![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Przeróbka pompy paliwa na volkswagenowską ze szr
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 paź 2016, 23:25
- Lokalizacja: Szczecin/Zielona Góra
[D2 ALL ] Przeróbka pompy paliwa na volkswagenowską ze szr
Witam!
Temat może dla wielu z Was będzie kontrowersyjny i nazwiecie to druciarstwem, no ale cóż... Może komuś się przyda. W mojej A8 padła pompka paliwa. Po przeczytaniu o problemach z tymi pompami postanowiłem wyeliminować ryzyko kolejnego wyciągania kosza i "zmodyfikowałem" lekko układ.
Plan był taki:
- zamiast uszkodzonej pompy wstawić metalową rurkę z końcówką, która będzie średnicą pasować do otworu na pompkę,
- założyć pompkę, którą można dostać za butelkę piwa na wężu poza zbiornikiem,
- podłączyć nową pompkę kablami idącymi ze wtyczki.
Póki co pompka została założona na potrzeby testów obok zbiorniczka spryskiwaczy, jednak docelowo będzie się znajdować obok zbiornika w okolicy filtra paliwa. Do tego muszę zamówić odpowiednie przewody, bo widoczne na zdjęciu, ściskane opaskami, również są rozwiązaniem doraźnym, żeby przetestować czy to w ogóle będzie chodzić.
Efektem przeróbki jest silnik pracujący tak samo jak na oryginalnej pompie.
Jedynym problemem jest to, że najprawdopodobniej (jescze do końca nie sprawdziłem) musi być 1/2 zbiornika. Z tego co widziałem, ten problem pojawiał się równiez przy oryginalnych pompkach. Wiecie może gdzie leży problem i jak go rzowiązac w przypadku takiej przeróbki? Dodam, że oryginalna pompka jest osadzona w dwóch otworach - jeden idący do filtra kosza, a drugi łączy się z rurką zakręcającą się na koszu - tego nie podłączałem i może to jest przyczyna.
Uprzedzając hejty:
"Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie"
Zdjęcia:
Temat może dla wielu z Was będzie kontrowersyjny i nazwiecie to druciarstwem, no ale cóż... Może komuś się przyda. W mojej A8 padła pompka paliwa. Po przeczytaniu o problemach z tymi pompami postanowiłem wyeliminować ryzyko kolejnego wyciągania kosza i "zmodyfikowałem" lekko układ.
Plan był taki:
- zamiast uszkodzonej pompy wstawić metalową rurkę z końcówką, która będzie średnicą pasować do otworu na pompkę,
- założyć pompkę, którą można dostać za butelkę piwa na wężu poza zbiornikiem,
- podłączyć nową pompkę kablami idącymi ze wtyczki.
Póki co pompka została założona na potrzeby testów obok zbiorniczka spryskiwaczy, jednak docelowo będzie się znajdować obok zbiornika w okolicy filtra paliwa. Do tego muszę zamówić odpowiednie przewody, bo widoczne na zdjęciu, ściskane opaskami, również są rozwiązaniem doraźnym, żeby przetestować czy to w ogóle będzie chodzić.
Efektem przeróbki jest silnik pracujący tak samo jak na oryginalnej pompie.
Jedynym problemem jest to, że najprawdopodobniej (jescze do końca nie sprawdziłem) musi być 1/2 zbiornika. Z tego co widziałem, ten problem pojawiał się równiez przy oryginalnych pompkach. Wiecie może gdzie leży problem i jak go rzowiązac w przypadku takiej przeróbki? Dodam, że oryginalna pompka jest osadzona w dwóch otworach - jeden idący do filtra kosza, a drugi łączy się z rurką zakręcającą się na koszu - tego nie podłączałem i może to jest przyczyna.
Uprzedzając hejty:
"Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie"
Zdjęcia:
Ostatnio zmieniony 11 paź 2016, 16:40 przez ABW993, łącznie zmieniany 2 razy.
- CINEK
- Super Klubowicz
- Posty: 5237
- Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 paź 2016, 23:25
- Lokalizacja: Szczecin/Zielona Góra
Panowie to jest drut i nie nadaje sie do tego działu. Dlaczego? Bo układ przelewowy tu nie isnieje i widze że kolega nie ma wiedzy na tyle by go rozwiązać. Proponuje się zapoznac z gotowymi juz rozwiązaniami które poprawiaja fabryke.
Żadna zewnętrzna pompa nie uruchomi nam przelewu a ten jest niezbedny bysmy nie ciągneli z dna samego syfu.
Musiał by tu zastosować druga pompke na bypassie która realizowała by przelew ale to sensu zandego nie ma.
Żadna zewnętrzna pompa nie uruchomi nam przelewu a ten jest niezbedny bysmy nie ciągneli z dna samego syfu.
Musiał by tu zastosować druga pompke na bypassie która realizowała by przelew ale to sensu zandego nie ma.
- CINEK
- Super Klubowicz
- Posty: 5237
- Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Apo , kolega już wcześniej napisał
poza tym pomysł z ulokowaniem pompy paliwa a lepiej dostępnym miejscu jest fajny, tylko trzeba to dobrze rozwiązać....
zamiast krytykować możemy cos wspólnie wymyślić....
ABW993 nadal się pytam co z małym króćcem? zaślepiasz czy jak, bo paliwo będzie z niego lecieć ...albo ja czegoś nie rozumiem z tym trójnikiem
daj się mu wykazać, bo jestem ciekaw co z tego wyjdzie, może nie z chęci przerobienia tego u siebie a z czystej ciekawości.ABW993 pisze:Uprzedzając hejty:
"Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie"
poza tym pomysł z ulokowaniem pompy paliwa a lepiej dostępnym miejscu jest fajny, tylko trzeba to dobrze rozwiązać....
zamiast krytykować możemy cos wspólnie wymyślić....

ABW993 nadal się pytam co z małym króćcem? zaślepiasz czy jak, bo paliwo będzie z niego lecieć ...albo ja czegoś nie rozumiem z tym trójnikiem

Ostatnio zmieniony 11 paź 2016, 11:35 przez CINEK, łącznie zmieniany 1 raz.
to nie jest zwykły napęd...to
Ty nie kumasz jak działa układ na zasadzie venturiego? Przelew jest realizowany zupełnie innym przewodem do drugiego kosza a u ciebie to nie bedzie działac bo nie masz cisnienia ok 1BAR wymagane na tzw małym króćcu oryginalnej pompy które powoduje że nam sie paliwko przelewa do koszy i jednocześnie jest zasysane do silnika a nadmiar przelewem głównym do baku
Tek układ tez powoduje że paliwo ma w baku ciągle jednakowy stan w obu komorach i nie ssie nam syfu kory się szybko na dnie uzbiera jesli bedziemy z tego dnia własnie zasysali a nie wypluwali tam paliwo.
Na dnie baku sa zwężki venturiego a nie ssaki.
Tek układ tez powoduje że paliwo ma w baku ciągle jednakowy stan w obu komorach i nie ssie nam syfu kory się szybko na dnie uzbiera jesli bedziemy z tego dnia własnie zasysali a nie wypluwali tam paliwo.
Na dnie baku sa zwężki venturiego a nie ssaki.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2016, 11:35 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 paź 2016, 23:25
- Lokalizacja: Szczecin/Zielona Góra
Póki co nie ciągnie syfu z dołu, bo działa dopiero od 1/2 zbiornika.Apophis pisze:Panowie to jest drut i nie nadaje sie do tego działu. Dlaczego? Bo układ przelewowy tu nie isnieje i widze że kolega nie ma wiedzy na tyle by go rozwiązać. Proponuje się zapoznac z gotowymi juz rozwiązaniami które poprawiaja fabryke.
Żadna zewnętrzna pompa nie uruchomi nam przelewu a ten jest niezbedny bysmy nie ciągneli z dna samego syfu.
Musiał by tu zastosować druga pompke na bypassie która realizowała by przelew ale to sensu zandego nie ma.

Gdzie można znaleźć wspomniane rozwiązania poprawiające fabrykę?
4.2 Q
W tym samym dziale o pompie jest. zastosowanie bypasa rozwiązuje nam upierdliwy problem z brakiem przelewyi nieszczelnościa na nim a więc ssaniem do połowy tylko. Pompa musi byc niestety mocna nie żaden chłam a tylko OE jest na tyle wydajna. Straciłem 1000zł na mody w tym baku i wiem że to jedyna słuszna droga i kłopot na lata rozwiązany.ABW993 pisze:Gdzie można znaleźć wspomniane rozwiązania poprawiające fabrykę?
- CINEK
- Super Klubowicz
- Posty: 5237
- Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
ABW993,
tu np. http://www.a8team.pl/d2-all-wymiana-pom ... t19801.htm
ale użyj też szukajki
[ Dodano: 2016-10-11, 11:42 ]
eeeeee błąd
ja mam QAP już 3 lata i śmigaaaaaa, Apo wiesz przecież 
tu np. http://www.a8team.pl/d2-all-wymiana-pom ... t19801.htm
ale użyj też szukajki
[ Dodano: 2016-10-11, 11:42 ]
Apophis pisze:Pompa musi byc niestety mocna nie żaden chłam a tylko OE jest na tyle wydajna.
eeeeee błąd


to nie jest zwykły napęd...to
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 paź 2016, 23:25
- Lokalizacja: Szczecin/Zielona Góra
Przyznaję, ze nie do końca kleję działanie tego układu, niemniej czym by się różniła moja pompka, gdybym wpiął ją przewodami w te dwa gniazda, w których siedzi oryginał? Co do mocy, to ta, którą podłączyłem najprawdopodobniej mocniej daje niż oryginał, poniważ po podłączeniu zaczął ciec jeden z przewodów, który dotychczas był szczelny.
4.2 Q