![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Przeróbka pompy paliwa na volkswagenowską ze szr
[D2 ALL ] Przeróbka pompy paliwa na volkswagenowską ze szr
Witam!
Temat może dla wielu z Was będzie kontrowersyjny i nazwiecie to druciarstwem, no ale cóż... Może komuś się przyda. W mojej A8 padła pompka paliwa. Po przeczytaniu o problemach z tymi pompami postanowiłem wyeliminować ryzyko kolejnego wyciągania kosza i "zmodyfikowałem" lekko układ.
Plan był taki:
- zamiast uszkodzonej pompy wstawić metalową rurkę z końcówką, która będzie średnicą pasować do otworu na pompkę,
- założyć pompkę, którą można dostać za butelkę piwa na wężu poza zbiornikiem,
- podłączyć nową pompkę kablami idącymi ze wtyczki.
Póki co pompka została założona na potrzeby testów obok zbiorniczka spryskiwaczy, jednak docelowo będzie się znajdować obok zbiornika w okolicy filtra paliwa. Do tego muszę zamówić odpowiednie przewody, bo widoczne na zdjęciu, ściskane opaskami, również są rozwiązaniem doraźnym, żeby przetestować czy to w ogóle będzie chodzić.
Efektem przeróbki jest silnik pracujący tak samo jak na oryginalnej pompie.
Jedynym problemem jest to, że najprawdopodobniej (jescze do końca nie sprawdziłem) musi być 1/2 zbiornika. Z tego co widziałem, ten problem pojawiał się równiez przy oryginalnych pompkach. Wiecie może gdzie leży problem i jak go rzowiązac w przypadku takiej przeróbki? Dodam, że oryginalna pompka jest osadzona w dwóch otworach - jeden idący do filtra kosza, a drugi łączy się z rurką zakręcającą się na koszu - tego nie podłączałem i może to jest przyczyna.
Uprzedzając hejty:
"Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie"
Zdjęcia:
Temat może dla wielu z Was będzie kontrowersyjny i nazwiecie to druciarstwem, no ale cóż... Może komuś się przyda. W mojej A8 padła pompka paliwa. Po przeczytaniu o problemach z tymi pompami postanowiłem wyeliminować ryzyko kolejnego wyciągania kosza i "zmodyfikowałem" lekko układ.
Plan był taki:
- zamiast uszkodzonej pompy wstawić metalową rurkę z końcówką, która będzie średnicą pasować do otworu na pompkę,
- założyć pompkę, którą można dostać za butelkę piwa na wężu poza zbiornikiem,
- podłączyć nową pompkę kablami idącymi ze wtyczki.
Póki co pompka została założona na potrzeby testów obok zbiorniczka spryskiwaczy, jednak docelowo będzie się znajdować obok zbiornika w okolicy filtra paliwa. Do tego muszę zamówić odpowiednie przewody, bo widoczne na zdjęciu, ściskane opaskami, również są rozwiązaniem doraźnym, żeby przetestować czy to w ogóle będzie chodzić.
Efektem przeróbki jest silnik pracujący tak samo jak na oryginalnej pompie.
Jedynym problemem jest to, że najprawdopodobniej (jescze do końca nie sprawdziłem) musi być 1/2 zbiornika. Z tego co widziałem, ten problem pojawiał się równiez przy oryginalnych pompkach. Wiecie może gdzie leży problem i jak go rzowiązac w przypadku takiej przeróbki? Dodam, że oryginalna pompka jest osadzona w dwóch otworach - jeden idący do filtra kosza, a drugi łączy się z rurką zakręcającą się na koszu - tego nie podłączałem i może to jest przyczyna.
Uprzedzając hejty:
"Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie"
Zdjęcia:
Ostatnio zmieniony 11 paź 2016, 16:40 przez ABW993, łącznie zmieniany 2 razy.
Panowie to jest drut i nie nadaje sie do tego działu. Dlaczego? Bo układ przelewowy tu nie isnieje i widze że kolega nie ma wiedzy na tyle by go rozwiązać. Proponuje się zapoznac z gotowymi juz rozwiązaniami które poprawiaja fabryke.
Żadna zewnętrzna pompa nie uruchomi nam przelewu a ten jest niezbedny bysmy nie ciągneli z dna samego syfu.
Musiał by tu zastosować druga pompke na bypassie która realizowała by przelew ale to sensu zandego nie ma.
Żadna zewnętrzna pompa nie uruchomi nam przelewu a ten jest niezbedny bysmy nie ciągneli z dna samego syfu.
Musiał by tu zastosować druga pompke na bypassie która realizowała by przelew ale to sensu zandego nie ma.
Apo , kolega już wcześniej napisał
poza tym pomysł z ulokowaniem pompy paliwa a lepiej dostępnym miejscu jest fajny, tylko trzeba to dobrze rozwiązać....
zamiast krytykować możemy cos wspólnie wymyślić....
ABW993 nadal się pytam co z małym króćcem? zaślepiasz czy jak, bo paliwo będzie z niego lecieć ...albo ja czegoś nie rozumiem z tym trójnikiem
daj się mu wykazać, bo jestem ciekaw co z tego wyjdzie, może nie z chęci przerobienia tego u siebie a z czystej ciekawości.ABW993 pisze:Uprzedzając hejty:
"Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie"
poza tym pomysł z ulokowaniem pompy paliwa a lepiej dostępnym miejscu jest fajny, tylko trzeba to dobrze rozwiązać....
zamiast krytykować możemy cos wspólnie wymyślić....

ABW993 nadal się pytam co z małym króćcem? zaślepiasz czy jak, bo paliwo będzie z niego lecieć ...albo ja czegoś nie rozumiem z tym trójnikiem

Ostatnio zmieniony 11 paź 2016, 11:35 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
to nie jest zwykły napęd...to
Ty nie kumasz jak działa układ na zasadzie venturiego? Przelew jest realizowany zupełnie innym przewodem do drugiego kosza a u ciebie to nie bedzie działac bo nie masz cisnienia ok 1BAR wymagane na tzw małym króćcu oryginalnej pompy które powoduje że nam sie paliwko przelewa do koszy i jednocześnie jest zasysane do silnika a nadmiar przelewem głównym do baku
Tek układ tez powoduje że paliwo ma w baku ciągle jednakowy stan w obu komorach i nie ssie nam syfu kory się szybko na dnie uzbiera jesli bedziemy z tego dnia własnie zasysali a nie wypluwali tam paliwo.
Na dnie baku sa zwężki venturiego a nie ssaki.
Tek układ tez powoduje że paliwo ma w baku ciągle jednakowy stan w obu komorach i nie ssie nam syfu kory się szybko na dnie uzbiera jesli bedziemy z tego dnia własnie zasysali a nie wypluwali tam paliwo.
Na dnie baku sa zwężki venturiego a nie ssaki.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2016, 11:35 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
Póki co nie ciągnie syfu z dołu, bo działa dopiero od 1/2 zbiornika.Apophis pisze:Panowie to jest drut i nie nadaje sie do tego działu. Dlaczego? Bo układ przelewowy tu nie isnieje i widze że kolega nie ma wiedzy na tyle by go rozwiązać. Proponuje się zapoznac z gotowymi juz rozwiązaniami które poprawiaja fabryke.
Żadna zewnętrzna pompa nie uruchomi nam przelewu a ten jest niezbedny bysmy nie ciągneli z dna samego syfu.
Musiał by tu zastosować druga pompke na bypassie która realizowała by przelew ale to sensu zandego nie ma.

Gdzie można znaleźć wspomniane rozwiązania poprawiające fabrykę?
4.2 Q
W tym samym dziale o pompie jest. zastosowanie bypasa rozwiązuje nam upierdliwy problem z brakiem przelewyi nieszczelnościa na nim a więc ssaniem do połowy tylko. Pompa musi byc niestety mocna nie żaden chłam a tylko OE jest na tyle wydajna. Straciłem 1000zł na mody w tym baku i wiem że to jedyna słuszna droga i kłopot na lata rozwiązany.ABW993 pisze:Gdzie można znaleźć wspomniane rozwiązania poprawiające fabrykę?
ABW993,
tu np. http://www.a8team.pl/d2-all-wymiana-pom ... t19801.htm
ale użyj też szukajki
[ Dodano: 2016-10-11, 11:42 ]
eeeeee błąd
ja mam QAP już 3 lata i śmigaaaaaa, Apo wiesz przecież 
tu np. http://www.a8team.pl/d2-all-wymiana-pom ... t19801.htm
ale użyj też szukajki
[ Dodano: 2016-10-11, 11:42 ]
Apophis pisze:Pompa musi byc niestety mocna nie żaden chłam a tylko OE jest na tyle wydajna.
eeeeee błąd


to nie jest zwykły napęd...to
Przyznaję, ze nie do końca kleję działanie tego układu, niemniej czym by się różniła moja pompka, gdybym wpiął ją przewodami w te dwa gniazda, w których siedzi oryginał? Co do mocy, to ta, którą podłączyłem najprawdopodobniej mocniej daje niż oryginał, poniważ po podłączeniu zaczął ciec jeden z przewodów, który dotychczas był szczelny.
4.2 Q