Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[S8 D2 98 LPG ] Bilans przekładki automatu na manual

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
ODPOWIEDZ
Bugalon
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 824
Rejestracja: 26 gru 2013, 19:47
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Bugalon » 17 lut 2017, 19:31

koziolek pisze: napisz coś więcej, co dokładnie było kiepskie ? chciałbym wiedzieć na co zwrócić uwagę przy przeróbce
1. Wybierak był od jakiegoś A6 z przerabianymi cięgnami. Efekt tego był taki, ze skok lewarka był na tyle dziwny ze po zmianie biegów na te do przodu (1,3,5) napierdzielalem ręką w klimatronik i do tego naprawdę ciężko wybierak chodził
2. Pedał sprzęgła trzeszczał przy wciskaniu
3. Delikatne obciążenia (niskie obroty i delikatne używanie gazu) powodowaly szarpania autem (wydaje mi się ze to kwestia braku przekodowania sterownika z automatu na manual)
4. Pedał gazu miał taka charakterystykę, ze wciskales gaz do polowy i auto ledwo jechalo, dopiero potem jak depnales mocniej to zaczynalo zyc, dziwne odczucie
5. Nie było wyświetlania spalania na Fisie
6. Nie działał tempomat.

Nie wiem ile z tego to kwestia swapa samej skrzyni a ile kwestia swapa całego zespołu napędowego. Aphopis wymienial silnik przedliftowy na poliftowy i sądzę, że punkty 4,5 i 6 to wlasnie kwestia zmiany samego silnika i nie miało to nic wspólnego ze swapem skrzyni a bardziej ze zmianą elektroniki silnika.
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 17 lut 2017, 20:27

Ja bym jeszcze dorzucił nr 3 do silnika. Nr. 2 to pikuś jak sam pedał trzeszczał - kwestia przesmarowania "geja" Wybierak, no cóż, tego to nie wiem... :) Źle to nie wygląda, coraz lepiej moim zdaniem :)
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 17 lut 2017, 21:12

FOSS pisze:
gtfan pisze:Dokładnie, więcej jak 140-150km/h nie jeżdżę, a do takich prędkości wystarczy skrzynia bez chłodzenia.
Kurcze, wprawdzie jestem zagorzałym zwolennikiem automata i jeżeli życie mnie nie zmusi to manuala nie planuję sobie kupować, to jednak wątek czytałem z zainteresowaniem.
Do tego momentu.
Bo myślałem, że przekładka na manual to pewne ulepszenie, dla was samych sposób na uwolnienie się od automatycznej skrzyni biegów.... "i żyli długo i szczęśliwie"... ale jeżeli po przekładce otrzymujemy finalnie auto którym lepiej nie jeździć z większymi prędkościami to nie rozumiem idei <bezradny>

Zrobiłeś operację... zmieniłeś pacjentowi wątrobę na inną, zdrowszą ale przy okazji wyciąłeś mu jedno płuco <faktycznie>
Ale tym autem z tą skrzynią da się jeździć z większymi prędkościami. Tylko w takich warunkach skrzynia bez chłodzenia zużyje się szybciej niż taka z chłodzeniem. O ile szybciej - 5, 10, 50tys. km - nie wiem i nie próbuję nawet zgadywać.
Ja wybrałem taką a nie inną bo:
- była blisko (30km),
- była tania (600zł),
- nie chciało mi się rzeźbić węży do chłodzenia (z automatu nie pasują, oryginalne z S8 są tak dostępne jak i wał i zamach do przedlifta),
- 200km/h moje A8 widzi może przez 10s/rok (zwyczajnie nie lubię zapierdalać :p).
Zrobiłem to z pełną świadomością ewentualnych konsekwencji. Jak padnie to kupię następną, może nawet z chłodzeniem ;)

Ale przyznaję, automat był wygodniejszy w codziennej miejskiej jeździe. W przyszłości na pewno wrócę do automatu, ale raczej do czegoś nowszego niż konstrukcji projektowanej w latach 80-tych.
FOSS pisze:
gtfan pisze:Ale stworzenie customowych węży nie wydaje mi się niewykonalne. Trochę rzeźbienia będzie, ale wszystko da się dorobić ;)
Zdecydowanie bym kontynuował w tym kierunku albo po prostu kupić skrzynkę z wyjściem na układ chłodzenia.
Tu mi chodziło o to, co pisałem wyżej, do skrzyni z chłodzeniem trzeba rzeźbić węże.
Bugalon pisze:1. Wybierak był od jakiegoś A6 z przerabianymi cięgnami. Efekt tego był taki, ze skok lewarka był na tyle dziwny ze po zmianie biegów na te do przodu (1,3,5) napierdzielalem ręką w klimatronik i do tego naprawdę ciężko wybierak chodził
Oryginalnie cięgna mają ok. 2cm regulacji, co się przekłada na jakieś 4cm ruchu drążka. Musieli więc tu nieźle przesadzić z przedłużeniem, albo rzeźbić wybierak inny niż z C4 2.5tdi, albo nie chciało im się tego ustawić dobrze.

A pkt. 3-6 to pokłosie swapu silnika poliftowego do prefl i zestawienia go z manualem.

U mnie np. na ori ECU (pod 4hp) było powolne schodzenie z obrotów przy zmianie biegów - wciskałem sprzęgło, zmieniałem bieg i dopiero po sekundzie obroty zaczynały opadać. Na ECU pod 5hp dodatkowo pojawiały się czasem podwyższone jałowe obroty przez jakiś czas po odpaleniu (ok 1500obr/min). Teraz mam chipa z ebaya za 150$ i jest ok.
Four rings to rule them all

emilus143
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 06 wrz 2014, 16:05
Lokalizacja: Kielce

Post autor: emilus143 » 17 lut 2017, 23:35

Czyli sam was od S8 manual nie wystarczy aby to normalnie działało?
I`m the LPG master

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 18 lut 2017, 07:23

W Twoim przypadku wystarczy bo masz S8 z silnikiem z S8 ;) Ja mam A8 z ABZ-tem, który fabrycznie w manualu nie występował i nie ma do niego oryginalnych wsadów. Chip, który mam to jest nic innego jak program z S8 manual dostrojony do charakterystyki ABZ-ta.
Four rings to rule them all

olozwirski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 73
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:18
Lokalizacja: wkz

Post autor: olozwirski » 24 lut 2017, 23:06

Pytanie co do zegarów z S8 manula, co się wyświetla na pasku biegów jak zostawimy licznik z automatu po przeróbce na manual? Czy w zegarach z oryginalnym manualem jest tam coś innego? Przedlift i polift.
Narazie czytam

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 24 lut 2017, 23:18

W preF nic się nie wyświetla. Po odpięciu sterownika skrzyni część ekranu, na której były wyświetlane biegi zostaje pusta. Na filmach z youtube z ori S8 to widać. Jak jest w FL, to nie wiem.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 24 lut 2017, 23:21

gtfan pisze:Jak jest w FL, to nie wiem.
Jak nie widzi wybieraka to nic nie pokazuje.

Przemek21
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 279
Rejestracja: 25 mar 2012, 15:32
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemek21 » 26 lut 2017, 23:07

Ja mam na zbyciu oryginalny manualny wybierak z s8 bo u mnie już jest nie potrzebny ,zawsze lepiej niż jakaś sztuka z a6

Awatar użytkownika
koziolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 469
Rejestracja: 02 sty 2014, 00:39
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koziolek » 27 lut 2017, 12:57

Przemek21 pisze:Ja mam na zbyciu oryginalny manualny wybierak z s8 bo u mnie już jest nie potrzebny ,zawsze lepiej niż jakaś sztuka z a6
biorę ;)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 25 sty 2018, 19:56

czytam i czytam i aż mnie skręca ze śmiechu
przekładałem już dwa auta
i jedno auto lata nasz ukochany kraj -i do angoli jest tam skrzynia Dqt bez chłodzenia gość ma dość sporą nogę i już drugi sezon tam śmiga
na pewno nie jest to prędkość 150 km tylko znacznie więcej na 3 biegu sporo więcej się pojedzie .
Kolega gtfan, -on z natury wolno się przemieszcza i prawdopodobnie z automatem też z podobnymi prędkościami śmigał .
A przekładka to temat rzeka ale da się wszystko zrobić w miarę tanio .
Tylko ja robiłem po 98 roku przed się nie wypowiem .
Szykuje się mi jedno auto do roboty jak się obrobię i znajdę chwile wolnego to zrobię jakieś foto i opisze co i jak .

adrian949

Post autor: adrian949 » 25 sty 2018, 20:34

I ja teraz też robię manuala w drugiej S8. Oby latała do końca tygodnia. Jak ktoś ma jakieś pytania śmialo pytać, mi dużo też pomógł Micha w niektórych sprawach.

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 25 sty 2018, 20:37

adrian949, jak się ma sprawa z kołem zamachowym? Wiem, że jedno miałeś seryjne ale jak finalnie wyszło?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 26 sty 2018, 08:27

do polifta siada z 2,5 tdi
r5 :]
Lub jak ktoś chce wydać 2 tys to można nabyć koło ze sprzęgłem od 2.7 bi turbo valeo też jest sztywne .
Lub te co ja uważam że nie powinny być w aucie -wiadomo jakie
Są jeszcze koła robione ale one 2 tys

adrian949

Post autor: adrian949 » 26 sty 2018, 08:37

Ja mam dwumase od s4 2.7. Mam nadzieję że będzie się lepiej jeździć niż na sztywnym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl