części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 preFL ALL ] Analiza rozrządu nastawy kanał 93

Awatar użytkownika
orkaskawina
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 627
Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
Lokalizacja: Skawina

Post autor: orkaskawina » 09 lut 2016, 16:39

Wczoraj rozmawiając z dracus6662 uświadomił mnie żebym jeszcze raz zrobił podgląd kanału 93 tylko jak będzie zagrzany bo ten wcześniejszy był robiony na zimnym silniku, ale dalej to samo


Obrazek

Obrazek

nawet po dodaniu gazu
Obrazek
Odis Ellsa 5.3 baza 2016
http://chomikuj.pl/orkaskawina
VCDS , ODIS-s -e

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 17 maja 2017, 19:08

sprawdziłem rozrząd i u mnie -4.0 i -9.0 sprawdzany 2 razy itd,
zastanawiam się czy jeszcze raz w tym grzebać czy zostawić ?
Nastawnik mi się oddzywwa więc pewni końcem roku będzie trzeba się przyłożyć do jego wymiany,
czy taka różnica pomimo blokad może wynikać ze stanu nastawników ?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 17 maja 2017, 19:20

a przed zmianą rozrządu sprawdzałeś jakie były parametry ?

Ja bym probówał korygować z nowymi motylkami już na koła zębate - może słabo siadła blokada tam
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 maja 2017, 21:58

michalwruszak pisze:Ja bym probówał korygować z nowymi motylkami już na koła zębate - może słabo siadła blokada tam
Właściwie to chyba nie spotkałem się jeszcze z tymi motylkami które kwalifikowałyby się do wymiany - te które do tej pory robiłem, a jednak "kilka" ich było, to wszędzie siedziało ciasno, zarówno na wałkach jak i na blokadzie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 17 maja 2017, 22:00

Znam przypadek - przed i po wymianie motylków - była zmiana w parametrach rozrzadu na lepsze . Koszt symboliczny - napewno warto jeszcze spróbować .

Szczególnie ze to -9 nie wygląda dobrze

Dodatowo jeszcze zmieniłbym pierścienie pod czujnikami halla .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 17 maja 2017, 22:52

FOSS pisze:Właściwie to chyba nie spotkałem się jeszcze z tymi motylkami które kwalifikowałyby się do wymiany
U mnie miały delikatny luz jak robiłem rozrząd, aż że robiłem w sobotę i nie chciało się czekać do poniedziałku więc zostawiłem. W blokach pokazuje -4 i -6 ale przy następnej wymianie (za około 20 tyś, km) na pewno zamówię nowe.

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 17 maja 2017, 22:59

danishow pisze:przy następnej wymianie (za około 20 tyś, km)
Dlaczego tak wcześnie ?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 17 maja 2017, 23:10

Dlaczego wcześnie? ...na obecnym rozrządzie przejechane już ponad 90 tyś. km <cicho>

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 17 maja 2017, 23:17

danishow pisze:Dlaczego wcześnie? ...na obecnym rozrządzie przejechane już ponad 90 tyś. km <cicho>
A to luz myślałam że świeżo robiony :P

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 17 maja 2017, 23:39

Nie chce mi się jeszcze raz ściągać przodu :P ale najwyraźniej trzeba będzie skoro piszecie że słabo, chyba że da radę to jakoś zrobić bez demontażu przodu ? teoretycznie blokady by założył.... ??
michalwruszak pisze:Dodatowo jeszcze zmieniłbym pierścienie pod czujnikami halla .
jak to wygląda w ogóle bo nie ogarniam :) ??
michalwruszak pisze:a przed zmianą rozrządu sprawdzałeś jakie były parametry ?
jakiś rok temu 0 i -4.0 przed wymianą chyba -2.0 i -6.0 chyba

co do samych motylków blokada wchodziła dość ciasno.

Awatar użytkownika
uzlik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 19 sty 2015, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uzlik » 18 maja 2017, 01:53


Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 maja 2017, 09:49

Generalnie jeżeli mówimy o motylkach czy podkładkach na czujnikach Halla to są to elementy które się praktycznie nie zużywają.
Są tam przykręcone ale zupełnie nie pracują więc ich ewentualne zużycie wynikać może chyba tylko z tego że ktoś to uszkodził :)

Co więcej...
Jeżeli motylki nie nosiły śladów uszkodzeń i jednocześnie przy ich zmianie ponownie ustawiono rozrząd to mówienie o tym, że po zmianie samych motylków ustawienie rozrządu zmieniło się in plus to moim zdaniem mogą to być trochę za daleko posunięte wnioski ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 18 maja 2017, 10:31

Z faktami nigdy nie polemizuje , nie wyssałem sobie tego z palca :) Nie wiadomo jaki kowal wcześniej serwisował auto i co było robione . Wystarczy przy demontażu czujnika Halla źle osadzić pierścień i przekłamywanie w odczycie mogą się pojawić .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 18 maja 2017, 11:18

michalwruszak pisze:Z faktami nigdy nie polemizuje , nie wyssałem sobie tego z palca :)
oj tam, oj tam <hihi>
michalwruszak pisze:Wystarczy przy demontażu czujnika Halla źle osadzić pierścień i przekłamywanie w odczycie mogą się pojawić .
Właściwie, co do zasady, to do demontażu ani do ponownego montażu czujnika Halla owego pierścienia się w ogóle nie rusza więc można go co najwyżej uszkodzić lub czujnik uszkodzić ale nie źle osadzić :)
A pierścień to właściwie się demontuje jak chcesz zmienić uszczelniacz na wałku rozrzadu... albo cały wałek... albo jak jest uszkodzony... bo do niczego innego nie widzę potrzeby jego demontażu ;)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl