części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 ALL] Tarcze & klocki (przód)

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 03 lis 2010, 15:28

przemoR888 pisze:u mnie też było czuć bicie podczas hamowania, wymieniłem tarcze i nic. Zawieszenie było sprawdzane na stacji i diagnosta zarzekał się że wszystko ok.
I tak rozebrałem zawieszenie w celu sprawdzenia w rękach, i okazało się że niektóre wahacze miały luz na gałkach, wymieniłem i problemu niema
Stacje kontroli pojazdów można o kant d..py rozbić! Jak kumaty mechanik nie weźmie do ręki jakieś łapki albo łyżki montażowej to nic nie znajdziesz w zawieszeniu. Sam nie raz się o tym przekonałem, na kontroli "Panie, wszystko ładnie sztywno" a na podnośniku łyżka między wahacze i wszystko widać który wahacz robi za instrument w trakcie jazdy.

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 16 lis 2010, 19:48

A co ile km wymieniacie klocki? bo ja zrobiłem jakieś 18 tyś km i zostało 3mm okładziny, a powie mi ktoś przy jakiej mniej więcej grubosci okładziny zapala się kontrolka zużycia
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 16 lis 2010, 20:25

To zależy od tarcz i klocków i jak eksploatujesz hamulce.
Co do drugiego pytania, tu tez jest różnie. Od tego w końcu jest czujnik zużycia.
Nowe natomiast mają od 20,5 mm do 17,3 (w zależności od typu układu hamulcowego).
Black Cars Matters

Micho
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 03 lis 2010, 16:59
Lokalizacja: Słubice

Post autor: Micho » 16 lis 2010, 20:27

Jeden zrobi 5tys drugi 10 a trzeci 30 ja u siebie jakos po 12/14 wymieniałem, zaczeły piszczec podczas chamowania

Acht

Post autor: Acht » 29 lis 2010, 16:35

tomi5 pisze:U mnie też występował problem z biciem, na tyle duży że podczas hamowania z większej prędkości chciało mnie z siedzenia wyrzucić i kierownice z rąk wyrwać, nawet podczas przeglądu wyszło że tarcza krzywa, kupiłem nowe tarcze Zimmerman-a problem nie ustał do końca ale jest znaczna poprawa z biciem i nie czuć tego na kierownicy, teraz przymierzam się do zmiany zacisku z prawej stromy bo właśnie ma luz, zobaczymy co będzie.

i jak tam po wymianie zacisku , bicie ustąpiło ?

ja mam u siebie tarcze przód zimmerman nawiercane + klocki brembo , tył zimmerman lite + brembo - problem w tym że bicie występuje jak hamulce się rozgrzeją
Zauważyłem że krawędzie klocków z przodu są nierówne ( krawędź nie stanowi jednej prostej - tak jakby wyłupane w kilku miejscach) czy to możliwe że klocki są za miękkie - słyszałem opinie że do tych tarcz należy montować twarde klocki

matih3
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 17 sty 2010, 23:37
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: matih3 » 19 gru 2010, 19:27

ja mam u siebie tarcze zimmermana nawiercane przód i tył klocki lucasa po przejechaniu 30 km zaczyna sie bicie jak sie tarcze zagrzeją mi tak bije że całym samochodem bója jak samochód postoi pare godzin jest ok byłem na sprawdzeniu u tokaża mówi tarcza dobra nie ma bićia jak są zimne

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 19 gru 2010, 19:36

Na tokarni może nie pokazać bicia. Są to odchyłki rzędu dziesiątych milimetra. Takiej odchyłki nawet na oko nie da rady zauważyć.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 19 gru 2010, 19:42

kolego daro72, na tokarce jeśli ma dobrą tokarkę to co do 0/10mm wyskrobie
mi tak robił i było wszystko okej ,

A tobie matih3, radził bym żebyś jak baj szybciej zawiózł te tarcze do przetoczenia chyba że będziesz chciał mieć któryś z wahaczy do wymiany .

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 19 gru 2010, 21:10

Mam wykształcenie mechaniczne. Tokarką można i dokładniej tym bardziej, że teraz są tokarki numeryczne. Nawet najmniejsze bicie na tarczach da o sobie znać. Znam to na własnej skórze. Wymieniłem tarcze i po jakimś czasie zaczęły bić. Mój mechanik powiedział, że zależy jak się trafi. Mogą być nawet najlepszej firmy i jak wjedziesz w kałużę a będą miały wadę fabryczną to i tak będą miały bicie.
Dążenie do doskonałości.

dzik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 21 gru 2010, 22:25
Lokalizacja: szczecin

Post autor: dzik » 21 gru 2010, 22:33

rakpol pisze:wymieniłem już 2 łożyska przód i bosch 3 para tarcz założona i dalej reklamuję tarcze po 500km do 1tys i trzepie przy prędkości jak hamuję ze 120 do 100km może te będą lepsze nawiercane czy zakładał ktoś takie jak się spisują http://allegro.pl/tarcze-przod-audi-a8- ... 34887.html

a może przodu się nie czepiać tylko tył czy w napędzie Quatro może tył coś odgrywa że takie trzepanie auta jest przy hamowaniu?
Panowie z doświadczenia znajomego warsztatu Bosch Service mogę jeszcze dodać jedną możliwą przyczynę bicia tarcz. Otóż po wymianie kół jakaś mądra główka zbyt dużym momentem podokręcała śruby pneumatem do tego stopnia że pokrzywiła piasty i te właśnie piasty były przyczyną bicia. Zwróćcie także na to uwagę.

przemoR888
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 313
Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
Lokalizacja: wielkopolska/ Piła

Post autor: przemoR888 » 21 gru 2010, 22:41

dzik pisze:Panowie z doświadczenia znajomego warsztatu Bosch Service mogę jeszcze dodać jedną możliwą przyczynę bicia tarcz. Otóż po wymianie kół jakaś mądra główka zbyt dużym momentem podokręcała śruby pneumatem do tego stopnia że pokrzywiła piasty i te właśnie piasty były przyczyną bicia. Zwróćcie także na to uwagę.
w audi raczej rzadko spotykane, częściej dzieje się to w Japończykach gdzie grubość piasty to ok. 5mm.
Najczęściej (wiadomości ze szkolenia ATE :mrgreen: ) bicie tarcz spowodowane jest wadliwym montażem.
Podczas montażu sprawdzić należy bicie piasty, wyczyścić powierzchnię piasty na której będzie osadzona tarcza, nie smarować jakimiś smarami itp. po montażu sprawdzić bicie na tarczy. Jeżeli nie mieści się w granicy, to po 100- 1000km. tarcza będzie bić ponieważ zostanie miejscowo wybrana przez kocki, stąd bicie.

dzik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 21 gru 2010, 22:25
Lokalizacja: szczecin

Post autor: dzik » 21 gru 2010, 23:14

niestety na szkoleniu z ATE nie byłem choć powiem Ci szczerze że powinienem bo ATE to firma której hebli najwięcej w sklepie sprzedajemy. Sam do siebie też zresztą ATE montuje.
piasty + łożyska to wg warsztatów które zaopatrujemy w części najczęstsza przyczyna bicia, często mówi się o wodzie na rozgrzane tarcze ale wg mechaników to rzadkość.


Stosujecie Panowie w A8 heble z ATE? Jak one się Wam sprawują?

przemoR888
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 313
Rejestracja: 27 paź 2009, 19:43
Lokalizacja: wielkopolska/ Piła

Post autor: przemoR888 » 21 gru 2010, 23:22

ja niestety mam komplet TRW tarcze klocki przód i tył i piszczą :mrgreen: kupowałem kierując się ceną (niska) i firmą (dobra) ;-) ATE do A8 jest dużo droższe, ale coś za coś teraz wiem że piszczą i drugi raz nie kupię :->

kojot1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 94
Rejestracja: 12 kwie 2010, 21:40
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kojot1 » 22 gru 2010, 00:55

Jakieś dwa miesiące temu zmieniałem tarcze i klocki na nowe ,oczywiście na ate jak na razie jest ok znaczy nie piszczą bicia tez nie ma ,ale kupując s8 myślałem ze heble będą dużo dużo skuteczniejsze ,jak pozwolą na to finanse to będę chciał cos tam pozmieniać mam tarcze 323mm wiem że w tej budzie latały 360mm miał może ktoś styczność z takimi heblami lepiej to hamuje jak moje 323mm? jest sens cokolwiek robić z tymi heblami czy to jest tak ze ten typ tak ma?

Awatar użytkownika
Iceman
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 154
Rejestracja: 28 lis 2009, 21:53
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Iceman » 22 gru 2010, 09:42

Ja mam boscha i trw nie piszczą ale szybko się grzeją. :-/ Generalnie nie ma rewelacji i chyba zmienię na nawiercane ebc albo coś podobnego. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl