części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 ALL ] Przeróbka pompy paliwa na volkswagenowską ze szr

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
ABW993
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 10 paź 2016, 23:25
Lokalizacja: Szczecin/Zielona Góra

[D2 ALL ] Przeróbka pompy paliwa na volkswagenowską ze szr

Post autor: ABW993 » 11 paź 2016, 10:30

Witam!

Temat może dla wielu z Was będzie kontrowersyjny i nazwiecie to druciarstwem, no ale cóż... Może komuś się przyda. W mojej A8 padła pompka paliwa. Po przeczytaniu o problemach z tymi pompami postanowiłem wyeliminować ryzyko kolejnego wyciągania kosza i "zmodyfikowałem" lekko układ.

Plan był taki:
- zamiast uszkodzonej pompy wstawić metalową rurkę z końcówką, która będzie średnicą pasować do otworu na pompkę,
- założyć pompkę, którą można dostać za butelkę piwa na wężu poza zbiornikiem,
- podłączyć nową pompkę kablami idącymi ze wtyczki.

Póki co pompka została założona na potrzeby testów obok zbiorniczka spryskiwaczy, jednak docelowo będzie się znajdować obok zbiornika w okolicy filtra paliwa. Do tego muszę zamówić odpowiednie przewody, bo widoczne na zdjęciu, ściskane opaskami, również są rozwiązaniem doraźnym, żeby przetestować czy to w ogóle będzie chodzić.

Efektem przeróbki jest silnik pracujący tak samo jak na oryginalnej pompie.

Jedynym problemem jest to, że najprawdopodobniej (jescze do końca nie sprawdziłem) musi być 1/2 zbiornika. Z tego co widziałem, ten problem pojawiał się równiez przy oryginalnych pompkach. Wiecie może gdzie leży problem i jak go rzowiązac w przypadku takiej przeróbki? Dodam, że oryginalna pompka jest osadzona w dwóch otworach - jeden idący do filtra kosza, a drugi łączy się z rurką zakręcającą się na koszu - tego nie podłączałem i może to jest przyczyna.


Uprzedzając hejty:
"Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie"

Zdjęcia:
Ostatnio zmieniony 11 paź 2016, 16:40 przez ABW993, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 11 paź 2016, 10:46

ABW993, a tak z ciekawości to jak rozwiązałeś podawanie paliwa z drugiej komory ? Chodzi o ten mały krócieć przelewowy, który jest na pompie a w tym rozwiązaniu zostało to chyba pominięte, co może skutkować tym, że przy połowie baku Ci auto nie odpali
to nie jest zwykły napęd...to

ABW993
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 10 paź 2016, 23:25
Lokalizacja: Szczecin/Zielona Góra

Post autor: ABW993 » 11 paź 2016, 10:50

Pospieszyłem się i tego nie rozwiązałem, bo nie podłączyłem przewodu :/
Póki co mi to jakoś nie przeszkadza, bo jeżdżę na LPG, ale za jakiś czas mam zamiar wyciągnąć kosz i wąż od króćca połączyć trójnikiem z głównym wężem.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 11 paź 2016, 10:59

ten krócieć mały na pompie jest trochę .... <hmm> mały :D aby tam jakoś go połączyć z trójnikiem...jak chcesz wpiąć wężyk na niego?
to nie jest zwykły napęd...to

ABW993
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 10 paź 2016, 23:25
Lokalizacja: Szczecin/Zielona Góra

Post autor: ABW993 » 11 paź 2016, 11:04

- do króćca idzie ten wężyk z metalową złączką. Jak się połączy wszystko trójnikiem, to powinno śmigać, zasysając tak jak w oryginale przez króciec
4.2 Q

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 11 paź 2016, 11:22

no, ale to chcesz to połączyć trójnikiem w baku czy przy pompie? Bo jak połączysz to w baku to trzeba będzie zaślepić ten mały kruciec...
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 11 paź 2016, 11:27

Panowie to jest drut i nie nadaje sie do tego działu. Dlaczego? Bo układ przelewowy tu nie isnieje i widze że kolega nie ma wiedzy na tyle by go rozwiązać. Proponuje się zapoznac z gotowymi juz rozwiązaniami które poprawiaja fabryke.
Żadna zewnętrzna pompa nie uruchomi nam przelewu a ten jest niezbedny bysmy nie ciągneli z dna samego syfu.
Musiał by tu zastosować druga pompke na bypassie która realizowała by przelew ale to sensu zandego nie ma.

