części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 W12 ] Stukanie w silniku (film)

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 15 lis 2016, 21:59

Poniższa tabelka przedstawia specyfikację dopuszczalnych olejów do W12 przez producenta łącznie z normami jakie muszą spełniać

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 15 lis 2016, 22:12

no fakt faktem 10w40 to ostatni z ostatnich jaki można zalać, ale ... można ... więc i ja leje :D
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 16 lis 2016, 20:27

Panowie, oleje ...W30 to są oleje dla ekologów a nie do smarowania silnika.

Wiecie co się robi z oleju, który ma lepkość kinematyczną na poziomie ~130 jednostek
przy temperaturze 100 st C? I jaki to ma wpływ na grubość filmu olejowego?

Obie W12 zalewam 5W50 i nic się nie dzieje, wręcz przeciwnie, niezależnie od tego
ile ciepła w nie właduję, mają dobre smarowanie. A potrafię je pogonić.

Tak samo jak dyskusja o serwisach Long Life olejowych...

Widziałem silniki, które latem przy 35 st C. padały po kilkudziesięciu minutach zabawy
na lotnisku. Panewki poobracane. Stuki i kupa problemów. Jakie oleje były stosowane?
0W30, 5W30... i papa silniczki.

Co z tego, że silnik ma większe opory wewnętrzne na 5W50? Ile się straci na mocy?
2-5 KM? Kosztem czego? Trwałości silnika.

Dlaczego nastawniki w 4.2 Pb siadają? Trzy powody: za duże przebiegi między zmianami
oleju, stosowanie olejów typu 0W30 oraz niskiej ich jakości.

piotrekdomy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 117
Rejestracja: 11 sie 2015, 22:23
Lokalizacja: GDA

Post autor: piotrekdomy » 16 lis 2016, 21:24

U mnie po zmianie oleju z 5w 40 na 5w 50 silnik chodzi o wiele wiele ciszej i spokojniej, nic nie stuka puka i nie trzęsie na wolnych obrotach
Dodam że zmiane zalecił mi Marek, pozdro

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 16 lis 2016, 22:11

marekp750, marek masz rację ...po prostu producent nie przewidział że ktoś może upalać ósemkę na lotnisku ;)
Sam obecnie jeżdżę na oleju Texaco 5W40, w przyszłym tygodniu zaleję 0W40 Liqui Moly na zimę ...zobaczymy co to warte.

pavel44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 17 lis 2016, 00:11

Który z olejów 5w50 jest najbardziej sprawdzony?
xyz

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 17 lis 2016, 07:12

Jak dla mnie popychacze - miałem identyczny dźwięk jak odpaliłem po przeszło 2 miechach.
Nawet odważyłem się zadzwonić do Pawła z zapytaniem :P
Ucichło po którymś tam odpaleniu i przygazowaniu.
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 17 lis 2016, 09:13

pavel44 pisze:Który z olejów 5w50 jest najbardziej sprawdzony?
Valvoline VR1

Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 19 lis 2016, 19:40

Ja akurat leje mobila peak life 5w50, dla mnie to najlepszy olej jaki mialem. Valvo ma troche nizsza temperature zaplonu od mobila, dlatego wybralem mobila (im wyzsza temperatura zaplonu tym mniejsza konsumpcja oleju przez silnik)
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 20 lis 2016, 10:16

pany, z tymi W12 coś jest na rzeczy, na allegro wisi jedna z pukającym silnikiem <bezradny>
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
CINEK
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 5238
Rejestracja: 07 paź 2012, 20:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: CINEK » 20 lis 2016, 10:27

Zawsze bedzie cos na rzeczy jak sie nie dba odpowiednio o silnik. I tu pojemnosc nie ma nic do rzeczy.

Na tegorocznym zlocie byly 3 W12 ( dwie D2 i jedna D3) i wszystkie chodzily nienagannie..tak wiec...jak dbasz tak masz ;)

Ale oczywiscie taką "zuzytą" mozna juz kupic niestety, o jak kiedys wspominalem nikt kto kupil dobry egzemplarz W12 nie sprzeda jej tak szybko lub nie za male pieniadze...
to nie jest zwykły napęd...to

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 20 lis 2016, 12:44

W W12 jest układ chłodzenia z termostatem sterowanym mapą i temperaturą oleju w silniku.

Kosztuje w okolicach 2500 zł. Mało kto go wymienia jak się zepsuje.
Konsekwencją tego jest notoryczne przegrzewanie się silnika. W połączeniu
z olejami klasy W30 mamy gotowy przepis na rozwalenie czegoś w silniku z powodu
słabego smarowania.

Dlatego latamy na olejach o większej lepkości.
Pilnujemy sprawności układu chłodzenia.

Zobaczcie jak często są zdjęcia W12 i zegarów. A tam temperatura 100 st C. na zegarze.

Zresztą awaria termostatu (przepalenie się grzałki) jest odnotowywana w błędach ECU silnika.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 20 lis 2016, 13:07

to fakt, święte słowa <amasz> ,,jak dbasz tak masz,,
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 20 lis 2016, 13:30

Gdzieś jeszcze pisano, W12 w pierwszych rocznikach produkcji miało problem z smarowaniem a potem to poprawiono już w D3.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl