[D3 ALL ] Pomiar poboru prądu - ODIS
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
[D3 ALL ] Pomiar poboru prądu - ODIS
ODIS w trybie GFF krzyczy na wstępie że jest pobór 20A i czy jest podłączone zewnętrzne
żródło zasilania, pytanie czy faktycznie to gdzieś da się odczytac czy zawsze tak krzyczy
na wstępie?
20A na odpalonym MMI (bez grania) + zegary i jedne drzwi otwarte dzienne wyłączone
to trochę za dużo...
[ Dodano: 2016-07-31, 10:25 ]
Odpowiadam sobie sam i dla potomności... pobór jak najbardziej jest w grupach pomiarowych
i widać wszystko ładnie.
żródło zasilania, pytanie czy faktycznie to gdzieś da się odczytac czy zawsze tak krzyczy
na wstępie?
20A na odpalonym MMI (bez grania) + zegary i jedne drzwi otwarte dzienne wyłączone
to trochę za dużo...
[ Dodano: 2016-07-31, 10:25 ]
Odpowiadam sobie sam i dla potomności... pobór jak najbardziej jest w grupach pomiarowych
i widać wszystko ładnie.
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
- Adrianplock
- Forum Audi A8
- Posty: 180
- Rejestracja: 30 gru 2015, 23:15
- Lokalizacja: Płock
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
ale ty mówisz na wyłączonym zapłonie a ja na włączonym...
z łącza diagnostycznego ja vasem raczej bez zapłonu sie nie połącze...
[ Dodano: 2017-01-04, 20:10 ]
Pomierzyłem dalej.
Pobór na samym zapłonie to jakieś 22A, zenony dokładają ~8A co daje ~90W
więc chyba ten cały diwajs fabryczny mierzy poprawnie.
Na uzbrojonym dopóki nie pousypia MMI itp. idzie około 4-5A
Na uzbrojonym jak wszystko uśnie mierzone cęgami zabiera 350-500mA czyli tragicznie już nie jest...
Adrian w Twoje 0.02A czyli 20mA na uzbrojonym cos mi się nie chce wierzyć bo to jest ćwierć
wata... no i chciałbym wiedzieć skąd wziąłeś że tyle fabrycznie ma być...
Obciążenie alternatora na wolnych w okolicach 45%
Albo trafiłem na felerny akumulator albo coś mam dalej nie tak ale jeszcze nie wiem co.
Zostaje jeszcze kwestia prądu łądowania, z bloków jest zadane 15
a faktycznie ~13,8, w temacie napięcia ładowania można znaleźć w necie
mnóstwo sprzeczności a sama Elsa nic nie podaje.
Jedyne co widzę to z energy management że po odpaleniu idzie 40-60A
w stronę akku (ładowanie).
Poniżej podaję rozpiskę grup pomiarowych o które było pytanie:
Measured value blocks in J644 - energy management control unit
The following measured values are displayed:
Measured value block 001:
Required voltage for alternator
Battery voltage
DF signal (Dynamic-Field, figure as % of alternator excitation)
Load response time (between 0 and 9 seconds, default: 0 seconds)
Measured value block 002:
Temperature measurement, busbar
Temperature estimate, battery
Emergency shut-off (see 1)
No-load current shut-off stage (see 2)
1) Possible readouts:
Consumer shut-off 0 signifies consumer shut-off not active
Consumer shut-off 1 signifies consumer shut-off active
Partial consumer shut-off
Note: The consumer shut-off can only be active, or partially active, at >engine on<.
2) Possible readouts:
No-load current shut-off stage 0 (=no no-load current shut-off stage active)
No-load current shut-off stage 1
No-load current shut-off stage 2
No-load current shut-off stage 3
No-load current shut-off stage 4
No-load current shut-off stage 5
No-load current shut-off stage 6
Measured value block 003:
Battery condition (in %), corresponding to readout on MMI Car menu
Internal resistance (of battery in mOhm)
Qv (figure in Ah for ageing of battery, max value = 65025 Ah)
Not relevant to Service
Measured value block 004:
Current from or into battery (-400A to +100A); positive current = alternator charging battery, negative current =
battery delivering current = no battery charging by alternator!)
Mean no-load current (0.01 A ....1.00 A); mean value of all no-load current measurements
Overall energy balance (-10000 Ah to 55025 Ah)
Overall energy throughput (0 Ah to 65025 Ah)
Measured value block 005:
Mean no-load current of last standing time (standing time = time at engine off)
Mean total current of last standing time
Duration of last standing time
Duration of last driving time
Measured value block 006:
Duration of standing time at increased no-load current (no-load current is increased if current is above 20 mA)
Energy balance of last trip (-120 Ah to 120 Ah)
SOC (State of Charge) of battery
Vacant
Measured value block 010:
Specified alternator voltage
DF signal
Alternator/ J644- energy management control unit interface (OK / not OK)
Alternator (OK, not OK)
z łącza diagnostycznego ja vasem raczej bez zapłonu sie nie połącze...
[ Dodano: 2017-01-04, 20:10 ]
Pomierzyłem dalej.
Pobór na samym zapłonie to jakieś 22A, zenony dokładają ~8A co daje ~90W
więc chyba ten cały diwajs fabryczny mierzy poprawnie.
Na uzbrojonym dopóki nie pousypia MMI itp. idzie około 4-5A
Na uzbrojonym jak wszystko uśnie mierzone cęgami zabiera 350-500mA czyli tragicznie już nie jest...
Adrian w Twoje 0.02A czyli 20mA na uzbrojonym cos mi się nie chce wierzyć bo to jest ćwierć
wata... no i chciałbym wiedzieć skąd wziąłeś że tyle fabrycznie ma być...
Obciążenie alternatora na wolnych w okolicach 45%
Albo trafiłem na felerny akumulator albo coś mam dalej nie tak ale jeszcze nie wiem co.
Zostaje jeszcze kwestia prądu łądowania, z bloków jest zadane 15
a faktycznie ~13,8, w temacie napięcia ładowania można znaleźć w necie
mnóstwo sprzeczności a sama Elsa nic nie podaje.
Jedyne co widzę to z energy management że po odpaleniu idzie 40-60A
w stronę akku (ładowanie).
Poniżej podaję rozpiskę grup pomiarowych o które było pytanie:
Measured value blocks in J644 - energy management control unit
The following measured values are displayed:
Measured value block 001:
Required voltage for alternator
Battery voltage
DF signal (Dynamic-Field, figure as % of alternator excitation)
Load response time (between 0 and 9 seconds, default: 0 seconds)
Measured value block 002:
Temperature measurement, busbar
Temperature estimate, battery
Emergency shut-off (see 1)
No-load current shut-off stage (see 2)
1) Possible readouts:
Consumer shut-off 0 signifies consumer shut-off not active
Consumer shut-off 1 signifies consumer shut-off active
Partial consumer shut-off
Note: The consumer shut-off can only be active, or partially active, at >engine on<.
2) Possible readouts:
No-load current shut-off stage 0 (=no no-load current shut-off stage active)
No-load current shut-off stage 1
No-load current shut-off stage 2
No-load current shut-off stage 3
No-load current shut-off stage 4
No-load current shut-off stage 5
No-load current shut-off stage 6
Measured value block 003:
Battery condition (in %), corresponding to readout on MMI Car menu
Internal resistance (of battery in mOhm)
Qv (figure in Ah for ageing of battery, max value = 65025 Ah)
Not relevant to Service
Measured value block 004:
Current from or into battery (-400A to +100A); positive current = alternator charging battery, negative current =
battery delivering current = no battery charging by alternator!)
Mean no-load current (0.01 A ....1.00 A); mean value of all no-load current measurements
Overall energy balance (-10000 Ah to 55025 Ah)
Overall energy throughput (0 Ah to 65025 Ah)
Measured value block 005:
Mean no-load current of last standing time (standing time = time at engine off)
Mean total current of last standing time
Duration of last standing time
Duration of last driving time
Measured value block 006:
Duration of standing time at increased no-load current (no-load current is increased if current is above 20 mA)
Energy balance of last trip (-120 Ah to 120 Ah)
SOC (State of Charge) of battery
Vacant
Measured value block 010:
Specified alternator voltage
DF signal
Alternator/ J644- energy management control unit interface (OK / not OK)
Alternator (OK, not OK)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
350-500 mA na uśpieniu to nie jest tragicznie? To jest nieakceptowalny wynik przekraczający 10-krotnie normę, akumulator na postoju wyładuje w tydzień.
20mA jest jak najbardziej osiągalne i u siebie mam podobny wynik. Nie rób pomiaru amperomierzem cęgowym, takowy się nie nadaje do mierzenia tak małych prądów (no chyba że masz jakiś profesjonalny sprzęt). Znacznie dokładniejszy wynik da chiński multimetr.
Masz w ogóle jakiś problem z elektryką, czy tylko te ostrzeżenia z ODIS-a?
20mA jest jak najbardziej osiągalne i u siebie mam podobny wynik. Nie rób pomiaru amperomierzem cęgowym, takowy się nie nadaje do mierzenia tak małych prądów (no chyba że masz jakiś profesjonalny sprzęt). Znacznie dokładniejszy wynik da chiński multimetr.
Masz w ogóle jakiś problem z elektryką, czy tylko te ostrzeżenia z ODIS-a?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
Nie mam ostrzeżeń z ODISa mam nowy akumulator który już się conajmniej raz
rozładował i to mocno (cos kole 7 V)
a teraz mimo sporego ładowania jest ciągle niedoładowany i pod obciążeniem
pokazuje nieakceptowalne spadki - w zasadzie nadaje się na smietnik
jedni mówią że rozładowanie nawet głębokie nie powinno mu zaszkodzić
inni że wręcz przeciwnie... akku to varta silver jakby co
zapytam ASO jeszcze czy maja w swoich danych online jaki jest prąd zamknięcia
dla D3 z kessy
a może za krótko czekałem i jeszcze bardziej zasnie np po kwadransie?
rozładował i to mocno (cos kole 7 V)
a teraz mimo sporego ładowania jest ciągle niedoładowany i pod obciążeniem
pokazuje nieakceptowalne spadki - w zasadzie nadaje się na smietnik
jedni mówią że rozładowanie nawet głębokie nie powinno mu zaszkodzić
inni że wręcz przeciwnie... akku to varta silver jakby co
zapytam ASO jeszcze czy maja w swoich danych online jaki jest prąd zamknięcia
dla D3 z kessy
a może za krótko czekałem i jeszcze bardziej zasnie np po kwadransie?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
To zależy bo np MMI możn a nawet do 30 minut w zielonym menu ustawić jeśli dobrze pamiętam
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
po paru minutach gasną mi wszystkie diodki oprócz tych w drzwiach migających
i wtedy jest te 450mA (ale cęgami)
dzisiaj jak się uda zmierzę ręcyma pana warsztatowca ile ma po dłuszym czasie
od uzbrojenia i bezpośrednio a nie cęgami
i wtedy jest te 450mA (ale cęgami)
dzisiaj jak się uda zmierzę ręcyma pana warsztatowca ile ma po dłuszym czasie
od uzbrojenia i bezpośrednio a nie cęgami
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
20mA na uśpionym całkiem realne - też tak mam.
Z tego co ja słyszałem to stan głębokiego rozładowania może prowadzić do trwałego uszkodzenia akumulatora.
Z tego co ja słyszałem to stan głębokiego rozładowania może prowadzić do trwałego uszkodzenia akumulatora.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
info z ASO 50mA akceptowalne, 70mA granica tolerancji, przy dłuższych postojach
(ponad tydzień) zalecane podłączenie pod prostownik
zaracam honor i będę u siebie mierzyć dalej
[ Dodano: 2017-01-05, 21:59 ]
(ponad tydzień) zalecane podłączenie pod prostownik
zaracam honor i będę u siebie mierzyć dalej
[ Dodano: 2017-01-05, 21:59 ]
przebijam... po dokładniejszych pomiarach we warsztacie... spada mi finalnie do 10mAFOSS pisze:20mA na uśpionym całkiem realne - też tak mam.
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
to zależy od typu akumulatora..... głębokie rozładowanie nie szkodzi akumulatorom żelowym i AGM (wykorzystywanych w autach z systemem Start-Stop)jedni mówią że rozładowanie nawet głębokie nie powinno mu zaszkodzić
inni że wręcz przeciwnie... akku to varta silver jakby co
w D3 ten typ akumulatorów nie był stosowany (nie ma możliwości zakodowania go...) tylko kwasowo-ołowiowe i tutaj głębokie rozładowanie prowadzi do trwałych, nieodwracalnych zmian (zasiarczenie) - uszkodzenia
Nie wiem czy AGM w D3 nie można zakodować bo nie próbowałem ale... w D3 można zakodować aku korzystając z numerów do A6C6 a do A6C6 właśnie jest taki akumulator jak 4F0915105E i to wg. mnie jest AGM chociaż nie kojarzę w C6 systemu start/stop No chyba, że start/stop był.panton pisze:to zależy od typu akumulatora..... głębokie rozładowanie nie szkodzi akumulatorom żelowym i AGM (wykorzystywanych w autach z systemem Start-Stop)
w D3 ten typ akumulatorów nie był stosowany (nie ma możliwości zakodowania go...) tylko kwasowo-ołowiowe...
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Ten akumulator (4F0915105E) to dokładnie AGM. Takie akumulatory mają dość wysoką zdolność do przyjmowania ładunku (co pozwala zwiększyć około 3-4 razy liczbę cykli ładowania/rozładowania w porównaniu z akumulatorami konwencjonalnymi) i to powoduje, że są bardzo dobre do pojazdów z systemem Start/Stop z odzyskiem energii hamowania. Ale jak podają producenci, bardzo dobrze nadają się do aut z bogatym wyposażeniem w elektrycznym, więc A8 D3 i wyższe też się załapuje. Wspomniana Varta testowana w 2-ch A8 - na razie działają ponad 3 lata, bez problemu. Sterownik akumulatora dobrze sobie z tym radzi.FOSS pisze:Nie wiem czy AGM w D3 nie można zakodować bo nie próbowałem ale... w D3 można zakodować aku korzystając z numerów do A6C6 a do A6C6 właśnie jest taki akumulator jak 4F0915105E i to wg. mnie jest AGM chociaż nie kojarzę w C6 systemu start/stop No chyba, że start/stop był.panton pisze:to zależy od typu akumulatora..... głębokie rozładowanie nie szkodzi akumulatorom żelowym i AGM (wykorzystywanych w autach z systemem Start-Stop)
w D3 ten typ akumulatorów nie był stosowany (nie ma możliwości zakodowania go...) tylko kwasowo-ołowiowe...
Bądź dobry jak chleb.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
wlaśnie sobie uświadomiłem że w sumie mi i małżonce zdarzyło się parę razypanton pisze:to zależy od typu akumulatora..... głębokie rozładowanie nie szkodzi akumulatorom żelowym i AGM (wykorzystywanych w autach z systemem Start-Stop)jedni mówią że rozładowanie nawet głębokie nie powinno mu zaszkodzić
inni że wręcz przeciwnie... akku to varta silver jakby co
w D3 ten typ akumulatorów nie był stosowany (nie ma możliwości zakodowania go...) tylko kwasowo-ołowiowe i tutaj głębokie rozładowanie prowadzi do trwałych, nieodwracalnych zmian (zasiarczenie) - uszkodzenia
w życiu zostawić samochód na światłach, ze swiatelkiem w srodku itp.
jak rozumiem prowadzi to do glebokiego rozladowania akku
nie przypominam sobie aby kiedykolwiek spowodowalo to problemy
prowadzae do wymiany akumulatora....
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020