ABW993
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 10 paź 2016, 23:25
Lokalizacja: Szczecin/Zielona Góra

Post autor: ABW993 » 11 paź 2016, 11:30

Coś takiego jak na obrazku. Wtedy powinno ssać również z dołu baku.
4.2 Q

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 11 paź 2016, 11:33

Apo , kolega już wcześniej napisał
ABW993 pisze:Uprzedzając hejty:

"Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie"
daj się mu wykazać, bo jestem ciekaw co z tego wyjdzie, może nie z chęci przerobienia tego u siebie a z czystej ciekawości.

poza tym pomysł z ulokowaniem pompy paliwa a lepiej dostępnym miejscu jest fajny, tylko trzeba to dobrze rozwiązać....

zamiast krytykować możemy cos wspólnie wymyślić.... ;)

ABW993 nadal się pytam co z małym króćcem? zaślepiasz czy jak, bo paliwo będzie z niego lecieć ...albo ja czegoś nie rozumiem z tym trójnikiem <bezradny>
Ostatnio zmieniony 11 paź 2016, 11:35 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 11 paź 2016, 11:34

Ty nie kumasz jak działa układ na zasadzie venturiego? Przelew jest realizowany zupełnie innym przewodem do drugiego kosza a u ciebie to nie bedzie działac bo nie masz cisnienia ok 1BAR wymagane na tzw małym króćcu oryginalnej pompy które powoduje że nam sie paliwko przelewa do koszy i jednocześnie jest zasysane do silnika a nadmiar przelewem głównym do baku
Tek układ tez powoduje że paliwo ma w baku ciągle jednakowy stan w obu komorach i nie ssie nam syfu kory się szybko na dnie uzbiera jesli bedziemy z tego dnia własnie zasysali a nie wypluwali tam paliwo.
Na dnie baku sa zwężki venturiego a nie ssaki.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2016, 11:35 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.

ABW993
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 10 paź 2016, 23:25
Lokalizacja: Szczecin/Zielona Góra

Post autor: ABW993 » 11 paź 2016, 11:34

Apophis pisze:Panowie to jest drut i nie nadaje sie do tego działu. Dlaczego? Bo układ przelewowy tu nie isnieje i widze że kolega nie ma wiedzy na tyle by go rozwiązać. Proponuje się zapoznac z gotowymi juz rozwiązaniami które poprawiaja fabryke.
Żadna zewnętrzna pompa nie uruchomi nam przelewu a ten jest niezbedny bysmy nie ciągneli z dna samego syfu.
Musiał by tu zastosować druga pompke na bypassie która realizowała by przelew ale to sensu zandego nie ma.
Póki co nie ciągnie syfu z dołu, bo działa dopiero od 1/2 zbiornika. <bezradny>
Gdzie można znaleźć wspomniane rozwiązania poprawiające fabrykę?
4.2 Q

Gość

Post autor: Gość » 11 paź 2016, 11:37

ABW993 pisze:Gdzie można znaleźć wspomniane rozwiązania poprawiające fabrykę?
W tym samym dziale o pompie jest. zastosowanie bypasa rozwiązuje nam upierdliwy problem z brakiem przelewyi nieszczelnościa na nim a więc ssaniem do połowy tylko. Pompa musi byc niestety mocna nie żaden chłam a tylko OE jest na tyle wydajna. Straciłem 1000zł na mody w tym baku i wiem że to jedyna słuszna droga i kłopot na lata rozwiązany.

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5237
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 11 paź 2016, 11:42

ABW993,

tu np. http://www.a8team.pl/d2-all-wymiana-pom ... t19801.htm

ale użyj też szukajki

[ Dodano: 2016-10-11, 11:42 ]
Apophis pisze:Pompa musi byc niestety mocna nie żaden chłam a tylko OE jest na tyle wydajna.

eeeeee błąd :D ja mam QAP już 3 lata i śmigaaaaaa, Apo wiesz przecież ;)
to nie jest zwykły napęd...to

Gość

Post autor: Gość » 11 paź 2016, 11:44

Marcinuś u cieie tez jest drut którego nie mozna polecic poniewaz masz pompe wewnętrzną ktora w przypadku niskiego stanu nie ma chłodzenia <boisie>
Rozwiązanie musi byc zatem i sprawne i bezpieczne! <okok>

Temat leci do działu ogolnego.

ABW993
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 10 paź 2016, 23:25
Lokalizacja: Szczecin/Zielona Góra

Post autor: ABW993 » 11 paź 2016, 11:49

Przyznaję, ze nie do końca kleję działanie tego układu, niemniej czym by się różniła moja pompka, gdybym wpiął ją przewodami w te dwa gniazda, w których siedzi oryginał? Co do mocy, to ta, którą podłączyłem najprawdopodobniej mocniej daje niż oryginał, poniważ po podłączeniu zaczął ciec jeden z przewodów, który dotychczas był szczelny.
4.2 Q

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl