Stacje kontroli pojazdów można o kant d..py rozbić! Jak kumaty mechanik nie weźmie do ręki jakieś łapki albo łyżki montażowej to nic nie znajdziesz w zawieszeniu. Sam nie raz się o tym przekonałem, na kontroli "Panie, wszystko ładnie sztywno" a na podnośniku łyżka między wahacze i wszystko widać który wahacz robi za instrument w trakcie jazdy.przemoR888 pisze:u mnie też było czuć bicie podczas hamowania, wymieniłem tarcze i nic. Zawieszenie było sprawdzane na stacji i diagnosta zarzekał się że wszystko ok.
I tak rozebrałem zawieszenie w celu sprawdzenia w rękach, i okazało się że niektóre wahacze miały luz na gałkach, wymieniłem i problemu niema
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL] Tarcze & klocki (przód)
tomi5 pisze:U mnie też występował problem z biciem, na tyle duży że podczas hamowania z większej prędkości chciało mnie z siedzenia wyrzucić i kierownice z rąk wyrwać, nawet podczas przeglądu wyszło że tarcza krzywa, kupiłem nowe tarcze Zimmerman-a problem nie ustał do końca ale jest znaczna poprawa z biciem i nie czuć tego na kierownicy, teraz przymierzam się do zmiany zacisku z prawej stromy bo właśnie ma luz, zobaczymy co będzie.
i jak tam po wymianie zacisku , bicie ustąpiło ?
ja mam u siebie tarcze przód zimmerman nawiercane + klocki brembo , tył zimmerman lite + brembo - problem w tym że bicie występuje jak hamulce się rozgrzeją
Zauważyłem że krawędzie klocków z przodu są nierówne ( krawędź nie stanowi jednej prostej - tak jakby wyłupane w kilku miejscach) czy to możliwe że klocki są za miękkie - słyszałem opinie że do tych tarcz należy montować twarde klocki
kolego daro72, na tokarce jeśli ma dobrą tokarkę to co do 0/10mm wyskrobie
mi tak robił i było wszystko okej ,
A tobie matih3, radził bym żebyś jak baj szybciej zawiózł te tarcze do przetoczenia chyba że będziesz chciał mieć któryś z wahaczy do wymiany .
mi tak robił i było wszystko okej ,
A tobie matih3, radził bym żebyś jak baj szybciej zawiózł te tarcze do przetoczenia chyba że będziesz chciał mieć któryś z wahaczy do wymiany .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Mam wykształcenie mechaniczne. Tokarką można i dokładniej tym bardziej, że teraz są tokarki numeryczne. Nawet najmniejsze bicie na tarczach da o sobie znać. Znam to na własnej skórze. Wymieniłem tarcze i po jakimś czasie zaczęły bić. Mój mechanik powiedział, że zależy jak się trafi. Mogą być nawet najlepszej firmy i jak wjedziesz w kałużę a będą miały wadę fabryczną to i tak będą miały bicie.
Dążenie do doskonałości.
Panowie z doświadczenia znajomego warsztatu Bosch Service mogę jeszcze dodać jedną możliwą przyczynę bicia tarcz. Otóż po wymianie kół jakaś mądra główka zbyt dużym momentem podokręcała śruby pneumatem do tego stopnia że pokrzywiła piasty i te właśnie piasty były przyczyną bicia. Zwróćcie także na to uwagę.rakpol pisze:wymieniłem już 2 łożyska przód i bosch 3 para tarcz założona i dalej reklamuję tarcze po 500km do 1tys i trzepie przy prędkości jak hamuję ze 120 do 100km może te będą lepsze nawiercane czy zakładał ktoś takie jak się spisują http://allegro.pl/tarcze-przod-audi-a8- ... 34887.html
a może przodu się nie czepiać tylko tył czy w napędzie Quatro może tył coś odgrywa że takie trzepanie auta jest przy hamowaniu?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
w audi raczej rzadko spotykane, częściej dzieje się to w Japończykach gdzie grubość piasty to ok. 5mm.dzik pisze:Panowie z doświadczenia znajomego warsztatu Bosch Service mogę jeszcze dodać jedną możliwą przyczynę bicia tarcz. Otóż po wymianie kół jakaś mądra główka zbyt dużym momentem podokręcała śruby pneumatem do tego stopnia że pokrzywiła piasty i te właśnie piasty były przyczyną bicia. Zwróćcie także na to uwagę.
Najczęściej (wiadomości ze szkolenia ATE :mrgreen: ) bicie tarcz spowodowane jest wadliwym montażem.
Podczas montażu sprawdzić należy bicie piasty, wyczyścić powierzchnię piasty na której będzie osadzona tarcza, nie smarować jakimiś smarami itp. po montażu sprawdzić bicie na tarczy. Jeżeli nie mieści się w granicy, to po 100- 1000km. tarcza będzie bić ponieważ zostanie miejscowo wybrana przez kocki, stąd bicie.
niestety na szkoleniu z ATE nie byłem choć powiem Ci szczerze że powinienem bo ATE to firma której hebli najwięcej w sklepie sprzedajemy. Sam do siebie też zresztą ATE montuje.
piasty + łożyska to wg warsztatów które zaopatrujemy w części najczęstsza przyczyna bicia, często mówi się o wodzie na rozgrzane tarcze ale wg mechaników to rzadkość.
Stosujecie Panowie w A8 heble z ATE? Jak one się Wam sprawują?
piasty + łożyska to wg warsztatów które zaopatrujemy w części najczęstsza przyczyna bicia, często mówi się o wodzie na rozgrzane tarcze ale wg mechaników to rzadkość.
Stosujecie Panowie w A8 heble z ATE? Jak one się Wam sprawują?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 313
- Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
- Lokalizacja: wielkopolska/ Piła
Jakieś dwa miesiące temu zmieniałem tarcze i klocki na nowe ,oczywiście na ate jak na razie jest ok znaczy nie piszczą bicia tez nie ma ,ale kupując s8 myślałem ze heble będą dużo dużo skuteczniejsze ,jak pozwolą na to finanse to będę chciał cos tam pozmieniać mam tarcze 323mm wiem że w tej budzie latały 360mm miał może ktoś styczność z takimi heblami lepiej to hamuje jak moje 323mm? jest sens cokolwiek robić z tymi heblami czy to jest tak ze ten typ tak ma?