce w głowicy gdzie siedzi nastawnik i ślady po łańcuchu.

Obrazek . Obrazek
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 09 paź 2016, 20:59

takie terkotanie jest problematyczne do rozpoznania
powody bywają różne .
Nie koniecznie jest tak jak wyżej w moim poprzednim motorze odzywało się ale śladów na głowicy deklu nie było tak jak braku ślizgu .
Napinacz był uszkodzony można było go przesuwać góra i dół

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 09 paź 2016, 21:04

spoko chlopaki odpalajcie sobie auta na pol kluczyka zobaczymy jak bedzie to wygladac jak sie okaze ze glowice trzeba bedzie robic i do tego bedziecie musieli kupic sobie nowe nastawniki :) ba albo jak wam polamie slizgi w drobny mak a lancuch bedzie generowal opilki ze stopki nastawnika na ktorej montuje sie owe slizgi :) sposob rewelacja by sie nie przejmowac
bądź sobą, wariatów też lubią

colorado
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 155
Rejestracja: 19 lis 2009, 14:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: colorado » 21 paź 2016, 11:34

methanex pisze:a więc tak :
Po przeczytaniu wątku zacząłem nasłuchiwać nastawników, po dłuższym tzn. nocnym postoju coś tam słychać przez 0.5 sek. Dodam , że raz się pojawia ten dźwiek a innym razem już nie.
Zacząłem się martwić , znajomy podłączył kompa i zaczeliśmy jeździć. Rozrząd ustawiony na 0 ,
Podczas jazdy oba nastawniki równiutko wstają i maja maxymalne odchylenie 21-22.
Nie mam logów dynamicznych .

Olać to i się nie przejmować?
Ma dokładnie taki same objawy.
Zaglądałem do nastawników, ślizgi są ok.

Latem objawy były mało zauważalne. Teraz gdy jest chłodnie objawy są zdecydowanie częstsze.

Olej nowy LM 5W40. Przed zalaniem płukanka LM.

W jaki sposób określić który napinacz może być uszkodzony ?

sqm20v
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 03 cze 2016, 19:40
Lokalizacja: Warmia

Post autor: sqm20v » 22 paź 2016, 22:30

colorado pisze:W jaki sposób określić który napinacz może być uszkodzony ?
Podczas odpalania niech ktoś postoi przed otwartą maską i posłucha, jest róznica między tym z tyłu a tym z przodu i idzie to usłyszeć.


Mi też delikatnie odzywa się prawy nastawnik, siedzi jeszcze oryginalny, przebieg mam 295k, niestety jest to bardzo nie regularne, raz nie zagra nic po 3 dniach stania, raz po zgaszeniu jak postoi 4 godziny potrafi zagrzechotać przez około sekundę lub mniej.

Miałem okazje porównywać nastawniki z V6 i BFM i po za wrąbkiem na uszczelkę pokrywy się nie różnią... chyba będę ryzykował montaż tego z V6.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 23 paź 2016, 09:16

sqm20v pisze:Miałem okazje porównywać nastawniki z V6 i BFM i po za wrąbkiem na uszczelkę pokrywy się nie różnią... chyba będę ryzykował montaż tego z V6.
Przeglądałeś CAŁY temat? Chyba nie skoro do takich wniosków dochodzisz.

Mają inne kąty przestawienia, noo ale próbuj.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 23 paź 2016, 10:23

jesteś pewny tych kątów ?
bo chyba tylko 3,7
Z czego kojarzę jak robiłem v6 i patrzyłem to podobnie się wychylają .
Moje pytanie jest takie czy ktoś odpalał auto na innym sterowniku takie 4,2
i wtedy można by to wystroić bez tych nastawników .

buugi

Post autor: buugi » 03 lis 2016, 10:08

Witam
Potrzebuje pomocy, przy uruchomieniu silnika (4,2v8 AXQ) już nie słychać stuków, ale pojawiają się gdy auto złapie temperaturę. W aucie zostało zrobione w ciągu ostatniego tygodnia:
1. Wymieniony napinacz z łańcuchem od Pana z Inowrocławia na lewej głowicy
2. Wymieniony olej na Motul 8100 X-clean FE
3. Wymienione zaworki zwrotne pod kolektorem ssącym
4. Sprawdzone bloki 090 i 093 - napinacze na postoju wychylają się do 21 na obu stronach
5. Rozrząd niby ustawiony ale na "Phase position Bank 1" pokazuje -3 a na "Phase position Bank 2" pokazuje -2.
Proszę o sugestie co można jeszcze sprawdzić i czy nastawy z grupy 093 odnośnie ustawienia rozrządu muszą być skorygowane.

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl