[D2 01 W12 ] Stukanie w silniku (film)
Panowie, oleje ...W30 to są oleje dla ekologów a nie do smarowania silnika.
Wiecie co się robi z oleju, który ma lepkość kinematyczną na poziomie ~130 jednostek
przy temperaturze 100 st C? I jaki to ma wpływ na grubość filmu olejowego?
Obie W12 zalewam 5W50 i nic się nie dzieje, wręcz przeciwnie, niezależnie od tego
ile ciepła w nie właduję, mają dobre smarowanie. A potrafię je pogonić.
Tak samo jak dyskusja o serwisach Long Life olejowych...
Widziałem silniki, które latem przy 35 st C. padały po kilkudziesięciu minutach zabawy
na lotnisku. Panewki poobracane. Stuki i kupa problemów. Jakie oleje były stosowane?
0W30, 5W30... i papa silniczki.
Co z tego, że silnik ma większe opory wewnętrzne na 5W50? Ile się straci na mocy?
2-5 KM? Kosztem czego? Trwałości silnika.
Dlaczego nastawniki w 4.2 Pb siadają? Trzy powody: za duże przebiegi między zmianami
oleju, stosowanie olejów typu 0W30 oraz niskiej ich jakości.
Wiecie co się robi z oleju, który ma lepkość kinematyczną na poziomie ~130 jednostek
przy temperaturze 100 st C? I jaki to ma wpływ na grubość filmu olejowego?
Obie W12 zalewam 5W50 i nic się nie dzieje, wręcz przeciwnie, niezależnie od tego
ile ciepła w nie właduję, mają dobre smarowanie. A potrafię je pogonić.
Tak samo jak dyskusja o serwisach Long Life olejowych...
Widziałem silniki, które latem przy 35 st C. padały po kilkudziesięciu minutach zabawy
na lotnisku. Panewki poobracane. Stuki i kupa problemów. Jakie oleje były stosowane?
0W30, 5W30... i papa silniczki.
Co z tego, że silnik ma większe opory wewnętrzne na 5W50? Ile się straci na mocy?
2-5 KM? Kosztem czego? Trwałości silnika.
Dlaczego nastawniki w 4.2 Pb siadają? Trzy powody: za duże przebiegi między zmianami
oleju, stosowanie olejów typu 0W30 oraz niskiej ich jakości.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 117
- Rejestracja: 11 sie 2015, 22:23
- Lokalizacja: GDA
Valvoline VR1pavel44 pisze:Który z olejów 5w50 jest najbardziej sprawdzony?
Ja akurat leje mobila peak life 5w50, dla mnie to najlepszy olej jaki mialem. Valvo ma troche nizsza temperature zaplonu od mobila, dlatego wybralem mobila (im wyzsza temperatura zaplonu tym mniejsza konsumpcja oleju przez silnik)
Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
Zawsze bedzie cos na rzeczy jak sie nie dba odpowiednio o silnik. I tu pojemnosc nie ma nic do rzeczy.
Na tegorocznym zlocie byly 3 W12 ( dwie D2 i jedna D3) i wszystkie chodzily nienagannie..tak wiec...jak dbasz tak masz
Ale oczywiscie taką "zuzytą" mozna juz kupic niestety, o jak kiedys wspominalem nikt kto kupil dobry egzemplarz W12 nie sprzeda jej tak szybko lub nie za male pieniadze...
Na tegorocznym zlocie byly 3 W12 ( dwie D2 i jedna D3) i wszystkie chodzily nienagannie..tak wiec...jak dbasz tak masz
Ale oczywiscie taką "zuzytą" mozna juz kupic niestety, o jak kiedys wspominalem nikt kto kupil dobry egzemplarz W12 nie sprzeda jej tak szybko lub nie za male pieniadze...
to nie jest zwykły napęd...to
W W12 jest układ chłodzenia z termostatem sterowanym mapą i temperaturą oleju w silniku.
Kosztuje w okolicach 2500 zł. Mało kto go wymienia jak się zepsuje.
Konsekwencją tego jest notoryczne przegrzewanie się silnika. W połączeniu
z olejami klasy W30 mamy gotowy przepis na rozwalenie czegoś w silniku z powodu
słabego smarowania.
Dlatego latamy na olejach o większej lepkości.
Pilnujemy sprawności układu chłodzenia.
Zobaczcie jak często są zdjęcia W12 i zegarów. A tam temperatura 100 st C. na zegarze.
Zresztą awaria termostatu (przepalenie się grzałki) jest odnotowywana w błędach ECU silnika.
Kosztuje w okolicach 2500 zł. Mało kto go wymienia jak się zepsuje.
Konsekwencją tego jest notoryczne przegrzewanie się silnika. W połączeniu
z olejami klasy W30 mamy gotowy przepis na rozwalenie czegoś w silniku z powodu
słabego smarowania.
Dlatego latamy na olejach o większej lepkości.
Pilnujemy sprawności układu chłodzenia.
Zobaczcie jak często są zdjęcia W12 i zegarów. A tam temperatura 100 st C. na zegarze.
Zresztą awaria termostatu (przepalenie się grzałki) jest odnotowywana w błędach ECU silnika.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości